To jest taka reklama przedwyborcza. Niestety obietnice i nic poza tym.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Kiedy rozpocznie sie na dobre remont odcinka Rzeszów-Kraków, czas jazdy koleją z Rzeszowa do Warszawy przez CMK urośnie do ponad 5 godzin. Zastanawiam się czy wtedy nie powróci pomysł skierowania TLK na linię 71, przez łącznicę w Pilchowie i Lublin do Wawy. A to jest przesłanka do szybkiej elektryfikacji linii, która staje sie coraz ważniejsza w ruchu międzymiastowym. Może też powróci normalna prędkość....
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-07-2011, 12:55
sebg85, Optymista z ciebie Około 2h Czas będzie blisko 4h z Krakowa do Rzeszowa jak rozgrzebią na maksa i 3h CMK więc 7h przez CMK.
Podobno jest już ogłoszony przetarg na plan modernizacji linii 71 na odcinku Rzeszów- Ocice? Jak daleko od wykonania dokumentacji do rzeczywistych prac?
Na rok 2012 przewidziano opracowanie dokumentacji na elektryfikację odcinka linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów. Elektryfikacja linii planowana jest na rok 2013. Zatem realnym terminem zakończenia modernizacji połączenia kolejowego Rzeszów – Warszawa jest koniec 2013 roku – napisał Andrzej Massel w odpowiedzi na interpelację posła Pluty.
Pytanie kolejne to czy w rozkładzie 2013/2014 pojawi się połączenie Rzeszów-Warszawa przez Tarnobrzeg i Skarżysko Kamienna?
Jak wynika z przedstawionego planu przez całe wakacje (od 7 lipca do 15 wrzesnia) czeka nas komunikacja zastępcza na trasie linii 71 i pozbawienie jedynego pociągu TLK, który pojedzie objazdem.
Takie połączenie Rzeszów-Wawa...zastanawiam się czy pociąg będzie wjeżdżał do Skarżyska i zmieniał czoło czy na przykład pojedzie wschodnią łącznicą i zatrzyma sie powiedzmy na przystanku Skarżysko Kościelne lub Skarżysko Północ oszczędzając czas i pieniądze...?
Takie pociągi jeździły bez zatrzymania i z zatrzymaniem w Sk-ku Kościelnym, ale traciły przez to pasażerów i postanowiono zmieniać czoło. Np. Łódź - Zagórz jeździł długo przez Wolanów i Skarżysko (dołączanie grupy wag. z Kielc, potem łącznik zlikwidowany), a potem jeździł także zmienić czoło w Radomiu (gdzie na koniec dołączano grupę wagonów z Warszawy). Pociagi od strony Łodzi jeździły wcześniej p. Końskie, nawet na początku lat 90-ych był na zarządzenie taki pociąg Łódź - Przemyśl, ale ztcp to nie pojechał. Jeśli ambitne plany moderny 25-ki będą zrealizowane całkowicie (modernizacja 2 toru ze Skarżyska w stronę Sandomierza oraz elektryfikacja Tomaszów - Skarżysko) to pewnie pociągi z Warszawy ominą raczej Skarżysko.
a ET 05 jak uważasz czy na przykład jakby TLK zatrzymywał sie i na Koscielnym i na Północy to może jednak nie zniechęciło by to pasażerów i korzystaliby z tego połączenia?
W końcu z Kościelnego do Skarżyska głównego jest tylko około 2km...
Jeśli będzie to tylko zmiana czoła w Skarżysku, więc ok 15 min, nie będzie to miało większego znaczenia dla czasu przejazdu, biorąc pod uwagę dobre prędkości na szlaku. Jednak roszady z doczepianiem i odczepianiem wagonów, kombinowanie z relacjami łączonymi wydłużą postój przynajmniej do 30-40 min i skutecznie zmniejszą konkurencyjność połączenia.
Z drugiej strony może pomysł by TLKi zmieniały kierunek, a jakiś Ex jechał łącznicą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum