Wysłany: 18-12-2010, 17:42 [PR] Horror w IR Warszawa - Szczecin
Horror w pociągu Warszawa - Szczecin: Relacja podróżnych po dotarciu do Szczecina
Pociąg InterRegio z Warszawy do Szczecina miał do składu włączone wagony, z czego w dwóch było zimno, a trzeci dosłownie zamarznięty. Wyruszył z Warszawy pełny, część pasażerów musiała jechać dosłownie jak w lodówce. Konduktorka: - Już trzy dni tak jeździmy.
Gdy skład dojechał do Poznania okazało się, że nie ma drużyny kolejarskiej, która mogłaby zastąpić tę, która kończyła służbę w Poznaniu. Na następną ekipę trzeba było czekać ponad godzinę.
- Jak ktoś wsiadał nowy do pociągu, nikt im nie powiedział, że dalej mogą znaleźć wolne miejsce, jechali więc w tym zimnie - mówi Małgorzata Brzoza. - Wielu już na wejściu ślizgało się na śniegu, szukając miejsca. Jeden z pasażerów pytał się pani konduktor, dlaczego tak jest i otrzymał informację, że już trzy dni tak jeżdżą.
Na stacji w Szczecinie oglądamy wagon. Niemal w każdym przedziale leży śnieg. Nie tylko na podłodze, ale również na siedzeniach i oparciach. Ubikacja przypomina najlepszą na świecie zamrażarkę. Nie ma miejsca, którego nie pokryłby lód.
- Jesteśmy bardzo zawiedzeni i zmęczeni - mówi Ola Kowalewska. - To jest skandal, który trudno opisać. W Poznaniu w tych warunkach musieliśmy dodatkowo długo czekać na nową załogę konduktorską.
Pociąg przyjechał do Szczecina z 80 minutowym opóźnieniem. Konduktorzy zmiany z Poznania do Szczecina nie chcieli rozmawiać. Mówili tylko, że możemy sobie zgłosić reklamację. Od pasażerów dowiedzieliśmy się, że byli przez nich poszukiwani przez cała drogę, ale "gdzieś się ukryli".
- Dopiero po Stargardzie pokazali się i na tempo zaczęli sprawdzać bilety - mówi Janek. - Pewnie dlatego, by wyrobić normę, a wiedzieli, że i tak już nikt nie wysiądzie.
źródło: Głos Szczeciński
ir1.jpg
Plik ściągnięto 143 raz(y) 22.51 KB
ir2.jpg
Plik ściągnięto 346 raz(y) 40.12 KB
ir3.jpg
Plik ściągnięto 145 raz(y) 27.06 KB
ir4.jpg
Plik ściągnięto 108 raz(y) 20.28 KB
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-12-2010, 18:07
We wtorek w IR Łódź-Warszawa nie zamykały się drzwi i w pociągu też było pełno śniegu.
Czemu sie dziwic? Wieloletnie niedofinansowanie PKP, stary i ledwo trzymajacy sie kupy tabor, do tego czesto niekompetentni pracownicy- ot- norma mozna byloby rzec. To ze druzyny w Poznaniu nie bylo na zmiane to nazwalbym skrjana nieprofesjonalnoscia PR. Reklamacja? Przeprosza, oddadza te 25% ceny a i tak sie nic nie zmieni..
wychodzi to co pisalem w dziale Tabor/en57. Zlikwidowanie 3/4 zapleczy, a w pozostalych fundusze na mlotek i gwozdzie. Z g.na bata nie ukręcą, nawet pracując na 3 zmiany.
PRy Wroclawskie pisaly, ze 3,5banki na tabor w tym roku poszlo. A gdzie reszta kasy? 50-60% na trasy dla PLKi + sztrum do Energetyki, kadry max 12%. Gdzie wyteleportowana reszta, do Wach S.A.?
Pozatym, w klopach najczesciej pada przetwornica. Czy to w zimie, czy jak za duzo deszczu spadnie. Czemu przy okazji ktorejs z rewizji ich nie zabudowano? W sluzbowkach ra/rb jest full miejsca, powinno wystarczyc. A jak strach ze zdewastuja, to poszerzyc zamykany przedizal maszynisty. Poziom komplikacji takiej operacji podobny jak zabudowa powiadamiania o otwartych drzwiach.
A jak dla porównania jest w pociągach TLK? Czy zdarzają się TLK o standardzie lodówki? A ten IR to nie pierwszy nieogrzewany skład dalekobieżny PR w tym roku.
a może po prostu byk był bez sprzęgów do ogrzewania?
Nie ma byków bez sprzęgów ogrzewania. To standard w elektrowozach. Większość byków nie ma za to sprzęgów powietrznych, umożliwiających automatyczne otwieranie drzwi w przejściach międzywagonowych.
Drodzy Pasażerowie!!!!!!Odczepcie się wkońcu od drużyn konduktorskich!!!!!!Myślicie że to tak super zbierać pretensje od pasażerów?????Drużyny nie są niczemu winne a wykonują tylko swoją pracę za którą też zbierają baty zarówno od pracodawcy a także od Was podróżujących!!!!!Przecież oni doskonale wiedzą jakim składem jadą-że jest zimno ,brudno itp-ale co mogą z tym zrobić????Odmówić przyjęcia składu????Wszystkie te usterki np.brak ogrzewania ,oświetlenia itp.są przecież systematycznie odpisywane w raportach,które czyta "góra".I co oni z tym robią????To im należą się te obelgi od Was!!!!Czemu winien jest ten kierownik czy konduktor?????Od razu nasyłacie na nich TV,nagrywacie ich wypowiedzi....a panowie prezesi ,dyrektorzy siedzą sobie dalej w ciepłych biurach!!!!bardzo proszę o więcej wyrozumiałości dla drużyn konduktorskich!!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum