Wysłany: 20-05-2011, 23:06 REGIOnalna ofensywa na lato 2011
Za stroną Przewozów Regionalnych:
Cytat:
Więcej pociągów REGIO wyjedzie również na trasy Kaszub i Kociewia. Wakacyjne pociągi kursujące od 23 czerwca do końca sierpnia wyjadą na trasy Gdynia – Kościerzyna i Kościerzyna – Chojnice. Podobnie jak w ubiegłym roku – jednak znacznie częściej, bo przez wszystkie dni tygodnia w czasie wakacji – będą kursowały pociągi z Gdyni do Kartuz. W obu kierunkach mieszkańcy i turyści odwiedzający Szwajcarię Kaszubską będą mieli do wyboru połączenia poranne i popołudniowe (z Gdyni o godz. 8:50 i 16:10, z Kartuz o godz. 10:30 i 18:27).
Chojnice (4:57) - Tczew (6:30)
Tczew (11:14) - Chojnice (12:53)
gdzieś im się ten zapodział, ale w rozkładzie jest wpisany: Chojnice (12:57) - Tczew (14:32)
dumny jestem ze Struka. Oby mu nie odbiło z kolejkami Pomorskimi.
A ten 12.57 z Chojnic to możliwość rannego wyjazdu z Poznania/Gorzowa[Berlina].
Super!
W ogóle w szoku jestem, że coś na Kościerzyna - Chojnice dołożyli. Pytanie dla kogo ten pociąg?
Ja jestem z kolei bardzo mile zaskoczony połączeniami z Lublina na Roztocze - sensowne godziny odjazdów, co prawda jedzie się dłużej niż busem ale podejrzewam, że wiele osób wybierze kolej niż ciasne i niebezpieczne busy.
_________________ w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Każdy dodatkowy pociąg cieszy, ale brakuje mi połączeń z Malborka do Chojnic bez przesiadek, przynajmniej w wekendy okres wakacji lub nawet połączenia Chojnice - Kwidzyn.
Wiadomo, że zawsze może być lepiej, postęp jednak widoczny.
Jednak jak nie ma co się lubi to się lubi co się ma
Fajnie byłoby wydłużyć kilka połączeń szczególnie w weekendy, bo w świadomości ludzkiej wygląda to korzystniej jak ktoś na dworucu np. w Chojnicach na rozkładzie zobaczyłby pociąg na Hel, to jest wówczas większe prawdopodobieństwo że się wybierze.
Brakuje właśnie tego typu połączeń.
np.
Hel albo chociaż Władysławowo - Chojnice
Kartuzy - Hel/Władysławowo
Chojnice - Malbork, a najlepiej dolej do Fromborka nadzalewówką.
Temat "nadzalewówki" od lat umiera i przy tak pięknej turystycznie lini przez Tolkmicko, Frombork, aż żal że przynajmniej w wakacje nie ma ruchu, ale skoro z Elbląga do Gdyni coraz gorzej dojechać bezpośrednimi regio, to połączenia nadzalewowe chyba nikogo nie interesują, poza miłosnikami kolei.
W ogóle Elbląg zostaje na uboczu, miał być IR do Warszawy przez Malbork, cisza w temacie.
Latem powinien być bezpośredni pociąg Elbląg - Hel lub Elbląg- Chojnice, ale to marzenia, a tymczasem miasto prawie 130tys i wydostanie się nawet do Trójmiasta przysparza problemów.
Ale cieszmy się, że Kościerzyna i Kartuzy zostały zauważone, każdy nowy pociąg, szczególnie teraz przed i w trakcie wakacji to napewno dobra decyzja i pasażer zamiast PKSu wybierze PKP.
W ogóle w szoku jestem, że coś na Kościerzyna - Chojnice dołożyli. Pytanie dla kogo ten pociąg?
Żeby nie było za różowo, są też minusy.
Pociąg z Gdyni (15:41) przez Kościerzynę (17:10) na Chojnice (18:20), się z TURem (15:58) dubluje. Chodź TUR w nowym rozkładzie ma się meldować dopiero o 19:11 w Chojnicach, także jest trochę szybciej ale za to przesiadka. Gdyby był skomunikowany ten pociąg z tym o 21:30 z Gdyni Głównej, to by było coś porządnego i długo oczekiwanego przeze mnie (choć lepiej puścić koło 22:30 z Tczewa na Chojnice). Nie widzę bezpośredniego pociągu z Gdyni do Chojnic (ten wcześniejszy od TUR-a), choć to pewnie spowodowane jest remontami między Gdynią a Tczewem.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Jest jakiś postęp, więc jest swoisty plus. Wiadomo, że mogłoby być lepiej ale mogłoby być też dużo gorzej. Szczególnie mnie cieszy to że w sezonie pociągi do Kartuz będą jeździć codziennie. Mogłoby być w sumie tak przez cały rok.
Co do relacji długodystansowych to w pełni się zgadzam. Przydałoby się parę połączeń które jadą z jednego końca województwa na drugi koniec.
Fajnie że są nowe połączenia itd ale powinny być planowane z głową, nie chodzi o to żeby wozić powietrze tylko żeby wieźć pasażerów.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Z jednej strony nowe połączenia zyskają Kartuzy, Kościerzyna czy Chojnice, ale pogorszy nieco oferta od strony Malborka, gdzie część składów, dotychczas do/z Gdyni Gł, zostanie skrócona tylko do Gdańska, lub nawet Tczewa.
Regio Malbork - Gdańsk Gł godz.9.10
regio Gdańsk - Elbląg g.6.30
regio Gdańsk - Elbląg g.14.11
regio Gdańsk - Malbork g.16.45
regio Malbork - Tczew g.15.45
W okresie letnim, w miejsce regio Elbląg - Malbork(11.50) - Gdynia i w relacji powrotnej w miejsce regio Gdynia - Gdańsk(16.12) - Malbork(17.12), pojedzie IR "Lazur" honorujący bilety na pociągi regio na w/w odcinkach i mający postoje jak regio na wszystkich stacjach na ww/w odcinku.
o k...
Chyba przedwcześnie pochwaliłem naszych rozkładowców na rk.
Kilka spostrzezen;
1) w SKM bilety PR beda honorowane w zwiazku ze skroceniem relacji wiekszosci pociagow, na obszarze Gdynia -> Gdańsk Gł. Niestety, NIE DOTYCZY TO biletów jednorazowych (co miało miejsce w odwrotnym przypadku). Ergo, dojazd do Gdańska w weekendy będzie conajmniej o 1/4 droższy. To sie juz do gazety nadaje.
2) ostatni pociąg w dobie z Gdańska, zaiste PKPowy pomysł.
Pół roku ludzie pracujacy do 22 mogli nim wracac do Malborka, w C do Elbląga.
Co mamy teraz?
Pociąg skrócony do Tczewa w D (!!!!!), w C planowo do Elbląga. Do 22 VI. Od 24 VI ponownie bedzie mozna nim w D dojechac do Malborka. Ciekawe jak przebyć przez 3 tygodnie 18km. Po PS-94 truchcikiem? Czy PRy podstawią chociaż Autosana ?
Nie zdziwie sie, jak po wywaleniu ludzi jako podsyl luzakiem bedzie jechal do Malborka...
3) od tej korekty mamy pierwsze rozkomunikowanie na trasie do Elbląga.
91232 (Eg ->Mk) przyjeżdża 9 minut po odjeździe 6039 do Trójmiasta. Dotychczas było 5min na przesiadke.
W efekcie, popołudniem z Elbląga jest 3h czarnej dziury na Gdańsk. Na TLK przesiasc sie nie mozna, bo odcinek Eg <-> Mk nie ma nawet 30km.
Reasumując, spodziewałem się równie ciekawego rozkładu jak ostatnie 3-4, wyszedł cyrk objazdowy. Ktoś dojeżdżający z Elbląga w weekend do Trójmiasta zamiast 1, będzie miał już 2 przesiadki i konieczność sterczenia z Malborczykami w kasie po nowy bilet SKM.
Tyle po pierwszej godzinie studiowania. Pierwsze pół zajęło wykminienie przesiadek w używanych dojazdach :/
Zdaje mi się, że trasa jest jednotorowa, więc pytanie gdzie one będą się mijac?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum