Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 153, 154, 155  Następny
Wadowice - czy można uratować tę stację?
Autor Wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 02-03-2010, 09:23    Odpowiedz z cytatem

A co wy na to jakby zrobić taki eksperyment i puścić Skalnicę w relacji Kraków - Wadowice - Bielsko - Żylina w końcu przez Katowice jest dość składów, a tu taki był by według mnie hitem
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 02-03-2010, 09:32    Odpowiedz z cytatem

adamus napisał/a:
po za tym dlaczego te wszystkie składy z Bielska B. składy nie jeżdżą do Krakowa przez Wadowice i Kalwarię?

Bo to za trudne dla betonu. Najlepiej jakby były relacje BB-Wadowice, Wadowice - KAlwaria, Kalwaria - Skawina, Skawina - Kraków. Do tego po 20 minut na skomunikowania. To byłby ideał dla PR-u i dla Urzędu Marszałkowskiego. Można byłoby napisać że ilość pociągów wzrosła kilkukrotnie! Cud nad Wisłą!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 02-03-2010, 09:32    Odpowiedz z cytatem

Jeździłem "Żyliną" jak jeszcze jeździła Kraków-Chrzanów-CzechowiceDz.-Bielsko i to był chicior, niestety zabrali, może i faktycznie świetnym pomysłem by było puszczenie jej przez Wadowice, tylko pytanie jaki czas przejazdu i wszystkie za i przeciw.

_________________
linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 02-03-2010, 09:42    Odpowiedz z cytatem

Exsimus napisał/a:
A co wy na to jakby zrobić taki eksperyment i puścić Skalnicę w relacji Kraków - Wadowice - Bielsko - Żylina w końcu przez Katowice jest dość składów, a tu taki był by według mnie hitem

Po odbudowie łącznicy pozwalającej na ominięcie stacji Kalwaria Z-L, to ma sens. Inaczej masz zmianę czoła w KZL. No i do tego w Płaszowie. Poza tym to Skalnica kiedyś jeździła do Bratysławy z pominieciem Katowic, p. Trzebinię, Oświęcim, Czechowice. Ale, o ile dobrze pamiętam, w Polsce to był pośpiech, a na Słowacji - przyspieszony. Taka "mała" różnica, która oczywiście przekładała się na cenę biletu.
Tak dla porównania, odległość Kraków - Bielsko p. Katowice to 133km i obecny czas przejazdu Skalnicy to 2h 45 minut. Przez Wadowice (odległość Kraków-Bielsko: 103km) pociąg przyspieszony jechałby 2 godziny 20minut (25 minut krócej) i to z pięciominutowym postojem w Kalwarii i Płaszowie na zmianę czoła.
A może na razie Kraków - Skalite/Cadca/inny wariant, na EZT?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02-03-2010, 15:05    Odpowiedz z cytatem

Z tą skalnicą to właśnie dziwne jest, że puścili ją przez Katowice jechałem do bielska nią we wrześniu jeszcze starą trasą i mimo wszystko zaoszczędziłem te kilka złotych nie jadąc przez katowice. Eksperyment przez wadowice uważam, za realny dopiero po budowie (odbudowie) przynajmniej 1 łącznicy albo na płaszowie, albo w Kalwarii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 02-03-2010, 15:32    Odpowiedz z cytatem

Wg mnie spory bład to Skalnica przez Katowice, i bardzo możliwe do pwrotu do rel. przez Oświęcim. A skoro mowa o absurdach to mamy cyrk. Wadowice kasa nadal calodobowa a zamkli w kalwarii Lankoronie cyrk na kółkach

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

anna50 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Gru 2007

PostWysłany: 02-03-2010, 21:21    Odpowiedz z cytatem

kris123
Wadowice kasa nadal całodobowa zamkli w Kalwarii Lanckoronie cyrk na kółkach


Tak w Wadowicach zawsze będzie czynna kasa całą dobę musimy pilnować bezdomnych i pięknej stacji XXI wieku która nie wiele się przydaje . Dodatkowy pociąg do Krakowa 5:15 wozi świeże poranne powietrze do Krakowa , myślę że do 30 maja wszystkie przystanki poprawią rozdały ,aby podróżni wiedzieli że istnieje taki pusty pociąg na tej trasie .......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 02-03-2010, 21:34    Odpowiedz z cytatem

SKALNICA przez Katowice to kuriozum bo Katowice mają jeszcze 3 inne pociągi do Żyliny! Tak wogóle to powinna kursować do Bratysławy przez Trzebinię Oświęcim albo ewentualnie Skawinę-Spytkowice-Oświęcim. Puszczanie przez Katowice dało tylko podniesienie cen bo wiadomo że przez Katowice jest dalej, ponadto tragiczny stan torów do Katowic robi swoje.

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 02-03-2010, 21:55    Odpowiedz z cytatem

a dla mnie Skalnica przez Katowice może być . Często tym pociągiem jeżdze i masa ludzi w Katowicach z niego korzysta . Według mnie z takie miasta jak Kraków powinny być przynajmniej 2/3 pociągi na Zwardoń jeden przez Katowice , a 2 np Wadowice , a przez Chrzanów , Oświęcim powinnien jeżdzić pociąg do Wisły
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 03-03-2010, 16:05    Odpowiedz z cytatem

Tak tyle, że 1 pociąg do Ziliny przez Żywiec/Zwardon z Krakowa to za mało. Poza tym odeszli turyści biegający po pociągu Skalnica i wrzeszczący Auswitz.
A co do kas to jest kuriozum i mam cicha nadzieję, że kluczowe kasy wrócą...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-03-2010, 18:33   

Mój komentarz do marcowych zmian na linii Bielsko-Wadowice-Kalwaria-Kraków (zamieszczony niedawno na IC forum).

No to od 1 marca 2010 r. mamy lekkie odbicie od dna na linii Wadowice-Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona-Skawina-Kraków. Powtarzam: lekkie, bo do ideału daleko. Uruchomiono (wreszcie) jedną dodatkową parę pociągów.

Czyli od 13 grudnia mieliśmy tak. Z Wadowic do Krakowa 2 pociągi, z czego jeden kursujący codziennie (odjazd z Wadowic o 7:13, w D w wydłużonej relacji z Bielska-Białej) i jeden kursujący jedynie w niedzielę (odjazd z Wadowic 19:11, relacja Bielsko-Kraków). Z Krakowa do Wadowic mieliśmy też dwa pociągi. Z Krakowa do Wadowic o 13:14 (i dalej do Bielska), jazda codziennie oraz o 17:30 (także relacja do Bielska), kursowanie jedynie w piątki.

Od 1 marca UMWM i MZPR uruchamia (chyba testowo, bo w terminach kursowania mamy od 1 marca do 31 maja) nową parę pociągów w relacji Wadowice-Kraków. I tak z Wadowic do Krakowa o 5:13 pojedzie nowy pociąg w "D". Z Krakowa do Wadowic w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i niedzielę pojedzie pociąg o 17:30. Ten o 7:13 z Wadowic do Krakowa będzie kursował w pełnej relacji codziennie.

Czyli jednym słowem ciekawe zmiany. Mam nadzieję, że to początek dostrzegania przez PR i UMWM potencjału linii Kraków-Wadowice. Skoro "busiarnia" tam kwitnie, to czemu by nie powalczyć o tych pasażerów? Czemu nie postarać się na tych pasażerach zarobić? Niech zostawiają swoje pieniądze w kasie PR, a nie w kasach "busiarzy". Jak walczyć? Dobrym rozkładem, niską ceną i konkurencyjnym czasem przejazdu. Wtedy busiki można bardzo łatwo pokonać. Na linii Cieszyn-Zebrzydowice, gdzie 13 grudnia 2009 r. radykalnie zwiększono liczbę połączeń (z 2 par, do 7 par), firmy busowe obecnie zaczynają likwidować kursy. Da się? Da. Kolej regionalna może być konkurencyjna i może -z powodzeniem- walczyć o pasażerów.
Powrót do góry

anna50 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Gru 2007

PostWysłany: 08-03-2010, 12:28    Odpowiedz z cytatem

Teraz to już na tej trasie nigdy nie będzie Podróżnych takie promocje i jednak nie ma kto korzystać. Zobaczymy po okresie próbnym . Jak można było zostawić jedyną Kasę biletową całodobową która przynosi najmniej zysku ,może ktoś tu nam to wytłumaczy i po co nam konduktorzy w pustych składach . Można dodać kilka par pociągów relacji Wadowice - Kraków a nie łatać dziur nie potrzebnymi etatami ......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 08-03-2010, 17:54    Odpowiedz z cytatem

Tak, ale likwidacja lankorony to istny samobój i przykład jawnego dziaqłania na szkodę pasażera i spółki... Kolejny dowod, że małopolska nIE ZNA się na kolei...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

podroznik1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 10-03-2010, 16:14    Odpowiedz z cytatem

Wadowice można uratować,gdyby np.po wyremontowaniu torów na linii Bielsko-Cieszyn puścić 5-10 nowych połączeń na dobe na trasie Kraków Główny-Wadowice-Bielsko Biała-Cieszyn/Wisła Głębce.Zwłaszcza że podobno czeskie drahy chcą wejśc na linie Cieszyn-Bielsko,może przedłużą kursy do Krakowa przez Wadowice.Ponadto przez Wadowice mógłby jeździć jakiś pospieszny np.Szczecin-Zakopane,Poznań-Zakopane lub wprowadzić pociąg IR Wadowice-Kraków-Warszawa.Można by też wprowadzić pociąg Wadowice-Bielsko-Katowice lub Wadowice-Kraków-Katowice lub np.Kraków-Wadowice-Bielsko-Żywiec-Zwardoń.Tak więć możliwości jest sporo,tylko PKP musi chcieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 11-03-2010, 14:06    Odpowiedz z cytatem

Na wątku pod tytułem "Linie którymi już nie pojedziemy" zapytałem Krzysztofa o plany przełożenia linii Wadowice - Skawce.
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9592&postdays=0&postorder=asc&start=0

Oto jego odpowiedź:

Krzysztof21 napisał/a:
Były plany przeniesienia linii. Gdzie można o tym poczytać? Dobre pytanie. Sam bym z chęcią poczytał. Smile W wakacje zamierzam trochę "pogrzebać" w historii węzła kolejowego w Suchej Beskidzkiej, więc na pewno i jakieś materiały odnośnie planów wytyczenia nowego przebiegu linii Wadowice-Skawce znajdę.

Tak na szybko. Poniższy tekst jest bardzo ciekawy.

Cytat:
Odcinek Wadowice - Skawce był najbardziej malowniczym fragmentem tej linii. W ostatnich latach linia obsługiwana była głównie przez SP42 MD Trzebinia. Trasa została zlikwidowany pod koniec lat 80 w związku z budową zapory. Początkowo planowano przeniesienie jej na wschód - swój początek miała mieć w Kleczy Dolnej, ale w związku z kryzysem gospodarczym i gwałtownym spadkiem przewozów zrezygnowano (z tego samego powodu przerwano też modernizację stacji w Wadowicach) i cała linia, jak też węzeł wadowicki podupadł.

Źródło: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/newsy05.php


Może ktoś z Was ma jakieś informacje na ten temat. Odbudowa tego odcinka, ale już z uwzglęnieniem zapory, to takie moje ciche marzenie. A przy całkowitych kosztach inwestycji, to jakiś procent wydatków.

A poza tym, Panowie, zamiast bujać w obłokach - chciałbym zapytać ponownie, moze jakiś EZT do Żyliny p. Wadowice - Bielsko - Zwrdoń? Krakusy miałyby fajny dojazd w góry. Sądzę że to sensowny pomysł z ekonomicznej strony dla samorządów i PR-u, bo płaci ministerstwo infrastruktury, prawda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 34 z 155 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 153, 154, 155  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl