Witam wszystkie Panie i Panów.
Po kilku latach marzeń, po nie jednej podróży po Polsce, stwierdzam wszem i wobec, że KOLEJ na mnie.
To mój debiut na forum także proszę o wyrozumiałość i przeniesienie tematu do odpowiedniego działu jeżeli coś źle zrobiłem.
Zarażony 'chorobą' kolejową chcę zrobić kurs na maszynistę.
I tu pytanie-czy na podkarpaciu istnieją jakieś ośrodki szkoleniowe umożliwiające odbycie takiego kursu? Czy są jakieś technika kolejowe itp?
Chcę również spróbować skontaktować się z jakimś przewoźnikiem z zapytaniem o zorganizowanie/opłacenie takiego kursu. Czy dla pracodawcy np. ze Śląska nie będzie jakąś przeszkodą, że jestem z Podkarpacia (istnieje możliwość przeprowadzki z mojej strony oczywiście)?
To na razie tyle pytań
Zdaje sobie sprawę, że temat uprawnień na maszynistę był pewnie poruszamy milion razy, jednak gdyby komuś się chciało, proszę o odpowiedź.
Witam w klubie Spełnienie marzeń może okazać się nieco czasochłonne i kosztowne. Ja zaczynam rozsyłać CV po przewoźnikach. Jak się nie uda to zamierzam odbyć płatny kurs w ośrodku szkoleniowym pod Toruniem w firmie Hagans. Kosztowna to będzie zabawa , ale czego się nie robi dla pracy w wymarzonym zawodzie.
Siema kolego.
Tylko czy takie wysyłanie CV coś da...? Odczytają, nawet nie odpiszą i wszystko. Ale również tak zrobię, plus telefony oczywiście.
Szukając czegoś o kursach myślałem, że coś w Rzeszowie będzie a tu lipa... :-(
O tym Toruniu czytałem, na forum chyba też ktoś pisał o tym ale to jest taki kawał drogi ode mnie, że... Ale jeśli nie będzie innego wyjścia... Najgorsze jest to, że jestem narwany, już chciałbym wszystkiego
Zaczekam może ktoś tu jest z Podkarpacia i podrzuci jakieś info
A jak nic nie wyjdzie, to szukam roboty i mieszkania 'gdzieś' gdzie będę miał możliwości do jakiegoś startu.
Jeszcze przekabacić Kobietę do przeprowadzki i gra gitara
Pewnie najbliższą miejscowością od podkarpackiego, w której można zrobić uprawnienia maszynisty, jest Sosnowiec ...ale to tylko pod banderą CTL Logistics. Tam mają swoją bazę i prowadzą szkolenia dla ludzi, którzy będą u nich pracować. Na pewno przyjęcie zielonej osoby, którą mają przeszkolić będzie się wiązało z podpisaniem lojalki Jak nie chcesz się męczyć lojalkami, warsztatami, okresami jazdy na obserwatora, to Hagans. Z tym, że śmiem twierdzić... mało kogo stać na taką zabawę.. kurs na licencję maszynisty na nowych warunkach (z pominięciem etapu pomocnika maszynisty) kosztuje jedyne 6800 zł +koszta zakwaterowania i wyżywienia ;D ...taki kurs będzie na przełomie września i października
O kursie za swoje € mogę narazie tylko marzyć a szkoda bo mam takie ciśnienie...
Poza tym chyba ma swoje plusy takie stopniowe 'awansowanie' - warsztat->maszynista... Tak jak kolega pisze..
Tu też pytanie czy organizują takie kursy w tej firmie co podajesz... Takich jak ja pewnie mają wielu na miejscu i nie będzie chciało im się bawić z kimś z 'drugiego' końca Polski.. Jednak warto spróbować. Będę dzwonił lub pisał do nich.
Przecież tu nie mam raczej żadnych perspektyw co do tego zawodu...
Ta lojalka to na ile? Jakiś okres 2 lat pewnie co nie?
Ktoś jest lub był na takich zasadach przyjęty?
Chłopaki i dziewczyny z podkarpackiego! Gdzie jesteście?! Może komuś się udało wybić stąd?
Hagans ma w swojej ofercie również szkolenie na pomocnika maszynisty, nie znam dokładnej ceny... pewnie nadal coś ok. 3 tys. ...z tym, że jak dzwoniłem do nich, to na tę chwilę nie ma chętnych na to uprawnienie, dlatego nie ma kursu. Nie znam warunków przyjęcia się do CTL Logistics, tak napisałem, bo jak kiedyś miałem się szkolić na pomocnika maszynisty w Pol-Miedź Trans, to w dniu rozpoczęcia kursu podpisywało się lojalkę na 3 lata.
W moim przekonaniu jak chcesz się wyszkolić na maszynistę, to nie zamykaj się tak w tym podkarpackim, to nie są czasy gdzie co kilkadziesiąt km były szkoły kolejowe i miejsca rozpoczęcia pracy maszynistów ;P
Pomocnik maszynisty to tyle tylko, że byłoby taniej połowę...
Nie ograniczam się tylko do podkarpacia bo pewnie nigdy do niczego w tym dachu nie doszedłbym chce właśnie gdzieś wyjechać gdyby była taka możliwość i zacząć coś działać.
Tak tylko chce kogoś poznać, może ktoś jest z okolicy, coś podrzuciłby albo co...
Górol, zależy jakie masz wukształcenie. Jeżeli jesteś technikiem w specjalności elektrycznej, elektromechanicznej, mechanicznej, to możesz próbować zgłosić się do IC (Zakąłd Południowy w Krakowie). Z tym wykształceniem możesz przejśc przeszkolenie jeszcze według starego trybu na pomocnika, a później na maszynistę.
Tak jest szybciej i dla pracownika praktycznie bez kosztów (oczywiście pewnie lojalka - w tej chwili żaden przewoźnik nie zacznie szkolenia zanim się nie zabezpieczy).
[ Dodano: 06-06-2012, 20:43 ] Górol, zależy jakie masz wykształcenie. Jeżeli jesteś technikiem w specjalności elektrycznej, elektromechanicznej, mechanicznej, to możesz próbować zgłosić się do IC (Zakąłd Południowy w Krakowie). Z tym wykształceniem możesz przejśc przeszkolenie jeszcze według starego trybu na pomocnika, a później na maszynistę.
Tak jest szybciej i dla pracownika praktycznie bez kosztów (oczywiście pewnie lojalka - w tej chwili żaden przewoźnik nie zacznie szkolenia zanim się nie zabezpieczy).
kurs na licencję maszynisty na nowych warunkach (z pominięciem etapu pomocnika maszynisty) kosztuje jedyne 6800 zł +koszta zakwaterowania i wyżywienia ;D ...taki kurs będzie na przełomie września i października
Tylko bierzecie pod uwagę, że licencja maszynisty to i tak prawie nic nie daje, i tak jakiś przewoźnik musi się zdecydować żeby was na świadectwo przeszkolić. Pójście samodzielnie na kurs na licencje to kasa wywalona w błoto, na tych kursach jest tylko teoria może lokomotywę w szopie zobaczycie.
powiem Ci że dla prywaciarze chcą brać ludzi z licencją, do nas CTL sie odzywał, nawet proponował opłacenie kary aby tylko do nich przejść. Świadectwo pracodawce praktycznie nic nie kosztuje, bo zatrudnia człowieka u siebie. A na licencję musi wyłożyć grubą kasę.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Ja mam wykształcenie średnie ogólne ... więc pozostaje droga wyrobienia samodzielnie takiej licencji, lub zatrudnienie się u przewoźnika i wyrobienie licencji oraz wszelkich potrzebnych uprawnień u niego. Jestem gotowy podpisać lojalkę, pytanie czy przewoźnik jest gotowy i chętny do zatrudnienia zielonego w temacie człowieka ...
oj siwiutki91 coś ci się pomerdało, jeżeli uważasz, że szkolenie na świadectwo nic nie kosztuje pracodawcę.
Pomyśl, że samo Twoje wynagrodzenie + składki na zus, podatki przez 12 miesięcy szkolenia to jest już jakaś suma. Do tego dochodzą koszty związane z opłaceniem wykładowców i egzaminatorów (jeżeli pracpdawca ma swój ośrodek szkolenia, to pewnie te koszty są mniejsze).
W trakcie warsztatu zostałes wyposażony pewnie w jakiś ubiór roboczy - to też kosztuje, itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum