Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Podróż koleją dookoła Polski
Autor Wiadomość

rybazmarsa88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2009

PostWysłany: 21-03-2010, 12:42   Podróż koleją dookoła Polski Odpowiedz z cytatem

Witam, nie wiedziałem gdzie ten temat założyć więc postanowiłem tutaj.. Chciałbym w najbliższym czasie zrobić sobie podróż dookoła Polski pociągami:) Chciałbym, żeby ktoś pomógł mi zaplanować taką podróż.. od dłuższego czasu planuje sobie odpowiedni rozkład , ale nie wychodzi mi to..;/ podróż bym planował do czerwca jakoś.. sądzę, że w weekend no ale nie koniecznie.. początek podróży do Wrocław.. chciałbym objechać dosłownie całą Polskę.. podobała mi się trasa Wrocław- Szczecin-Białystok-Lublin-Wrocław.. no ale np. miedzy podróżą ze szczecina do Białegostoku mam 7h wolnego i to w nocy.. szczerze mówiąc nie wiem gdzie mógłbym znaleźć hotel w szczecinie (nigdy tam nie byłem ) i nie uśmiecha mi się w środku nocy błądzić po szczecinie:) Czy ktoś ma jakieś rady i doświadczenie? Chodzi mi np:
1.czy rzeczywiście lepiej wyspać się w hotelu w jakimś mieście czy jechać NON stop pociągami i przespać część podróży w nich?
2.chciałbym żeby trasa przebiegała koniecznie przez Warszawę Zach Cent i Wsch.. cena nie gra roli jak narazie.. ale nie sądzę, żebym kokosy stracił na takiej podróży.. bardzo bym prosił o jakieś opinie, proponowane trasy przejazdu itd.. ale tak jak pisze chciałbym przejechać się wybrzeżem, przez Gdańsk, pózniej Warszawa.. jakies większe miasta i trasy, którymi Wam się najlepiej jeżdzi i mi polecacie:) pozdrawiam i czekam na posty!

http://malopolskie.ep09.pl/index.php?option=com_fireboard&Itemid=47&id=656&catid=59&func=fb_pdf
co powiecie na jakąś trase z tego pdf? to jest chyba z jakiegoś forum napisane, sorry że nie ma polskich znaków.. podoba mi relacja katowice-gdynia lub przemyśl -słupsk..

ps. aha i jeszcze jedno.. mam pytanie, jak np. jest połączenie miasto-miasto i jest zero przesiadek , ale jak wchodze na szczegóły połączenia na rozklad.pkp.pl to wtedy np na jakiejś stacji zmienia się numer pociągu.. co to znaczy? że jest przessiadka czy , że coś dokładają? np. na jednej stacji widzialem, że jest zmiana nr pociągu ale jest tylko minuta do odjazdu więc wątpię, że są wtedy dołączane wagony.. prosze o odp..
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kms Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-03-2010, 19:22   Re: Podróż koleją dookoła Polski:) Odpowiedz z cytatem

rybazmarsa88 napisał/a:
1.czy rzeczywiście lepiej wyspać się w hotelu w jakimś mieście czy jechać NON stop pociągami i przespać część podróży w nich?

Zakładam, że będziesz jechał z portfelem, aparatem/kamerą - i nie będzie Ci szkoda, że od takiej nocy ich właścicielem może się stać jakiś złodziej? Dziś nie są bezpieczne czasy na spanie w pociągach w ogóle, a co dopiero w nocnych w wagonach miejscami do siedzenia...

rybazmarsa88 napisał/a:
ps. aha i jeszcze jedno.. mam pytanie, jak np. jest połączenie miasto-miasto i jest zero przesiadek , ale jak wchodze na szczegóły połączenia na rozklad.pkp.pl to wtedy np na jakiejś stacji zmienia się numer pociągu.. co to znaczy? że jest przessiadka czy , że coś dokładają? np. na jednej stacji widzialem, że jest zmiana nr pociągu ale jest tylko minuta do odjazdu więc wątpię, że są wtedy dołączane wagony.. prosze o odp..

Najczęściej oznacza to planową zmianę numeru toru jazdy i wtedy zmienia się numer pociągu, aczkolwiek tylko końcówka. Zmiana numeru może też oznaczać, że dana grupa wagonów jedzie jako łącznik do innego miejsca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 21-03-2010, 19:44    Odpowiedz z cytatem

Ja koleją zwiedziłem już całą Europę. Przeważnie podróżowałem - w dzień zwiedzanie/plażowanie, w nocy jazda pociągiem, co by na hotelach zaoszczędzić.

Poradzę ci tak. Zrób dobry plan. Tzn. dnia X jadę do miasta A. Dnia Y jadę do miasta B, dnia X jadę do miasta C itp. Po kolei, a zwiedzisz całą Polskę, wliczając ładne widokowo trasy zabytkowe miasta itp. Ja tak robiłem podczas moich zagranicznych podróży. Jak było mi mało 1 dzień na jakieś miasto (np. Rzym, to było zwiedzanie, potem plażowanie na Sycylii, a potem powrót do Rzymu i zwiedzanie). Tobie radzę coś podobnego. Zależy też, jak chcesz jeździć. Z tego co wiem, nie ma u nas latem żadnych promocji, typu sieciowy na 7 dni czy coś takiego. Ale na Podróżniku/weekendowym też można ładny kawałek zrobić.

A co do numerów. Numer pociągu najczęściej się zmienia, jak zmieniają loka, ale nie jest to zasada. Ja Ci rozkład pokazuje 0 przesiadek to nie stresuj się zmianą numeru Smile Jedziesz bez przesiadek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PKPowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 01 Maj 2008
Skąd: z dyżurki

PostWysłany: 21-03-2010, 20:22    Odpowiedz z cytatem

1) Nie martw się numerami, one często się zmieniają Cool, w bezpośrednich pociągach.
2) Ja planuję podróż w taki sposób, że siadam na tabelami SRJP (Sieciowego Rozkładu Jazdy Pociągów [do ściągnięcia na przewozyregionalne.pl]) wychodzącymi z danego miasta, i na "chybił-trafił" próbuje okładać połączenia, z założeniem kierunku (np. Kostrzyn, czy też Katowice lub Poznań) i w którym kierunku uda mi się ułożyć sensowne połączenie-te wybieram. Tylko w twoim przypadku będzie troszke więcej roboty niż u mnie, gdyż moją stacją styczną (z Płocka) jest Kutno i tam są 3 głowne kierunki, a tam u was we Wrocku to troszku więcej ich jest.
Osobiście odradzam korzystania z Hafasa (rozklad.pkp.pl) bo często różne kwiatki wychodzą Laughing, a poza tym masz możliwośc wprowadzenia tylko 2 stacji pośrednich.
3)Iktorn, nie ma specjalnych promocji wakacyjnych, ale jest stała oferta Biletu Sieciowego na 7 dni.

_________________
Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.


Ostatnio zmieniony przez PKPowiec dnia 21-03-2010, 20:31, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 21-03-2010, 20:30    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
3)Iktorn, nie ma specjalnych promocji wakacyjnych, ale jest stała oferata Biletu Sieciowego na 7 dni.

A to o tym nie wiedziałem! A ile taka przyjemność kosztuje na 1 klasę? Ważne to jest na pociąg EC?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 21-03-2010, 20:34    Odpowiedz z cytatem

560 zł. Ważny na wszystkie kategorie pociągów!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PKPowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 01 Maj 2008
Skąd: z dyżurki

PostWysłany: 21-03-2010, 20:41    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity:
Tygodniowy:
kl.2 --> 400 zł
kl.1 --> 560 zł

Od tych cen stosuje się ulgi 33 i 50%.
Bilety ważne we wszystkich poc. PR, IC, KM, WKD, SKM Trójm. Very Happy
Ważne także w EC.

_________________
Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 21-03-2010, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Za takie pieniądze to ja bym PKP podziękował. Dla przykładu w Czechach 7 dniowy sieciowy to koszt około 200 zł. (2 klasa)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 21-03-2010, 20:46    Odpowiedz z cytatem

Ale Czechy sa kilkakrotnie mniejsze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ic konduktor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lip 2009

PostWysłany: 21-03-2010, 20:48    Odpowiedz z cytatem

Zmiana numeru pociągu nie ma nic wspólnego ze zmianą: loka, drużyny, numeru toru, itd.
Pociągi zbliżające się do Warszawy mają numer parzysty, oddalające się nr nieparzysty.
Pamiętam, z czasów jak jeździło się po całym kraju, służbę Łódź - Olsztyn, Olsztyn - Gdynia, Gdynia - Łódź.
W tej służbie najciekawsze i mnie intrygujące było zmienianie numeru pociągu Olsztyn - Gdynia.
Olsztyn - Bogaczewo 55101 / Bogaczewo - Malbork 55100 / Malbork - Gdynia 55101.
Obecnie musi być identycznie na Malborku i Bogaczewie pociągi zmieniają numer. W bogaczewie nawet się TLK nie zatrzymują a zmieniają numer.
Już ktoś wspomniał, że zmiana nr pociągu może oznaczać grupę wagonów bezpośrednich. Oczywiście może i najprostrzym przykładem niech będzie TLK dawne Pobrzeże (grupa z Lublina ma osobny numer).

_________________
" Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś."
E. Murphy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 21-03-2010, 20:52    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ale Czechy sa kilkakrotnie mniejsze

Ale za to mają wspólną taryfę. Z biletem na osobowy można jechać EC czy IC. U nas nie do pomyślenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bileciarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-03-2010, 21:19    Odpowiedz z cytatem

Iktorn napisał/a:
w Czechach 7 dniowy sieciowy to koszt około 200 zł. (2 klasa)

A na 1? Czy jeszcze można dostać? Na cd.cz jest cena tylko dla drugiej klasy , czyżby zlikwidowali tygodniowy na 1?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-03-2010, 21:20   

@rybazmarsa88, na Twoim miejscu zrobiłbym tak:

Kupiłbym bilet podróżnika (ważny tylko w pociągach TLK od 19 w piątek do 6 rano w poniedziałek) i wsiadłbym we Wrocławiu do pociągu TLK 63200 relacji Wrocław Główny - Przemyśl (wyjazd z Wrocławia o godzinie 22:35, przyjazd do Przemyśla o godzinie 7:56). Pozwiedzałbym sobie Przemyśl i okolice - z tego co wyczytałem w internecie, okolica jest warta odwiedzenia.

Po zwiedzaniu Przemyśla, udałbym się pociągiem numer TLK 37102 (dawny Wielkopolanin) relacji Przemyśl Główny - Poznań Główny, do Krakowa. Pociąg wyjeżdża z Przemyśla o godzinie 11:38, a na dworcu głównym w Krakowie melduje się o 15:27. Nie będę Cię oszukiwał, że aby zwiedzić cały Kraków potrzebowałbyś przynajmniej tydzień wolnego czasu i sporo pieniędzy, jednakże Stare Miasto chcąc nie chcąc śmiało będziesz mógł zobaczyć, a i na jakieś piwko na krakowskim rynku bez problemu się wyrwiesz.

W Krakowie proponuję zabalować do godziny 20:14, gdyż o tej właśnie porze z krakowskiego dworca wyjeżdża pociąg TLK 31410 relacji Krynica - Warszawa Wschodnia, który na centralnym zjawia się o godzinie 22:45 (pociąg kursuje Centralną Magistralą Kolejową). Tutaj bez większych problemów mógłbyś się przesiąść na pociąg TLK 18200 relacji Terespol - Szczecin Główny, który na centralnym zjawa się o godzinie 23:00, a wyjeżdża dopiero po 15 minutach, czyli o 23:15. W Szczecinie melduje się o 5:59.

No i w tym momencie od Ciebie zależy, jak spożytkujesz sobie niedzielę. Możesz cały dzień spędzić na zwiedzaniu Szczecina i ewentualnie Świnoujścia, do którego musiałbyś podjechać (ok. półtorej godziny pociągiem TLK), albo możesz zdecydować się na wersję hardcore, tzn. odwiedzić Trójmiasto (i tak też proponowałbym Ci zrobić).

Ale przejdźmy do rzeczy... Otóż, na Twoim miejscu pozwiedzałbym sobie Szczecin, a w zasadzie wybrałbym się na jakiś lunch do ekskluzywnej restauracji (założę się, że w Szczecinie takowych nie brakuje). Po tym wszystkim udałbym się na dworzec, aby o 10:32 rozpocząć delektowanie się podróżą pociągiem TLK 81104 relacji Szczecin - Białystok, którym zajedziesz do Gdyni Głównej (pociąg melduje się w tym mieście o godzinie 15:15). Generalnie zwiedzanie Trójmiasta oparłbym na SKM-ce, która kursuje bodajże co 15 minut (w zeszłym roku byłem tam z kolegą i generalnie korzystaliśmy z Szybkiej Kolei Miejskiej - oczywiście, aby korzystać z trójmiejskiej kolejki, musisz zakupić na nią osobne bilety). Ile poświęcisz czasu na zwiedzanie Gdańska, Sopotu i Gdyni pozostawiam Tobie. Generalnie będziesz miał go sporo, gdyż pociąg TLK 56200 relacji Gdynia Główna - Wrocław Główny wyjeżdża ze stacji początkowej o godzinie 22:11, natomiast we Wrocławiu melduje się o godzinie 5:53.

W ciągu jednego weekendu zwiedzisz: Przemyśl, Kraków, Szczecin i Trójmiasto, bo o zwiedzaniu dworca centralnego w Warszawie raczej nie ma sensu wspominać, a także przejedziesz się CMK-ą. Myślę, że jest to najlepszy z możliwych wariantów do wybrania. Gdybym był na Twoim miejscu, to bez wahania zdecydowałbym się na taką właśnie podróż. Gorąco polecam, no i czekam na ewentualnie uwagi/komentarze.

Pozdrawiam, @mk1992.
Powrót do góry

Marecki241 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Paź 2008

PostWysłany: 21-03-2010, 21:50    Odpowiedz z cytatem

a ja 12.02 jechałem ze Szczecina Dąbie do Wałbrzycha Gł. przez Stargard Szczeciński Białogard Koszalin Słupsk Lębork Gdynia Gdańsk Tczew Bydgoszcz Inowrocław Poznań Wrocław razem 916 km cena biletu 73zł. z Wałbrzycha Gł. proponuję sie przejechać szynobusem do Kłodzka M. jedną z najbardziej piekniejszysz tras w Polsce # tunele jeden najdłuższy w Polsce 1602m 9 wysokich wiaduktów ( m.in. 36m.) w Kłodzku zwiedzic Twierdze a w Wałbrzychu i okolichach Sztolnie Hitlerowskie poźniej powrót do Wałbrzycha Gł. i z tamtąd przez Jelenia G Węgliniec Zielona G do Szczecina Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

zyrafa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Stargard [Zbk/Szn]

PostWysłany: 21-03-2010, 22:19    Odpowiedz z cytatem

Co do zmian nr pociągu to zależy jaka to zmiana, jeżeli tylko z końcówki parzystej na nieparzystą jak na tablicy kierunkowej na zdjęciu http://www.zbaszynek.stargardcom.pl/details.php?image_id=1745 to jest to związane wyłącznie z tym czy pociąg jedzie wraz ze wzrostem kilometracji linii czy odwrotnie. Pociągi jadące ze wzrostem kilometracji np. od 0 km do 100 km mają numery nieparzyste 1. 11, 7801, 81101 itp. natomiast jadące w kierunku przeciwnym parzyste - odpowiednio 2, 10, 7800 lub 7800, 81101. Jako ciekawostkę podam, że najważniejszy punkt 0 znajduje się na stacji Warszawa Centralna, zatem wszystkie pociągi wyjeżdżające z Warszawy (we wszystkich kierunkach) mają numery nieparzyste, a wszystkie jadące do Warszawy parzyste. Stacja Warszawa Centralna jest w zasadzie przelotowa (z reguły żaden pociąg nie rozpoczyna/nie kończy tu biegu), zatem pociągi w tabeli 600 SRJP mają podwójne numery. Reasumując taką zmianą numeru nie musisz się przejmować. Co innego gdy tablica wygląda tak: http://www.zbaszynek.stargardcom.pl/details.php?image_id=970 lub tak: http://www.zbaszynek.stargardcom.pl/details.php?image_id=972 wówczas może się okazać, że pociąg zmienia kategorię (dziś takiego pociągu w Polsce nie spotkasz) lub jest dzielony jak na drugiej tablicy (wsiadaj wówczas do wagonu oznaczonego tablicą ze stacją końcową która Cię interesuje)

_________________
Dyskusja polega na wymianie poglądów nie epitetów
Galeria autorska http://www.zbaszynek.stargardcom.pl zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl