Zarys nawet nawet, ale pewnie jak co roku połowa pociągów zostanie wycięta w normalnym rozkładnie.
Mam nadzieję, że PR i KW będą wzajemnie honorowały bilety w relacji Poznań - Gniezno inaczej będzie trzeba dokładnie planować na który pociąg trzeba zdążyć i będzie kiszka z zwracaniem...
ciekawi mnie KW Prymas z Poznania do Gniezna. Czas przejazdu 27 ' chyba trochę w sferze marzeń.
W takim wypadku parowozy znikną z Poznania. Będą jeździć tylko na trasie Wolsztyn- Leszno. Krótsza trasa, mniejsze koszty. Szkoda, bo uważam, że bezwzględnie parowóz powinien jeździć do Poznania.
Oczywiście, ze powinny, ale wg mnie nie codziennie, ale weekendy (codziennie to we wakacje ewentualnie).
Koszty urochamiania takiego składu z parowozem, sa droższe niż szynobus, zatem po co puszczać w dni robocze, jak wielu pasażerów narzeka na takie składy?
A czemu sfera marzeń? Skoro 150km/h będzie jechał, to nie da rady w 27 minut?
Daje to średnią prędkość 109 km/h.
Co przy 4 postojach po drodze i biorąc pod uwagę to, że tylko w niektórych miejscach jest 150km/h.
Porównując dokładnie taką samą odległość miedzy Pń a Wrześnią i tam mamy w większości 160km/h i najkrótszy przejazd to 31' bez postojów.
Ale na trasie do Wrześni czasowo "biją" Podstolice - zjazd z E20 z prędkością 40 km/h oraz wjazd do Wrześni , również 40 km/h.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-07-2013, 20:11
Cytat:
wjazd do Wrześni , również 40 km/h.
Tu akurat podawana jest 60tka (na wjeździe) ale oczywiście jest WOS na brak krzywych przejściowych i traci się 2-3 minuty na hamowanie na południowej głowicy i przyspieszenie do 60 za rozjazdami.
Tradycyjnie już, w rozkładzie brak połączenia ze Zbąszynkiem w okolicach godziny 21 realizowanego przez koleje regionalne. Sytuację ratuje PKP Intercity swoim TLK. Niemniej jednak z takim rozkładem nie da się realizować kolei aglomeracyjnej. No mojej linii często już od Nowego Tomyśla, nie wspominając o Opalenicy czy Buku nie ma gdzie usiąść tak są napchane składy kolei regionalnych. PKP jednak nie dostrzega potencjału i w zasadzie wycina połączenia lub pozostawia rozkład w niemalże niezmienionym kształcie.
Pominę fakt że "Jeden Bilet" na PKP + Komunikacje w Poznaniu ograniczony został strefom tylko do Buku ( podczas gdy na północ sięga aż do Obornik ), oraz to że wejście KW utrudniło tylko życie pasażerom. Wcześniej wystarczyło Kupić bilet na TLK i bez obaw jechało się każdym pociągiem z Tomyśla do Poznania jaki tylko jechał. Teraz już nie jest niestety tak kolorowo. Kto stracił na tych zmianach ? Oczywiście pasażer.
Gratuluję pomysłu włodarzom PKP W takim razie mieszkańcy Zachodniej WLKP zostaną znowu pozbawieni dogodnego dojazdu do domu. Komu nie podobał się Lubuszanin ? Zazwyczaj stało się na korytarzu tyle ludzi nim jechało do Zielonej a przy okazji Buku, Opalenicy czy Nowego Tomyśla. Teraz znowu od 19.40 do 22.40 będzie dziura w rozkładzie. Jak tak ma wyglądać kolej metropolitalna w komunikacji z Poznaniem to ja dziękuję
A dlaczego pretensje do Pekapu w sprawie Kolei Regionalnej ? Za tę działkę odpowiada tandem Krygier ( Wlkp.UM) / Wilkanowicz ( KW )
Co do jednego biletu ( gdy trasę obsługiwały PR ) to chyba nie jeździłeś koleją.
Jesteś z tych osób piszących na tym forum o kompletnej nieznajomości tematu czy dla "pisaniny" ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum