Wysłany: 21-06-2011, 14:49 Modernizacja linii Kraków (Podłęże) - Tarnów
Zakładam ten temat ponieważ nie widzę podobnego w tym dziale. Modernizowany odcinek znajduje się w ciągu E-30, więc myślę, że będzie z biegiem czasu o czym pisać.
Sam zacznę od pytania: Czy zaczęli cokolwiek dłubać ?
Ostatnio jechałem EN71-021 PR Rzeszów/PRST Przeworsk na "południówce" do Rzeszowa to widziałem, że odcinek Bochnia - Brzesko Okocim jest przejezdny torem zasadniczym dla kierunku Kraków > Tarnów. Tor "na Kraków" zamknięty. Jednak na odcinku Bochnia - p.o. Rzezawa (tam wysiadałem) nie widać żadnych oznak robót poza tym, że tor pordzewiały od nie jeżdżenia. Rozkład został "dostosowany" do przepustowości linii i ograniczeń (długość składów także została dostosowana do pogłębiania więzi między pasażerami) w związku z tym z rana pociągi są następująco z Głównego w kierunku Tarnowa: po 07 (Rzeszów), po 10 (Krynica), po 12 (Rzeszów). Wszystko leci na jednym składzie, więc jest mało ciekawie. Jak mają mniejszą przepustowość i mniej składów wchodzi, to niech przynajmniej te pozostałe w rozkładzie puszczają na wzmocnieniach. Przecież jeszcze nie dawno na osobówkach Kraków-Przemyśl ganiały EU07/ET22 + 2x czterosekcyjne "bipy". Perony w stacjach i przystankach pomieszczą składy 3xEN57 lub przynajmniej 2xEN71. Na czym w obecnym czasie opiera się ta modernizacja na wspomnianym przeze mnie odcinku ?
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-06-2011, 17:05
Nikt nie odpisuje, bo nikt nie ma pojecia czy cos sie dzieje, a to dlatego ze.... nic sie nie dzieje. Jestem zbulwersowany, rozklady dali zamknieciowe a nie widzialem na E30 ZADNEJ maszyny. Nic, null, zero. Pociagi jezdza zwolnione, a remontu jak nie bylo tak nie ma. Kpina.
ALE JESZCZE WIEKSZA KPINA JEST ZACHOWANIE PR KRAKÓW, ktory ciagle zestawia najpopularniejsze pociagi z jednej, zamiast dwoch jednostek. Skoro jednego dnia ludzi jest na dwie jednostki, to chyba oczywiste ze nastepnego dnia nie bedzie ich mniej, a podaż miejsc zmniejsza sie dwukrotnie, przez co ludzie jada w tłoku i rezygnuja z kolei na rzecz przewoznikow autobusowych.
A odc. Brzesko-Bochnia ma nieczynny jeden tor, bo autostrade robia i budowlancy zazyczyli sobie zamkniecia jednego toru, bo bez tego podobno nie da sie zbudowac jakiegos tam wiaduktu czy cos.
Na tym 12:56 do Tarnowa jezdzi solo jednostka? A, to super wiadomosc. Coraz fajniej sie robi.
NS, masz jeszcze pociag 9:07 z Krakowa do Tarnowa.
Pułtuś, na to wyglada, że ten 12:56 jedzie na solóweczce. Choć raz widziałem EN71. Dunajec na EN77, ale Rzeszowianin tak jak dawniej 2EN57 SPOT
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
z tego co zauwazylem wszystkie zamkniecia na wschodnim odcinku e-30 spowodowane są robotami zwiazanymi z budową autostrad/drog ekspresowych. Nie wiem czy śledzicie ten wątek, ale chyba warto:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=912932&page=14
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-06-2011, 18:45
Fajnie nie? Autostrada sie buduje a kolej dostaje po d***e.
Zamkniecie Brzesko-Bochnia mozna było wykorzystac by zrobic remont , bo potem trzeba bedzie zamykac drugi raz- ale coz, przepadło...
Na EURO nie zdążą, teraz pytanie czy do mistrzostw to w ogóle zaczną No coz, polnische wirtschaft
kris123, Jaworzyna na odc. Kraków - Tarnów na EN77. Kurde. Coraz więcej tego szajsu w Tarnowie się kręci.
Pułtuś, na DTK w Tarnowie poruszyłem temat modernizacji trasy Tarnów - Kraków z kierownictwem tarnowskiej sekcji czy jak to się tam nazywa. W każdym razie, dowiedziałem się, że zamknięcia mają się zacząć we wrześniu. Jak dobrze pójdzie, to jednotor będzie na odc. Podłęże - Brzesko z mijankami w Kłaju i Bochni..
Niestety. Zresztą kogo teraz nie spotkasz w Tarnowie, czy Tuchowie to pukają się w głowę i mowią panie kto do Stróż pojedzie 2 godz?! Toż to jest absurd. Podróż K-ów-Grybów zamiast 2.40 wynosi prawie 4 godziny. Efekt nikłe zainteresowanie. jedzie kto musi i kto ma spore ulgi. Zresztą jak można zamykać cały odc. na 3 miesiące?! Do tego niech rozkopią jeszcze do Tarnowa i spokojnie będzie 5 godź. To jest szybka kolej.
Co do poc. Ków-Tów-Krynica(Sącz) problem polega na tym, że do Tarnowa są dni kiedy solo 57 nie wytrzymuje, a na powiedzmy 71 czy powiedzmy skł podwojny idą straty od Tarnowa. To jest chyba jedna z najbardziej zróżnicowanych tras pod względem potoku podróżnych. Podobnie rzecz się ma na Oświęcim. gdzie nie da się wzmacniać składu tylko po to, aby zapełniony był na odc. max do Krzeszowic od Krakowa, bowiem spory deficyt będzie od Wieliczki do K-owa i za Krzeszowicami.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Fajnie nie? Autostrada sie buduje a kolej dostaje po d***e.
Pułtuś, lepiej czasem nie zabierać głosu, wiesz ile przy A4 GDDKiA oszczędziła roboty kolejarzom, ile wiaduktów nad/pod autostradą na odcinkach wspólnych z autostradą drogowcy wybudują również dla kolejarzy?
A kto Wam powiedział, że rozkłady zamknięciowe są związane z moderną E30? Zamknięcie Bochnia - Brzesko Okocim jest z powodu budowy wiaduktu kolejowego nad zjazdem z autostrady i takowe będzie aż prawdopodobnie do końca rozkładu, choć chyba wstępnie jest rozpisane bodaj do 20 listopada, wkrótce powinna być zamiana torów, tor 2 będzie otwarty, tor 1 zamknięty.
Moderna E30 jest wykonywana w systemie projektuj i buduj, projekty ostateczne z tego co wiem z moich przecieków są już bardzo zaawansowane, trochę czasu będzie na decyzje administracyjne - środowiskową i PnB. Prócz pewnych robót przygotowawczych jak ścinka krzaczorów. Roboty budowlane szczerze wątpię, że ruszą w tym roku mimo takich wcześniejszych harmonogramów... Chyba, że w IV kwartale...
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-06-2011, 09:16
To czemu rozkład juz jest zamknieciowy, skoro zamkniec nie ma? Czemu pociagi jezdza wolniej, skoro zadnych nowych zamkniec nie ma? Dunajec z Krakowa do Tarnowa 1h27, tyle co REGIO, a przeciez Dunajec staje tylko w Bochni i Brzesku...
Taka ciekawostka ode mnie: Właśnie się dowiedziałem, że w związku z remontem linii kolejowej Rzeszów - Kraków (Katowice) Podróż na tej trasie wydłuży się do 7, słownie: siedmiu godzin.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum