Wysłany: 20-04-2017, 15:00 Do Pragi z Kolejami Dolnośląskimi
Koleje Dolnośląskie i České dráhy zapraszają na wspólną podróż do stolicy Czech w wyjątkowo korzystnej cenie. Oferta "Praga z KD" obowiązuje od 14 kwietnia do 6 maja 2017 r. w relacjach od Wałbrzycha, Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby (a także od stacji pośrednich) do stacji Praha hl.n. (przez Tanvald, Železný Brod, Turnov, Mladę Boleslav) i z powrotem.
W ofercie dostępne są bilety, uprawniające posiadacza do jednego przejazdu "tam/powrót":
normalne - za 50 zł,
ulgowe dla dzieci w wieku od 6 do 15 lat - za 25 zł,
nieodpłatne dla dzieci w wieku do 6 lat.
Przewóz roweru do Pragi i z powrotem kosztuje zaledwie 12 zł, natomiast przewóz psa - 6 zł.
Odnoszę wrażenie, że to oferta dla mikoli z regionu jeleniogórskiego. Żeby zatkać im jadaczki. Gdyż nie ustają w hejcie na KD z powodu likwidacji mikolowozów na linii lwóweckiej. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś sprostuje. Ale wątpię. Bo wystarczy poczytać komentarze na portalu „Rynek Kolejowy”. Niemal pod każdym artykułem w co drugim komentarzu pada słowo „Lwówek”. Podziwiam za determinację... trzeba nie mieć życia prywatnego, żeby z dwudziestu multikont, nieustannie, od wielu miesięcy nawalać w KD z powodu Lwówka. Nie wiem jak Wy, ale ja już rzygam tym Lwówkiem (bez obrazy dla mieszkańców tego miasta). Niech żyje Praga! Wkrótce jadę...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-04-2017, 07:12
Oferta skierowana jest do wszystkich mieszkańców i turystów od Wałbrzycha po Szklarską, nie tylko "mikoli" - ale niektórzy muszą nieustannie i wszędzie wietrzyć spisek (skąd my to znamy), zamieniając większość tematów na forum w jednotematyczną mantrę... Szkoda tylko, że oferta jest tak ograniczona czasowo, nie zdąży się rozpropagować i już będzie po niej.
Patrząc na czas przejazdu i ilość przesiadek to jednak raczej dla mikoli, choć nie ma co tu oczywiście włączać tematu lwóweckiego. Z Wrocławia szybciej jest naokoło przez Kłodzko niż z Wałbrzycha najkrótszą trasą.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-04-2017, 09:04
Ilość przesiadek zbliżona przez Szklarską i przez Międzylesie - 2-3. Trasa przez Szklarską jest w większej części jest trasą górską. Ale oferta i tak jest skierowana do osób, które za dużego wyboru jeśli chodzi o trasę nie mają.
Oferta skierowana jest do wszystkich mieszkańców i turystów od Wałbrzycha po Szklarską, nie tylko "mikoli" - ale niektórzy muszą nieustannie i wszędzie wietrzyć spisek (skąd my to znamy), zamieniając większość tematów na forum w jednotematyczną mantrę...
Przecież wiele działań KD jest promikolskich (mam wymienić?). Ba, sam prezes KD to zadeklarowany mikol, który zatrudnił wielu mikoli (mam wymienić forumowe nicki?). Czasem lepiej zamilczeć niż wdać się ze mną w polemikę, bo potrafię celnie i dotkliwie uderzyć w czuły mikolski punkt...
Mam więc taką propozycję, żeby mikolstwo z KD bardziej zadbało o ofertę dla pasażerów podróżujących po Dolnym Śląsku, a nie dla garstki ortodoksyjnych mikoli udających się do Pragi z kilkoma przesiadkami po drodze. Bo jeśli bilet w obie strony z Jeleniej Góry do Pragi kosztuje 50 zł, zaś z Jeleniej Góry do Wrocławia 47,20 zł to coś tu jest nie tak.
2,5-godzinnej wieczornej dziury w rozkładzie jazdy na trasie Węgliniec - Wrocław nie potrafią załatać! A czeską Pragą się zajmują? Ciekawe jak ze skomunikowaniem Zgorzelca z IC „Konopnicka” do Białegostoku sobie w Węglińcu poradzą, bo na razie jest kicha! Podstawowych spraw ważnych dla pasażerów na swoim terenie KD nie potrafią załatwić. Praga ważniejsza...
Trzech prezesów, kilku dyrektorów, kilkanaście osób w administracji KD zajmujących się rozkładem jazdy i przewozami pasażerskimi. I co? Praga! A skazani na monopol KD mają kilkugodzinną dziurę w rozkładzie jazdy na głównej linii kolejowej i w wakacje rozkomunikowanie z pociągiem IC. Oklaski!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-04-2017, 07:48
To walcz o poprawę komunikacji wewnątrz Dolnego Śląska, pisz pisma, poruszaj znajomości. Jedna oferta drugiej nie wyklucza. A jak są chętni do podróżowania z Jeleniej do Wrocławia za 47 zł w dwie strony, to po co obniżać ceny? Z oferty transgranicznej należy się tylko cieszyć. Koleje Dolnośląskie nic to nie kosztuje, a ruch od Wałbrzycha po Szklarską może się zwiększyć w słabszym turystycznie okresie (nawet, jeśli za bilet zapłacą ci wstrętni "mikole"). Koleje Czeskie są jak widać przyjazne takim inicjatywom swoim kosztem - np. kupując w weekend bilet Kolei Śląskich do granicy, po sąsiednim województwie śląsko-morawskim podróżuje się bezpłatnie. Albo oferty łączone Przewozów Regionalnych (Czechy+, Turystyczny+Czechy).
Bo jeśli bilet w obie strony z Jeleniej Góry do Pragi kosztuje 50 zł, zaś z Jeleniej Góry do Wrocławia 47,20 zł to coś tu jest nie tak.
No właśnie jest jak najbardziej "tak". Z Wrocławia do Jeleniej Góry są pociągi bezpośrednie z dobrym czasem przejazdu i nowoczesnym taborem, więc pasażerów nie brakuje, to i ceny nie ma potrzeby obniżać (za czasów dawnego PKP PR, które raczyło nas 3,5-godzinną podróżą złomiastym EN57, nie obniżono ceny nawet o złotówkę). Tymczasem do tej nieszczęsnej Pragi są dwie przesiadki po drodze i taki raczej dość słaby czas przejazdu, więc promocja jest jak najbardziej wskazana.
I tak jak wspomniał kolega dddbb, ta promocja nic KD nie kosztuje, bo jakby jej nie było, to do Pragi nie pojechałby nikt, a tak może się jacyś chętni znajdą i wzrosną przychody. Takich działań na polskiej kolei zawsze brakowało i tutaj posunięcie KD należy jak najbardziej chwalić. Oczywiście nie oznacza to, że za przewinienia, czy inne niedociągnięcia nie należy ganić, ale to nie ten temat
Szczerze, to ta promocja to jak strzelanie z armaty do muchy. Może kilku mikoli na miesiąc pojedzie, może kilkunastu. Więcej z tego zamieszania i wkurzenia ludzi, którzy uwierzyli w błędną informację w gazecie, że pojawił się bezpośredni pociąg, niż potencjalnych korzyści. IMHO gra niewarta świeczki. Lepiej robić promocje tam, gdzie na pewno skorzystają ludzie. Co innego, gdzyby to była jakaś przygrywaka do przyszłego bezpośredniego pociągu do Pragi - wtedy mogłoby to mieć sens, ale nie przez Jakuszyce, tylko Międzylesie.
ufoludek, całkowita zgoda! Lokalne media podały hucznie, że oto KD uruchamiają pociągi do Pragi w cenie 50 zł w obie strony. Dopiero gdy co bardziej kumaci zaczęli prostować w komentarzach, że to nie tak, że to całodzienna podróż z kilkoma przesiadkami po drodze to entuzjazm szybko opadł. To nie jest oferta dla normalnych ludzi chcących odwiedzić Pragę. Paru mikoli skorzysta, reszta ma w dupie taką ofertę.
A jak są chętni do podróżowania z Jeleniej do Wrocławia za 47 zł w dwie strony, to po co obniżać ceny? Z oferty transgranicznej należy się tylko cieszyć. Koleje Dolnośląskie nic to nie kosztuje, a ruch od Wałbrzycha po Szklarską może się zwiększyć w słabszym turystycznie okresie (nawet, jeśli za bilet zapłacą ci wstrętni "mikole").
Wytłumacz mi proszę jakim cudem bilet do Pragi za 50 zł zwiększy ruch na trasie Wałbrzych - Szklarska Poręba? Ekonomiki transportu nie studiowałam, ale mam mózg i potrafię z niego korzystać. I niestety nic mi się tu nie dodaje.
Odnośnie chętnych do podróżowania za 47 zł z Jeleniej Góry do Wrocławia to nie do końca się z Tobą zgodzę, bo KD mają na tej trasie konkurencję, a pociągi przepełnione - jak na linii E30 - wcale nie jeżdżą. PKS śmiga co godzinę aż się kurzy. Jest kilka pociągów PKP IC. Za to na trasie Zgorzelec - Wrocław kolej nie ma żadnej konkurencji - jest monopolistą. I jako monopolista KD niestety zaczynają mieć w dupie pasażerów! Ja na razie spokojnie i merytorycznie wytykam niedociągnięcia (wierchuszka KD czyta nasze forum), proponuję rozwiązania. Ale w końcu się wkurzę i walnę z grubej rury, aż się zagotuje na dworcu PKP w Legnicy! Przy czym nie będzie to internetowy hejt jaki uskuteczniają mikole pozbawieni pociągu do Lwówka tylko rzeczowa i publiczna rozprawa z przekrętami w KD - coś na wzór bloga o przekrętach w KD za poprzedniej prezeski. I będzie dylemat: iść w ślady Gienki i nasłać na mnie prokuraturę, która znów skompromituje się w sądzie, czy może lepiej się nie ośmieszać i zrobić coś dobrego dla pasażerów z linii zgorzeleckiej? Jeszcze proszę i ostrzegam...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-04-2017, 21:22
Odnośnie złej informacji w mediach to pretensje do mediów, nie do Kolei Dolnośląskich.
Tu nie trzeba studiować ekonomiki, żeby umieć policzyć, że jeśli do "zwykłych" pasażerów na linii do Szklarskiej Poręby dojdą - choćby nieliczni - zachęceni pasażerowie do Pragi to w sumie tych pasażerów będzie więcej... Zwłaszcza, że oferta obejmuje najbliższy długi weekend.
A co do linii zgorzeleckiej (próśb i gróźb) to chyba jest inny wątek.
Wysłany: 14-12-2017, 15:18 Nowe otwarcie KD na Czechy
Nowe otwarcie na Czechy Kolei Dolnośląskich. Są bezpośrednie bilety Wrocław – Praga.
Z momentem wprowadzenia nowego rozkładu jazdy Koleje Dolnośląskie zastąpiły Przewozy Regionalne na trasie Wrocław – Kłodzko – Międzylesie – Lichkov. Od tego dnia obowiązuje też nowa oferta międzynarodowa przewoźnika. Będą też inne zmiany, które ułatwią dojazd do wielu ciekawych miejscowości naszego południowego sąsiada.
„Taryfa Polska – Czechy” zastąpiła taryfę stosowaną przez Przewozy Regionalne. Znosi też stosowane wcześniej przez KD taryfy transgraniczne dla biletów jednorazowych. W ofercie pozostają bilety całodzienne "Euro-Nysa", dzięki którym nadal można wygodnie przemieszczać się po regionie styku granic: Polski, Czech i Niemiec.
Ceske drahy nadal jeżdżą do Szklarskiej Poręby i Międzylesia. Za ile w tym rozkładzie?
Tak, jak w ubiegłych edycjach, także i w tym rozkładzie jazdy Ceske Drahy obsługują transgraniczne połączenia kolejowe Liberec-Szklarska Poręba Górna na odcinku granica państwa–Szklarska Poręba oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí–Międzylesie na odcinku granica państwa – Międzylesie. To efekt zawartej umowy z Kolejami Dolnośląskimi.
Wartość zamówienia to 1 764 000.00 PLN netto. Czeski przewoźnik zapewni obsługę połączenia własnym taborem oraz własną obsługą (maszynista, kierownik pociągu, konduktor) w okresie od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r.
Zarząd Kolei Dolnośląskich wraz z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego spotkał się z Hetmanem Kraju Pardubickiego oraz pracownikami czeskich kolei w sprawie przedłużenia trasy pociągów z Lichkova do Ústí nad Orlicí.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum