Warszawa Centralna, 24 marzec 2013 rok:
1. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-025 + B(IC-podysł, niedostępny dla podróżnych) + 159A + Z2B + Z2B + restaurant + 145Ac + Z2AMg3. Klasa 2 frekwencja w granicach 90%, klasa 1 maksymalnie 30% i to głównie w Z2A. Wagon z menezdżerskimi przedziałami to ze 2 osoby pojechały.
2. TLK "Kormoran" Bielsko Biała-Olsztyn: EP07-1010 + B + B + B + B(IC) + A(IC). Frekwencja w granicach 30-40%, najwięcej miejsc zajetych byłio w wagonie nr 17 (trzeci wagon z czoła składu). Klasa 1 - 11 osób.
3. RE "Warta" Lublin-Poznań: EU07-106 (po raz kolejny w ostatnich dniach na tym składzie spotykam lokomotywę z IC) + 5 zielonych wagonów klasy 2 (3 z przedziałami 8-miejscowymi i 2 z przedziałami 6-miejscowymi) i 2 malborasy. Frekwencja tradycyjnie bardzo ładna, w granicach 80-90%.
4. TLK "Baczyński" do Wrocławia: EP07-1013 + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B + B + B + B. Ostatnie dwa wagony bez tablic informacyjnych, numerów wagonu i jakiejkolwiek informacji, czy jest to podysł, czy uległy awarii itp, itd. Frekwencja dzisiaj wyjątkowo ładna, klasa 2 w granicach 80%, najbardziej oblegane były wagony nr 12 i 13, gdzie praktycznie wszystkie miejsca były zajęte. Klasa 1 kilkanaście osób.
5. EIC "Górnik" do Wrocławia: EP09-036 + 111Arow + 111Arow + 154A + Z2B + Z2B + restaurant + 145Ab + 152Aa + Z1A. Klasa 2 w Arowach pustki, w pozostałych trzech wagonach około 80% miejsc zajętych, klasa 1 maksymalnie około 20-25% frekwencja. Najwięcej pasażerów siedziało w 152Aa.
6. TLK "Aleksandria" Terespol-Kraków Pł: ED74-007d + ED74-013d. Frekwencja tradycyjnie niewielka, pierwsza jednostka może z połowa miejsc zajętych, w drugiej jednostce to jak 20% było zajętych miejsc to świat i ludzie.
7. IR "Matejko" do Krakowa Gł: Czeska Małgosia 163021-9 + 6 wagonów zielonych klasy 2, z czego ostatni z uszkodzonym ogrzewaniem, także w sumie tylko 5 było dostępnych. Jeden z przedziałami 6-miejscowymi, pozostałe z przedziałami 8-miejscowymi. Frekwencja jak zwykle w niedziele sporo przekraczała 100%. Swoją drogą to już po raz drugi w ostatnich dniach awaria ogrzewania w jednym z wagonów. Podobnie było w ubiegły piątek 15 marca, akurat wtedy jechałem tym składem do Krakowa i też ostatni wagon był wyłączony z uzytkowania właśnie z tego powodu.
8. TLK "Gałczyński" Szczecin-Lublin: EP09-012 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + Spot bezprzedziałowy + B(IC) + B(IC) + bar + A(IC) + A(IC). Do Warszawy przyjechał z bardzo ładną frekwencją, w kierunku Lublina też nieźle, w klasie 2 około 70% zajętych miejsc.
9. TLK "Norwid" Kraków Gł.-Gdynia GŁ: EP09-014 + B(IC) + B(IC) + 111Arow + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + bar + 112Am + 112Ar. Do Warszawy frekwencja na pewno była w granicach 100% jak nie lepiej, dalej juz znacznie gorzej. W całym składzie około 100 osób odjechało, czyli na 2 wagony a nie na 9.
10. TLK "Pogoń" Wrocław-Białystok: EP07-1040 + 609Ar + B + B + B + A. Klasa 2 około 70-80% frekwencja, klasa 1 około 30%.
11. TLK "Lubuszanin"do Zielonej Góry i Gorzowa Wlkp: EP08-010 +część zielonogórska: A (nr 5-nie wiem czy jakiś podsył, bo żadnych innych informacji nie było poza numerem wagonu) + B + B + A(IC) + B. Frekwencja w klasie 2 około 100%, klasa 1 60-70%. Część gorzowska to dwie dwójki zielone i jedynka w barwach IC. W wagonach drugiej klasy około 80% zajętych miejsc, klasa 1 tylko 2 osoby.
Dzisiejszy IR Mamry relacji: Międzylesie- Kłodzko Główne - Kamieniec Ząbkowicki - Wrocław Główny - Leszno - Poznań Główny - Gniezno - Inowrocław - Toruń Główny - Jabłonowo Pomorskie - Iława Główna - Ostróda - Olsztyn Główny
Na czele podajże papuga była, potem wagon Warmińsko-Mazurski i potem podajże 3 zielone dwójki
To co się działo na dworcu w Poznaniu, trudno opisać słowami. Ledwo zmieściłem się do pociągu. Znowu oczywiście nie potrafili przewidzieć ilu ludzi będzie wracało na święta do domu. Przypuszczam, że nie tylko kierunek na Gniezno był obłożony, ale i też na Leszno, Ostrów Wielkopolski, Konin.
Frekwencja grubo powyżej 100 %. W Gnieźnie wysiadła spora część podróżnych, zatem podróżni jadący dalej mieli już trochę więcej swobody.
Dzisiejszy międzynarodowy pociąg pospieszny "Vltava" relacji: Praha/Wiedeń - Moskwa z wagonami w komunikacji krajowej relacji: Bohumin - Warszawa Wschodnia:
Dzisiejszy TLK "Pogoria" relacji: Gdynia Główna - Bielsko Biała Główna:
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
adrian033, Kiepsko, ponieważ "Vltava" ma niemal zawsze opóźnienia, dzisiaj około 30 min. Większość wybiera EIC "Ondraszek", który odjeżdża później niż "Vltava" i jest wcześniej.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-03-2013, 15:32
Moze sobie IC coroczne gledzenie uprawiac, ze na swieta wiecej pociagow daje, wiecej wagonow- w tym roku 214, czyli az 11000 miejsc- a kociol w pociagach jak byl tak jest. Dzis Podlasiak z Bialegostoku na Centralnym jadac do Szczecina mial frekwy 100% siedzacych i nieskonczone tlumy na korytarzach, takze w jedynce. Dwojek bylo 5 lub gora 6.
Warmia w kierunku na Olsztyn 6 dwojek 2 jedynki, frekwy jakies 50-60% w dwojkach, w jedynce pustawo.
Dzisiejszy EIC "Kościuszko" do Krakowa: EP09-014 + Z2AMg3 + 152Aa + 145Ab + bar + Z1B + XBN + 111Arow + 111Arow + 111Arow. Wagony klasy 1 15 osób, wagony klasy 2 z nr 6-8 frekwencja około 40-50%, natomiast ostatnie dwa Arrowy z nr 9 i 10 nikogo nie było.
TLK "Łokietek" do Lublina: EU07-216 + B + B +B(IC) + A + B+ B. Frekwencja wysoka, w kazdym przedziale 5-8 osób, około 70-80% na pewno była. Klasa 1 kilkunastu pasazerów.
TLK "Mazury" do Olsztyna: EU07-005 + A + B(IC) + B + B(IC) + B(IC). Frekwencka wyjatkowo wysoka jak na ten pociąg, z Warszawy wyjechał z około 50-60% frekwencją. Sporo osób wysiadło w Działdowie, w Nidzicy wysiadło 16 osób, dalej mniej więcej ze 40% miejsc zajętych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum