Modernizacja trasy kolejowej z Katowic do Zwardonia.
Kończą się prace PKP Polskich Linii Kolejowych na odcinku między Żywcem a Węgierską Górką na linii z Katowic do Zwardonia. Za 35 mln zł PKP PLK zmodernizowano samą linię jak i przebudowano perony. Wygodniejsze stało się podróżowanie w Beskid Żywiecki.
sympatyk, teraz wyremontować do samej granicy i przywracać pociągi z Górnego Śląska i Krakowa na Słowację, które zlikwidowano kilka lat temu Ale tak na poważnie, czyli codzienne połączenia, a nie 1 weekendowa para pociągów. Pasażerowie na pewno się znajdą
_________________ Pozdrowienia z Beskidu Żywieckiego!
Ruszyła przebudowa węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach warta 1,4 mld zł.
Pierwsze prace obejmują mosty. Widać już roboty na ponad 150-metrowym moście nad Wisłą. Nowy obiekt zastąpi zlokalizowany w sąsiedztwie most, tworząc połączenie między stacją Czechowice-Dziedzice a przystankiem Goczałkowice Zdrój.
Od poniedziałku powrót pierwszych pociągów Zwardoń - Żilina
Koleje Śląskie oraz słowacki przewoźnik ŻSSK od poniedziałku przywrócą ruch wybranych pociągów kursujących na odcinku Zwardoń - Skalite - Żilina - Skalite - Zwardoń. Pociągi w związku z pandemią nie kursowały tam od 29 marca. Nadal zawieszone pozostanie połączenie Chałupki - Bohumin - Chałupki.
Zwardoń – Skalite: Częstsze połączenia i... niespodzianka taborowa
Od 11 grudnia 2022 Polskę ze Słowacją przez przejście Zwardoń – Skalite łączy od 8 do 10 par pociągów na dobę. Pasażerowie są na razie nieliczni, trzeba jednak wziąć pod uwagę, że na przyzwyczajenie się do nowej oferty potrzeba czasu. Zaskoczeniem jest kursujący tu tabor: zamiast nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych zdarza się, że z Czadcy do Zwardonia dojeżdżają stare wagony motorowe.
Pociągi z Katowic na Słowację bywają skomunikowane.
Od grudnia zwiększyła się liczba połączeń ze Zwardonia do słowackiej Czadcy. Postanowiliśmy sprawdzić, czy zwiększenie liczby połączeń, spowodowało lepsze skomunikowanie z pociągami Kolei Śląskich, które dojeżdżają do Zwardonia z Katowic. Wyszło tak sobie.
Witam. Mam w planie wiosną zrobić sobie wycieczkę typowo kolejową. Chciałbym przejechać sobie pociągiem z Częstochowy do Zwardonia pociągiem KŚ "Rachowiec" ,gdzie jest możliwość przesiadki na pociąg relacji Zwardoń-Czadca ,poźniej na tej stacji przesiadka do pociągu jadącego w kierunku Czeskiego Cieszyna. Tam przesiadka do naszego Cieszyna i dalej przez Goleszów (przesiadka) do Wisły Głębce, skąd pociągiem "Czantoria" wróciłbym bezpośrednio do Częstochowy.
W związku z powyższym, chciałbym się zapytać, jakby wyglądała cena biletu na odcinek Zwardoń-Cieszyn przez Czadcę i Czeski Cieszyn.
Planuję kupić bilet EuroSilesia24 (oferta Kolei Śląskich),który uprawnia do przejazdów również po kraju morawsko-śląskim w Czechach. Tutaj stacją początkową, od której oferta EuroSilesia24 byłaby ważna, jest stacja Navsi w Czechach.
Dokładnie mówiąc, chodzi mi o odcinek Zwardoń-Navsi. Moje pytanie jest takie, czy opłaca się kupić bilet od razu na relację Zwardoń-Navs, czy oddzielnie Zwardoń-Czadca i oddzielnie Czadca-Navsi. Trzeba zaznaczyć, że w tym przypadku opłaty za bilety jest podawane w dwóch walutach ( Euro i Korony Czeskie) i własnie tu jest problem, jaką opcję wybrać aby wyszło taniej.
Z góry dziekuję za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum