Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 93, 94, 95  Następny
Linia Jelenia Góra - Lwówek Śl. - Zebrzydowa
Autor Wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 27-06-2014, 14:50    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:
Uważam, że nie ma sensu prowadzić przewozów przy 20 km/h...

Uważam przeciwnie, że jest sens. Przynajmniej na pociągach weekendowo-świąteczno-wakacyjnych, kiedy korzystają z nich turyści. Do Szklarskiej przez długi czas pociągi jeździły codziennie z taką prędkością na znacznym odcinku i jakoś nikomu to nie przeszkadzało. I nawet jeździli nimi ludzie, bo pociągi jeździły solidnie. Tak samo uważam, że należałoby koniecznie przywrócić i ustabilizować kursowanie szynobusów na linii lwóweckiej w okresie wakacyjnym. Dla turysty sama prędkość jest mało istotna, tymczasem Kolej Doliny Bobru stanowi niezaprzeczalną atrakcję turystyczną regionu - sama w sobie, a także jako środek transportu do bardzo atrakcyjnych miejsc w Parku Krajobrazowym Doliny Bobru, szczególnie istotny dla turystów z rowerami, większych wycieczek itd. Chaotyczne kursowanie pociągów (w najlepszym wypadku, bo ostatnio chyba w ogóle nie jeżdżą), bez żadnej dostępnej informacji z pewnością nie służy tej linii jak i rozwojowi turystyki w regionie.

Uzupełniając, remont Kolei Doliny Bobru został wpisany na listę kluczowych inwestycji finansowanych ze środków unijnych w latach 2015-21 w roboczym projekcie ZIT Aglomeracji Jeleniogórskiej. Remont całego odcinka J.G. - Lwówek Śl. ma kosztować 70 mln zł (link, str. 107). Zobaczymy, co z tego wyjdzie...


Ostatnio zmieniony przez krkonoš dnia 27-06-2014, 14:57, w całości zmieniany 1 raz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-06-2014, 14:56   

Cytat:
Do Szklarskiej przez długi czas pociągi jeździły codziennie z taką prędkością na znacznym odcinku i jakoś nikomu to nie przeszkadzało.

Tyle, że nie była to stała szlakowa, od Jeleniej do Piechowic było 60 potem od Piechowic przeplatanka 20 i 40. Jeśli już się upierać przy 20 to jedynie parowozy. Ale komentarz nieaktualny skoro jazda ma się odbywać 30 lub więcej.
Powrót do góry

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 27-06-2014, 15:10    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:
Tyle, że nie była to stała szlakowa, od Jeleniej do Piechowic było 60 potem od Piechowic przeplatanka 20 i 40.

To nie ma większego znaczenia, gdyż i tam, i tu pociąg był czasowo tak samo niekonkurencyjny w stosunku do innych środków transportu. Różnica pomiędzy czasem przejazdu PKS-ów/busów a pociągu do Szklarskiej i Lwówka była mniej więcej taka sama. W przypadku zmniejszenia prędkości do 20 km/h o ile wydłuży się czas przejazdu do Lwówka? O 10 minut? Dla turystów wciąż taki czas przejazdu jest akceptowalny. Dla rowerzystów czy większych wycieczek kolej nie ma żadnej alternatywy.

Dlatego te 3-4 kursy na dobę w okresie wzmożonego ruchu turystycznego powinny pozostać i powinny one solidnie jeździć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-06-2014, 21:44    Odpowiedz z cytatem

@krkonoš: i w rozkładzie 2014/2015 takie pociągi "weekendowo-świąteczno-wakacyjne" miały pozostać (i tylko takie), ale podobno PLK na taki ruch się nie zgodziły...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-06-2014, 22:00    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, pewnie chodzi o obstawienie posterunków. Gdy zniknie ruch to PKP PLK zaoszczędzi na etatach dyż. ruchu. Sezonowy ruch nie będzie im na rękę. Linia bez pociągów popadnie w ruinę, pojawią się złomiarze, etc. Będzie można ją zaorać. Jeden problem dla betonu PKP PLK mniej. Beton KD chyba też będzie zadowolony z takiego obrotu sprawy...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 05-07-2014, 13:11    Odpowiedz z cytatem

Prezes Kolei Dolnośląskich o trasie Jel. Góra - Lwówek Śl.

Koleje Dolnośląskie od kilku dni mają nowego Prezesa – Piotra Rachwalskiego, który przedstawia Redakcji Lwówecki.info zaskakujące stanowisko w sprawie przyszłości linii 283 z Jeleniej Góry przez Wleń, Lwówek Śląski do Zebrzydowej.

Piotr Rachwalski, Prezes Zarządu, Koleje Dolnośląskie S.A.
- Jako przewoźnik jesteśmy zainteresowani przywróceniem normalnego ruchu na tej trasie. Z tego co nam jako przewoźnikowi wiadomo Urząd Marszałkowski rozmawia z PLK i planuje współpracę nad rozwiązaniem doraźnym poprawy fatalnego stanu technicznego tej trasy.

Więcej: http://lwowecki.info/pl/951/59/c/nowy-prezes-kolei-dolnoslaskich-o-lwoweckiej-linii-kolejowej.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 05-07-2014, 13:24    Odpowiedz z cytatem

Do grudnia jest jeszcze trochę czasu - może by pan prezes zaczął od przywrócenia szynobusów do Lwówka na wakacje? Niestety, obecna sytuacja bardziej zniechęca niż zachęca do korzystania z tego połączenia. Za którą winę ponoszą KD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-07-2014, 14:29   

Cytat:
Do grudnia jest jeszcze trochę czasu - może by pan prezes zaczął od przywrócenia szynobusów do Lwówka na wakacje?

Będą przywrócone jedynie wtedy, gdy szlakowa podskoczy do minimum 40 km/h z Jeleniej do Wlenia bo dalej jest 60 km/h. Przy 30 nie ma co marzyć o reaktywacji.
Powrót do góry

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 05-07-2014, 16:01    Odpowiedz z cytatem

Proponuję przed napisaniem czegokolwiek sprawdzić.

W RJ 2014 dla SZT

Jelenia Góra - Lwówek Śląski 30 km/h

Lwówek Śl. - Niwnice 20 km/h

Niwnice - Zebrzydowa 60 km/h niedotyczy łuku wjazdowego do Zb gdzie jest 40 km/h

Zebrzydowa - Ławszowa 20 km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 05-07-2014, 16:09    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście że winę ponosi przewoźnik ale wg mnie nawet nie dlatego że zamiast pociągów na linii kursują autobusy, gdyż problemy taborowe wynikają w dużej mierze z zaniedbań poprzedniego zarządu województwa m.in w zakresie polityki taborowej (Braku nowych zakupów taboru spalinowego) ale dlatego że przewoźnik nie informuje podróżnych o obowiązującej (już od marca) stałej zastępczej komunikacji autobusowej. Do niedawna na jednej parze kursował jeszcze pociąg, niemniej jednak na obecną chwilę wszystkie kursy obsługiwane są już tylko i wyłącznie autobusami zastępczymi(pociągi kursowały w pełni normalnie tylko w czasie majowego weekendu).
Niesie to za sobą istotne ograniczenia dla podróżnych, przede wszystkim brak możliwości przewozu rowerów co w przypadku tej linii jest sprawą kluczową gdyż z możliwości tej korzystała tu nie dawno nie tylko znaczna część miejscowych ale też przyjezdnych miłośników turystyki rowerowej (Śmiem twierdzić że była to jedna z popularniejszych pod tym względem linii kolejowych na Dolnym Śląsku).
Co ma zrobić taka osoba bądź grupa osób, chcąca przykładowo z przystanku Pilchowice Zapora wrócić do Jeleniej Góry bądź Lwówka, gdy widzi na rozkładzie jazdy pociąg, czeka, a tu przyjeżdża autobus lub busik, wychodzi konduktor i oznajmia przykro mi ale rowerów wziąć nie możemy. Ludzie zostają krótko mówiąc na lodzie, zostawieni sami sobie.
Pomijam nawet fakt że zwłaszcza w okresie wakacyjnym i w weekendy wielu turystów z kotliny jeleniogórskiej decydowało się na przejazd "Koleją Doliny Bobru" ze względu na jej walory krajoznawcze dzięki którym dla niektórych już sam przejazd pociągiem po tej linii był atrakcją samą w sobie, czy taki pasażer zdecyduje się więc teraz na przejazd rozklekotanym busem po dziurawej drodze, mocno dyskusyjne...
A wystarczyło by wywiesić na przystankach, przy kasie biletowej w Jeleniej Górze stosowane informacje w formie chociażby zalaminowanej kartki A4 z informacją o obowiązującej do odwołania komunikacji zastępczej i wynikających z tego powodu ograniczeniach bądź zadbać o stosowną adnotację na stacyjnych rozkładach jazdy PLK i tych liniowych na własnej stronie internetowej.
Od czegoś w końcu jest ten sztab ludzi na ulicy Wojska Polskiego w Legnicy, pełne i kompleksowe informowanie podróżnych o takich sytuacjach powinno być ze strony przewoźnika NORMĄ(Przewoźnik powinien robić wszystko aby mimo niedogodności jego klienci nie odwrócili się od niego i kolei jako takiej) a nie powinno się tego od niego wymagać.
Tym bardziej że są to przewozy użyteczności publicznej, finansowane z publicznych pieniędzy - co należy podkreślać i że sytuacja ta trwa nie od wczoraj, przedwczoraj, tygodnia tylko już od kilku miesięcy.

Co ciekawe nawet Niemcy na stronie ZVON w swoich liniowych tabelach zamieścili adnotację o stałej komunikacji zastępczej na linii do Lwówka, wynika z tego że zostali o tym z polskiej strony poinformowani:

http://www.zvon.de/pl/fps/2014_250_1506.672.pdf


Natomiast w rozkładzie liniowym KD, plakatowym PLK, i w Hefasie przedstawia się to następująco:

https://www.kolejedolnoslaskie.eu/sites/default/files/Rozk%C5%82ady%20PDF/od%2015.06/Jelenia%20G%C3%B3ra-Lw%C3%B3wek%20%C5%9Al.%20od%2015.06.2014.pdf

Zero informacji fakcie że zamiast pociągów kursują autobusy i o utrudnieniach z tym związanych, jednym słowem „wszystko gra i buczy”. Ale czy na pewno ?
Wg mnie sprawą powinien zainteresować się organizator przewozów czyli UMWD.
Bo coś tu chyba jest nie tak.

Nie wiem natomiast jak wygląda kwestia powiadomień SMS, gdyż po zmianie numeru jeszcze się w systemie iSMS nie zarejestrowałem, pytanie więc do innych użytkowników jak aktualnie wygląda ta kwestia ?

ERJP.JPG
Plik ściągnięto 49 raz(y) 64.49 KB

Lwówek Śl Rozkład plakatowy PKP PLK.JPG
Plik ściągnięto 58 raz(y) 62.21 KB


_________________


Ostatnio zmieniony przez Nuter dnia 05-07-2014, 16:31, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 05-07-2014, 16:12    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:
Przy 30 nie ma co marzyć o reaktywacji.

O jakiej reaktywacji piszesz? Linia wciąż jest czynna dla ruchu pociągów i według rozkładu wciąż powinny po niej jeździć szynobusy. Przez długi czas jeździły z prędkością 30 km/h i nikomu to nie przeszkadzało. Czas przejazdu KKA obecnie jest dokładnie taki sam (o ile wyrabia się w czasie) jak szynobusu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 05-07-2014, 16:26    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście że tak. Ja uważam że szczytem chamstwa jest polityka prowadzona względem lwóweckiej. To nic innego jak wygaszanie popytu. Jeden szynobus - jeden z przeszło 20 jakimi dysponuje przewoźnik czytaj UM okazuje się być balastem nie do udźwignięcia. Problemy taborowe mogą wynikać przez tydzień góra dwa, ale nie jak to robi KD od marca to już 4 miesiące więcej niż w okresie rozkładowym funkcjonowała normalna kolej.

Poza tym gdzie powiedziane że za problemy na sieci ma ciągle po łbie dostawać Lwówek.

O kwestii publicznej dotacji nie wspominam.... gdzie kasa za niewyjeżdżone kilometry.

Wstyd dla władz, nie tylko tych lokalnych, które może coroczną batalią o kolej, są już zmęczone ale dla województwa, że jednych mieszkańców traktuje delikatnie mówiąc po macoszemu. I wstyd dla przewoźnika, że pasażerów lwóweckiej traktuje się w spółce jak pasażera jakby gorszej kategorii.

Nic innego jak KOPANIE LEŻĄCEGO

A strony KD czy kolejowa strona UMu - znajdują się tam informacje o utrudnieniach wszędzie tylko nie na 283. Pytanie dlaczego...

Takie podejście organizatora przewozów i przewoźnika pokazuje, że zeszłoroczna walka z PLKą o to by linii z Jeleniej przez Lwówek do Zebrzydowej nie wyłączyć z eksploatacji była daremnym trudem samorządów, organizacji pozarządowych czy samych mieszkańców.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 05-07-2014, 16:59    Odpowiedz z cytatem

Ja bym lokalnych władz nie usprawiedliwiał zmęczeniem, aktualne władze starostwa powiatu Lwóweckiego, kolokwialnie i brzydko rzecz ujmując mają kolej gdzieś. I to zarówno w kierunku Jeleniej Góry jak i Zebrzydowej/Złotoryi/ Legnicy.
Nie robią absolutnie nic i nie interesują się tematem, nawet podczas niedawnej konferencji w Złotoryi ( http://lgof.pl/page8.php ) nie było nikogo ze Starostwa Powiatowego w Lwówku Śląskim.
UMWD, chce przejąć linie kolejową do Jerzmanic Zdr.(Legnicy), zrewitalizować co samo przez się jest też gwarantem przyszłości dla linii do Jeleniej Góry, wpisuje ciąg komunikacyjny Jelenia Góra - Lwówek Śl. - Złotoryja - Legnica (Wrocław) do ważnego i zobowiązującego dokumentu jakim jest plan transportowy. A co na to Lwóweckie starostwo ? Jak na lato, 0 lobbingu, zero przejawów zainteresowania, zero czegokolwiek...
W większości przypadków to właśnie lokalane samorządy(i to od nich wychodzą najczęściej podobne inicjatywy) latami muszą drążyć temat u władz województw, tu mają to podane jak na tacy a mimo to nie są tym zainteresowane. Nawet Powiat Złotoryjski, do niedawna promotor ścieżek rowerowych śladem linii kolejowych zmienił zdanie i politykę o 360 stopni.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-07-2014, 11:54   

@krkonos
Jest obsługiwana ... KKA czyli tak jakoby nie było pociągów, choćby z racji wyłączenia co poniektórych szynobusów z użytkowania przez UTK.
@Bonifas
I tu akurat pole do popisu ma KD poprzez wysłanie SA109 i SA106 na NR/G, wtedy tabor się znajdzie (SA106 czy SA135). Ale szlakowa minimum 40 tam gdzie teraz masz 30 i 20. Bo nawet jeśli 30 do Lwówka będzie utrzymane to KD zejdzie z tej trasy (doczytałem to w artykule), prezes Rachwalski wyraźnie wspominał o 40-50 km/h na odcinku Jelenia - Niwnice. Bo dalej jest dużo lepiej - 60 km/h. Przy ewentualnej modernizacji do rozstrzygnięcia jest czy należy zoptymalizować prędkość do 70-80 km/h a na podkładach typu Ypsilon jest to realne.
Powrót do góry

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 07-07-2014, 13:36    Odpowiedz z cytatem

Virakocha, bajdurzysz doczytaj sobie ile czasu trwało to "wyłączenie co poniektórych szynobusów przez UTK", głównym powodem obecnego stanu rzeczy są przeglądy okresowe SA i brak rezerwy na czas wysłania ich do producenta.

Kolejna bzdura, KD z żadnej trasy samo sobie nie "zejdzie", jeśli już to tylko i wyłącznie w przypadku gdy taka będzie wola organizatora przewozów czyli UMWD.
A ten ma do aktualnie zgoła inne podejście niż te które sobie wywnioskowałeś, i stosowna wzmianka o tym znajduje się także na początku przytoczonego artykułu
"Urząd Marszałkowski rozmawia z PLK i planuje współpracę nad rozwiązaniem doraźnym poprawy fatalnego stanu technicznego tej trasy" co jest zbieżnie z informacjami jakie udało mi się niedawno uzyskać w wydziale transportu UMWD.
Woli utrzymania ruchu w ograniczonej formie w okresach wzmożonego ruchu turystycznego oraz w celu zapobieżenia dewastacji infrastruktury do czasu "Dużego remontu" ze środków RPO.
Pomysł uruchomienia komunikacji zastępczej do czasu powrotu optymalnych parametrów eksploatacyjnych linii w formie jakiej proponuje Pan Rachwalski, szczególnie dla miejscowych którzy korzystają z tych przewozów na co dzień w dojazdach do pracy/szkół/uczelnie jest natomiast w mojej opinii bardzo dobry.

70-80km/h, mówisz ? Proponuję najpierw przedstawić te teorie kompetentnym pracownikom drogowym IZ Wałbrzych / ISE Jelenia Góra którzy jak własną kieszeń znają specyfikę tej linii a dopiero później mówić czy jest to realne.( I czy zastosowanie podkładów typu Y miało by w tym przypadku jakikolwiek (w tym ekonomiczny) sens.)

---
Tymczasem dziś rozpoczął się remont przejazdu nieopodal przystanku kolejowego w Marczowie.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 67 z 95 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 93, 94, 95  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl