Czy w kuj-pomie jest jakiś okok albo podobna organizacja? Bo to chyba ostatni gwizdek żeby przywrócić komunikację ze Świecia (25 tys. mieszk.) np. do Bydgoszczy. To chyba ma sens?
Tak, należy przywrócić tą linię. Wielu mieszkańców Świecia nad Wisłą z radością przesiadło się do pociągu. Do tego uczciwe i konkurencyjne ceny biletów w stosunku do przewoźników autobusowych. Np zryczałtowana opłata za połączenie ze Świecia do Bydgoszczy za 5 pln. Potrzebne 2-3 szynobusy z doczepami, które jeździłyby na trasie Świecie nad Wisłą Terespol Pomorski, następnie przesiadka ze skomunikowanym pociągiem PR z Gdyni lub Twardej Góry. Skomunikowanie z pociągami z Bydgoszczy do Gdyni i Twardej Góry także. Oczywiście należałoby wprowadzić ankietę i prześledzić propozycje mieszkańców Świecia w jakich godzinach chcieliby pociąg, myślę, że "w szczycie" rannym i popołudniowym, a między szczytami wg sondy wśród mieszkańców Świecia.
Dodam tylko, że wielu turystów "pieszych" i "rowerowych", chętnie skorzystałaby z takiej oferty. Okolice Świecia są stworzone do ambitnej turystyki.
Już czas jakiś temu napisałem w tej sprawie do Marszałka województwa k-p. I cicho. Na razie czekam na odpowiedź.
A co do sensowności połączenia - takie miasto jak Świecie jest w stanie wygenerować przyzwoite potoki do Bydgoszczy. Czas przejazdu byłby nie gorszy od autobusów (wystarczy popatrzeć na aktualne rozkłady jazdy).
Dostałem kilka dni temu odpowiedź z kujawsko-pomorskiego UM:
"W odpowiedzi na Pana pismo dotyczące przywrócenia pociągów pasażerskich na odcinku linii 240 Terespol - Świecie nad Wisłą uprzejmie informuję, że Województwo Kujawsko-Pomorskie podejmuje wszelkie działania, mające na celu reaktywację przewozów pasażerskich na lokalnych linaich kolejowych, nie kolidujące z planami władz lokalnych.
Wspomniane przez Pana plany likwidacji linii dotyczą wyąłcznie nieużywanego obecnie odcinka o długości 1 kilometra licząc od stacji Świecie. Decyzja o budowie drogi, ścieżki rowerowej i parkingu m.in. na terenach należących obecnie do PKP PLK SA została podjęta przez Urząd Miasta w Świeciu. Zadaniem projektowanej infrastruktury będzie odciążenie ulicy Wojska Polskiego, poprzez wyprowadzenie z niej ruchu generowanego przez osoby korzystające z usług położonych w centrum maista marketów."
Morał:
1) marszałkowie nie będą ingerować w plany władz lokalnych (poprzedni casus Myśliborza),
2) idą wybory - szukać kandydatów pro-kolejowych, a nie betonu który markety zbuduje w centrum (jak w Świeciu) a potem zlikwiduje kolej żeby ludzie mogli do nich dojechać samochodami po zatłoczonych ulicach.
Być może ktoś tam w Świeciu by się opamiętał, gdyby sprawę nagłośnić w lokalnych świeckich (jak to brzmi ) mediach.
Podejrzewam, że linia kolejowa, która w Świeciu leżała odłogiem przez ostatnie niemal 20 lat spowodowała takie spustoszenie intelektualne tamtejszych władz, że kompletnie zniknęła ze świadomości ich oraz mieszkańców miasta. Dziś nikt z nich nawet w najbardziej wizjonerskich planach nie bierze pod uwagę kolei, jako środka transportu do Bydgoszczy.
Trzeba im więc otworzyć oczy poprzez nagłośnienie tematu i wypunktowanie złych stron propagowanej likwidacji linii z jednoczesną prezentacją plusów mogących wyniknąć z reaktywacji połączenia kolejowego, a tych jest przecież nie mało - choćby to że dworzec leży w samym centrum miasta.
Tu niestety jasno trzeba sobie powiedzieć, że szansa na sukces zaistnieje tylko wówczas, gdy zaproponuje się pociągi bezpośrednie do Bydzi, a nie jakieś protezy, skomunikowane w Terespolu z innymi pociągami. Takich może być co najwyżej kilka jako uzupełnienie oferty podstawowej Bydgoszcz - Świecie - Bydgoszcz.
Stąd sugerowałbym wystąpienie na piśmie do burmistrza (prezydenta ?) miasta z odpisem do przewodniczącego rady miejskiej (to szef radnych miejskich, którzy także decydują o tym co w mieście się dzieje) z zapytaniem/ sugestią, by ponownie przeanalizował możliwość innego rozwiązania kwestii linii nr 240 (czyli takiego, o jakim tu mówimy). Warto przy tym wspomnieć o odpowiedzi marszałka województwa, który nie uchyla się od zorganizowania przewozów na omawianej trasie, ale zgodnie ze swoimi kompetencjami nie może ingerować w suwerenne decyzje miasta.
Widzisz Stoker, wszystko fajnie, ale pisała o tym lokalna gazeta (linki na początku wątku), a poza tym, ja jestem z Małopolski i taki burmistrz od razu mnie zapyta - jaki ja mam w tym interes? Czy nie ma w tym województwie jakichś mikoli coby dupę ruszyli? Tylko piszą po forach różne duperele, ale żeby zabrać się za linię z potencjałem to już nic?
Ja napiszę maila do burmistrza Świecia, bo chcę ciągnąć sprawę, ale gdzie są ludzie stamtąd?
Raczej powinno sie zelektryfikowac ten odcinek do Swiecia, tak samo jak Laskowice- Grudziadz. Tym bardziej ze prad mozemy miec gratis z elektrowni nowego typu (o ile Obywatele tego zechca).
Raczej powinno sie zelektryfikowac ten odcinek do Swiecia, tak samo jak Laskowice- Grudziadz. Tym bardziej ze prad mozemy miec gratis z elektrowni nowego typu (o ile Obywatele tego zechca).
Prędzej się zapadnie pod ziemię ten odcinek (jeden jak i drugi) niż zostanie zelektryfikowany
a co do tego zapadnięcia pod ziemię, to już w sumie dużo nie brakuje (niedługo szlakowa pewnie spadnie do 30km/h)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum