Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
PKP LHS trafi do Grupy PKP Cargo?
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-10-2010, 12:58    Odpowiedz z cytatem

PKP LHS własnością samorządów?

Samorządowcy chcą komunalizacji PKP LHS. Spółka miałaby stać się własnością województw i ewentualnie powiatów, przez które przebiega linia szerokotorowa. To odpowiedź na projekt przejęcia przez PKP Cargo zamojskiej spółki - poinformowało „Radio Lublin”.

Na portalu regionalnej rozgłośni można przeczytać, że to rozwiązanie ma być ratunkiem dla dobrze zarządzanej spółki, która „co miesiąc wpłaca do budżetu państwa około 500 - 600 tysięcy złotych” oraz „wspiera i sponsoruje wiele wydarzeń kulturalnych i sportowych na Lubelszczyźnie” - poinformowało „Radio Lublin”.

źródło: Radio Lublin / Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 21-10-2010, 14:01    Odpowiedz z cytatem

Pracownicy PKP LHS nie chcą fuzji z PKP Cargo

„Dziennik Wschodni” pisze o obawach pracowników PKP LHS w związku z palami połączenia zamojskiej spółki z PKP Cargo. Ich wątpliwości wczoraj miał rozwiać w sejmie m.in. minister infrastruktury oraz posłowie, ale do spotkania nie doszło…

Jak mówi „Dziennikowi Wschodniemu” Andrzej Pakos, szef "Solidarności” w PKP LHS spotkanie z ministrem odwołano bez podania przyczyny, co tylko bardziej zdenerwowało związkowców. – Nie rozumiemy co moglibyśmy na tej fuzji zyskać – dziwi się Pakos. – Musimy mieć własną osobowość. Dlaczego? LHS dobrze sobie radzi na rynku, a PKP Cargo słabo – dodaje.

Związkowcy nie wiedzą kiedy będą mogli zadać pytaniu szefowi ministerstwa infrastruktury, a mają ich sporo. Szefostwo PKP nie potrafiło rozwiać wątpliwości związkowców.. – Niemożliwe jest jeszcze określenie, czy i w jaki sposób LHS zostanie powiązany z PKP Cargo, jakie będą koszty tego przedsięwzięcia, czy będzie miało wpływ na politykę zatrudnienia oraz jakie korzyści przyniesie takie rozwiązanie – wyliczył Andrzej Wach, prezes zarządu PKP S.A (spółka jest właścicielem LHS) w piśmie do posłanki Beata Mazurek.

Związkowcy obawiają się, że coś jest planowane za ich plecami. Choć decyzja o połączeniu PKP LHS i PKP Cargo jeszcze nie zapadła, taki punkt znalazł się w programie rozwoju kolejnictwa ministerstwa infrastruktury. Na razie trwa jednak "aktualizacja” strategii LHS – czytamy w „Dzienniku Wschodnim”.

Więcej...

źródło: Dziennik Wschodni / RK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prezes11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Kraków / Wrocław

PostWysłany: 25-10-2010, 14:39    Odpowiedz z cytatem

99 % twoich ( świadomie z małej litery ) postów to cytaty. podobnie zresztą jak twojego koleżki areczka.
Czy naprawdę jesteś takim mułem że nie potrafisz napisać od siebie choćby 1 normalnego zdania. A może kończyłeś podobną szkołę jak twój patron....?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-12-2010, 16:03    Odpowiedz z cytatem

Mulawa odwołany z PKP LHS, bo nie chce wchłonięcia przez PKP Cargo

"Tygodnik Zamojski" informuje, ze Andrzej Mulawa został odwołany ze stanowiska członka rady nadzorczej PKP LHS "z powodu głośno wyrażanej negatywnej opinii dotyczącej przyłączenia LHS do PKP Cargo SA".

- Usłyszałem, że taka była decyzja Walnego Zgromadzenia Wspólników i Andrzeja Wacha, przewodniczącego zarządu PKP SA. Żadne uzasadnienie nie padło - mówi gazecie Mulawa.

Źródło: Tygodnik Zamojski

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 06-12-2010, 16:07    Odpowiedz z cytatem

Laczenie LHSu z Cargo to bład. Spolka powinna pozostac rekach Panstwa lub czesciowo sprywatyzowana
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-12-2010, 16:22    Odpowiedz z cytatem

dinxles, włączenie LHS do PKP Cargo jest już przesądzone. Szeroki tor przejmie w zarząd PKP PLK i szybko doprowadzi tę linię do ogólnopolskiego pekapowskiego standardu. A to wszystko ma związek z pseudo-prywatyzacją PKP Cargo. Polecam bardzo ciekawy wpis na jednym z blogów, opisującym kulisy prywatyzacji PKP Cargo:

http://antydziad.salon24.pl/256352,wizyta-miedwiediewa-bardzo-dobrze-przygotowana

A w związku z tym blogiem warto przypomnieć temat z naszego forum o szpionach w PKP Cargo:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=54626

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

madej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2007

PostWysłany: 08-12-2010, 09:36    Odpowiedz z cytatem

To połączenie może wyglądać tak jak na linku, czego nikomu nie życzę.
http://www.demotywacje.pl/?id=8507
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 08-12-2010, 12:35    Odpowiedz z cytatem

Ok. No to niech oddzielnie sobie prywatyzują PKP Cargo I PKP LHS...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 14-12-2010, 08:58    Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo przejmie PKP LHS na początku roku

„Rzeczpospolita” pisze, że na początku przyszłego roku nowym właścicielem PKP LHS może zostać PKP Cargo. Zdaniem dziennika transakcja ta ma podnieść wartość PKP Cargo, którego prywatyzacja jest zaplanowana na 2011 rok.

– Do przeprowadzenia tej transakcji niezbędna jest zgoda Rady Ministrów. Nie powinno być przeszkód, by uzyskać ją jeszcze w tym roku – powiedział „Rzeczpospolitej” Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej. Jak dodaje, zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie będzie potrzebna, więc przejęcie mogłoby zostać przeprowadzone na początku 2011 r.

Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo powiedział „Rzeczpospolitej”, że obie spółki mają tych samych klientów i będą mogły prowadzić wspólną politykę handlową, która ma doprowadzić do wzrostu przychodów obu firm. Jak jednak dodaje dziennik, swoje obawy wobec przejęcia PKP LHS przez PKP Cargo wyrażają przedstawiciele związków zawodowych tej pierwszej firmy. Może to ich zdaniem oznaczać zwolnienia.

Połączenie spółek ma podnieść wartość PKP Cargo przed planowaną na przyszły rok prywatyzacją. „Rzeczpospolita” ujawnia, że ma się ona odbyć przez wprowadzenie do spółki inwestora strategicznego, a nie, jak planowano dotychczas, przez debiut na warszawskiej giełdzie.

Więcej...

źródło: Rzeczpospolita / Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-12-2010, 14:54    Odpowiedz z cytatem

Związkowcy z PKP LHS piszą do premiera

Związki zawodowe działające w PKP LHS złożyły 13 grudnia do premiera Donalda Tuska petycję, w której proszą m.in. o wyłączenie "z planów prywatyzacji PKP LHS Sp. z o.o. w Zamościu oraz zaniechania działań zmierzających do wniesienia udziałów PKP LHS do PKP Cargo SA".

Związkowcy chcą też zaliczenia linii nr 65 do linii o znaczeniu państwowym i odstąpienia od planów wniesienia udziałów PKP LHS do PKP Cargo oraz "ustanowienie dla PKP LHS takiego samego statusu właścicielskiego jaki jest wdrażany dla PKP PLK SA".

"Powyższą petycję poparła zdecydowana większość naszej załogi, listy z podpisami w ilości 850 pracowników zostały złożone do Pana Premiera i wnosiliśmy o zbadanie, czy za planami siłowego włączenia PKP LHS do PKP CARGO S.A. nie stoją interesy innego przewoźnika kolejowego, bowiem po ewentualnym połączeniu PKP LHS z PKP CARGO S.A., główny klient, tj. firma Arcelor MITTAL Poland S.A. będzie musiała odebrać przewozy albo spółce PKP LHS albo PKP CARGO S.A. gdyż firma Arcelor MITTAL Poland S.A. stosowała zawsze strategię dwóch dostawców usług przewozowych. Doprowadzenie do takiej sytuacji oznaczałby straty w kwocie 200 mln złotych i pewną utratę miejsc pracy w którejś ze spółek" - czytamy w liście nadesłanym przez związkowców do redakcji RK.

"PKP LHS powstała i jest nadal zarządcą infrastruktury kolejowej linii nr 65 tzw. szerokiego toru o długości 400 km, biegnącego od granicy polsko-ukraińskiej do Sławkowa koło Katowic. PKP LHS jako zarządca infrastruktury kolejowej uzyskała prawo wykonywania na tej linii przewozów towarów celem pozyskiwania środków na remonty i modernizacje tej infrastruktury, co jest rozwiązaniem dopuszczonym zarówno przez przepisy prawa krajowego jak i regulacje unijne. Ten model funkcjonowania naszej Spółki sprawdził się w pełni w dotychczasowym, prawie 10 letnim okresie jej funkcjonowania, PKP LHS jest najbardziej dochodową spółką kolejową, co umożliwiło przeznaczenie ponad 700 milionów złotych na remonty i modernizacje infrastruktury linii kolejowej nr 65. Do infrastruktury kolejowej szerokiego toru maia nieograniczony dostęp wszyscy klienci, którzy posiadają do przewiezienia ładunki i/lub posiadają ładunki i wagony. PKP LHS zarządza tą linią kolejową i świadczy na niej usługi trakcyjne swoimi lokomotywami. Jest to najbardziej racjonalny i efektywny model funkcjonowania zarządcy infrastruktury kolejowej w Polsce i w Unii Europejskiej. Zarządcy infrastruktury kolejowej nie są prywatyzowani w żadnym państwie Unii Europejskiej. Wniesienie udziałów PKP LHS do PKP CARGO oznacza konieczność pozbawienia PKP LHS statusu zarządcy linii co w konsekwencji prowadzić będzie do likwidacji PKP LHS czyli likwidacji jednego z nielicznych dochodowych, dobrze zarządzanych i dobrze zorganizowanych przedsiębiorstw w branży kolejowej" - czytamy w petycji.

"Naszym zdaniem prowadzone przez PKP SA i Ministerstwo Infrastruktury prace zmierzają do połączenia PKP LHS z PKP CARGO S.A. na siłę tj. wbrew prezentowanym racjom gospodarczym i prawnym. Ponieważ PKP CARGO S.A. jest przygotowywana do szybkiej prywatyzacji, to włączenie do niej PKP LHS jako zarządcy infrastruktury kolejowej należy odbierać jako co najmniej dziwne i mające na celu albo rozbicie i likwidację naszej Spółki albo jako próbę wyprowadzenia infrastruktury kolejowej linii nr 65 do inwestora, którym nie wyklucza się, że może być państwowa kolej niemiecka lub rosyjska lub inny nieznany nikomu podmiot, czyli tzw. inwestor finansowy. Prowadzone w tym kierunku prace i naciski odbieramy jako zamach na naszą dobrze funkcjonującą firmę" - piszą związkowcy.

"Bytu naszej firmy i naszych miejsc pracy będziemy bronić. Do tego wystąpienia jesteśmy zmuszeni brakiem dyskusji merytorycznej ze strony PKP S.A. i Ministerstwa Infrastruktury, którzy mówią, że nie ma o czym dyskutować bo decyzje polityczne w naszej sprawie już zapadły. Dlatego pytamy. Panie Premierze! Kto i jakie decyzje podjął w sprawie dalszego istnienia naszej firmy?" - kończą związkowcy z PKP LHS w petycji wysłanej do premiera Donalda Tuska.

Zobacz całość petycji

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 16-12-2010, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Nie chcą pracować w Deutsche Reichsbahn, opsss. Deutsche Bahn... Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 22-12-2010, 09:45    Odpowiedz z cytatem

Związkowcy PKP LHS zarzucają PKP SA "manipulację i kombinatorstwo"

Związki Zawodowe działające w PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa w Zamościu zarzucają władzom PKP SA "manipulację i kombinatorstwo". Ich zdaniem właściciel PKP SA stara się zmusić je do uległości i zaakceptowania pomysłu wchłonięcia PKP LHS przez PKP Cargo. Ponieważ do dziś związkowcy nie uzyskali odpowiedzi na nurtujące ich pytania, w imię transparentości działań, poddali je do prasy.

"Szukając wsparcia naszych działań, dotyczących ratowania PKP LHS sp. z o.o. kierujemy do Państwa apel o szczególne zwrócenia uwagi na fakt manipulacji i kombinatorstwa właściciela spółki PKP LHS. W dniu 15 grudnia br. zostaliśmy zaproszeni na spotkanie do Centrali PKP S.A. w Warszawie, które jak się okazało było kolejna próbą zmuszenia nas do uległości i zaakceptowania pomysłu wchłonięcia PKP LHS przez PKP Cargo. Podczas spotkania nie uzyskaliśmy odpowiedzi na nurtujące nas pytania, dlatego w formie pisemnej skierowaliśmy zagadnienia, na które żądamy odpowiedzi. Do dnia dzisiejszego jej nie otrzymaliśmy" - piszą Związki Zawodowe działające w PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa w Zamościu.

Poniżej zamieszczamy pytania, które zdaniem związkowców wymagają ustosunkowania właściciela:

1. Przy analizach nad weryfikacją „Strategii PKP LHS sp. z o.o. w perspektywie do 2015 roku" żądamy uwzględnienia obowiązujących na dzień dzisiejszy przepisów prawnych tj.:

1) ustawy z dnia 8 września 2000r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe" (Dz. U. Nr 84, poz. 138 z późn. zm),
2) ustawy z dnia 28 marca 2003r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 86, poz. 789 z późn. zm.), dalej zwanej „ustawą o transporcie kolejowym",
3) Dyrektywy Rady 91/440/EWG z dnia 29 lipca 1991 r. w sprawie rozwoju kolei wspólnotowych,
4) ustawy z dnia 6 grudnia 2006r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658),
5) Strategii dla Transportu Kolejowego do roku 2013 przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 17 kwietnia 2007r.,
6) ustawy z dnia 19 kwietnia 1996r. o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych (tj. Dz. U. 2002 nr 171 poz. 1397 z późn. zm.),

2. Czy wniesienie udziałów PKP LHS do PKP CARGO spowoduje wyższy poziom wartości PKP CARGO niż samoistna wartość PKP LHS i o ile?
3. Przeniesienie udziałów PKP LHS do PKP CARGO to kreowanie monopolu przewoźnika w Grupie PKP, co może skutkować nałożeniem bardzo wysokich kar na ten podmiot i czy było to przedmiotem wnikliwej analizy?
4. Czy analizie poddano problem polityki taryfowej tj. zróżnicowania stawek taryfowych obu spółek? Dostosowanie stawek taryfowych PKP LHS do poziomu PKP CARGO, które są o 100% wyższe niż w PKP LHS, spowoduje utratę klientów.
Na chwilę obecną istnieje czynne Porozumienie o współpracy dotyczące obsługi klientów na punktach stycznych toru S i N i odwrotnie, które nie jest realizowane z winy PKP CARGO.
5. Żądamy przedstawienia korzyści i efektów ekonomicznych, jakie uzyska Spółka PKP LHS w przypadku wniesienia jej udziałów do PKP CARGO S.A.
6. Włączenie udziałów PKP LHS do PKP CARGO wymusi na UTK Decyzję rozdzielenia zarządzania infrastruktury od wykonywania usług trakcyjnych, a to będzie koniec trwałości PKP LHS. Kto poniesie za to odpowiedzialność społeczną, gospodarczą i prawną za działanie na szkodę Spółki PKP LHS?
7. Żądamy zbadania czy za planami siłowego włączenia PKP LHS do PKP CARGO S.A nie stoją interesy innego przewoźnika kolejowego, gdyż w sytuacji połączenia obu podmiotów istnieje zagrożenie przekazania kilku min ton rudy żelaza przez głównego klienta tj. ArcelorMittal innemu przewoźnikowi.

Związkowcy w piśmie przypominają także swoje stanowisko w sprawie planów wcielenia PKP LHS do PKP Cargo:

My Związki Zawodowe po raz kolejny podkreślamy, że:

Prywatyzacja Spółki PKP LHS poprzez jej podział i wspólną prywatyzację z PKP CARGO S.A. nie ma uzasadnienia racjonalnego i ekonomicznego co odbieramy jako świadome działalnie na szkodę PKP LHS sp. z o.o.

Wcielenie PKP LHS w struktury Grupy Cargo spowoduje likwidację dobrze prosperującego przedsiębiorstwa i rozdzielenie funkcji zarządcy i podmiotu świadczącego usługi trakcyjne. Taki model przedsiębiorstwa w wymiarze makro i mikroekonomicznym okazał się słuszny. Potwierdza to prawie 10 letni rachunek ekonomiczny Spółki. W aspekcie globalnym rozdzielenie dwufunkcyjności firmy PKP LHS oznacza przekazanie PKP PLK szerokiego toru, a tym samym doprowadzenie w perspektywie czasu do upadku dobrej kondycji infrastruktury kolejowej linii LHS. W ogólnym rozrachunku proces atomizacji spółki spowoduje jej degradację. Wchłoniecie w Grupę Cargo oznaczałoby również politykę kreowania monopolu na torach.

W momencie, gdy PKP LHS ugruntowała swoją pozycję na rynku przewozów towarowych, zrewitalizowała infrastrukturę kolejowej linii szerokotorowej, modernizuje tabor oraz osiąga corocznie duży zysk z prowadzonej działalności gospodarczej PKP CARGO S.A. zamierza sięgnąć po zdobycze PKP LHS, a tym samym chce zniweczyć z trudem wypracowaną przez Spółkę mocną pozycję i wiarygodną markę na rynku. PKP LHS w całym okresie swojej działalności (prawie 10 letnim) nie otrzymała ze strony PKP S.A. żadnej pomocy, wręcz przeciwnie od 1 stycznia 2010 roku PKP S.A. zwiększyła czynsz za dzierżawiony przez nas majątek.

Podsumowanie

Czy w kontekście działań podejmowanych w ramach „ratowania" kolei wszystkie decyzje były słuszne i racjonalne? Czas to zweryfikował i potwierdził, że nie wszystkie recepty miały działanie lecznicze. Zatem nie chcemy fałszywej i złej diagnozy. Partnerstwo w całym procesie prywatyzacyjnym jest gwarancją sukcesu i wypracowania konsensusu. Nic nie powinno odbywać się za zamkniętymi drzwiami lub pod „przykrywką" działań w interesie firmy. Ponadto spółka skarbu państwa (która w pewnym zakresie ma działanie strategiczne -realizacja przewozów na osi Wschód - Zachód) powinna być objęta „szczególną troską".

W kontekście aktualnej sytuacji kryzysowej na kolei apelujemy o szczególne zwrócenie uwagi na sytuację, która dotyka transportu towarowego. Kolejowi decydenci doprowadzili do totalnego bałaganu w przewozach pasażerskich a teraz chcą doprowadzić do bałaganu w przewozach towarowych.

My mówimy NIE siłowemu przejęciu naszej spółki przez PKP CARGO.

Zdecydowanie po raz kolejny stanowczo sprzeciwiamy się praktyce podejmowania przez PKP S.A. i Ministerstwo Infrastruktury decyzji politycznych bez dokonania rachunku ekonomicznego. W tej sytuacji do czasu wyjaśnienia wszystkich zgłoszonych wątpliwości żądamy zaniechania realizacji projektu wniesienia udziałów PKP LHS do PKP CARGO S. A.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 26-12-2010, 17:10    Odpowiedz z cytatem

To wcielenie LHS do Cargo, to dokładnie taki sam bubel jak 23% VAT, zabieranie kasy do ZUSu z OFE czy te stocznie co je opylili spółce istniejącej tylko na papierze i w dodatku powiązanej z handlem bronią do krajów objętych embargiem. Krótkowzroczne działania ukierunkowane na sztuczne łatanie dziury w budżecie (tam Państwa, tu PKP Cargo). A co dalej, czy ktoś poza nami na tym straci, to mamy głęboko gdzieś.

Przy omawianiu planów inkorporacji LHS nikt nie mówił, jakie korzyści wynikną z tego dla zamojskiej spółki... bo takowych nie ma. Jeżeli prawda jest to co piszą związkowcy odnośnie średnich stawek za transport, to przejęcie LHS przez Cargo i unifikacja ich taryfy z Cargo oznacza armageddon dla szerokich. Patrzcie i się uczcie: biorą dwa razy mniej, wożą to mniej ekonomicznym taborem spalinowym, sami utrzymują infrastrukturę linii a i tak całkiem dobrze zarabiają. To boli Cargo, na każdym szczeblu. Od pracowników którzy nie mogą liczyć na takie premie i nagrody jak ich odpowiednicy w LHS do zarządu - tłumaczącego się z wielomilionowych strat i muszącego patrzeć na szefów LHS odbierających kolejne nagrody za Firmę Roku, ciągle będącą w rankingu najlepiej prosperujących spółek Lubelszczyzny, itp. Gdyby biurokracja była tam tak rozwinięta jak u karguli i gdyby musieli płacić PLK za użytkowanie linii szerokotorowej, stacji, torów postojowych, natychmiast by się rentowność skończyła (co też w tym liście jest podkreślane).

Tak samo jak ci związkowcy myśli też zarząd spółki, tyle że siedzą z tym cicho bo jeden co na głos protestował już wyleciał. Pozostaje mieć nadzieję, że po tym jak poleciał główny orędownik wcielenia LHS do Cargo (Julek, a jakże!) ktoś zacznie myśleć i zatrzyma ten szkodliwy bieg wydarzeń. Szkoda firmy i szkoda ludzi, którzy mają na swoją działalność jakiś pomysł; o co w tym województwie trudno.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-12-2010, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Czegoś tu nie rozumiem. Z jednej strony na siłę chcą połączyć Cargo z LHS, z drugiej strony samo Cargo nieustannie dzieli się na spółki-córki. Dziś tzw. Grupa PKP Cargo to już kilkanaście spółek i spółeczek!

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krecik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Gru 2010

PostWysłany: 27-12-2010, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem przejęcie PKP LHS przez PKP Cargo ma zapewnić podniesienie wartości rynkowej tej drugiej spółki jako przewoźnika kolejowego. Przed prywatyzacją chcą uatrakcyjnić Cargo w oczach potencjalnego kupca jako spółkę, która ma na terenie Polski monopol w kolejowych przewozach towarowych na przejściach granicznych z krajami WNP.

//nie cytuj przedmówcy. ~Iktorn
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl