Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
Wiosną ruszy EC z Trójmiasta do Berlina
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 12-01-2012, 13:46   Wiosną ruszy EC z Trójmiasta do Berlina Odpowiedz z cytatem

Udało się! Na wiosnę do Berlina pojedziemy bezpośrednio i wygodnie pociągiem Eurocity. Kolejarze wstępnie uzgodnili już rozkład jazdy ze stroną niemiecką. Martwi tylko rozkład.

Kluczowe decyzje w sprawie pociągu zapadają właśnie teraz - w Lubljanie od kilku dni trwa ogólnoeuropejska konferencja w sprawie rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w grudniu tego roku. Polscy kolejarze wykorzystali ją, by rzutem na taśmę przedstawić swoim niemieckim kolegom pomysł nowego pociągu z Trójmiasta do Berlina. Pomysł - dodajmy - nienowy. "Gazeta" o potrzebie takiego połączenia pisze od kilku lat. Kilka razy wydawało się, że pozytywna decyzja jest już blisko - jednak za każdym razem kończyło się na ogólnych zapewnieniach, że PKP Intercity o takim pociągu myśli. Teraz jest inaczej - przede wszystkim ze względu na nieuchronnie zbliżające się Euro 2012.

- Trwają szczegółowe ustalenia, ale nasi pracownicy na konferencji uzgodnili z kolejami niemieckimi uruchomienie od czerwca pociągu klasy Eurocity z Trójmiasta przez Bydgoszcz, Poznań i Rzepin do Berlina - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.
To oznacza, że z Gdańska do stolicy Niemiec pojedzie najwyższa kategoria pociągu międzynarodowego uruchamiana przez polską kolej - odpowiadająca krajowemu standardowi EIC (przynajmniej w założeniu takie pociągi są całkowicie klimatyzowane, wszystkie przedziały są maksymalnie 6-miejscowe).

Udało nam się ustalić kilka faktów dotyczących proponowanego połączenia. Pociąg ma nosić imię urodzonego w Gdańsku naukowca Daniela Fahrenheita i wyjeżdżać będzie z Gdańska koło godziny 11. Na dworcu głównym w Berlinie będzie o 17.12. W drugą stronę wyjazd z Berlina zaplanowano na 12.40, a przyjazd do Gdańska ok. godz. 19. Dokładnie godziny przejazdu przez Trójmiasto są na razie orientacyjne, bo są zależne od aktualnie prowadzonych prac torowych na odcinkach Bydgoszcz-Tczew i Tczew-Gdynia. W praktyce kursować będą więc dwa pociągi mijające się w rejonie Poznania.

Czy taki rozkład będzie atrakcyjny? Z pewnością dla niemieckich turystów, którzy spokojnie przejadą się w środku dnia. Dla trójmiejskiego biznesu tak wytrasowany pociąg będzie raczej bezużyteczny.

- Pierwotnie zakładaliśmy wyjazd z Gdańska koło 5 i przyjazd do Berlina na 11.12. Powrót miał odbywać się wieczorem - w godzinach 15.40-22. Wszystko obsługiwane jednym składem. W toku negocjacji z Niemcami rozkład jednak uległ zmianie - mówi nam nasz informator związany z koleją. Dla obecnej wersji rozkładu konkurencją będzie połączenie lotnicze Air Berlin - poranny samolot do Berlina ma lądować na Tegel o godz. 12.00. Poprzednia wersja rozkładu umożliwiała przyjazd ponad godzinę wcześniej.

- Pociąg jadący w środku dnia nie będzie przydatny dla trójmiejskiej gospodarki - mówi dr Marcin Wołek z Katedry Rynku Transportowego Wydziału Ekonomicznego UG. - Inny problem to odcinek krajowy - szybszy, ale za to droższy pociąg EC miałby duże powodzenie na trasie do Poznania, ale w godzinach atrakcyjnych dla biznesu - a więc właśnie rano.
To oznacza, że z Gdyni do stolicy Niemiec pojedzie najwyższa kategoria pociągu międzynarodowego uruchamiana przez polską kolej - odpowiadająca krajowemu standardowi EIC (przynajmniej w założeniu takie pociągi są całkowicie klimatyzowane, wszystkie przedziały są maksymalnie 6-miejscowe).

źródło: Gazeta Wyborcza
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 12-01-2012, 13:57    Odpowiedz z cytatem

moim zdaniem tez lepiej byloby to zrobic na jednym skladzie rano do Berlina i powrot po poludniu do Trojmiasta :] zobaczymy co z tego wyjdzie

ciekawe z jakim lokiem planuja go uruchomic Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-01-2012, 14:59    Odpowiedz z cytatem

Jeden skład i wyjazd i powrót do/z Trójmiasta tak jak było pierwotnie planowano byłoby zdecydowanie lepsze dla frekwencji tego pociągu. Obawiam się, że o tej porze ten pociąg może nie mieć zbyt wielu chętnych, no może poza okresem wakacji gdzie dojdą turyści. Zależy też jak będzie wyglądała sytuacja z ceną. Warto byłoby pomyśleć przynajmniej na początku, na okres rozruchu o jakiejś promocji, choćby "SparDay". Ale najważniejsze, że wreszcie IC się zdecydowało na codzienny pociąg międzynarodowy odjeżdżający z Trójmiasta. Jedyne co mnie trochę zastanawia to chyba trochę za krótki czas przejazdu. Niewiele ponad 6 godzin to nie wiem jak to jest możliwe, skoro teraz "Neptun" i "Kaszub" z EP09 na czele z Gdańska do Bydgoszczy jadą około 2h20', z Bydgoszczy do Poznania 2 godziny to jest minimum, i 2h40' z Poznania do Berlina. Biorąc pod uwagę postoje, itd. to wychodzi ponad 7 godzin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 12-01-2012, 15:19    Odpowiedz z cytatem

od marca do Bydgoszczy chyba bedzie troche krocej dobrze mysle?? pytanie gdzie to EC bedzie sie zatrzymywac

dobrze ze pomysleli - na pewno na euro to ten pociag bedzie strzal w 10 - w koncu niemiecka repra bedzie stacjonowac w Gdansku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tobiask2906 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2011
Skąd: Frankfurt n/M /Puck

PostWysłany: 12-01-2012, 16:17    Odpowiedz z cytatem

Czekalem 6 lat na takie polaczenie....
Bardzo dziekuje PKP InterCity ze NARESZCIE udalo sie robic takiego polaczenia! Smile Smile Smile Smile
Jeszcze dodac grupe wagonow na Hel w sezonu i bedzie komplet Wink
pawelu
Bedzie na pewno taka oferta. W Niemczech to wszystcy jada do Polski z "Europa-Specjalem". Ona bedzie tez dzialac w tym skladzie.

_________________
Zapraszam na kolejowy kanal YT:
http://www.youtube.com/user/TKolejarz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 12-01-2012, 16:39    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że PKP IC nadal nie chce stworzyć alternatywy dla EC Wawel. Pociąg relacji Kraków - CMK - Łódź - Kutno - Poznań, mógł by być łączony z tą relacją z Trójmiasta. Relacja z Krakowa mogły jechać w godzinach dzisiejszego TLK Sukiennice, albo wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

tobiask2906 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2011
Skąd: Frankfurt n/M /Puck

PostWysłany: 12-01-2012, 17:01    Odpowiedz z cytatem

Czy juz ktos wie z wagonow jakiej spolki bedzie pociag jehac?

_________________
Zapraszam na kolejowy kanal YT:
http://www.youtube.com/user/TKolejarz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 12-01-2012, 19:14    Odpowiedz z cytatem

No nareszcie sie zdecydowali na ten pociąg. Jestem ciekaw na jakich stacjach pociąg się będzie zatrzymywał. Zapewne tylko na tych większych- Gdańsk, Tczew, Bydgoszcz, Poznań i Rzepin.

Nie mogę sie doczekać dnia, kiedy ujrzę, jak Eurocity przejeżdża przez Gniezno, a może nawet się zatrzyma, ale to raczej nikłe szanse:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-01-2012, 02:35    Odpowiedz z cytatem

Czy ten pociąg nie zagrozi integralności naszego kraju?

Gdy PR chciały uruchomić RE Poznań - Berlin to rząd PO-PSL powiedział "NEIN!", argumentując to rozpadem integralności Polski.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sko Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2010
Skąd: Poznań Główny

PostWysłany: 13-01-2012, 11:09    Odpowiedz z cytatem

Bo w sprawie PR zagraża, a w sprawie IC już nie... Ot, chęć pozbycia się PR.

Wracając do tematu, to EC Fahrenheit pojedzie w tak śmiesznych godzinach, że już nie mogę doczekać sie tego muchowozu...
Miałoby to sens, gdyby najpóźniej o 8 wyjeżdżał z Poznania w kierunku Bln Hbf. Zaś powrót mógłby być około 20 z Berlina, a nie, że człowiek musi z Niemiec do tego wiejskiego kraju wyjeżdżać "wieczorem" o 17:40... Sad Dla hardkorów jest droga z Berlina do Poznania od 20:34 do 2:30 przez Kostrzym i Krzyż, ale co to za przyjemność skoro na E30 hula wiatr?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 13-01-2012, 17:33    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że to może być ciekawa alternatywa dla Trójmiejskiego "biznesu"" zwłaszcza do Poznania. Czas przejazdu plus dogodna godzina mogą sprawić, że frekwencja będzie przynajmniej przyzwoita. W Poznaniu pociąg powinien być o 10-11 w innym wariancie można tylko liczyć na turystów od czerwca do września...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartek1981 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2010
Skąd: Koszalin

PostWysłany: 13-01-2012, 20:02   Intercity Gdynia - Berlin - Gdynia nie na 202 Odpowiedz z cytatem

Warto przeczytać:
http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120113/POMORZE/165171081

a szkoda, kiedyś mieliśmy dwie pary pociągów w tej relacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rafał Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2011
Skąd: Świdwin/Koszalin

PostWysłany: 13-01-2012, 21:56    Odpowiedz z cytatem

Ta sprawa dotyka Koszalin, Świdwin, Białogard, czyli mój region, z którego pochodzę i gdzie mieszkam. Oczywiście chciałoby się, aby doszedł nowy pociąg, zwłaszcza EC, ale rozum podpowiada jednak, że wybrano dobrą trasę. Bydgoszcz i Poznań dają większy potencjał pasażerów niż Słupsk i Koszalin razem wzięte. Cóż, miło byłoby, gdyby jednak na czas Euro (a później także i po mistrzostwach) doszły jakieś nowe pociągi na linii 202, np. nocne.

_________________
2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-01-2012, 22:22    Odpowiedz z cytatem

Potencjał pasażerów to jedno ale drugą przyczyną to moim zdaniem szlakowa prędkość na odcinku Gdańsk-Szczecin, która jak wiemy nie jest zbyt zadowalająca jak na pociąg najwyższej kategorii. I to chyba też w dużej mierze zadecydowało, że wstępnie pociąg ten jeżeli pojedzie to właśnie przez Bydgoszcz i Poznań.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: ...

PostWysłany: 14-01-2012, 07:56    Odpowiedz z cytatem

No i świetne, tylko rano mogło być , racja.
Ale i tak świetne.
A EC to tak mniej więcej od ilu mieszkańców miasta się zatrzymują?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 12 Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl