"Batory" był prowadzony przez PR i chyba oni zlikwidowali to połączenie, a IC wprowadziło na Chopina dodatkowo wag. do Budapesztu. Tak mi sie wydaje, że to nie PIC skasował ten pociąg a PR. Zresztą był to super pociąg, szczególnie trasą przez Bielsko, tani, fajne godziny i zawsze duże obłożenie.
no ja nie wiem jak to z nim było...w miejsce zlikwidowanego BATOREGO PR uruchomiło KMICICA (z Bielska w PON a z Warszawy w PT) nawet miał podobne godziny kursowania (po 3 odj. z Bielska i po 24 przyj. do Bielska)
Batory poszedł jakoś od 2008r do likwidacji. Tak jak piszesz, potem był Kmicic ale już tylko w ograniczonych terminach i do dziś szkoda Batorego, bo był całotygodniowym i potrzebnym składem. A IC niestety z czasem pozbyła Kmicica, pozostawiając drogie Ex/IC. Tymbardziej cieszmy się, że jest Skrzyczne i może utrzyma się jak najdłużej, bo dojazd z Bielska do Warszawy to nie każdego stać na kwalifikowane.
dokładnie...w dodatku utrata nocnej TLK (przez ostatnie lata były 2 nocne bo Monciak-Krupówki - który później był bezimienny no i sezonowo Pogoria vel. Wigry) nie ma już nic...
pisałam do ICC pismo w sprawie przywrócenia / dodania / wydłużenia o Katowic jakiegoś pociągu TLK w relacji Bielsko - Katowice - Warszawa i najlepsze jest to że PKP ICC uparcie twierdzi że do Bielska w rozkładzie 11/12 kursować będzie 6 pociągów EX
no to policzmy:
1. EX ONDRASZEK - Kursuje w (E)
2. EX KLIMCZOK - Kursuje w (E) oprócz wakacji
3. EX SZANTY - Kursuje w (E) w wakacje
4. EX PILSKO - Kursuje w (7)
5. EX BESKIDY - Kursuje w (D)
6. EX WISŁA - Kursuje w (C)
i gdyby tak na to patrzeć to owszem jest ich 6, ale KLIMCZOK i SZANTY to ten sam pociąg tylko wydłużona relacja w wakacje - o ile do tego dojdzie, a więc mamy 5 pociągów, dalej:
BESKIDY i WISŁA to też ten sam pociąg tylko okresowo jest wydłużony do Wisły czyli z 5 mamy 4,
PILSKO kursuje raz w tygodniu w dni w które nie kursuje ONDRASZEK i KLIMCZOK-SZANTY czyli teoretycznie to 3 połączenia w dniach (1)-(6) i 2 w (7) ... ale PODOBNO Bielsko ma aż 6 połączeń z Warszawą i PKP ICC nie widzi potrzeby dokładania pociągu TLK do Warszawy (albo nawet wydłużenia jakiegoś z Katowic)
czyli gdyby (CZYSTO TEORETYCZNIE) EX ONDRASZEK codziennie kursował z innym numerem (TEORETYCZNIE) i z inną nazwą to ICC też mydliłoby oczy że to jest 7 RÓŻNYCH pociągów ??
Odnośnie pociągu "Batory" jest raczej tak jak pisze kolega sebek. Mam cegłę z 2008/09 i już w niej nie ma tego pociągu, za to "Chopin" ma wagony oprócz Wiednia do Pragi i Budapesztu, czyli identycznie jak teraz.
Pociąg "Kmicic" figuruje w tym rozkładzie ale w relacji Warszawa-Częstochowa, i kursował tylko w dni robocze.
Nie zapominajmy, też o legendarnym Ex "Pieniny", który od długich lat zapewniał codzienne, bezpośrednie połączenie Warszawy z Nowym Sączem. Kto chciał przyjechać coś załatwić do Warszawy na jeden dzień na pewno miał taką możliwość. Teraz to chyba helikopterem
Ponadto Ex "Słupia" codziennie łączyła Warszawę ze Środkowym Wybrzeżem. To dwa pociągi na pewno zlikwidowało IC.
Słupia niby została zastąpiona TLK Pobrzeże, choć jak pamiętam, różne przyczyny likwidacji były podawane.
Po likwidacji Ex i przemianowaniu na IC, niby z powodu braku odpowiednich wagonów do likwidacji, kolejny powód, to słaba frekwencja, następny, to remonty E65. Z niektórymi argumentami, min. tą fatalną frekwencją można sie spierać, bo w niektóre dni, pociąg miał bardzo dobre zapełnienie, szczególnie wtedy, gdy Kaszub nie miał postojów w Malborku, Iławie, Tczewie. Słupia idealnie pasowała w tych godzinach co miała z Warszawy, z Kołobrzegu też pusta nie wyjeżdżała. No ale potem ciągle powtarzano, że lepiej TLK bo taniej, choć jak sie patrzy na obecne godziny Pobrzeża, to o dojeżdzie wcześnie rano z Koszalina i Słupska do Warszawy można zapomnieć. Napewno Ex Słupia powinien powrócić, z wszelkimi promocjami, jak Last Minute, bilet rewelacyjny i zapewnić mieszkańcom w/w miast dogodny dojazd do Warszawy.
EX SŁUPIA w relacji Bielsko Biała - Warszawa - Słupsk - Koszalin kursował ok. pół roku, później go wydłużyli do Kołobrzegu, pamiętam że był to jedyny pociąg który chyba przez pół roku nie miał postoju w Ustroniu Morskim - wiem bo mam tam rodzinę i dopiero później dołożyli postój...dodam że SŁUPIA była objęta ofertami LAST MINUTE na pewno Zawiercie - Bielsko i chyba Gdynia albo Słupsk - Kołobrzeg...
co do pociągu KMICIC to jego normalna trasa to było Częstochowa - Warszawa w (D) a później go wydłużono w piątki do a w poniedziałki z Bielska
a czy ktoś pamięta pociąg uwalony przez PR nazywał się "KOZIOŁEK" i kursował w relacji Poznań Główny - Płock jako pospieszny na EZT (71102/3)
tak, był taki pociąg, chyba to był jedyny dalekobieżny odjeżdżający z Płocka Wiem że to EDyty (ED72) obsługiwały ten pociąg. A do 11.12.2011 kursował jako przyspieszony Regio z Kluczborka do Poznania przez Kępno, Ostrów Wlkp. Ale czy dalej on jeździ w obecnym rozkładzie to tego nie wiem
A ja zadam takie pytanie - czy ktoś pamięta sezonowy, legendarny IC Łebsko relacji Warszawa-Łeba-Warszawa ?
wyjeżdżał z Warszawy rano i stawiał się po południu w Łebie po czym wracał na wieczór do 1oolicy
dobry pociąg chociaż wydaje mi się że w relacji np. Kraków - CMK - 3city - Łeba z wagonami z Katowic i jako TLK byłby strzałem w 10...szkoda tego pociągu
Leewy 1194: pamiętam IC "Łebsko".Kursował on tylko jedne wakacje w 2007 roku i to chyba był jedyny przypadek, że pociąg kwalifikowany zawitał do tego uroczego kurortu jakim jest Łeba. To był po prostu skład "Neptuna" w sezonie przedłużony do Łeby. Z tego co pamiętam do Łeby docierały chyba dwie dwójki i jedynka, reszta składu zostawała odczepiana w Gdyni i czekała do popołudnia na powrót do Warszawy. To były ostatnie tygodnie przed rozpoczęciem modernizacji E65, więc w ciągu jednego dnia skład taki mógł obrócić z Warszawy do Łeby i z powrotem. Zestawienie oczywiście same wagony standardu EIC, głównie Z, wyświetlcze, klimatyzacja etc, etc.
Odnośnie Ex "Słupia". Pamiętam oczywiście czasy jak jeździł z Bielska Białej do Koszalina, przez około rok kursował w relacji Kraków-Koszalin, i wtedy jeden, jedyny raz wyjeżdżał z Warszawy około godz.15. A tak to od zawsze godzina odjazdu tego pociągu z Warszawy w kierunku Gdyni to 16, plus/minus kilkanaście minut. Pociąg ten zawsze cieszył się dużą frekwencją. Tak jak wspomniał sebek, "Kaszub" pomiędzy Warszawą Wsch. a Gdańskiem Gł. nie miał przecież długie lata postojów, i "Słupia"była idealna wręcz. Niestety, kłopoty tego pociągu zaczęły się gdy rozpoczął się remont gdańskiej magistrali. Coraz bardziej wydłużony czas przejazdu, przyjazd do Warszawy około godz. 12-13. Wyjazd z Kołobrzegu około godziny 2:30-3:00. Przyjazd do Kołobrzegu około 1:30, itp, itd. To raczej niemożliwe jest żeby ludzi zachęcało. Po drodze szopki z zestawieniami, okres grudzień 2008-marzec 2009 po raz pierwszy piękne 111 Arow i 141A, w marcu powrót do zielenin sprzed 20 lat, bo komuś ważnemu się przypomniało, że piękne wagony muszą jeździć na Łodzianinie. W grudniu 2009 roku zrobienie z tego pociągu EIC jak ze wszystkich dotychczasowych Ex, i w końcu maj 2010 rok pociąg ten wyleciał jak na razie bezpowrotnie. Nawet do 1 czerwca nie czekali w PIC, gdzie uczynili taką rzeź. Oczywiście tłumaczenie było, że ze względu na remont E65 ale modernizacja to idealny sposób wymówki PIC jak coś likwiduje. Zastąpienie "Słupii" "Pobrzeżem" nie bardzo rozumiem, bo długie lata te dwa pociagi funkcjonowały obok siebie na trasie Warszawa-Kołobrzeg i świetnie się uzupełniały, choćby ze względu na cenę, i różne godziny odjazdu i przyjazdu z/do Warszawy i Kołobrzegu.
Wagony do Łeby były zwykłymi, starszego typu bez klimy. Nieraz w kiepskim stanie, brudne. Ale sam pomysł z Łebskiem był przełomowy, pierwszy raz IC do tej miejscowości i pewnie gdyby nie remonty, do dziś by przetrwał. Może pomysł z Łebskiem powróci, tak samo jak powrót Ex Posejdon do Kołobrzegu.
Kilka lat wcześniej, również jeden sezon, uruchamiano Ex Giżycko do Giżycka, ale akurat ten pociąg nie przyjął się, to było chyba jeszcze przed powstaniem PKP IC?
Ex "Giżycko" uruchomiono albo w roku 2001 albo w 2002 roku, także rzeczywiście to było na styku podziału PKP na kilkadziesiąt spółek albo tuż po. Rzeczywiście funkcjonował jeden sezon, i też nie pamiętam czy przypadkiem tylko nie w weekendy.
Ex "Posejdon" to legendarny pociąg kursujący długie lata z Warszawy do Kołobrzegu, ostatni raz w roku 2008 kursował po E65. Potem rok 2009 ze względu na remonty został puszczony przez Bydgoszcz-Piłę-Szczecinek-Białogard i to tylko w soboty i niedziele, rok 2010 jeździł razem z "Jantarem" jako jeden skład do Gdyni, rok 2011 w ogóle nie było takiego pociągu. Rok 2012 zapewne będzie podobny, całe szczęście że PR uruchomiają IR "Harpun" i to codziennie, właśnie przez Bydgoszcz-Szczecinek-Białogard. Warto przypomnieć, że Ex "Posejdon" dopóki kursował E65 był bardzo popularnym pociągiem wśród wypoczywających nad Bałtykiem, dostanie miejscówki na ten pociąg graniczyło z cudem, często-gęsto dwa tygodnie przed wszystkie były wyprzedane. W roku 2007 roku jeden sezon kursował jako TLK, w zestawieniu 8B, 3A i wars, zawsze nabity po dach.
wydaje mi się, że lepiej by było gdyby uruchomili EX "Łebsko" z Bielska albo Wisły do Łeby przez CMK, Wawę, 3miasto. Jantara mogliby wydłużyć z Helu do Zakopanego a Posejdona/Słupia posłać z Nowego Sącza i Przemyśla do Kołobrzegu a przełomem by było przedłużenie "Błękitnej fali" z Świnoujścia na wschód - do Lublina, Chełma albo Zamościa - co o tym myślicie ?
Interwencja władz woj. pomorskiego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju dotycząca ograniczenia kursowania TLK „Słowiniec” nie przyniosła rezultatu.
Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC zauważa w rozmowie z „RK”, że nie ma obecnie przesłanek, by powrócić do kursowania pociągu TLK „Słowiniec” codziennie.
Niech przywrócą dawną relację Słowińca do Krakowa, to zawsze większa szansa na zapełnienie. Jakoś nikt wtedy nie narzekał na zapełnienia, a sam wielokrotnie widziałem w Katowicach, sporo osób wsiadających w kierunku Gdyni. Te wszystkie kombinacje i skracanie tras pociągów, to pretekst do całkowitego wywalenia z rozkładu.
Najpierw skrócenie relacji, potem ograniczenia terminów, w końcu likwidacja pociągu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum