Jerry zawsze przynosi dobre wieści. Genialna sprawa !!! LGOM pokaże, jak się komunikację prowadzi.
Wszyscy dobrze wiemy, że jak zrobią tą linie to się nadodrzanka może pożegnać z dalekobieżnymi do regionów wypoczynkowych.
_________________ Ten post wnosi do tematu tyle co reszta.
Przecierz to będzie wewnętrzna linia PMT, tak jak Jerry pisał i zapewne PMT swiadczyło usługi przewozowe. Wiec o Tlk lub IR niema nawet co marzyc chyba że pojadą one przez Rudną
linia Legnica - Lubin - Rudna pewnie pozostanie w rękach PLK
tylko idiota by się pozbył dojnej krowy, PLK od PMT trzebie tyle kasy że nikt tyle nie widział
linia Lubin - Polkowice obecnie należy do spółki PMT Linie Kolejowe i ten łacznik Polkowice - Głogów to na pewno wybuduje PMT bo mają uprawnienia do budowy
Z tego co mi wiadomo to IC już od dawna chciało jeździć przez Lubin lecz szlakowa jest za niska.
Fajnie by było jagby jechał taki pociąg jak:
ZGORZELEC / LEGNICA - WARSZAWA WSCH.
przez Lubin, Polkowice, Głogów, Zielona Góra, Zbąszynek, Poznań, Kutno
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -26 788
Mieli remontować niby odcinek R.Gwizdanów - Rzepin ale sprawa ucichła. A tu sie mylisz nie można mówić kij ze Ścinawą, bo to własnie pasażerowie ze Ścinawy, Wołowa i Brzegu Dolnego zapełniają pociąi z/do Wrocławia.
Nawet po remoncie linii lubińskiej nikt niema gwarancji że ludzie masowo przeżucą sie na kolej.
pasażerowie ze Ścinawy, Wołowa i Brzegu Dolnego zapełniają pociąi z/do Wrocławia.
Ale nikt nie mówi o tym że im się zabierze pociągi. Tam faktycznie jeździ dużo ludzi lecz pociagami Regio do pracy i szkoły i to na miesięcznych a do IC to mało kto wsiada!
[ Dodano: 10-07-2012, 10:40 ]
Kamil26 napisał/a:
Podwyższenie szlakowej na odcinku Rudna - Zielona byłoby strzałem w dziesiątkę dla naszej linii bo kij ze Ścinawą i resztą tego...
Był już remont na tej linii (lecz nie całej) i się wykoleiło pare pociągów i mamy 30 km/h od Głogowa do Zielonej Góry i czas przejazdu 2 h !!!!
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -26 788
Gagusiek, kiedyś pociąg relacji Legnica - Warszawa jechał na odcinku Legnica - Głogów jako osobowy z doczepionymi piętrusami a w Głogowie je odczepiano i wagony przedziałowe łaczono z wagonami z Żar i jechał dalej jako pośpieszny.
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -26 788
Zagłębie Miedziowe inwestuje w kolej
Portal Zagłębia Miedziowego (Głogów, Polkowice, Lubin, Legnica) miedziowe.pl informuje, że w najbliższych latach na tym obszarze ma powstać kilka nowych stacji kolejowych. Umożliwi to program Inter Regio Rail, który jest realizowane przez tamtejsze samorządy.
Portal informuje, że uruchomienie pociągów z Legnicy, przez Lubin i Polkowice do Głogowa będzie wymagało budowy kilkunastu kilometrów nowej linii (między Potoczkiem a Nielubią) oraz rewitalizacji istniejących szlaków kolejowych, a także budowy i modernizacji stacji kolejowych. Pociągi mają się zatrzymywać w m.in. przy stadionie w Lubinie, w Oborze, Potoczku, Polkowicach oraz prawdopodobnie w Jerzmanowej i Łagoszowie Małym.
Jak powiedział portalowi burmistrz Polkowic Wiesław Wabik, region Zagłębia Miedziowego „stać na to, by gminy z partnerami jakimi są firmy, w tym zwłaszcza KGHM, doprowadziły do stworzenia prawdziwego transportu pasażerskiego”.
Projekt realizowany jest przy współpracy z firmą zewnętrzną. Serwis miedziowe.pl, powołując się na jej wyliczenia, podaje, że koszt realizacji inwestycji to ok. 600 mln zł. Harmonogram prac rozpisany jest na kilka lat.
www.rynekkolejowy.pl
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -26 788
Nic nie wskazuje na to, by w najbliższych latach powstała linia kolejowa łącząca Lubin z Polkowicami i Głogowem – mimo iż przedsięwzięcie to jest wpisane do projektu Kontraktu Terytorialnego Województwa Dolnośląskiego. Kontrakt jest obecnie negocjowany pomiędzy władzami województwa i MIR.
Przywrócą kolej Polkowicom? Dolnośląskie chce zbudować nową linię.
Do końca września ma powstać studium lokalizacyjne dla nowego połączenia kolejowego łączącego Lubin Górniczy z Głogowem przez Polkowice. Na odcinku Lubin – Polkowice trasa ma wykorzystywać przebieg linii 971, wykorzystywanej przez Pol-Miedź Trans do przewozu miedzi.
Budowa nowej linii kolejowej, biegnącej z Lubina przez Polkowice do Głogowa, została wpisana do Krajowego Programu Kolejowego – poinformował Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
O powstaniu takiej trasy kolejowej wiele mówi się od momentu powrotu pasażerskich pociągów do Lubina. W przypadku Polkowic uruchomienie takich połączeń byłoby tym większym wydarzeniem, że mieszkańcy po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat mogliby wyjechać z miasta koleją.
Starania władz województwa i miedziowych samorządów zaowocowały deklaracją PKP Polskich Linii Kolejowych, że budowa linii Lubin-Polkowice-Głogów zostanie wpisana do planu inwestycji na lata 2021-2027.
– Jest duża szansa, że w tym czasie ta linia zostanie oddana do użytku. Na opracowanie niezbędnej dokumentacji potrzeba około trzech lat. Potem zostaje już tylko budowa – komentuje Tymoteusz Myrda.
Aby zachęcić PKP PLK do szybkiej realizacji tego projektu, województwo dolnośląskie zadeklarowało, że wraz z Głogowem i Polkowicami sfinansują opracowanie m.in. studium wykonalności i dokumentacji związanej z oddziaływaniem na środowisko. Zdaniem Myrdy, może to kosztować około 4-5 mln zł, ale ostateczne kwoty będą wynikiem przetargu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum