Niestety, na pociąg Moskwa-Nicea i w przeciwnym kierunku nie kupimy biletów z/do Polski. Poniżej szczegóły e-maila:
Oj, chyba to jest już dalece nieaktualne, bo pociąg ten od grudnia jest normalnie wpisany w rozkład jazdy (przynajmniej na tym plakatowym w Katowicach) i jest tylko info, że "niedostępny w komunikacji KRAJOWEJ", a poza tym jak go "robiłem" w II połowie grudnia (już nowy rozkład), to w Wawie wysiadało z niego kilka osób!
Niestety, mimo, że pociąg ma postoje w Polsce i jest wpisany w rozkład nie ma na niego odprawy na terenie Polski - nie można do niego wsiąść, ani z niego wysiąść.
Informacja pochodzi z dwóch różnych źródeł z PKP Intercity z połowy marca tego roku.
Dave,
Tak z ciekawości: które drużyny i w jakim obiegu "robią" tego włóczęgę północy. I druga sprawa: jak wyglądają obowiązki drużyny na takim tranzytowym pociągu? Czego się nie robi a co się robi więcej niż na "normalnych" obiegach?
Jak oznajmiło radio moskiewskie, federalne koleje RŻD od grudnia, czyli od nowego rozkładu jazdy kolei w UE, zamierzają uruchomić drugi luksusowy pociąg na trasie Moskwa — Brześć — Katowice — Wiedeń — Nicea.
Pracownicy rosyjskich RŻD twierdzą, że popularność pociągu Moskwa — Nica jest ogromna wśród pasażerów. W pierwszą rocznicę otwarcia nowej trasy, statystyki podsumował zastępca dyrektora generalnego federalnego przewoźnika pasażerskiego — firmy-córki RŻD Andriej Kaliberdin.
Według niego, w ciągu jednego roku na wyjazd do Francuskiej Riwiery, zakupiło bilety około sześciu tysięcy pasażerów. - Można powiedzieć, że doszło do wzrostu popularności tej trasy. Bo jeśli w ubiegłym roku sprzedawano miesięczne średnio 258 biletów, to w tym roku już 559 - powiedział Andriej Kaliberdin.
Kaliberdin podkreślił, że większość pasażerów podróżowała tym pociągiem tego lata. Przypomniał, że pociąg Moskwa — Katowice — Wiedeń — Nicea jest najdłuższym połączeniem na transeuropejskiej linii kolejowej. Jego trasa liczy ponad 3200 km. Pociągi RŻD przebywają ją w nieco ponad 50 godzin, przejeżdżając przez terytorium siedmiu krajów: Rosji, Białorusi, Polski, Czech, Austrii, Włoch i Francji.
źródło: Rynek Kolejowy
---
Chodzi o nowy pociąg w sensie dwóch połączeń tygodniowo. Obecnie pociąg Moskwa - Nicea kursuje raz w tygodniu.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Trochę to dziwna sytuacja, że nie można z Polski pojechać tym pociągiem. Sam bym z chęcią się nim wybrał w jakieś wakacje. Intercity mogłoby pomyśleć nad tym i dostawić przynajmniej 1-2 wagony.
Moskwa – Nicea czyli najdłuższe europejskie połączenie kolejowe
Pociąg Moskwa – Nicea, przejeżdżający m.in. przez Warszawę okazał się sukcesem dla rosyjskiego przewoźnika. Od momentu uruchomienia połączenia, w 2011 roku, pociągi nr 17/18 cały czas odnotowują wzrost liczby podróżnych. W pierwszym roku kursowania z pociągów skorzystało 6621 podróżnych, w 2012 roku było ich 9213, zaś w pierwszych dziewięciu miesiącach roku bieżącego już 8274, co jest zapowiedzią rekordowego wyniku w krótkiej przecież historii połączenia. Jako ciekawostkę możemy podać, że pociągi w drodze z Moskwy do Nicei przejeżdżają przez terytorium siedmiu państw, w tym przez Polskę. Także z tego powodu uruchomienie połączenia jest sporym przedsięwzięciem logistycznym. Dziś jest to najdłuższa obsługiwana trasa kolejowa w Europie.
Wózki są zmieniane w Teresopolu? Czy może wagony mają już wóżki które dostosowują sie do rozstawu szyn? I czy Lazurowe Wybrzeże dalej prowadzi dwa wagony restauracyjne PKP Intercity ?
1 czerwca 2012 roku podpisano porozumienie między PKP IC a Kolejami Rosyjskimi na mocy którego można na ten pociąg kupić bilety w relacjach do i z Polski. No i właśnie mam na ten pociąg bilety z Katowic do Mediolanu i 14 października wyjeżdżamy
Szczęściem w nieszczęściu należy nazwać chyba fakt że od grudnia pociąg Moskwa - Nicea zatrzymuje się w... Chałupkach. Szczęście (a właściwie to fuks jakiś) że staje tam właśnie i to nawet w obie strony o cywilizowanej porze dnia, a nieszczęście że obok stacji w milionowych metropoliach Europy zarówno wschodniej i zachodniej jawi się stacja w Chałupkach jako przysłowiowa największa dziura zabita największymi dechami na całej kilkutysięcznej trasie tego pociągu. Nic tylko wsiadać i jechać.
Wyszukiwarka biletów na stronie www.intercity.pl nawet wyszukuje bilet na ten pociąg (co prawda bez możliwości kupna przez internet) ale rozbudza apetyt bo już tam można wpisać stacje z terytorium Rosji, Białorusi i Czech (Austrii, Włoch i Francji już nie i nie wiem dlaczego?).
I teraz już całkiem poważnie. Pytanie do znawców. Z jakich powodów Intercity mogło zdecydować się na postój HANDLOWY tego pociągu w Chałupkach?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum