Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Następny
Przetarg na przewozy regionalne w Kuj-Pom
Autor Wiadomość

Toporek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2006
Skąd: Bierutów

PostWysłany: 15-05-2007, 16:47   Przetarg na przewozy regionalne w Kuj-Pom Odpowiedz z cytatem

Ogłoszenie sprawa nr AD.V.333/24/2007
Województwo Kujawsko-Pomorskie - Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
ogłasza przetarg nieograniczony na
świadczenia usług publicznych w zakresie regionalnych kolejowych przewozów osób
w okresie od 9 grudnia 2007 roku do 11 grudnia 2010 roku
CPV 60111000-9

- Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych z podziałem na trzy pakiety:
1) PAKIET A – wykonywanie regionalnych kolejowych przewozów osób na terenie województwa kujawsko-pomorskiego trakcją spalinową,
2) PAKIET B – wykonywanie regionalnych kolejowych przewozów osób trakcją elektryczną na linii tzw. BiT CITY obejmującą odcinki Bydgoszcz Główna - Toruń Główny i Toruń Główny - Toruń Wschodni,
3) PAKIET C – wykonywanie regionalnych kolejowych przewozów osób na terenie województwa kujawsko-pomorskiego trakcją elektryczną z wyłączeniem BiT CITY.
- Na podstawie przeprowadzonego niniejszego postępowania o zamówienie publiczne zostanie zawarta umowa ramowa o świadczenie usług
publicznych w rozumieniu art. 40 ust. 4 ustawy z dn. 28.03.2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U. nr 86 poz. 789) i Prawa zamówień
publicznych.
- Termin wykonania całości zamówienia obejmuje okres obowiązywania umowy ramowej od 9 grudnia 2007 roku do 11 grudnia 2010 roku.
- Termin związania ofertą – 90 dni.
- Nie dopuszcza się składanie ofert wariantowych.
- Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
- Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających oraz aukcji elektronicznej.
- Postępowanie prowadzone jest w rygorze prawnym postępowań o wartości powyżej 10 mln euro.
- Warunki udziału w postępowaniu:
O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, udokumentowane: odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub odpisem z ewidencji działalności gospodarczej, odpisem
z Krajowego Rejestru Sądowego, zaświadczeniem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i naczelnika Urzędu Skarbowego, licencją potwierdzającą zdolność wykonawcy do wykonywania funkcji przewoźnika kolejowego,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonywania zamówienia,
3) dysponują niezbędnym potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia, tj. dysponują odpowiednim taborem kolejowym
w odpowiedniej ilości, spełniającym warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 października 2005 r.
w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych (Dz.U. nr 212, poz. 1771),
4) dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, tj. m.in. dysponują osobami, które w pełni zapewnią obsługę przewozów regionalnych, w tym (dotyczy pakietu A) dysponują maszynistami przeszkolonymi w zakresie prowadzenia autobusów szynowych typu SA 106,
5) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, przy założeniu, że zapłata za wykonywanie przewozów dokonywane będzie w formie miesięcznych zaliczek w terminie do 10-go dnia każdego miesiąca,
6) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych).
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia-nie spełnia”, w oparciu o informację zawarte w dokumentach dołączonych do oferty i wyszczególnionych w rozdziale V Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił.
- Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu do składania ofert zgodnie z poniższym zamówieniem:
1) dla PAKIETU A w wysokości 900.000,00 zł,
2) dla PAKIETU B w wysokości 90.000,00 zł,
3) dla PAKIETU C w wysokości 800.000,00 zł.
Wadium może być wnoszone w następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) poręczeniach bankowych;
4) gwarancjach bankowych;
5) gwarancjach ubezpieczeniowych;
6) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
- Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń
w terminie do dnia 6.06.2007 r. do godziny 900, w pokoju nr 342.
- Otwarcie ofert nastąpi dnia 6.06.2007 r., godz. 930.
- Kryteria oceny ofert:
- wysokość kwoty dofinansowania do jednego pociągokilometra (z wagą tego kryterium 70 %),
- punktualność kursowania pociągów (z wagą tego kryterium 30 %).
- SIWZ można pobrać w wersji elektronicznej ze strony internetowej Zamawiającego www.kujawsko-pomorskie.pl lub odebrać nieodpłatnie
w siedzibie Zamawiającego - Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń, w godz. 730-1500 od poniedziałku do piątku (pok. 338) lub otrzymać drogą pocztową. SIWZ będzie umieszczona na stronie internetowej oraz udostępniana w inny sposób od dnia opublikowania ogłoszenia
o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Pobranie SIWZ ze strony internetowej Zamawiającego w wersji elektronicznej nie wymaga jej ponownego pobrania w wersji drukowanej.
- Niniejsze ogłoszenie przekazano do publikacji Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 14.05.2007 r. godz. 2335.
- Informacji o przetargu udziela się drogą faxową – nr (056) 62-18-647 w dni robocze z wyłączeniem sobót.
Ogłoszenie sporządził: Aleksander Szczęsny, 15.05.2007 r., godz. 8:30.


http://bip.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2530&Itemid=125

-----------
Niestety SIWZ nie mogę znaleźć, może ktoś lepiej poszuka i znajdzie.

Przetarg i tak wygra PKP, jest to za duża skala jak dla prywaciarza, który nie ma jeszcze nawet taboru, a z UTK szybko sprawy nie załatwi, choćby chciał.
Gdyby przetarg był na poszczególne linie, a nie na całe województwo to wtedy może coś ciekawego by z tego wyszło...


Doczytałem, SIWZ będzie dostępny na dniach Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 15-05-2007, 21:22    Odpowiedz z cytatem

No!!! Panie i Panowie!

Na coś takiego czekało się cały rok, a właściwie kilka lat Smile

Teraz kwestia jest taka... Czy - jak zapowiadali - dają zwycięzcy w UŻYCZENIE lub w DZIERŻAWĘ swoje 13 szynobusów, czy też nie dają. Taką flotą (10 plus 3 rezerwa) można spokojnie obsłużyć tamtejsze linie spalinowe. Jeśli nie dają to po pierwsze: ściema; po drugie: bezsens. Przypuszczam, że jednak dają, bo inaczej całe dzielenie przetargu nie ma sensu.
Trzeba znaleźć ten utajniony SIWZ - też tego na razie nie mam.

Może to być precedens na skalę kraju, jeśli tego nie spieprzą i nie dadzą wygrać PKP.

Póki co cieszyć się wypada - ja się cieszę. Bardzo! I powiem Wam, że naszą opolską akcją też dołożyliśmy malutką cegiełkę do kujawsko - pomorskiego "buntu" wobec monopolu. Wiwat Smile

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Toporek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2006
Skąd: Bierutów

PostWysłany: 15-05-2007, 21:46    Odpowiedz z cytatem

4) dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, tj. m.in. dysponują osobami, które w pełni zapewnią obsługę przewozów regionalnych, w tym (dotyczy pakietu A) dysponują maszynistami przeszkolonymi w zakresie prowadzenia autobusów szynowych typu SA 106,

Skoro tego wymagają to szynobusy dadzą


SIWZ będzie umieszczona na stronie internetowej oraz udostępniana w inny sposób od dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej

Na SIWZ pozostaje nam poczekać pare dni.


Jedyną rzeczą będącą zdecydowanie na minus dla prywaciarzy jest czas. Zarówno 3tygodnie na składanie ofert, jak i później niecałe pół roku na przygotowanie wszystkiego.
Musimy być dobrej myśli. Przetarg na spalinówki ma jakieś szanse na przełamanie monopolu. Jednak zobaczymy dokładnie jak będzie gdy pojawi się SIWZ i dokładnie się go przestudiuje.

Patrząc na kwoty wadium jakie trzeba wpłacić to przetarg na linie spalinowe jest przetargiem najważniejszym. Bądźmy dobrej myśli, jeśli sie uda to może ten wyłom w betonie zacznie kruszyć całość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 15-05-2007, 23:50    Odpowiedz z cytatem

I ten beton dobrze o tym wie. Ale jego czas - co gremialnie od jakiegoś czasu przepowiadamy na forach - powoli się kończy. Kiedyś musiało się wreszcie zacząć - po tylu dymach i włożonej przez wszystkich "opozycjonistów" kolejowych energii - ech, miodzik. W Toruniu i Bydgoszczy skomasowały się niesamowite siły prokolejowe, w sensie - ANTYrządowe chyba Laughing I to w samym sercu krainy Ojca, no, no!
Gdybyśmy mieli takich partnerów w samorządzie na Opolszczyźnie...

PCC Rail do boju. Nawet jeśli nie dostaniecie od betonówki - utekówki zezwolenia na duński tabor - brać i jeździć. Z resztą sobie poradzicie - do serwisu Pesy blisko, co ma duże znaczenie. Takie mam wstępne informacje od Staszka Biegi (byłego opolskiego koordynatora kolejowego - teraz koordynatora w Łodzi i Poznaniu), który z PCC rozmawiał.
Oni z pewnością wjadą do tego przetargu. Ciekawe kto jeszcze...

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kopernik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Toruń

PostWysłany: 16-05-2007, 06:22    Odpowiedz z cytatem

Od jakiegoś czasu na korytarzach UM oprócz nazwy PCC Rail słychac również Arriva (te firmy od grudnia 06r. mają jakieś porozumienie, a Arriva to spora firma z własnym taborem).
Już dziś widać, że PR traci pewność siebie. Na grupie kolej.misc.pl jeden z jej pracowników komentując jeden z artykułów lokalnego dziennika o reakywacjach w kuj-pom pisze m.in. "Proponuję nie brać poważnie również podawanych przez nią [autorkę tekstu] nowinek dotyczących różnorakich reaktywacji na terenie kuj.-pomu."
UM ma spore ambicje związane z koleją, a PR zaczyna różne pomysły torpedować. Wart uwagi jest również fakt, że podczas ostatniej awantury z zawieszeniem linii Toruń - Sierpc marszałek zapowiedział, że najbliższe dotacje na kolej nie przekroczą 40 mln. PR w tym roku żądała 58 mln, dostała 50 i zaczęły się cięcia. Jeśli PR przy 40 mln dotacji by utrzymała sieć połaczeń, na którą wcześniej chciała kilkanascie mln wiecej to już byłby powód, żeby wkroczył prokurator. Zatem siłą rzeczy musi na tory wejść ktoś tańszy, bo inaczej będą takie likwidacje, że ludzie wyjdą na tory Wink
Nieskromnie przyznam Mr. Green , że dołożyłem sporą cegiełkę w reaktywację linii do Sierpca, i teraz również będę pilnie obserwował przebieg wydarzeń.

_________________
"Nikomu tego nie życzę, ale jak czasami na przejeździe kolejowym zdarzy się kolizja z udziałem Arrivy to w "Gazecie Pomorskiej" napiszą że samochód był goniony przez pociąg Arrivy przez 10km zanim został rozjechany." (leszek79)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Toporek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2006
Skąd: Bierutów

PostWysłany: 16-05-2007, 16:31    Odpowiedz z cytatem

Dostępny jest juz SIWZ:
wersja .doc
Wersja .pdf
Do tego możemy przeczytać formularz ofertowy oraz wzory umów wszystko tutaj

Biorę się do czytania Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 16-05-2007, 17:17    Odpowiedz z cytatem

Nieskromnie przyznam , że dołożyłem sporą cegiełkę w reaktywację linii do Sierpca, i teraz również będę pilnie obserwował przebieg wydarzeń.

Wierzę i najszczerzej jak tylko mogę: GRATULUJĘ!!! Mieliście to szczęscie, że macie polityków i urzędników z jajami, takich którzy potrafili postawić się wałkom, krętactwu i wyłudzeniom Pekapu. A prokurator zapewne będzie miał sporo powodów do wkroczenia - za jakiś czas - kiedy PRYWATNY pokaże, za ile można jeździć BEZ mega nawisów administracyjnych, związkowych, dyrekcyjnych i wszelakich.

Przyznaję - nieco wściekły jestem, że nas tu na Opolszczyźnie tak olano, układając się z Pekapem. Tym BARDZIEJ się cieszę z Waszego sukcesu. Nie spieprzcie tego!!! Pilnujcie, chuchajcie - macie szansę na absolutny precedens w skali całego kraju. Prędzej czy później inni pójdą za Wami, tak jak kiedyś inne województwa naśladowały Opolszczyznę w układaniu taktowych, gęstych, skomunikowanych rozkładów jazdy.

Też się biorę do czytania SIWZ itp.

Jesteśmy z Wami! Jak wygra prywatny - przyjedziemy na inaugurację ŚWIĘTOWAĆ. Prosimy o wszelkie info na ten temat - nie tylko prasowe (może być na priw - nie podajemy na stronie kontaktu, abu uniknąć kretyńskich maili)
Nasza strona: http://www.okoko.go.pl/

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
(koordynator Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kopernik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Toruń

PostWysłany: 17-05-2007, 08:36    Odpowiedz z cytatem

Według najnowszych informacji najbardziej prawdopodobnymi firmami, które wezmą udział w przetargu są PR PKP, PCC, CTL oraz Veolia

_________________
"Nikomu tego nie życzę, ale jak czasami na przejeździe kolejowym zdarzy się kolizja z udziałem Arrivy to w "Gazecie Pomorskiej" napiszą że samochód był goniony przez pociąg Arrivy przez 10km zanim został rozjechany." (leszek79)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 18-05-2007, 12:24    Odpowiedz z cytatem

Koniec monopolu PKP w Kujawsko-Pomorskiem

Władze województwa ogłosiły przetarg na przewozy kolejowe w regionie. Kontraktem wartym 120,9 mln zł interesują się m.in. Francuzi i Brytyjczycy.

To pierwszy taki przetarg w Kujawsko-Pomorskiem. Od kilku lat pasażerów kolei w naszym regionie wozi spółka PKP Przewozy Regionalne. Teraz może się to zmienić. - Wybierzemy przewoźnika, który jest najtańszy i gwarantuje usługi na odpowiednim poziomie - zapowiada Tomasz Moraczewski, naczelnik wydziału transportu i drogownictwa Urzędu Marszałkowskiego.

Władze województwa podzieliły przetarg na trzy kontrakty: na przewozy na trasach niezelektryfikowanych, na trasach elektrycznych oraz w ramach przyszłej kolei BiT City, łączącej Toruń z Bydgoszczą. Łączna suma umów: 120,9 mln zł. Kontrakty mają obowiązywać trzy lata - od 9 grudnia br. do 11 grudnia 2010 r. - Największej rywalizacji spodziewam się na trasach niezelektryfikowanych, które będą obsługiwać dieslowskie szynobusy - mówi Moraczewski.

Samorząd województwa dysponuje 13 własnymi autobusami szynowymi. Część z nich odda do dyspozycji zwycięzcy przetargu - w formie dzierżawy lub wynajmu. Dzięki temu do rywalizacji mogą stanąć firmy, które nie mają własnego taboru kolejowego.

W pozostałych przetargach faworytem jest PKP. Firma ma doświadczenie na naszym rynku i to, co najważniejsze - własne pociągi, którymi może od zaraz wozić podróżnych z całego regionu.

Zainteresowanie lukratywnymi kontraktami jest duże. Na korytarzach Urzędu Marszałkowskiego - oprócz przedstawicieli Przewozów Regionalnych - pojawili się już wysłannicy: brytyjskiego konsorcjum firm PCC Rail i Arriva, francuskiej Veolii (dawny Connex, który jest właścicielem toruńskiego PKS-u) i działającej w kilku krajach Europy firmy CTL Logistic. - Analizujemy wszystkie przetargi w Polsce, także toruński, pod kątem tego, co możemy zaproponować pasażerom i gdzie możemy nawiązać realną konkurencję z innymi przewoźnikami - mówi Rafał Błaszkiewicz, przedstawiciel ds. przewozów pasażerskich PCC Rail. - Chcemy zaproponować nową jakość na rynku. Zależy nam na dobrych kontaktach ze społecznością lokalną. Dlatego do obsługi naszych pociągów moglibyśmy zatrudnić miejscowy personel.

PCC Rail współpracuje z dużym europejskim przewoźnikiem pasażerskim Arriva. Posiada polską licencję na przewozy pasażerskie, świadectwo bezpieczeństwa i spełnia wszelkie wymogi stawiane przewoźnikom kolejowym w naszym kraju. Firma chce sprowadzić z Niemiec 30 zmodernizowanych szynobusów, wyprodukowanych w połowie lat 80. Pierwszy z nich przyjedzie do Polski jeszcze w maju br. i zostanie poddany serii prób technicznych. - Pojazdy są znacznie wygodniejsze od tradycyjnych pociągów jeżdżących w Polsce - zapewnia Błaszkiewicz.

Firmy, które chcą wozić pasażerów koleją w naszym regionie, mogą składać swoje aplikacje do 9 czerwca br. Tego dnia, o godz. 9 rano Urząd Marszałkowski otworzy oferty.

Źródło: Gazeta Wyborcza

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 23-05-2007, 21:04    Odpowiedz z cytatem

Anglicy i Francuzi zamiast PKP?

W Kujawsko-Pomorskiem mają dość brudnych, odrapanych i niewygodnych pociągów. Tamtejsi urzędnicy postanowili skończyć z monopolem PKP. Ogłosili przetarg na przewozy regionalne, do którego przystąpiły zachodnie firmy!
O polskiego pasażera powalczą Brytyjczycy i Francuzi.

- Ogłosiliśmy przetarg, który daje szanse każdemu, kto będzie w stanie zaoferować usługi na odpowiednim poziomie - tłumaczy Tomasz Moraczewski z Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu.

Zwycięzca zgarnie łakomy kąsek. Szacunkowa wartość przetargu to 120 milionów złotych. Ten, kto wygra, wozić będzie mieszkańców Kujaw i Pomorza przez 36 miesięcy w latach 2008-2010. W kolejce po te niemałe pieniądze oprócz PKP ustawiły się brytyjski PCC Rail, francuska Veolia oraz konsorcjum CTL Logistic.

- Jesteśmy gotowi zaoferować polskiemu pasażerowi zupełnie nową jakość przemieszczania się - mówi Rafał Błaszkiewicz z PCC Rail. Brytyjczycy to najpoważniejszy konkurent naszego rodzimego przewoźnika.

Pasażerowie chcą zmian

* Marek Mendelski (22 l.), Bydgoszcz:

- Podróż polskimi pociągami wciąż nie należy do przyjemności. Korzystanie z toalety to często wyzwanie dla odważnych. Do tego brudno, szaro, chłodno i niepunktualnie.

* Dariusz Wysocki (48 l.) z Niemiec:

- Nic tak nie robi dobrze, jak konkurencja. Straszak w postaci wejścia na kolejowe szlaki zachodniej konkurencji powinien wymóc na polskim przewoźniku lepszą dbałość o klienta.

(źródło: Super Express, 23 maja 2007)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kozioł Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2006
Skąd: Warszawa Olszynka

PostWysłany: 23-05-2007, 21:58    Odpowiedz z cytatem

no,nieźle się zapowiada.PR może da stawkę rzeczywistą do oferowanego poziomu Happy
I pewnie i tak wygrają.No chyba że mówimy o szynobusach,tu raczej nie...

_________________
W Polsce nie ma nadziei na normalną kolej..... Sad
Oddać samorządom przewozy w województwach! I będzie tak jak jest na Mazowszu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kopernik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Toruń

PostWysłany: 24-05-2007, 16:20    Odpowiedz z cytatem

Veolii przetarg się nie podoba link

mo, Wtorek, 22 Maja 2007


- Tylko 3 tygodnie na złożenie oferty to ewidentny ukłon w stronę PKP - twierdzi Veolia Transport Polska. W przetargu na przewozy koleją w regionie nie wystartuje.

Przetarg Urząd Marszałkowski ogłosił 15 maja. Chętni do wożenia nas koleją po województwie od grudnia br. do grudnia 2010 roku składać oferty mogą najpóźniej do godziny 9.00 6 czerwca.

- Owszem, byliśmy zainteresowani tym przetargiem, ale 3 tygodnie na przygotowanie oferty w tak poważnej dziedzinie to zdecydowanie za mało. Dlatego nie wystartujemy - tak stanowisko Tomasza Rochowicza, prezesa spółki Veolia Transport Polska (kapitał francuski), przedstawia jego asystentka Anna Wojtasiewicz. - Specyfikacja przetargowa stawia niektórych na uprzywilejowanej pozycji. Nie pierwszy to raz, gdy w przetargu startują PKP - dodaje.

Urząd Marszałkowski odpiera zarzuty. - Dla ludzi z branży trzy tygodnie na złożenie oferty to czas wystarczający. Pamiętajmy, że chodzi o umowę ramową - podkreśla Tomasz Moraczewski, czuwający z ramienia marszałka nad przewozami regionalnymi. Nie chce psuć relacji urzędu z firmą transportową, ale obawia się, że Veolii tak naprawdę start w przetargu uniemożliwia co innego: utracona licencja na kolejowe przewozy pasażerskie.

- Zgadza się, jesteśmy w trakcie jej pozyskiwania - przyznaje Anna Wojtasiewcz. - Ale nawet będąc teraz w jej posiadaniu, nie startowalibyśmy właśnie ze względu na te trzy tygodnie. Na przykład w przypadku prywatyzacji PKS-ów, a w takich przetargach startowaliśmy kilkakrotnie, przeciętny czas na złożenie oferty to miesiąc. Veolia Transport Polska prowadzi w kraju 14 przedsiębiorstw PKS, w tym PKS Connex w Toruniu. Należy do francuskiej spółki Veolia Transport, jednego z największych w Europie przedsiębiorstw transportu publicznego. Jego działalność obejmuje m.in. obsługę linii metra i kolei miejskich, krajowych i międzynarodowych, przewozy pociągami.

Kto liczy się w ogłoszonym przetargu? Na pewno PKP Przewozy Regionalne, które dotychczas jako jedyne nas woziły. Być może: brytyjsko-polskie konsorcjum PCC Rail-Arriva oraz firma CTL Logistic, właściciel największej prywatnej kolei w Polsce (transport towarowy). Obaj prywatni przewoźnicy, według informacji Urzędu Marszałkowskiego, dysponują wspomnianą licencją na przewozy osobowe.

===============================================================

Lekkie szczypanie potwora link

Małgorzata Oberlan, Wtorek, 22 Maja 2007



Kilkugodzinne opóźnienia pociągów pośpiesznych. Kolejki do kas, obsługiwanych przez nerwowe kasjerki. Dezinformacja w informacji. Wszechobecny brud: na dworcach, w wagonach. Smród w zapchanych toaletach. Popękane siedzenia, firanki z napisem PKP i dziurami po petach. Ludzie stłoczeni w pociągach na „trasach nierentownych”. Puste wagony, wiozące głównie kolejarzy, na „trasach rentownych”. Rozkłady jazdy będące dziełem chorych umysłów (czytaj: beznadziejne skomunikowanie połączeń). To wyliczanka gwoli przypomnienia. Dla wszystkich szczęśliwców, którzy dawno już z usług PKP korzystać nie musieli. Tak, wciąż jeszcze tak bywa.

Z drugiej strony zaś mamy zrujnowane dworce i rozkradzione tory tam, gdzie pociągi jeździć przestały. Majątek lekką ręką oddany na zatracenie. Mamy też PKP po reformie: podzielone na spółki, między którymi krążą pieniądze, a rozpływa się odpowiedzialność. Spróbujcie dowiedzieć się, kto odpowiada za stan dworca w waszym mieście albo systematyczne spóźnienia na którejkolwiek linii. Traficie do labiryntu, z którego wychodzi się spoconym i tak samo zielonym, jak u wejścia. „Złamać monopol” - słychać od lat głos rozsądku. W Kujawsko-Pomorskiem zabrzmiał szczególnie głośno kilka miesięcy temu, gdy PKP Przewozy Regionalne zaśpiewały nowym władzom regionu cenę za (okrojony!) rozkład jazdy na kolejny rok. Cenę wyższą od poprzedniej o, drobiazg, kilkanaście milionów złotych. Teraz Zarząd Województwa ogłosił przetarg na przewozy w regionie. Sęk w tym, że nawet potentaci transportowi w Europie w Polsce startują z głębokiego dołka. Wszelkie kwity, choćby licencje na przewozy osobowe czy dopuszczenie taboru do użytku, wydają urzędy od lat związane z PKP. Są administracyjną podporą monopolisty. Póty tak jest, potwora można najwyżej uszczypnąć.

_________________
"Nikomu tego nie życzę, ale jak czasami na przejeździe kolejowym zdarzy się kolizja z udziałem Arrivy to w "Gazecie Pomorskiej" napiszą że samochód był goniony przez pociąg Arrivy przez 10km zanim został rozjechany." (leszek79)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 24-05-2007, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Oprócz szczypania potwora dodam jedną uwagę.

Dopóki SIWZ do tego typu przetargów będą pisać urzędnicy (z natury NIE znający się na skomplikowanej specyfice i niuansach kolei), dopóty takie niby ambitne przetargi będzie wygrywać PKP PR. I być może o to chodzi.

Weźcie takiego Staszka Biegę z warszawskiego Centrum Zrównoważonego Transportu, to wam napisze SIWZ plus inne potrzebne dokumenty. On się zna. ZNA - mówię! A wy po prostu nie. Robicie przetarg pod PKP. Więc po cholerę ta ściema? - pytam.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
PS. Bo nawet jak na przykład takie PI SI SI w to wejdzie, to będzie miało z tym więcej kłopotu niż pożytku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 08-06-2007, 17:05    Odpowiedz z cytatem

Kłopoty z przetargiem

Nie ma wątpliwości, kto wygrał rundę. W środę mieliśmy się dowiedzieć, kto będzie woził pociągami mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego. Jednak PKP Przewozy Regionalne skutecznie zablokowały ten termin.
- Wygramy. I wozić będziemy za wyższą kwotę, niż ramowe 40 mln zł na rok - to nieoficjalne stanowisko decydentów PKP PR. Wiele wskazuje na to, że tak się stanie.

PKP zaatakowały rzetelność przetargowej specyfikacji. Oprotestowały 4 jej punkty i zażądały unieważnienia przetargu. Zarzuciły Urzędowi Marszałkowskiemu m.in. potencjalne utrudnianie uczciwej konkurencji (w punkcie dotyczącym uprawnień startujących) i lekceważące podejście do kwalifikacji maszynistów (brak wymogu udokumentowania ich kwalifikacji). PKP oprotestowały też zbyt krótki termin (23 dni) na przygotowanie oferty przetargowej, mający naruszać prawo. Mówi ono o minimum 40 dniach w sytuacji, dy wartość zamówienia przekracza tzw. próg unijny czyli 211 tys. euro, a w przypadku tego przetargu tak jest (120 mln 900 tys. zł). Wreszcie, PKP wytknęły urzędnikom i to, że w specyfikacji nie określono sumy, za jaką Zarząd Województwa chce firmie przewozowej dzierżawić swoje cuda techniki, czyli szynobusy z PESY.

- Bezzasadne - tak określił trzy pierwsze zarzuty PKP Urząd Marszałkowski. Za jedyny zasadny uznał ostatni punkt, tym bardziej, że nazajutrz po proteście PKP PR w sprawie dzierżawy szynobusów wpłynęło też zapytanie z firmy PCC Rail, zainteresowanej przetargiem. Urząd wprowadził więc do specyfikacji brakujący element. - Wskutek tej modyfikacji przesunęliśmy termin składania ofert i rozstrzygnięcia przetargu do 14 czerwca - informuje Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka.

Na takie rozwiązanie PKP jednak wcale nie muszą się godzić. Mogą konsekwentnie domagać się unieważnienia przetargu. Na odwołanie się od decyzji urzędników mają czas do 13 czerwca. - W poniedziałek podejmiemy decyzję, co dalej - zapowiada tylko Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP PR w Warszawie.

O tym, kto z urzędników odpowiada za specyfikację - cisza. Tomasz Moraczewski, nadzorujący transport kolejowy, w pierwotnym terminie rozstrzygnięcia przetargu (środa) wziął ślub. Marek Smoczyk, szef marszałkowskiej administracji, któremu podlegają zamówienia publiczne, czeka na reakcję kolei. A ona trzyma wszystkich w szachu.

www.rynek-kolejowy.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kozioł Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2006
Skąd: Warszawa Olszynka

PostWysłany: 08-06-2007, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Co to kurwa ma być? PR do piachu Idea
Czy nawet przetargi nie mogą nic zmienić?? Neutral

_________________
W Polsce nie ma nadziei na normalną kolej..... Sad
Oddać samorządom przewozy w województwach! I będzie tak jak jest na Mazowszu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 14 Idź do strony 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl