_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Jako ze to mój pierwszy post to na poczatek przywitam sie ze wszystkimi:)Kolejami interesuje sie od lat a problemy tej linii bolaly mnie od dawna i naprawde nie przypuszczalem ze istnieje masa ludzi którzy takze sa zirytowani zaistnialá sytuacjá.Pomimo ze mieszkam w Oswiécimiu kocham cale beskidy,nie moge bez nich zyc a w/w trasa jest jedná z najpiekniejszych na swiecie-nie raz zupelnie bez celu jechalem samochodem do Suchej i tylko zeby sie przejechac jechalem "kibelkiem" do Zywca i z powrotem.Jak najbardziej zgadzam sie ze wszytkimi moimi przedmówcami i ich popieram.NIestety to co napisze jest praktycznie niemozliwe ale ile spraw by rozwiázalo-moim najwiekszym marzeniem jest aby powstalo województwo beskidzkie-praktycznie kopia dawnego województwa bielskiego.Przeciez to bylo 4 najbogatsze województwo w Polsce!!!A teraz co my tutaj mamy???Znam paru radnych z Bielska i wiem ze wladze Katowic traktujá Stolice Beskidów po macoszemu delikatnie rzecz ujujác.Bielsko juz mogoby byc jeszce piekniejsze gdyby nie ciagle ciécie dotacji ze Slaska-oni tylko patrza na swoje podwórko!!!A mój Oswiécim???To samo-kiedys zeby cos zlatwic mialem pól godziny do Bielska a teraz musze 3 razy tyle jechac do Krakówa!!!A wladze zeby czasem turysci nie zostali na dluzej w Oswiécimiu to uruchomili pociági co godzine do krakówa chociaz za czasów wojewodztwa bielskiego byly tylko 3 na dobe bezposrednie!
Niestety wiedzialem lata temu ze rozpad województwa bielskiego nie wyjdzie naszemu regionowi na dobre.Moja najwieksze marzenie to doczekac sie z powrotem tego co bylo dobre ,swoje ,wygodne i sprawdzone.Jestem pewien ze nie musielibysmy wogóle martwic sie o przylosc naszych pieknych beskidzki szlaków kolejowych.Bo niestety dla wladz slaskich i malopolskich jestesmy traktowani jak kula u nogi...
Bardi78, wiem, że boli to co oni robią z ta linią. Ale parametry jak i rozkłady są totalnie do d... Jako pasażer jechałem raz, bodaj w 2007 roku, z Suchej do Żywca, dalej na Zwardoń, i powiem, że oprócz mojej zony, psa i mnie było 12 osób na jednostkę. Skład ruszał jakoś po 11 czy 14 - niepamiętam.
Jesli by ludzie wrócili do tych pociągów, prędkośc by była conajmniej 60km/h to uwazam, że linia by odżyła, jest tam po prostu przepieknie. Ale zastanawia mnie to że Zakopanka ledwo dyszy, Sucha-Żywiec też a Zwardoń-Żywiec z tyloma pociągami ciągnie dalej swój żywot. Oby tak dalej, ale musicie miec silne lobby w Bielsku, aby coś zdziałać, inaczej moja podróż w 2007r bedzie chyba ostatnią na tej linii.
Pozdrawiam wszystkich z Beskidów.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Witaj Bardi78! Sprawie tej jak i innych linii każdy się może jakoś przysłużyć wysyłając pisma adresowane do wszystkich, którzy maja wpływ na procesy decyzyjne czyli Urzędy Marszałkowskie, władze powiatów, w tym także dawnego województwa bielskiego, Zakłady Przewozów Regionalnych czy też PLK. Jeżeli będziemy siedzieć cicho to zamkną i zaorają wszystko wmawiając nam że to rozwój regionalny.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Linia kolejowa Sucha Beskidzka – Żywiec będzie działać
W piątek, 16 kwietnia wicemarszałek Ciepiela spotkał się z przedstawicielami samorządów, aby porozmawiać o przyszłości linii kolejowej na trasie Sucha Beskidzka – Żywiec. W spotkaniu uczestniczyli również Ryszard Rębilas - dyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP, Włodzimierz Żmuda - dyrektor Oddziału Regionalnego PKP PLK Sp. z o.o., Irena Cebula – dyrektor Departamentu Transportu i Komunikacji UWMM oraz Bogusław Mąsior – radny Województwa Małopolskiego.
Wszyscy uczestnicy spotkania zgodzili się, że połączenie Sucha Beskidzka - Żywiec jest ważne dla mieszkańców zarówno Małopolski jak i Śląska i że należy zachować ruch na tej trasie. – Zgodnie ze strategią na najbliższe 20 lat, chcemy zaplanować i przeprowadzić szereg inwestycji, które wzmocnią aglomerację krakowską i śląską. Linia kolejowa do Żywca powinna odgrywać większą niż dziś rolę – podkreślał wicemarszałek Ciepiela, zaznaczając, że konieczna jest modernizacja tej trasy. Ryszard Rębilas zauważył, że istotne dla atrakcyjności trasy jest zmniejszenie czasu przejazdu. – Żeby czas przejazdu był krótszy, potrzebne są remonty: torów, przejazdów i obiektów kolejowych – mówił Włodzimierz Żmuda.
Kwestia rewitalizacji tej linii zostanie poruszona podczas obchodów 125-lecia linii, które odbędą się w Suchej Beskidzkiej pod koniec kwietnia. Pod koniec maja odbędzie się wspólna sesja Sejmików małopolskiego i śląskiego – radni obu województw zastanowią się, jak poprawić czas podróży na tej trasie.
Kolejne słodkie pierdzenie, a tymczasem usunęli z niej w tym rozkładzie jedyny pociąg z Krakowa do Żywca.
Czemu nikt nie trąbi że Patologie Regionalne CICHACZEM i podstepem LIKWIDUJĄ linię Żagan-Niegosławice,a niedawno uwaliły Legnica-Rudna Gwizdanów!!? Która linia następna do cichego uwalenia ?
Desiro, usunęli, za zgodą UM-u. Oni płacą, oni wymagają. To samo z Niegosławicami - pretensje do UM-u w Zielonej Górze. Ja osobiście mam nadzieję że za te pieniądze, jak już napisałem w wątku lubuskim, będzie jakaś dodatkowa para na Zielona - Węgliniec.
Legnica - Rudna Gwizdanów - na forum nie raz było na temat frekwencji w tych pociagach. Przy 40 km/h szału nie będzie, tak jak nie ma szału na Sucha - Żywiec. Najpirw remont, a potem przewozy. A zaoszczędzone pieniądze kierować w rozwój oferty przewozowej na czynnych liniach.
Też bardzo bym chciał żeby na tych linaich jeździły pociagi, i to nei 3 pary an dzień, ale 8-10. Ale popatrzmy na to realnie.
pp, twoja filozofia jest iście betonowa - lepiej nie mieć nic, niż coś... założę się że "te zaoszczędzone pieniadze" nie pójdą w nic innego jak w dolnośląską biurwę!!!!
_________________ 1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-10-2010, 23:25
Nie Desiro, to czysto ekonomiczne podejście. Po co marnować kibla na trasę gdzie szlakowa wynosi 40 kph a pasażerów jest dwunastu na jednostkę (z czego sześciu to kolejarze). Jeżeli UMWD zakupiłby EN81, to zamykanie linii rzeczywiście byłoby błędem. Ale tak jest to najlepsze wyjście. A z Niegosławicami jest tak,że te pociągi miast kończyć bieg w dziurze, mogłyby kończyć bieg w Głogowie z większą częstością kursowania, co zwiększyłoby frekwę. Deal
oczywiście, z Niegosławicami się zgadzam, brak relacji do Głogowa uwalił ta linię jak również brak paru par na dzień. ale co do Lubina nie zgadzam się- w Polsce jest dużo linii po których z taką prędkością wloką się pociągi,i jakoś jest..
_________________ 1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
mieszkałem za granicą w Belgii i możecie wierzyć lub nie tam jak zaplanują remont (kilka miesięcy wcześniej) to nie kombinują z KKA ani z objazdami tam w rozkładzie są adnotacje np...kursuje do 28.II i od 1.VII - i w tym czasie pociągi nie kursują, nie ma KKA, objazdów nic! - Kolej nie płaci za autobusy, po prostu coś na zasadzie zamykamy odcinek i po kilku miesiącach uruchamiamy.
Jak dla Mnie powinno się zamknąc odcinek Żywiec - Sucha Beskidzka, na 6miesięcy - bez KKA (niestety to są wielkie koszty) wyremontować cały i otworzyć po remoncie z idealnymi czasami, ilością połączeń + dodatkowymi relacjami takimi jak Kraków - Żywiec, Zakopane - Żywiec, Katowice - Sucha Beskidzka
na przykład (odjazdy z Żywca)
SB: 5:27, 6:27, 7:27. 8:27, 10:27, 12:27, 14:27, 15:27, 18:27, 20:27, 22:27
Z-ne: 8:27 (z Katowic), 15:27(z Katowic)
KrK: 6:27, 12:27, 18:27, 20:27
KURSY ŻYWIEC - SUCHA BESKIDZKA SZYNOBUS, pozostałe 1xEZT
Tak. Szkoda że tak ąłtwo pozbyli sie bezp poc. Kraków-Zywiec czy jeleśnia. Prawda jest taka że powinny być regularne kursy z do Zywca z Krakowa czy zakopca
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-10-2010, 06:51
Mamy połowę października. Niestety, nadal na linii Żywiec - Sucha Beskidzka (a także Nowy Sącz - Krynica oraz Stróże - Biecz) funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa. Czyli jawnej parodii, olewania pasażerów i wygaszania popytu ciąg dalszy. Mam wrażenie, że PR Kraków i UMWM prowadzą aktualnie przewozy autobusowe, a nie kolejowe... Dlatego mówię dość.
W przyszłym tygodniu składam w przedmiotowej sprawie skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich, a także opublikuję pismo otwarte do prezes PR, pani Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski, z prośbą o odwołanie obecnego kierownictwa PR Kraków.
O wszystkich tych działaniach będę upierdliwie i do skutku informował media. Ponadto planuję jeszcze akcję pisania listów do UM-u i do centrali PR, tutaj liczę na pomoc użytkowników forum. O szczegółach poinformuję niebawem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum