norbert, tak, KKA made in PR,pociągi towarowe jezdza i dobra szlakowa, wiec chyba nie ma po co cos dłubac.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
norbert, My nie mamy szynobusów, Swietokrzyskie chyba też nie, wiec powrót pasazerskich na ta linię to bardzo odległa przyszłosc - niestety.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-05-2011, 17:26
Ale przecież ten odcinek na być ponoć remontowany, ponieważ na być łącznikiem pomiędzy CMK, a KDP. Wiadomo coś więcej na ten temat? Czy obecnie jest możliwość wjazdu na CMK z tej linii?
norbert, ta linia nie łączy się z CMK. Przebiega pod wiaduktem. Niewiem jak z KDP, z tamtych okolic jest Miłosz, moze coś wiecej wie...
Z Lodzi to możesz zjechac ale tylko w Dębie Op. (Tomaszów-Radom) do Idzikowic.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Wg mapki ze strony PLK nowa łącznica Łodzi z CMK to będzie wyremontowana linia 25 (do Tomaszowa), a dalej szlak biegnący wzdłuż obecnej linii spalinowej Tomaszów - Skarżysko (zapewne on zostanie po prostu gruntownie zmodernizowany) zbiegający się z CMK w Opocznie. Gdzieś słyszałem też o budowie przystanku osobowego w Idzikowicach, lub Opocznie .
Obecnie ta spalinówka nie jest połączona z CMK, a jedynie przebiega pod nią.
Takie rozwiązanie wydaje się być najprostsze, teren należący do PLKi już jest - nie trzeba walczyć z rolnikami przy wykupywaniu ziemi. No i dowieźć można bez problemu wszystkie materiały koleją. Raczej w Polsce nie będą się porywać na wytyczanie zupełnie nowej linii.
W dodatku w Opocznie jest bocznica (chyba nieużywana?) od linii Tomaszów - Skarżysko, która biegnie po wschodniej stronie CMK. Można by na odcinku Idzikowice - Opoczno zrobić linię 3-4 torową, połączyć jeden tor z tą bocznicą biegnącą w kierunku Opoczna, samą bocznicę zelektryfikować i zamiast KKA Tomaszów - Opoczno kursy Koluszki - Tomaszów wydłużyć do Opoczna na EZT.
A połączenie KDP z CMK pewnie będzie przez Dębę Opoczyńską jak obecnie linia z Łodzi.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Ta bocznica od linii spalinowej jest regularnie używana , i prowadzi do zakładów ceramicznych.
Stan tego toru nie pozwala na jazdę szybszą niż 10-20km/h, tak więc sama elektryfikacja i tak by się tutaj nie zdała. (pomijając fakt, iż jest to i tak tor przemysłowy)
Wg mnie wiadome jest, że jeśli wezmą się za modernizację linii spalinowej Tomaszów- Skarżysko, to w Opocznie powstanie nowy mini-węzeł dostosowany do odpowiednich prędkości itd.
W każdym razie mam nadzieję, że już niedługo zacznie się coś dziać na tej linii spalinowej. Marzy mi się powrót ruchu pasażerskiego do Opoczna i dalej
Chcą rewitalizacji linii Radom - Tomaszów Mazowiecki.
Stowarzyszenie „Radomskie Inwestycje” zwróciło się do władz Radomia, ministerstwa transportu oraz PKP Polskich Linii Kolejowych o podjęcie jeszcze w bieżącym roku prac zmierzających do likwidacji punktowych ograniczeń prędkości na linii Tomaszów Mazowiecki – Radom.
Radomskie Inwestycje z zadowoleniem przyjęły informację o uruchomieniu nowoczesnego systemu sterowania na linii nr 22 Radom – Tomaszów Mazowiecki. „W związku z powyższym, mając na uwadze konieczność kompleksowej poprawy standardu przedmiotowej linii, zwracamy się ponownie z wnioskiem o podjęcie jeszcze w bieżącym roku prac zmierzających do likwidacji punktowych ograniczeń prędkości” – napisali w liście członkowie organizacji.
Radomskim Inwestycjom chodzi głównie o wykonanie robót na odcinku Radom-Krychnowice oraz między Wolanowem a Przysuchą. W kilku miejscach na tych trasach obowiązują ograniczenia prędkości do 30 km/h. Pociągi muszą zwalniać także na niestrzeżonym przejeździe między Krychnowicami a stacją Wolanów.
Dlatego Stowarzyszenie postuluje o zaplanowanie na rok przyszły prac rewitalizacyjnych na linii nr 22. Członkowie organizacji zwracają przy tym uwagę, że status przedmiotowej linii w ostatnim czasie radykalnie się zmienił w związku z wejściem w życie nowego Rozporządzenia Rady Ministrów z 17 kwietnia 2013r. w sprawie wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym. „Obecnie linia nr 22 posiada status linii o znaczeniu państwowym i oczekujemy, że w ślad za tym pójdą prace remontowe/rewitalizacyjne w większym niż dotąd zakresie. Gorąco liczymy na pozytywne odniesienie się do naszych propozycji” – kończą swój apel Radomskie Inwestycje.
PKP Polskie Linie kolejowe podpisały umowę na remont torów na stacji Łódź Żabieniec oraz przebudowę przejazdu kolejowego na trasie do Zgierza. Na modernizowanym odcinku pociągi pasażerskie przyspieszą do 90 km/h. Podróży z Łodzi do Łowicza i Kutna będzie krótsza.
To kolejny etap prac pozwalających skrócić czas przejazdu na trasie Łódź Kaliska – Zgierz. PLK między Łodzią Kaliską a Żabieńcem wykonały prace torowe. Aktualnie prowadzone są na tym odcinku kolejne roboty, które obejmują między innymi montaż 4 nowych rozjazdów.
Remont odcinka Łódź Żabieniec – Zgierz, zakłada przebudowę torów na odcinku niemal 3 km oraz wymianę rozjazdu na stacji Łódź Żabieniec. Przebudowany zostanie także przejazd kolejowy w Zgierzu, w ciągu ulicy Sosnowej. Na przejeździe zostaną zainstalowane światła ostrzegające oraz rogatki. Wymienione będą tory oraz nawierzchnia drogowa, przebudowane dojazdy i odwodnienie. Efektem prac będzie zniesienie miejscowego ograniczenia prędkości pociągów.
Głównym celem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego oraz przywrócenie parametrów konstrukcyjnych linii. Pociągi pasażerskie po zakończeniu prac pojadą z prędkością 90 km/h.
Prace budowlane rozpoczną się jeszcze w 2013 r Całkowity koszt inwestycji to ponad 7,3 mln zł.
Apelują o remont linii Radom – Tomaszów Mazowiecki.
Stowarzyszenie Inwestycje Radomskie zwróciło się do marszałka województwa mazowieckiego o zabezpieczenie w budżecie na lata 2014-2020 środków finansowych na rewitalizację linii kolejowej nr 22 łączącej Radom z Tomaszowem Mazowieckim.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum