Wysłany: 11-06-2010, 13:23 DH przekazane do eksploatacji Przewozom Regionalnym
DH przekazane do eksploatacji Przewozom Regionalnym
11 czerwca rozpoczęła się próbna eksploatacja dwóch pojazdów DH zmodernizowanych przez ZNTK Poznań w Przewozach Regionalnych. Trafią one do województwa pomorskiego.
ZNTK Poznań uzyskały homologację dla pojazdów DH1 i DH2 po przeprowadzonej naprawie pojazdu wraz z modernizacją, polonizacją oraz wymianą niektórych elementów na nowe. Jak informuje producent, w ramach modernizacji przeprowadzono m.in. nowe rozplanowanie przestrzeni pasażerskiej, wymianę siedzeń oraz obić siedzeń w przedziałach pasażerskich na wandaloodporne i spełniające warunki przeciwpożarowe, wymianę wyłożeń ścian, wymianę wykładziny podłogowej w całym pojeździe, wymianę lamp w przedsionkach i kloszy w przedziałach pasażerskich, zamontowano klimatyzację kabin maszynisty, zmodernizowano układy hydrauliczne, w tym instalacja wymuszonej wentylacji przedziału pasażerskiego.
Wymienione zostały reflektory czołowe na Posteor, zamontowano instalację sygnalizacji przeciwpożarową oraz dźwiękowy sygnał ostrzegawczy, zabudowano SHP, CA, RS z radiotelefonem, najnowszy elektroniczny prędkościomierz PIAP oraz zabudowano stopnie uchylne umożliwiające wsiadanie z peronu o wysokości 300 mm.
Jak dotąd, w poznańskich zakładach ukończona została naprawa pięciu pojazdów DH2 oraz jednego DH1, a kolejne autobusy szynowe przewidziane są do naprawy.
Obecnie trwają rozmowy z urzędami marszałkowskimi oraz przewoźnikami publicznymi i prywatnymi na temat zakupu autobusów szynowych DH. Wielu przewoźników zainteresowanych jest nabyciem i eksploatacją używanych pojazdów, gdyż stanowią one korzystną alternatywę dla nowych pojazdów, w zależności od producenta nowych autobusów szynowych, może to być cena niższa o 50-70%, a są to pojazdy, które spełniają przewidziane normy, ich okres eksploatacji wynosi przynajmniej 15-20 lat, a po naprawie odpowiadają warunkom pojazdu nowego. Istotną zaletą pojazdów jest to, że są one już dopuszczone do eksploatacji i mogą być od razu dostępne - informuje producent.
Zmodernizowany pojazd DH2 został zaprezentowany po raz pierwszy na zeszłorocznych targach Trako w Gdańsku.
(źródło: mg, Rynek Kolejowy/ZNTK Poznań, 11 czerwca 2010)
Zależy co kto lubi. Jedni wolą przedziały, inni układ kiblowy bez przedziałów, jeszcze inni układ autobusowy. Ten ostatni - pomijając gusta indywidualne - ma wbrew pozorom sporo zalet, takich jak m.in maksymalne wykorzystanie przestrzeni dla podróżnych. Poza tym - naprawdę przyjemnie jest całkowicie bezwstydnie i bez stresu rozciągnąć się na fotelu nie zawadzając nikomu nogami...
Właśnie by po to by całkowicie bezwstydnie i bez stresu rozciągnąć się na fotelu nie zawadzając nikomu nogami brakuje jakiś 10-15 cm przestrzeni między siedzeniami. Dodatkowo wygląda to na jakąś przeróbkę bo okna nie wpisują się dobrze w siedzenia po za tym na niektórych siedzeniach ze względu na śmietnik nie można wygodnie usiaść nie zajmując nogami miejsca obok.
Z drugiej strony może, rzeczywiście zależy to od preferncji moje są takie w dalekobieżnym musowo przedziały w lokalnym czwórki jak w EN57.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
No to nie wiem, w każdym razie w jakimś IC-owskim bezprzedziałowcu (chyba to był 111Arow, ale głowy nie dam) mogłem swobodnie się rozłożyć i nikogo nie trącałem. Wiadomo, nie miałem okazji jechać DH więc się nie wypowiem, to inny typ taboru więc może być inaczej, niż w IC-owskim wagonie.
Jechałem również w innych szynobusach o tym rozkładzie i właśnie tego czegoś nie ma poprostu brakuje tych kilkunastu centrymetrów. W 111Arow nie jechałem.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum