W wybranych wagonach pociągów Express InterCity (EIC) znajdują się przedziały menedżerskie, którymi można wygodnie podróżować na spotkania biznesowe. Przestrzeń, cztery komfortowe fotele, przy każdym gniazdko do podłączenia laptopa (230V), stół, na którym zmieszczą się wszystkie potrzebne dokumenty, a w przerwie - w zależności od pory dnia - serwowane do przedziału śniadanie lub obiad. Warto zamienić samochód na komfortowy pociąg!
Z przedziałów menedżerskich można korzystać w następujących pociągach:
EIC 1802/3 Chrobry rel. Warszawa Wsch. (16:28) - Szczecin Gł. (22:05)
EIC 8102/3 Chrobry rel. Szczecin Gł. (05:49) - Warszawa Wsch. (11:42)
EIC 1602/3 Fredro rel. Warszawa Wsch. (15:27) - Wrocław Gł. (20:56)
EIC 6103/2 Fredro rel. Wrocław Gł. (05:17) - Warszawa Wsch. (11:28)
EIC 1608/9 Górnik rel. Warszawa Wsch. (16:05) - Wrocław Gł. (22:08)
EIC 6108/9 Górnik rel. Wrocław Gł. (04:13) - Warszawa Wsch. (09:57)
EIC 5306/7 Kaszub rel. Gdynia Gł. (03:53) - Kraków Gł. (13:36)
EIC 3506/7 Kaszub rel. Kraków Gł. (12:42) - Gdynia Gł. (22:37)
EIC 17400/1 Kiliński rel. Warszawa Wsch. (17:28) - Poznań Gł. (20:30)
EIC 71400/1 Kiliński rel. Poznań Gł. (8:25) - Warszawa Wsch. (11:22)
EIC 1610/1 Korfanty rel. Warszawa Wsch. (13:29) - Wrocław Gł. (19:27)
EIC 6110/1 Korfanty rel. Wrocław Gł. (13:29) - Warszawa Wsch. (19:27)
EIC 1300/1 Kościuszko rel. Warszawa Wsch. (08:04) - Kraków Gł. (11:28)
EIC 3100/1 Kościuszko rel. Kraków Gł. (16:45) - Warszawa Wsch. (20:22)
EIC 1302/3 Krakus rel. Warszawa Wsch. (16:19) - Kraków Gł. (19:25)
EIC 3102/3 Krakus rel. Kraków Gł. (06:25) - Warszawa Wsch. (09:51)
EIC 1700/1 Lech rel. Warszawa Wsch. (18:28) - Poznań Gł. (21:26)
EIC 7100/1 Lech rel. Poznań Gł. (06:25) - Warszawa Wsch. (9:17)
Na koszt przejazdu w przedziale menedżerskim składa się cena biletu według taryfy ekspresowej w klasie 1 (uzależniona od długości trasy) oraz cena miejscówki (86 zł). Można również zarezerwować cały przedział wykupując cztery miejscówki.
Wiemy, jak cenny jest czas, dlatego bilet można kupić także w internetowym systemie sprzedaży e-IC.
W nowym rozkładzie, będzie nieco inna lista pociągów z przedziałami menadżerskimi, min.takie wagony pojawią w pociągach EIC Prus do Szczecina oraz EIC Sawa do Krakowa.
Poza tym, podobnie jak teraz będą dostępne w:
EIC - Chrobry, Lech, Fredro, Kaszub, Górnik, Krakus.
Zabraknie menadżerów w: Neptunie, Odrze, Panoramie, Kościuszko.
Pogrzało ich z tymi cenami? W sumie nie dziwię się że nikt z tego nie korzysta... Zawsze jak jade ICkiem, to nikogo w tych przedziałach nie ma, rzadko się zdarzą jakieś max dwie osoby.
Oj zdziwiłbyś się...na trasach "biznesowych" mni. Warszawa - Poznań, Warszawa - Kraków frekwencja w przedziałach menadżerskich jest spora - a trzeba sobie jasno powiedzieć zwykli śmiertelnicy z tych przedziałów nie korzystają - biznesmen wrzuci sobie przejazd w koszty i dla niego żadna różnica czy jedzie w przedziale menadżerskim czy w wagonie klasy 1.
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-12-2011, 18:56
Mnie kiedyś ,,korciło'', ale ostatecznie dałem sobie spokój. Szkoda kasy.
Mnie od kilku lat korci, ale ciągle nie mam tyle kasy, żeby ot tak sobie wydać na taką w sumie głupotę, a biznesmenem też nie jestem i nigdy nie będę, co bym mógł to sobie wrzucić w koszty. Mój pracodawca jak się jedzie służbowo nawet na 1 klasę TLK nie zgodziłby się, żeby podróżować, a o przedziale menedżerskim w EIC to nikt nawet by nie pomyślał . Niestety, dla przeciętnego Kowalskiego takie przedziały nie są dostępne.
W "Kościuszko" to był raczej menedżerski, ale skoro teraz "Kościuszko" już nie będzie jeździł w obiegu z "Kaszubem" to i wiadomo, że zasady przydzielenia tych wagonów muszą się zmienić. Zaskoczeniem jest dla mnie EIC "Sawa", że będzie miał taki przedział, a każdy wie jaki standard ten pociąg zawsze reprezentował. Czyli Kraków będzie miał popołudniu dwa pociągi pod rząd z takimi przedziałami. Najwięcej tradycyjnie takich przedziałów będą miały pociągi na linii poznańskiej, a przy tym skorzystają na tym osoby jadące do Szczecina i Wrocławia. Czy wagon 145Ac od 11.XII będzie kursował jak przez ostatnich kilka miesięcy na EIC "Chrobry", czy wróci na "Fredro" czy też zupełnie zmieni właściciela?
Ciekawy obieg Fredro/Sawa. Czyli z Krakowa do Warszawy, pojadą dwa super EIC(Krakus, Sawa).
Czy nadal pozostaną obiegi Krakus - Górnik i Odra - Panorama?
Obieg "Fredro"/ "Sawa" wygląda rzeczywiście ciekawie. Miejmy nadzieję że to nie spowoduje pogorszenia jakości "Fredro", który jak dla mnie jest mistrzem jeżeli chodzi o pociąg kwalifikowany, tylko wreszcie po wielu latach poprawę jakości "Sawy".
Wiele razy widziałem w popołudniowych pociągach EIC z Warszawy do Wrocławia, Szczecina i Krakowa w menadżerskich przedziałach po kilka osób, więc ludzie korzystają. W EIC Chrobrym, który ma cały wagon menadżerski czasami bywał, że 7 przedziałów z 9 było zajętych.
[ Dodano: 06-12-2011, 10:14 ] sebek, W Odrze i Panoramie będą przedziały menadżerskie! Wystarczy sprawdzić w systemie e-IC i już się wie. Przedziałów menadżerskich nie będzie w Kościuszce i Neptunie.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Czy wagony o oznaczeniu 145Ab są modernizowane, czy wszystkie mają starsze siedzenia, czarne z pomarańczowym paskiem. Czy 145Ab na stałe obsługują pociągi Panorama/Odra od nowego rozkładu jazdy?
Skro już musiałem zjechać do Katowic w czasie pracy, to skusiłem się na miejsce w "Górniku" (trochę dla testu). Przyznam, że jestem zadowolony. Konduktorzy byli zaznajomieni z istnieniem rezerwacji. Także obsługa baru (numer wagonu i przedziału). Zaraz za Warszawą Zachodnią zjawiło się menu. Tu moje przeprosiny dla obsługi, że gadałem z nimi w przerwie między jedną rozmową telefoniczną, a drugą. Taka karma, zwaliło mi się na łeb nieco spraw. Obiad, całkiem zacny (menu do wyboru, także śniadania), jest w cenie "opłaty serwisowej", dostarczony także do przedziału i zabrany we właściwym czasie. Sprawdzenie biletów zaraz na początku i potem nikt głowy nie zawracał. Stabilny duży stolik, zasilanie 230V działało. Jedynie z zasięgiem 3G/EDGE było średnio (ach, to WIFI w pociągu...), ale pokrycie w lasach jest mizerne (wiem dlaczego). W Zawierciu byliśmy chyba z 20 min. przed czasem (obsługa ostrzegła, że będzie dłuższy postój)...w Katowicach punktualnie. I praktycznie cały czas byłem w pracy, zjadłem przyzwoicie (a nie na szybko w fast-foodzie) i nie przeszkadzałem innym waląc komputerem po nogach i gadając do telefonu.
W dodatku pociąg wypluł mnie w centrum miasta.
Hmm, w samolocie guzik był zrobił, a i tak wysiedziałbym jajko albo w drodze na lotnisko, albo na lotnisku, albo z powrotem, o cenie biletu nie wspominając. Samochodem mógłbym się zabić i jeszcze zabić innych (telefon!)
Parę dobrych lat temu miałem z kolegami 3-dniowy objazd po biurach regionalnych (Gdańsk, Poznań, Katowice) i taka możliwość byłaby jak znalazł. A tak gnieździliśmy się w czwórkę w sześcioosobowym przedziale 1 klasy (co nas szybko nauczyło brać 2. klasę - w tygodniu było luźniej), gdzie dosłownie każdy grzebał w laptopie na kolanach (pasażerki obok robiły jakieś zestawienia kredytowe dla ING Banku, hhihi).
W sumie OK. Ciekawym, jak teraz z frekwencją w tygodniu (tą prawdziwą, bo czasem siadają sobie ludzie, bo im się podoba, ze zwykłą miejscówką 1kl.)
Podziękowania dla obsługi barowej i konduktorskiej EIC Górnik z Warszawy, 31 maja 2013. Było naprawdę miło.
PS.
Nie lubię tej nazwy - "menedżerskie". Lepiej jest chyba "biznesowe". Jam nie menedżer, jeno prosty inżynier i do pracy telefon i VPNa potrzebuję
Wreszcie jakiś rozsądny głos w sprawie tego typu przedziałów. Kto sporo jeździ, to wie ile energii zużywa kierowanie samochodem i skupianie uwagi na tym, co ktoś mówi lub na rozwiązywaniu problemów. Niestety tylko wybrani mają dostęp do takich przedziałów - ze względu na trasy i ceny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum