Wysłany: 16-06-2010, 14:25 Remont linii kolejowych
Doczekaliśmy się NARESZCIE coś drgnęło.
Od końca marca kiedy to marszałek województwa podpisał umowę o dofinansowaniu remonta na linii 15 PKP PLK ogłosiło przetarg na remont oraz budowę lini kolejowej do Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta.
poniżej zachęcam do przeczytania dwóch artykułów jakie pojawiły się w Rynku Kolejowym oraz zapraszam do dyskusji.
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie ogłosiło przetarg na wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary - Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta w łodzi - etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
Sporządzenie niezbędnej dokumentacji projektowej dla zadania wykonywanego w systemie „projektuj i buduj” oraz uzyskanie wynikających z obowiązujących przepisów i Prawa Budowlanego, decyzji administracyjnych, opinii, zgód, uzgodnień w tym pozwolenia na budowę;
Prowadzenie działań informacyjnych dotyczących realizowanej inwestycji (tablice informacyjne;
Wykonanie robót budowlanych w systemie „projektuj i buduj”, na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej zatwierdzonej przez Zamawiającego i uzyskanych decyzji administracyjnych;
Dostarczenie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej sporządzonej zgodnie z wymogami prawa budowlanego i geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (w 5 egzemplarzach w wersji papierowej i elektronicznej).
Termin składania ofert upływa 22 lipca. Jedynym kryterium ich oceny będzie cena.
(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 15 czerwca 2010)
15 czerwca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej
nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
Jednotorowa, zelektryfikowana linia kolejowa nr 15 z Bednar do Zgierza została wyłączona z ruchu pasażerskiego przez dwoma laty wskutek złego stanu technicznego. Od tej pory był tam prowadzony w niewielkim zakresie wyłącznie ruch towarowy. Plany modernizacji przewidują przywrócenie prędkości konstrukcyjnej 90km/h dla pociągów pasażerskich, co w konsekwencji spowoduje skrócenie czasu przejazdu pociągów na odcinku Łowicz – Łódź Kaliska z ok. 2,3 godziny do około 1 godziny. Zakres prac na odcinku o długości 47 km obejmuje kompleksową wymianę nawierzchni torowej, wymianę 12 kompletów rozjazdów oraz modernizację 43 przejazdów drogowych. Nawierzchnia torowa będzie zabudowana nowymi szynami bezstykowymi i nowymi podkładami strunobetonowymi z przytwierdzeniem sprężystym. Istniejąca podsypka zostanie mechanicznie oczyszczona i uzupełniona, a po czym nastąpi mechaniczna regulacja toru w planie i w profilu.
Umowa z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego na dofinansowanie przedsięwzięcia na kwotę ponad 81 milionów zł została zawarta 31 marca br. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na przełom lipca i sierpnia br. i zgodnie z harmonogramem powinny zakończyć się w III kwartale 2011 r.
(źródło: PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 15 czerwca 2010)
_________________ Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
ogłosiło przetarg na wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary - Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta w łodzi
Zaraz, zaraz, ja tu czegoś nie rozumiem. 15-ka kończy się na Kaliskiej, to skąd oni chcą puścić to odgałęzienie do lotniska? Z Kaliskiej do Pabianic i dalej to leci 14-ka, chyba od tej właśnie linii będzie odgałęzienie do lotniska - to wydawałoby się logiczne, czy może chcą zaorać Retkinię? Jest gdzieś dostępna może jakaś chociaż poglądowa mapa pokazująca przebieg tej łącznicy?
Niestety mapki brak może będziemy wiedzieć coś więcej po 22 lipca. Jednak wydaje mi się, że ten łącznik będzie prowadzony do linii 14. Zresztą słyszałem o takich planach jakieś 2 lata temu, pomysł był taki co by linię położyć w sąsiedztwie ulic generała Maczka i Pienistej - tak aby kolej docierała w okolice 2 terminalu.
_________________ Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
linię położyć w sąsiedztwie ulic generała Maczka i Pienistej
Hmmm, a odgałęzienie od którego miejsca? Jest już p.odg.Retkinia, to chyba można by to wykorzystać (przynajmniej obsługa srk z tego budynku) czy wpadną na jakiś genialny pomysł budowania kolejnego kilkaset metrów dalej? Sporo prac ziemnych jest tam konieczne bo na wysokości Maczka i Pienistej linia idzie jeszcze w wykopie. Sam profil linii chyba też nieciekawy bo od Retkinii w stronę Lublinka jest coraz niżej.
No też by było logiczne lecieć po 14-stce i w przyszłości jakoś to połączyć z Koleją Aglomeracyjną czy tam SKM-ką..no chyba że ktoś zażyczy sobie zarobić na budowie zupełnie nowej linii od początku..też były takie plany
A tak abstrahując od przebiegu ewentualnej linii, zastanawiam się w ogóle nad potrzebą jej budowania - jeździ na lotnisko autobus 55 i jeszcze ta cała L, ale prawdę mówiąc to są muchowozy (55 w centrum faktycznie jest napakowane, ale zaczyna się robić puste przy Politechniki/Obywatelskiej). Kto będzie jeździł tym super pociągiem na lotnisko?
Chyba, że chodzi o to aby znów nie robic na kilka dni rozkładów zamknięciowych i czekają do nowego RJ, tak mi sie wydaje.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Od 1 marca zaczynają dłubać w torach na odcinku Skierniewice - Radziwiłłów. Prace potrwają do 31.05.2011.
12 pociągów - TLK i IR odwołane - w całej relacji Łódź- W-wa - Łódź.
Jeden IR przez Bełchów, Bednary.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum