Nie pisałem o zrobieniu Dunajcowi postojów na każdej stacji i przystanku. W innych regionach Regio+ zatrzymują się w różnych wioskach i jest dobrze, ludziom to odpowiada. To także są pociągi Regio tylko w wersji nieco szybszej. Dodanie tylko jednego postoju nieznacznie wpłynie na czas przejazdu, a zwiększy mu frekwencję. Może i wtedy pojawiłaby się iskierka nadziei na przywrócenie Dunajcowi dawnego zestawienia, czyli dwóch składów, np. Edyta + kibel.
W wioskach Regio+ się zatrzymują, popatrz na samego Dunajca, który na odcinku Tarnów - Nowy Sącz zatrzymuje się np. w Gromniku, czy Stróżach, które są wioskami, tak było od początku. I to je odróżnia od IR i TLK. Byłoby za pięknie, gdyby tańsze Regio+ zatrzymywały się identycznie jak TLK i IR. Chociaż popatrz, że IR też się na niektórych wsiach zatrzymują, np. w Gorzkowicach, czy Zagnańsku. A tutaj walka i wątpliwości o bzdurnego Regio+
Regio+ powinny się zatrzymywać tam, gdzie jest duże zapotrzebowanie. Jeden postój więcej i koniec, więcej dodatkowych nie robimy I absolutnie nie jest to myślenie, że trzeba ten pociąg wszędzie zatrzymywać
Hmm, przez Kłaj kilkadziesiąt składów? To chyba chodzi o ogólnie wszystkie pociągi tam przejeżdżające (towarowe, TLK, IR, Reg, tam i powrót)? Z Krakowa do Tarnowa i odwrotnie specjalnie dużo połączeń Regio od dawna nie ma. Nawet kiedyś powiedziano mi, że teraz są one tylko uzupełnieniem między połączeniami TLK i IR...
Jeśli się nie mylę, to Janosikowi dowalono od razu postojami na każdym przystanku i stacji, a Kasprowego potem nie zatrzymywano tylko na Bonarce, Swoszowicach i Sidzinie, więc faktycznie mogli sobie darować, bo już wszędzie postoje zrobili to i na tych trzech też. Ale na największych wsiach te pociągi zawsze się zatrzymywały.
Inna jest oferta przewozowa na odcinku Tarnów- N. Sącz a inna na odcinku z Krakowa. Jakiekolwiek porównania są bezsensowne. Dunajec nie jest przeznaczony do ruchu aglomeracyjnego. Przecież tłumaczę Ci, że np. Kasprowy staje już wszędzie i z dawnego R+ pozostały tylko wspomnienia. Naprawdę tak zależy Ci aby zniszczyć również Dunajec? Jeśli zatrzymamy skład w Kłaju to dojdą kolejne postoje w zbliżonych metropoliach. Turysta pociągów REGIO przejeżdżających przez Kłaj jest bardzo dużo chociażby w porównaniu do linii z Tarnowa do Sącza skoro już kompletnie bezsensownie porównujesz te linie.
Nie opowiadaj bajek. Kasprowy do Zakopca jechał szybciej niż EX. Musisz chyba nieco przypomnieć sobie dawne RJ. Niestety w przypadku Kasprowego idealnie zrealizowano Twoje koncepcje i przewoźnicy autobusowi jak widać nie narzekają.
Ale Kasprowego z Dunajcem też nie wypada porównywać , patrząc jaka jest oferta na Zakopiance postoje tego pociągu wszędzie są zasadne.
Adresatem zmian tu powinien być UMWM (zwiększyć dotację) lub MZPR (odchudzić biurwę).
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-02-2012, 11:12
Generalnie jestem tego zdania co @Sheva, ale nie chce mi sie wlaczac do dyskusji.
Chcialem Was tylko poinformowac, ze od 1 marca RegioPlusDUNAJEC zatrzymywac sie bedzie na kazdej stacji i przystanku na odc. Krakow-Tarnow. Oznacza to ze zostanie polaczony z osobowka jadaca o 16:26.
Z pozdrowieniami od PLK
PS. Juz moge w ciemno powiedziec, ze mimo iz beda to w sumie trzy pociagi w jednym, to dalej bedzie solowa jednosteczka (w ostatni piatek do Dunajca na solo ED72 na Płaszowie nie zmiescilo sie kilkanascie osob).
Wszelkie dyskusje mozna sobie odpuscic gdzies do 2015-2017 roku, bo rozklad jest juz tak rozwalony, ze trzeba byc na prawde desperatem, zeby z takiego Tarnowa dojezdzac codziennie do Krakowa pociagiem.
Ale Kasprowego z Dunajcem też nie wypada porównywać Razz, patrząc jaka jest oferta na Zakopiance postoje tego pociągu wszędzie są zasadne.
Niestety masz rację. W relacji do Tarnowa sytuacja jest znacznie lepsza i należy takim pociągom jak Dunajec czy Rzeszowianin zapewnić jedynie niezbędne postoje czyli na szlaku Kraków- Tarnów jedynie na takich stacjach jak Bochnia i Brzesko Okocim.
O pasażera trzeba walczyć. Dunajec starci kolejnych pasażerów a szkoda, bo ten pociąg wyrobił już sobie markę na Sądecczyźnie jako najszybsze i najtańsze połączenie z Krakowem.
Cytat:
Adresatem zmian tu powinien być UMWM (zwiększyć dotację) lub MZPR (odchudzić biurwę).
Jest kryzys, budżet marszałka się nie domyka o dodatkowej kasie zapomnij. Nie ma jednak powodu by ofertę pogarszać a to się obecnie dzieje. Modernizacja modernizacją, ale obawiam się jako, że przejściowe rozwiązania w tym kraju są najtrwalsze to Dunajec nowe postoje ,,zyska'' raz na zawsze.
Marcel Bus atakuje Rzeszow - Krakow - 8 polaczen dziennie, WiFi i toaleta na pokladzie. Pewnie niedlugo wyczuja rynek i Tarnow - Krakow tez otworza (bo obecne kursy autobusowe wjezdzaja do Brzeska i Bochni), wiec bedzie chyba juz po dyskusji sensownosci postojow bo z Tarnowa nikt nie pojedzie
Pewnie i tak skończą jak busiarz który miał jeździć z Krakowa do Tarnowa, ale cofnięto mu pozwolenie żeby nie konkurował z pociągiem.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-02-2012, 22:43
No to sie stalo !!!!!!!!!!!!!!
Marcel to taki rzeszowski Szwagropol taka jest "cena" za remont E30. I tak dziwne, ze dopiero teraz sie obudzili.....
@kns - błagam Cie. czy uważasz ze busiarz potrafi w miesiac przegonic wszystkich pasazerow Tarnow-Krakow ? Powiedz jeszcze, ze za pol roku trzeba bedzie skasowac wszystkie polaczenia krakow-tarnow bo nie beda mialy sensu ekonomicznego. Ludzi w tym kierunku jezdzi tyle, ze trzebaby ze 100 autobusow dziennie uruchamiac zeby to przewiezc. Nie znaczy to, ze Marcel nie zadomowi sie na tej trasie niczym PolskiBus na E-65 (Gdank-Warszawa). Niestety.
Pułtuś, a na Kraków - Wroclaw co sie stalo? Juz malo kto jezdzi pociagiem na tej trasie. Wiadomo ze tu jest trasa krotsza ale biorac pod uwage przedluzajacy sie remont E30 i budowe A4 po pol roku moze byc po robocie.
Poczekajmy Panowie aż Marcel pokaże rozkład, bo na chwilę obecną, nic oprócz informacji na stronie głównej o uruchomieniu takiej linii nie znalazłem. Nawet cennika brak. Ale biorąc pod uwagę cenę na trasie do Stalowej Woli (70 km) - 9 złotych, to do Krakowa bilet może koło 20 złotych kosztować. Zobaczymy jak będzie z czasem przejazdu, bo jak będzie podobny do kolei to może nie zawojować rynku. Choć jeżeli będzie jeździł przez Tarnów, to na czas remontu na E-30 chyba się przerzucę na jazdę nim do Krakowa Pułtuś, lepiej że się obudził teraz, podczas remontu, gdzie za jakiś czas będzie kolej dużo szybsza od autobusów, niż pare lat temu, bo teraz to pozbierałby resztki które zostałby przy kolei.
kns, na Kraków - Wrocław mało kto jeździ głównie na odc. Kraków - Katowice, dalej już jest znacznie lepiej.
Pułtuś, co do Dunajca - nie siej paniki. Bardzo prawdopodobne jest, że od 1.03 Dunajec na odc. Kraków - Tarnów pojedzie w zestawieniu ED72+EN57 lub ED72+EN71 (od Tarnowa solo ED72). Wiadomo, plany lubią się zmieniać, ale mam nadzieję, że to przejdzie.
A tak patrząc na dyskusję sheva17, Turysta i hurricane, nt. postojów Dunajca - dajcie sobie spokój, bo się pozabijacie za chwile W mojej opinii te dwa postoje krzywdy mu nie zrobią, pod warunkiem, że żadnych więcej nie dostanie. W ogóle na Tarnów - Kraków RegioPlus`y powinny mieć postoje: Tarnów, Mościce, Brzesko, Bochnia, Kłaj, Podłęże, Płaszów, Zabłocie, Główny. I tyle.
bo ten pociąg wyrobił już sobie markę na Sądecczyźnie jako najszybsze i najtańsze połączenie z Krakowem.
naturalnie kolejowe połączenie, bo w Nowym Sączu jedynie ludzie z kolejarskimi zniżkami i mkole planując podróż do Krakowa, w ogóle uwzględniają wybór pociągu.
Cytat:
na odc. Kraków - Tarnów pojedzie w zestawieniu ED72+EN57 lub ED72+EN71 (od Tarnowa solo ED72).
każesz się ludziom przesiadać? Od tego z pewnością nie przybędzie chętnych do wyboru pociągu.
kns, lepiej idź ratuj swój PKS , bo niedługo skończy jak tarnowski
Spokojnie, niech otworzą połączenie rynek próżni nie lubi, A4 przed wrześniem raczej na pewno nie otworzą. A po modernizacji E30 i tak większość tych połączeń wymrze szybko. Podobnie jak UNIBUSy z trasy na Katowice i inne autobusowe produkty kolejowych zaniedbań...
Remont E30 nie przedłuża się, wg planów musi być odebrany i rozliczony do końca bodaj 2015 roku, bo jak nie to UE nakaże zwrot dotacji a to postawi w stan upadłości PLK , nie ma zagrożenia dla terminów w chwili obecnej.
dyżurny, widzę, że idiotyczny wynalazek z łączeniem składów spodobał się MZPRowi, mam nadzieję, że nie wyprodukują wkrótce produktu Kraków - Rzeszów/Nowy Sącz z dzieleniem w Tarnowie... , poza tym ja też twierdzę, że te dwa postoje nie zaszkodzą Dunajcowi.
Castaway, a po co przesiadać? Wystarczą zapowiedzi na stacjach, że do Nowego Sącza jedzie pierwsza część, a druga kończy bieg w Tarnowie. I po sprawie.
hurricane, Kraków - Rzeszów/Nowy Sącz.. Hmmm.. Czemu twierdzisz że to idiotyczny wynalazek?
dyżurny, ponieważ w dobie i tak już mocno wydłużonych czasów przejazdu, strata dodatkowych 10 minut na manewry nie jest wskazana, a jak jeszcze w drodze powrotnej, któraś część się spóźni to już w ogóle...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum