Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 24, 25, 26  Następny
Likwidowane linie i kasy w Małopolsce
Autor Wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 20-01-2011, 22:02    Odpowiedz z cytatem

Odpowiedz bedzie taka, że ma inne zadania do tego.
I prawda jest taka, że wazniejsza jest kontrola drzwi czy odprawa na stacji niż sprzedaz biletu ktora powinna kasa wystawic

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 20-01-2011, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Rozumiem. Niedasie - w końcu to Polska. Po co coś robić i porządnie pracować, kiedy za nic nie robienie i jeszcze kradzież biletów dostaje się to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-01-2011, 22:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
brakło im kasy na Kosice czy Zilinę, które dla nas mają większe znaczenie.

Czyli dla kogo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-01-2011, 22:46   

kns napisał/a:
Jeśli konduktor miałby obowiązek sprawdzać bilety co stację, to musi to zrobić. Jak się nie chce pracować to bezrobocie czeka. Kontrole, obcinanie premii i skończy się palenie papierosków i kradzieże biletów.


A wtedy przyjdzie związek zawodowy i skończy się zamiar wprowadzania porządku w firmie panstwowej ...
Powrót do góry

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 20-01-2011, 23:05    Odpowiedz z cytatem

Zlikwidować darmozjadów którzy siedzą i tylko biorą związkowe pensje. Konduktorzy też pewnie by się ucieszyli, gdyby w zamian za składkę na związki zawodowe dostali podwyżkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kraina_solvati Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 20-01-2011, 23:47    Odpowiedz z cytatem

A ja wyskoczę z całkowicie innym pomysłem (nota bene wzorem Ukrainy) - tam na dworcach można się przespać (bo są "komnaty wypoczynku", sam spałem) za niewielkie pieniądze. Dlaczego nie zrobić czegoś takiego w Polsce? Tyle dworców opuszczonych, takie schroniska byłyby w sam raz. Jak ktoś przyjedzie pociągiem, zniżka 20% do noclegu. Krynica, Rytro, Piwniczna, Zwardoń, Sól, nawet Zakopane... Wymieniam pojedyncze tylko. Kalwaria? Wadowice? Czemu nie? I kasy można by przywrócić.
Jest tylko jeden mankament - pomysł utopijny, mam tego świadomość. Jednakowoż myślę, że opłaciłby się na dłuższą metę - ileż to szlaków przy dworcach się zaczyna? Smile

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 20-01-2011, 23:49    Odpowiedz z cytatem

Jak na razie jedyny dworzec w Polsce na dworcu to Hostel Zachodni PKSu Warszawa, przy dworcu zachodnim i cieszy się dużym powodzeniem, a ceny do niskich nie należą, więc czemu nie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 21-01-2011, 14:41    Odpowiedz z cytatem

W Bydgoszczy też jest hotel w budynku dworca z widokiem na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 21-01-2011, 15:51    Odpowiedz z cytatem

Może i Solvati to dobry pomysł.
Loker a co Ty znowu masz do popularnej Skalnicy czy Kosic. sam chyba przyznasz, że porownanie Skalnicy i Bogumina wypada na korzyśc tego pierwszego Very Happy

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-01-2011, 17:01    Odpowiedz z cytatem

Kosice popularne? Nawet nie zostały uruchomione.
A dlaczego Skalnica jest ważniejsza niż Bogumin? Kim są ci: "nas"?

Reprezentujesz interesy jakiejś dziwnej grupy. Co rodzinę masz tylko na Słowacji, że pociąg do Czech się nie podoba? Jedyny REGIO bezpośredni do Czechowic przy okazji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 21-01-2011, 18:16    Odpowiedz z cytatem

Ale wystarczy porównać sobie frekfencję Skalnicy, a Bohumina. Dla mnie przetrasowanie Bohumina przez Wadowice w tych godzinach co jeździ jest bez sensu, bo dwa pociągi w kierunku Bielska jadą w godzinnym odstępie przez co oba jeżdżą puste. Skoro uwalono Skalnicę (z czego bardzo ubolewam) to pociąg do Bielska przez Wadowice powinien wyjeżdżać z Krakowa ok. 7 rano. W drodze powrotnej rano z Bielska Bohumin, a wieczorny regio z Bielska powinien jeździć codziennie, a nie tylko w niedziele. Wtedy by to miało jakiś sens.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 22-01-2011, 19:09    Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze porównaj sobie czym była Skalnica, czyli jedyny pociag do Zywca z Krakowa a także Zwardonia i Ziliny niezwykle popularny w sezonie i po po drugie Kosice, które kilka lat temu funkcjonowały, po trzecie oba to jedyne 2 przejścia kolejowe w małopolsce ze Slowacją oba uwalone, a pociag do Bogumina przez Bielsko z dublem z osob. jest marnotrastwem. takie jest moje zdanie. I zwyczajnie nam powinno zależeć na tym co jest u nas

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kraina_solvati Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 22-01-2011, 23:02    Odpowiedz z cytatem

Zwardoń jest w śląskiem (niestety). Niemniej, zgadzam się z Krisem i Adamsem - Skalnica była bardzo popularnym pociągiem, gdyż był to jedyny (!) pociąg w Beskid Żywiecki z Krakowa (1 mln osób ze studentami), dodatkowo Katowice (obłożenie duże), co daje doskonały dojazd w góry i nie tylko (także za granicę) za normalne pieniądze. Bohuminem zamierzam jechać, nie wiem, jak z frekwencją.
Osobiście uważam, że Skalnica powinna zostać przywrócona, jak również uruchomione Koszyce. Skalnica przez Oświęcim, Bohumin przez Katowice (albo odwrotnie).
Zgadzam się też z Krisem w innej kwestii - skoro jesteśmy mieszkańcami Małopolski, powinno nam zależeć na tym, aby u nas (czyt. w woj. małopolskim) transport był dobry. Dolny Śląsk ma połączenia z Czechami i Niemcami, dlaczego my (Małopolanie) nie możemy mieć połączeń ze Słowacją i z Czechami (jest Bohumin Very Happy )?
Nie może być tak, że drugie miasto w Polsce ma tyle pociągów z zagranicą, co kot napłakał. Jestem krakusem z urodzenia i chcę, aby komunikacja międzypaństwowa była tu na wysokim poziomie - z korzyścią zarówno dla krakowian, jak i turystów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23-01-2011, 00:06    Odpowiedz z cytatem

kraina_solvati, bez komplikacji. Jeśli już to pociągi do Bohumína powinny być dwa - rano i ten co jest. Oba przez Trzebinię, Oświęcim, Czechowice-Dziedzice.
Skalnice też mogłyby być dwie. Albo przez Trzebinię, Oświęcim albo, żeby nie dublować z pociągami do Bohumína właśnie przez Wadowice..
Do Koszyc to inna sprawa też dwa połączenia, ale przez Nowy Sącz.

Cytat:
2 przejścia kolejowe w małopolsce ze Slowacją oba uwalone

Zwardoń to już w śląskim jest. A uwaliło Ministerstwo Infrastruktury - tam kieruj żale. Ale łapki od "okna na świat" przez Bohumín precz!

Cytat:
Ale wystarczy porównać sobie frekfencję Skalnicy, a Bohumina.

Rok temu ten pociąg, jako wyjeżdżający po południu z Krakowa w stronę Krzeszowic i jedyne połączenie REGIO krótszą trasa, bez przesiadki z Czechowicami miał dobrą frekwencję. Bez sensu w poprzednim rozkładzie było wytrasowanie Skalnicy przez Katowice - dłuższy czas jazdy i droższy bilet.

Cytat:
I zwyczajnie nam powinno zależeć na tym co jest u nas

Ciągle pytam kto się kryje pod tym nam? A inaczej interpretując kris123 Twoje słowa - powinno Małopolsce zależeć, by utrzymać pociąg do Bohumína. A najlepiej wprowadzić to, co napisałem powyżej. Przypomnę:

około 7:00 i 14:30 odjazdy z Krakowa Głównego
pociągi do Ziliny przez Wadowice, Żywiec
pociągi do Koszyc przez Nowy Sącz
pociągi do Bohumína przez Trzebinię, Oświęcim

powiedzmy, że wszystkie jako REGIO+
Zadowolony?

[ Dodano: 23-01-2011, 00:17 ]
Cytat:
Sam piszesz o aglomeracji a kwestionujesz pociągi na Batowice co 15 minut( choć ja piszę o 30)
Tylko tak kolej moze konkurować jeśli w każdy zakontek do 3 strefy dojedziesz w 30 minut.

Po pierwsze: w znaczeniu kolejowym Batowice i Nowa Huta to wieś. Tory są tak daleko od ludzi, że nikt nie będzie ganiał kilometr na pociąg jak za 200 m ma co chwilę autobus MPK.
Po drugie: potrzeba REMONTÓW! W małopolskim poza Kraków-Tarnów i Kraków-Kozłów reszta szlaków jest w stanie dna i pociągi są mało konkurencyjne pod względem czasu jazdy.

Cytat:
A na marginesie wiesz jak jest. Nie wierz ę że w naszym kraju będzie latał co stację. Widzisz sam co jest. jak przejdzie 2 razy to już sukces.

Już kilka razy pisałem: Według przepisów to pasażer ma się zgłosić do obsługi po bilet. Część kasjerek jako asystentki pomagałyby w pociągach w wystawieniu biletów. A konduktorzy d*** ruszyć, a nie siedzieć i kurzyć papierosa!

Cytat:
wazniejsza jest kontrola drzwi czy odprawa na stacji niż sprzedaż biletu który powinna kasa wystawic

Na stacji, gdzie sprzedaje się powiedzmy 50 biletów dziennie na 8 par REGIO 2-3 osoby z obsługi tak szybko wystawią bilet, że pozostałe obowiązki nie będą z tym kolidować.

W interesie podróżnych jest więcej połączeń, w lepszych godzinach, obsługiwanych lepszym taborem, a nie dopłacanie do kas sprzedających po 30 biletów na dzień, skoro od 500 na dzień zaczynamy rozmawiać o wyjściu na 0.

[ Dodano: 23-01-2011, 00:24 ]
A co do dużej ilości kas w Krakowie - zapraszam do Krakowa w piątki po południu. Zobaczysz ilu ludzi kupuje bilety.

Nie jest prawdą, że likwidacja kasy w np. Rabce nie zmniejszyła kosztów. Po pierwsze: Przewozy Regionalne nie muszą płacić za terminal, łącze VPN, ogrzanie pomieszczenia i inne media. A to że kasjerka pracuje w Krakowie... W mojej koncepcji jeździłaby pociągiem jako "asystent obsługi podróżnego" sprzedając bilety z terminalna mobilnego. Wyrzucić z pracy nie wypada, a i prawo pracy nie pozwala.

Nie jest prawdą, że likwidacja kas = zamykanie dworców i poczekalni. kris123 pisze nam ciągle o kasach Przewozów Regionalnych, a te nie są właścicielem dworców. Za poczekalnie odpowiadają m. in. PKP S.A., PKP nieruchomości, samorządy.

Absurdalnym jest pisanie, że zysk kasy biletowej w Stróżach jest większy niż kas w Krynicy czy Nowym Targu. Wioska kolejowa, a miejscowość turystyczna.

kris123 zaprzecza sam sobie. Rok czy dwa lata temu ubolewał nad zlikwidowaniem kasy PR w Nowym targu, pozbawieniem turystów i mieszkańców możliwości zakupu biletu nie mogąc zrozumieć, że kasa ciągle jest - tyle, że obsługiwana przez PKP IC. A teraz pisze nam, że ta kasa ma najmniejszą sprzedaż na linii (pewnie Sieniawa lub Lasek mają wyższą). Śmiech

[ Dodano: 23-01-2011, 00:27 ]
kris123 pisze trochę w stylu arona - http://forum.gazeta.pl/forum/w,391,120706237,120706237,konieczna_likwidacja_pociagow_Lodz_CMK_Krakow.html

Nierentownym najszybsze połączenie Krakowa z Łodzią, Poznaniem i Szczecinem?
Każdy TLK i REGIO jest nierentowny, dlatego jest dofinansowywany Śmiech


JESZCZE RAZ: DOTACJE NA POCIĄGI, A NIE NA BEZSENSOWNE KASY BILETOWE!

[ Dodano: 23-01-2011, 00:36 ]
Cytat:
Nie zaczyna się budowli od dachu drogi lokerze Wink Najpierw postawmy automaty, stwórzmy porządny system sprzedaży internetowej, a potem bierzmy się za likwidację kas. Po drugie takie działanie nie zwiększy liczby pasażerów w pociągach.


A ja do tego niby nie dążę? System sprzedaży Internetowej już jest - trzeba tylko na pociągi REGIO udostępnić.
Kilka biletomatów już jest. Niewielka modyfikacja oprogramowania i większa ilość.
Terminale mobilne są i sprawują się dobrze.
BUSy kas nie mają... A ludzie jeżdżą...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 23-01-2011, 00:40    Odpowiedz z cytatem

@kraina-solvati
Zgadzam się z Tobą słowo w słowo.
Na dodatek dodam że w Zilinie Skalnica miała idealne skomunikowanie z pociągami do Bratysławy i Bańskiej Bystrzycy. Do Koszyc też było, ale to już inna bajka bo nikt z Krakowa do Koszyc nie jechałby przez Zilinę, dlatego odpowiednik Skalnicy powinien jechać do Koszyc przez Muszynę, w Plavcu skomunikowanie do Popradu.
Dodatkowo wydłużenie co najmniej dwóch par Poprad Tatry-Plavec do Nowego Sącza (jeśli nie codziennie to przynajmniej w sezonowe wekeendy jak Łupków-Madzialaborce czy Jelenia Góra-Trutnov).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 26 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 24, 25, 26  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl