Też czytałem w lubelskich mediach o rozważanej obniżce biletów na pociągi IR w relacji Lublin-Warszawa i jestem jak najbardziej za. Bus z Lublina do Warszawy z tego co się orientuję kosztuje góra 27 zł a więc jest to 7,5 zł taniej jak IR. Biorąc pod uwagę, że na Lubelszczyźnie ludzie się niestety odzwyczaili od pociągów, bo ostatnich kilka korekt rozkładów jazdy zupełnie zniszczyło kolej w tym regionie to tańsze bilety są jedynym wyjściem na uratowanie tej całej sytuacji.
Taka "kryptoreklama" na forum kolejowym raczej nie trafi na podatny grunt. Żeby myśleć, jak walczyć z konkurencją, trzeba znać ofertę i silne strony konkurencji, prawda?
Na przykład, podobno pod koniec 2010 konduktorzy IC byli wysyłani na przeszpiegi do InterREGIO (rychło w czas), i liczyli pasażerów.
[ Dodano: 09-03-2011, 22:06 ]
pawelu napisał/a:
Bus z Lublina do Warszawy z tego co się orientuję kosztuje góra 27 zł a więc jest to 7,5 zł taniej jak IR
7,5? Pełny, normalny bilet IR Lublin-Warszawa kosztuje 31,50. A do tego są liczne promocje i ulgi ustawowe. Bilety na InterREGIO i tak są tańsze niż dotychczasowe TLK.
No dobra, można spróbować trochę wypromować te interREGIO. Jednak wolałbym żeby nakłady szły równomiernie na promocję, i na poszerzanie oferty.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-03-2011, 22:09
31, 50 zł za normalny z Lublina do Warszawy??? No to studencki wyjdzie coś koło 15 złotych- jeżeli pociag kosztuje tak mało, to który student wejdzie do busa?
Z busiarni korzystaja raczej ludzie bez znizek w pociagach- wtedy bus jest dla nich atrakcyjny cenowo.
Bus kosztuje 25 zł. Contbusy łamiąc przepisy jeżdżą tyle samo co IR. Zatem tu rywalem nie są TLk-i, ale tanie busy. Max cena to właśnie 25 zł za normalny bilet na IR.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-03-2011, 23:15
Czy ci ludzie na prawdę wybierają busa tylko dlatego że jest tańszy o głupią piątkę ? Nie sądzę, w koncu to mała roznica.
Sądzę że wybierają busa, bo bus jest pewny (a busiarze są cwani i kumają elementarne zasady pracy z klientem). Do tego doszliśmy, że główna zaleta kolei okazuje się jej niedostatkiem... miejmy nadzieję że IR odwróci tę złą passę.
Pułtuś napisał/a:
Z busiarni korzystaja raczej ludzie bez znizek w pociagach- wtedy bus jest dla nich atrakcyjny cenowo.
W InterREGIO nie ma kogoś takiego jak "ludzie bez zniżek". Na trasie Łódź-Warszawa obcy ludzie dobierają się w małe grupki i kupują razem Ty-i-123, żeby wyszło taniej.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-03-2011, 23:51
Bus jest pewny ? Wolne żarty... Wystarczy że busiarza brzuszek rozboli albo głowa i nie ma kursu. Ewentualnie UTK robi kontrole i nagle żaden bus nie wyjezdza na trase.
Nie bój nie bój, to za 10 minut następny się podstawi jak się tylko dowie.
Lepsze to niż pociąg który stoi na stacji z ludźmi w środku, i nie może ruszyć "bo kierownik jeszcze nie dojechał". Albo pociąg który miał być, ale go nie ma "bo się SITkol pomylił".
Nie chciałbym wyjść na chwalcę busiarstwa, o nie, jednak cenię sobie życie i wygodę, nawet kosztem paru zł czy parunastu minut więcej. Ale staram się zrozumieć, dlaczego ludzie odchodzą od kolei.
Czy ci ludzie na prawdę wybierają busa tylko dlatego że jest tańszy o głupią piątkę ? Nie sądzę, w koncu to mała roznica.
Wybierają, wybierają... Dla większości to wcale nie jest głupia piątka. W dwie strony to juz 10 zł. Ale wystarczy podać inna trasę z województwa lubelskiego np Chełm - Warszawa
jeden pociąg TLK za 48 zł na dobę, i reszta Regio+TLK 53,10 zł (bez zniżki wspólny przejazd o której mało kto wie)
cena busa na tej trasie 31-33 zł
trasa Chełm - Lublin Regio 14,60 , bus 11-12 zł a kiedyś była jeszcze większa róznica
I takim sposobem kolej oddała busiarzom wiele miast w Polsce. To nie Warszawa czy kilka innych większych miast w Polsce że ludzie nie przejmują się tym że zapłacą "te 5 zł " więcej.
psim napisał/a:
Nie bój nie bój, to za 10 minut następny się podstawi jak się tylko dowie.
Lepsze to niż pociąg który stoi na stacji z ludźmi w środku, i nie może ruszyć "bo kierownik jeszcze nie dojechał". Albo pociąg który miał być, ale go nie ma "bo się SITkol pomylił".
Nie chciałbym wyjść na chwalcę busiarstwa, o nie, jednak cenię sobie życie i wygodę, nawet kosztem paru zł czy parunastu minut więcej. Ale staram się zrozumieć, dlaczego ludzie odchodzą od kolei.
Mam wręcz przeciwne zdanie. Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby pociągu nie było. Z busami juz dwa razy mi sie zdarzyło że go nie było. Przynajmniej miał być według rozkładu... Ale te ich rozkłady to są chyba tylko dla wtajemniczonych, często nawet nie maja strony w internecie.
Bus jest pewny ? Wolne żarty... Wystarczy że busiarza brzuszek rozboli albo głowa i nie ma kursu. Ewentualnie UTK robi kontrole i nagle żaden bus nie wyjezdza na trase.
Dla pasażerów na pewno pewniejszy niż pociąg, szczególnie to grudniowych zamieszaniach. Rezerwuje sobie telefonicznie miejsce w Kantbusie (które jest pewne) i śmiga 120km/h w zabudowanym. A jak busiarza brzuszek rozboli to ma 20 innych busów:
http://www.phototrans.eu/images/photos/small/26/441258.jpg
To jest Lubelszczyzna - mekka busów w Polsce. Ludzie z Zamościa jeżdżą do Krakowa zamiast bezposrednim PKSem do Krakowa to przez Lublin, bo busy klimatyzację mają.
Super niskie ceny też nic nie dają - przykład lini Polonus Wschód Express - mieli bilety tańsze o 10 zł od busów i zostały 3 kursy tylko.
Ano i przydałaby się tym IRom jakaś szeroko zakrojona reklama- np. rozdawanie ulotek informacyjnych na Krakowskim, czy na Ruskiej przy busiarni, wykupywanie bilbordów na reklamy przy ważnych ulicach, czy reklama w autobusach i trolejbusach MPK.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
W dniach 4 i 6 marca wyruszyły na trasy pociągi interREGIO w relacji Lublin - Warszawa - Lublin.
- Zgodnie z naszymi oczekiwaniami pociągi cieszyły się ogromną frekwencją. Weekendowe popołudniowe kursy zostały zaplanowane pod kątem bardzo licznej lubelskiej społeczności studenckiej, a to żacy stanowią największą grupę pasażerów korzystających z sieci połączeń interREGIO. Z naszych usług w tych dniach skorzystało ponad 1000 podróżnych i mamy nadzieję, że popularność nowych połączeń interREGIO będzie stale rosła - pisze Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych w komunikacie.
źródło: Przewozy Regionalne / KOW
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum