Wysłany: 02-10-2013, 11:46 Rozkład jazdy 2013/2014
Z ciekawszych rzeczy w RJ 2013/2014 na Pomorzu:
- Powrót po latach pociągu Gdynia Gł. - Malbork - Grudziądz (z Gdyni 17.35).
- Sezonowy pociąg Arrivy Bydgoszcz Gł. - Kościerzyna - Gdynia Gł. - Hel.
- Dwóch przewoźników na Malbork - Grudziądz... (?)
- Nowa para Kościerzyna - Chojnice (będą 4 pary).
W sezonie letnim oczywiście należy się spodziewać pociągów z Gdyni do Łeby i Kartuz - jak co roku.
Gdynia - Grudziądz ma trochę lipne godziny - rano z Grudziądza, wieczorem do Grudziądza ale i tak powrót tej relacji cieszy.
Sezonowy na Hel miał być w tym roku, może w końcu uda się i jakiś pociąg pasażerski przejedzie odcinek Lipowa Tucholska - Kościerzyna.
Dwóch przewoźników... sam nie bardzo wiem jak to odbierać no ale zobaczymy.
Jeszcze niedawno mieli uwalić przewozy na Kościerzyna - Chojnice a tu się okazuje że będzie dodatkowa para, miło.
Ubolewam że nie ma nadal połączeń z Kościerzyny na południe. Chociaż do tego Wierzchucina żeby jechały, do Bąka zaś powinny być wydłużone pociągi z Laskowic do Czerska ale TYLKO I WYŁĄCZNIE dla skomunikowań pociągów z Kościerzyny do Wierzchucina i z Wierzchucina do Kościerzyny. Wydłużanie dla samego się nie ma sensu. I to by się dało zrobić. Kwestia pieniędzy i chcenia.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Moje spostrzeżenia dot. trasy Piła-Chojnice: Poranny pociag z Piły do Chojnic nie będzie kursował w niedziele i będzie skomunikowany z pociągiem do Tczewa odjeżdżającym o 6:29, więc Tur pewnie straci trochę pasażerów. I te "skomunikowania" w Pile z pociągami z Poznania: 2 razy pociag do Chojnic odjeżdża kilka minut przed przyjazdem TLK, a pociąg Regio z Poznania do Piły, który byłby dobrze skomunikowany z poc. do Chojnic w południe jeździ tylko w 1-5, a ten do Chojnic w 6-7.
Ubolewam że nie ma nadal połączeń z Kościerzyny na południe. Chociaż do tego Wierzchucina żeby jechały
Liczyłem trochę na to że w tegorocznym pojedynku pomiędzy PR'ami a Arrivą dojdzie do sytuacji że w zamian za bezpośrednie pociągi PR'ów Bydgoszcz - Gdynia przez Tczew, Arriva odpali bezpośrednie Gdynia - Bydgoszcz przez Kościerzynę... No ale jeszcze nie teraz
Jeśli linia Helska jest zamknięta to jest duża szansa na NEWAGA. Poza tym szanse ma SA103 i SU42 z dwoma bonanzami. Takie relacje pokazują jak brakuje mocno u nas lokomotyw na dwa typy silników. Na Gdynia - Malbork jedzie pod drutem, dalej na spalinowym. Jeszcze jakby to była relacja dalekobieżna to od Torunia znów pod drutem... pomarzyć zawsze można
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Grudziądz
7:38 v 8:07
11:20
16:32
18:55
22:08
(5 par)
Na pewno nie będzie jeździło 2 przewoźników, sądzę, że Arriva zgłosiła zamówienie na rozkład, bo do końca nie było wiadomo czy urząd marszałkowski zmieni jednak podział zadań w przetargu. Ze względu na dużą ilość pociągów na odcinku Malbork-Kwidzyn (16 par) wypadają liczne krzyżowania, a co za tym idzie dłuższy czas przejazdu, rozkład na pewno nie zostanie w takiej formie gdy zostaną tylko PR.
Czas przejazdu bezpośredniego pociągu z Kwidzyna do Gdańska Głównego (89km) to 1h35min. Powrotny 1h44min.
Obecnie najszybsze połączenia z przesiadką w Malborku to Kwidzyn-Gdańsk Główny 1h54min, Gdańsk Główny-Kwidzyn 1h46min.
PKS Kwidzyn uruchamia dziennie 5 par autobusów na trasie Kwidzyn-Gdańsk, których czas przejazdu dzięki oddaniu nowego mostu przez Wisłę skrócił się do 1h30min.
Od niedzieli 8 grudnia Przewozy Regionalne powracają do obsługi odcinka Malbork-Grudziądz. Tydzień później przejmują od Arrivy obsługę całego odcinka. PR zapewniają, że są dobrze przygotowane do realizacji tego zadania.
Przypomnieć należy, że zmiana przewoźnika na trasie Malbork-Grudziądz wynika z kontrowersyjnej decyzji władz woj. pomorskiego, które zdecydowały, iż niezelektryfikowana linia 207 została włączona do jednego zadania przetargowego z obsługą kilku odcinków zelektryfikowanych, co de facto wyeliminowało z przetargu Arrivę. Sytuacja była o tyle bardziej dyskusyjna, że po pierwsze obsługa linii Malbork-granica woj. kujawsko-pomorskiego była w poprzednich latach oddzielnym zadaniem przetargowym, a po drugie – woj. pomorskie w ogłoszeniu wstępnym o przetargu, opublikowanym na początku 2013 r., informowało iż linia 207 będzie oddzielnym zadaniem przetargowym. Jednak w połowie roku, gdy ogłoszono przetarg „właściwy”, zostało ono połączone z zadaniami na kilku odcinkach zelektryfikowanych.
Szkoda, że już nie pojedziemy bezpośrednimi Malbork - Toruń, a temat przesiadek w Grudziądzu, jak zauważyłem według nowego rozkładu, nie wygląda zbyt ciekawie.
Dużo pasażerów korzystało z pociągów Elbląg/Malbork - Toruń, nawet dalej w kierunku Kutna, teraz wszystko sie rozsypuje, na granicach woj.pomorskiego/kujawsko pomorskiego i dalej Toruń - Kutno, kolejna porażka.
niestety dzisiaj Przewozy Regionalne podstawiły na jeden z dość dobrze obłożonych kursów SA103. Jeśli tak ma wyglądać to ich "dobre przygotowanie" do przewozów, to ja dziękuję, postoję ( nomen omen )
miejmy nadzieję że to tylko jednorazowa wtopa związana z przejściowym rozkładem obowiązującym przez tydzień i niedawnym dzwonem SA132.
Miałem niefart uczestniczyć w wydarzeniu związanym z podróżą dzisiejszym pociągiem Gdynia Główna - Grudziądz. Chcąc przekonać się o tym, że dojadę całkiem wygodnie prosto do swojej miejscowości, pojechałem tym pociągiem. Wsiadałem w Oliwie, gdzie tam pociąg miał już 15 minutowe opóźnienie. Frekwencja wtedy była znaczna, we Wrzeszczu już spora część osób stała w przejściu, a w Głównym z tego, co się zorientowałem, ktoś został na peronie i nie pojechał. Totalny ścisk. Aż żałuję, że nie zrobiłem jakiejś pamiątkowej fotki, by ukazać tą scenę. W Pszczółkach postój, najpierw podobno jakaś kobieta zemdlała, a potem dowiaduję się, że szynobus padł. Cała gromada osób zmuszona była przesiadać się do pociągu do Elbląga, a potem w Malborku przesiadać się do pociągu podstawionego do Grudziądza w postaci SA137-001. Osobiście rozważam, by napisać skargę do UMWP i PR-ów w związku z zaistniałą sytuacją. Zamiast być docelowo 20.36 w Sadlinkach, byłem nieco ponad h później. Niestety, w tym wypadku zawiodło myślenie przewoźnika, jest to pierwszy piątek, kiedy to PR-y wysłały pociąg relacji Gdynia Główna - Grudziądz na trasę, akurat przypadł ten dzień w czasie zjazdów przedświątecznych. PR-y nie pomyślały o tym, że w tym czasie będzie zwiększony ruch na trasie. W tym dniu powinni puścić taki skład z dodatkowym wagonem. Nie uczynili tego. Wyłapali u mnie kolejny minus. Pomijam takie szczegóły, że na SA131 nie był wyświetlony napis z relacją pociągu.
[ Dodano: 16-01-2014, 18:26 ]
Cytat:
Pomorskie Przewozy Regionane z nowymi pociągami 220M
Newag dostarczy jutro Przewozom Regionalnym pierwsze dwa z czterech zamówionych nowych pociągów spalinowych SA137 typu 220M. Wyposażenie pojazdów obejmuje m. in. gniazdka i wi-fi. Zobaczymy je na trasach z Chojnic do Grudziądza i Słupska.
Zamówienia na dostawę w formie leasingu czterech dwuczłonowych pojazdów spalinowych udzielono Newagowi w lipcu. Oddział Pomorski Przewozów Regionalnych w Gdyni informuje, że w sobotę dnia 18 stycznia 2014 nastąpi odbiór dwóch pierwszych pojazdów z tego zamówienia. Kilka dni później rozpoczną one obsługę połączeń na trasie Chojnice - Tczew - Malbork - Kwidzyn – Grudziądz, a ponadto będą obsługiwały połączenia Chojnice – Szczecinek – Miastko - Słupsk.
Co ciekawe, w pomorskim zakładzie PR kursują już pojazdy z tej samej rodziny Newagu, ale w innej malaturze, gdyż należą do województwa pomorskiego. Nowe pociągi mają mieć funkcjonalne wnętrze, wygodne fotele, komfortowe i ergonomiczne stanowisko maszynisty, obniżona podłoga z myślą o osobach niepełnosprawnych i starszych zapewni komfortowe warunki przejazdu podróżnym.
Wnętrze bez przedziałów z fotelami dla pasażerów w układzie samolotowym jest klimatyzowane. Pojazdy mają po 120 miejsc siedzących oraz 125 stojących. Są wyposażone w toaletę przystosowaną także dla osób niepełnosprawnych. SA137 mają strefę obniżonej podłogi, co jest ułatwieniem dla podróżnych na wózkach niepełnosprawnych, matek z dziećmi w wózkach oraz osób starszych – we wnętrzu zaprojektowano także miejsce dla wózków inwalidzkich oraz 6 stanowisk do przewozu rowerów.
W ostatnim tygodniu Przewozy Regionalne totalnie nie dają sobie rady z przewozami na linii 207. Podobno średnio co drugi kurs nie jest realizowany, w moim przypadku na dwie próby skorzystania z pociągu w tym tygodniu obie zakończyły się porażką.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum