Czy powrót pociągów do Jastrzębia-Zdrój jest możliwy?
Na temat powrotu pasażerskich pociągów do Jastrzębiu-Zdroju rozmawiała prezydent miasta Anna Hetman z marszałkiem województwa śląskiego Wojciechem Saługą – poinformował tamtejszy Urząd Miasta. Były to już kolejne rozmowy podjęte przez władze miasta w celu promocji inicjatywy odtworzenia linii kolejowej.
Linia kolejowa z Jastrzębia do Katowic zostanie odtworzona?
Samorządy lokalne i samorząd woj. śląskiego chcą odtworzenia kilkudziesięciokilometrowej linii kolejowej łączącej Jastrzębie-Zdrój z Katowicami. Poprawi to nie tylko komunikację w regionie, ale też przyniesie korzyści ekonomiczne i ekologiczne – przekonują.
Powstanie studium dla przywrócenia kolei do Jastrzębia-Zdroju.
Samorządy województwa i kilku miast podpisały list intencyjny w sprawie odtworzenia linii kolejowej na trasie Jastrzębie-Zdrój – Katowice. Zakładają, że studium wykonalności projektu będzie gotowe w 2022 roku, a w 2024 możliwy jest powrót kolei.
Odtworzenie linii kolejowej do Jastrzębia możliwe w ramach kolejnego RPO.
Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel ocenił w czwartek w Sejmie, że odtworzenie pasażerskiej linii kolejowej do Jastrzębia-Zdroju - o co zabiega miejscowy samorząd - będzie możliwe po wykonaniu studium wykonalności, w ramach kolejnego Regionalnego Programu Operacyjnego.
W temat przywrócenia kolei pasażerskiej do 90-tysięcznego Jastrzębia Zdroju włączyła się Jastrzębska Spółka Węglowa. Również wiceminister Andrzej Bittel stwierdza, że połączenie "z całą pewnością trzeba odtworzyć".
Śląskie: Wykluczenie komunikacyjne nie tylko w Jastrzębiu-Zdroju.
Kolej na Górnym Śląsku powinna zapewniać sprawne połączenie z każdej dziesięciotysięcznej miejscowości do Katowic. Odbudowa trasy do Jastrzębia-Zdroju, choć ważna, nie pozwoli w pełni zrealizować tego celu.
Ogólnie cały projekt w kolei + jest od Wodzisławia Śląskiego co jest najrozsądniejsze, najtańsze i na wiele lat - brak szkód górniczych do 2m na rok upadki na odcinku Pawłowice Jastrzębie.
Którędy dojedziemy pociągiem do Jastrzębia-Zdroju?
90-tysięczne miasto Jastrzębie-Zdrój jest największym w Polsce bez dostępu do kolei pasażerskiej. Rząd zapowiada powrót pociągów osobowych do tego jak i do innych dużych ośrodków miejskich w ramach programu Kolej Plus.
Samorząd Jastrzębia-Zdrój bierze sprawy w swoje ręce. Wyręcza PKP.
Samorząd blisko 90-tysięcznego Jastrzębia-Zdroju, który od wielu miesięcy zabiega o przywrócenie zlikwidowanych 18 lat temu połączeń kolejowych do miasta, zamierza dofinansować kwotą prawie pół mln zł studium wykonalności odbudowy linii kolejowej.
Kolej do Jastrzębia-Zdroju. Czy coś się dzieje z projektem reaktywacji połączeń?
Trwają rozmowy PKP PLK z samorządami na temat przygotowania studium wykonalności dla odtworzenia linii, koniecznych do przywrócenia pasażerskich połączeń kolejowych – zapewnia Ministerstwo Infrastruktury. Tymczasem PKP PLK informuje naszego Czytelnika, że nie prowadzi prac zmierzających do ogłoszenia przetargu w tym zakresie. Jastrzębie-Zdrój, do którego pociągi przestały docierać w lutym 2001 r., jest największym odciętym od kolei miastem w Polsce.
UM Jastrzębie-Zdrój: Samorząd województwa robi za mało w sprawie reaktywacji kolei.
Aby doprowadzić do odbudowy prowadzących do miasta linii kolejowych, jesteśmy gotowi dopłacić do opracowania studium wykonalności – deklarują władze Jastrzębia Zdroju. Magistrat zarzuca samorządowi wojewódzkiemu zbyt małą aktywność w zabiegach o przywrócenie kolei pasażerskiej, podkreślając jednocześnie znaczenie współpracy z innymi gminami położonymi wzdłuż rozebranej linii.
Przyznane CPK dofinansowanie w wysokości 1,75 mln euro obejmie prace przygotowawcze do budowy szlaku kolejowego od granicy polsko-czeskiej do Jastrzębia-Zdroju i połączenia z istniejącą linią Chybie-Żory.
Planowany odcinek o długości 30 km stanowi brakujące ogniwo na Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. W ramach prac zaproponowany zostanie też przebieg nowego korytarza kolejowego Jastrzębie-Zdrój - Katowice.
– Inwestycja pozwoli nie tylko na lepsze skomunikowanie kolejowe Polski z sąsiadami, ale włączy też do sieci połączeń dalekobieżnych prawie 90-tysięczne Jastrzębie-Zdrój, czyli obecnie największe w Polsce miasto bez dostępu do kolei – podkreśla wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Największe polskie miasto pozbawione kolei czeka na odmianę losu.
90-tysięczne Jastrzębie Zdrój to największe polskie miasto pozbawione kolei. Jest jednak nadzieja, że pociągi znów tam dojadą.
Jastrzębie znalazło się na mapie rządowego programu Kolej Plus, zakładającego uzupełnienie lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej. Przedsięwzięcie Ministerstwa Infrastruktury ma stanowić wsparcie dla samorządów zainteresowanych budową i odbudową linii np. w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum