Napiszę tak: pociągi wyższych kategorii powinny moim zdaniem zatrzymywać się w Rudnej Gwizdanów. Choć czasem właśnie jest tak, że zatrzymują się na przystanku osobowym, a pomijają stację - tak jest np.w Pionkach Zachodnich (p.o.), natomiast Pionki są pomijane.
Decydującym kryterium powinna być liczba pasażerów generowana przez dane miejsce.
BTW w Rudnej Gwizdanów jest wspaniały system podwieszenia sieci trakcyjnej - bez słupów trakcyjnych w ścisłym tego słowa znaczeniu, są tylko duże słupy po obu skrajach stacji, a na nich jest rozwieszona sieć z linek, które podtrzymują przewody.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Jarul, przeczysz sam sobie. Skoro warunkiem powinna być ilość korzystających pasażerów, to jak niby Rudna Gwizdanów ma tu "wyprzedzić" Rudną Miasto? To, że ta pierwsza jest stacją, a druga przystankiem nie ma tu żadnego znaczenia dla zatrzymywania się TeeLeK, czy IR. To tak jakby pociągi w Kłodzku miały jechać bez zatrzymania przez Kłodzko Miasto, tylko dlatego że to przystanek.
pośpieszne zaczęły się zatrzymywać w Rudnej Miasto od rozkładu 2002/2003 kiedy to ówczesny pociąg "CZCIBÓR" 68103 Wrocław - Szczecin i 86102 Szczecin - Wrocław przez Legnicę, Lubin Górniczy zamiast w Gwizdanowie zatrzymywał się na Miasto. A pociągi 48503 Bielsko Biała - Kołobrzeg i 48502 Kołobrzeg - Bielsko Biała i ""ŚLĄZAK" 37103 Przemyśl - Zielona Góra i powrót jako 73102 pozostały z postojem w Gwizdanowie.
Od rozkładu 2003/2004 "CZCIBÓR" został przetrasowany przez Wołów, Ścinawę i dalej zatrzymywał się na Mieście i doszedł jeszcze pociąg "HETMAN" 27105 Zamość - Zielona Góra kursujący w (F) i też miał postój na Mieście.
Od rozkładu 2004/2005 pociąg 48503 - 48502 nie zatrzymywały się wogóle ani na Mieście ani Gwizdanowie tylko Ślązak i wakacyjne Świnoujście. CZCIBÓR też juz był tylko wakacyjny lecz pozostał z postojem na Mieście.
Od rozkładu 2006/2007 Gwizdanów nie miał już ani jednego pośpiecha
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Walbol piszesz że warunkiem zatrzymania ma być ilośc przewożonych pasażerów to jak wytłumaczysz np dzisiejszy pociąg IR z Zielonej Góry do Krakowa Gł akurat zatrzymując się w Rudnej Mieście wysiadło 6 osób z czego 5 osób musiało iśc ze mną na busa do Gwizdanowa czy Gawron, a po drugie pociąg REGIO z Wrocławia do Szczecina w rudnej niesamowita frekwencja 0 osób wysiadło i 1 wsiadła (czyli to ja wsiadłem) a w Gwizdanowie wysiadły 3 i wsiadła 1.
O to mi chodzi że w Rudnej Gwizdanów mimo że jest mniejszą miejscowością od Rudnej to mniej więcej zawsze więcej osób wysiada i wsiada. A ten IR ma dziwną trasę postojów bo po odjezdzie z Głogowa zatrzymuje się w Rudnej Miasto pózniej w Ścinawie a od Ścinawy zatrzymuje się na każdej stacji aż do Wrocławia
Wie ktoś gdzie lub do kogo można pisać propozycjie korekty rozkładu jazdy PKP które mają wejśc 1 marca....bo dużo osób chce napisać jakaś petcyjie z radnym i sołtysem na czele żeby IR zatrzymywał się bo mieszkańcy z Gwizdanowa którzy na co dzień pracują w Głogowie nie mają pociągu powrotnego po godzinie 14:30
Aha ale trzeba do centrali Przewozów Regionalnych czy można napisać do Przewozów Regionalnych we Wrocławiu???A i można do nich napisać emaila czy raczej nie????
Gagusiek, zrób tak jak mówi Achib. Wystarczy e-mail, z solidnym uzasadnieniem. Swego czasu też pisałam e-maile w sprawie interREGIO do Bolesławca i moje wypociny odniosły pozytywny skutek.
Gagusiek, Powinieneś pisać do Wydziału Transportu, ale nie wiem kto tam teraz po wyborach rządzi...
krzysztoff napisał/a:
Jakże dziś się uśmiałem widząc osobę chcącą pojechać pociągiem EC Wawel z Chojnowa do Bolesławca (no bo przecież przez Bolesławiec ).. Po usłyszeniu ceny sama zrezygnowała
Też tą sytuację widziałem bo "Wafla" w Chojnowie nagrywałem... Konduktor powiedział gościowi cenę na pierwszą klasę razem z miejscówką - 60 zł (za 10 minut jazdy!!!).
A według mnie Rudna Gwizdanów uchodzi bardziej za towarową stację niż pasażerską, ale jeżeli z / do tej stacji jeździ więcej osób to postój powinni zrobić ,jeżeli w ogóle taki pociąg miałby się w Rudnej (czy Mieście czy Gwizdanowie) zatrzymywać...
Jarul, przeczysz sam sobie. Skoro warunkiem powinna być ilość korzystających pasażerów, to jak niby Rudna Gwizdanów ma tu "wyprzedzić" Rudną Miasto? To, że ta pierwsza jest stacją, a druga przystankiem nie ma tu żadnego znaczenia dla zatrzymywania się TeeLeK, czy IR. To tak jakby pociągi w Kłodzku miały jechać bez zatrzymania przez Kłodzko Miasto, tylko dlatego że to przystanek.
Nie uważam, żebym przeczył sam sobie. W moim poście jest napisane, w podsumowaniu, że decydującym kryterium powinna być liczba pasażerów. I jeśli Rudna Miasto "generuje" ich więcej, to niech się tam TLK i IR zatrzymują. Podobnie jak w przywołanych przeze mnie Pionkach Zachodnich. Natomiast chyba zgodzimy się, że ze stacji zwykle korzysta więcej pasażerów aniżeli z przystanków - m.in. właśnie po to te stacje pobudowano (pomijając kwestie przepustowości szlaku). A Pionki Zachodnie, czy być może Rudna Miasto (być może, bo nie wiem jak tam jest z pasażerami) to wyjątki potwierdzające regułę.
Pewnie powodem niezrozumienia jest brak słowa "generalnie" lub "zasadniczo" w pierwszym zdaniu. Mea culpa.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Witam postaram się ocenić tą sytuacje obiektywnie mimo że jestem mieszkańcem Rudnej. Na początku chciabłbym powiedzięc że nie jestem kolejarzem tylko zwykłym pasażerem.
I moim zdaniem pociągi TLK i IR nie powinny się zatrzymywać na stacji Rudna Miasto ponieważ : na tej stacji praktycznie nie ma peronów , ani nastawni z której można było by zapowiadać pociągi czy dojadą czy nie, kolejnym przykładem może być bardzo mała frekwencja osób wsiadających i wysiadający, oraz od 1 marca w pobliżu stacji Rudna Gwizdanów bedzie remontowany od podstaw wiadukt kolejowy ąz 8 miesięcy i pociągi i tak bedą musiały zwolnic do 10 km/h.
Natomiast jeszcze kilka lat temu jezdziłem pociągiem TLK do Wrocłąwia Gł który zatrzymywał się na stacji Rudna Gwizdanów i osób wsiadający zawsze było około 10 to jak na taką miejścowość to frekwencja bardzo dobra ale PKP jak zawsze musiało wszystko zniszczyć i niech teraz myslą co zrobić nad frekwencja w Rudnej Mieście licząca 0-2 osoby . Nawet innym akpektem ktory jest za żeby te pociągi zatrzymywały się w Rudnej Gwizdanó jest długi peron bo w Rudnej MIAsto 2 sklądy EN 57 i jak siedzisz w 2 skladzie na koncu to przy wysiadaniu wysiadasz w pół metrowej trawie
RUDNA. – Jak mamy przechodzić na drugą stronę torowiska? – zastanawiają się mieszkańcy Rudnej Gwizdanów. Po tym jak zamknięto wiadukt, pasażerowie mają nie lada dylemat: narażać się na mandat czy jechać wyznaczonym objazdem?
Remont estakady utrudnia życie nie tylko kierowcom. Z powodu jej zamknięcia mieszkańcy pobliskich wsi nie mają jak dostać się na drugą stronę torów.
Pozostaje nam objazd, który zajmuje co najmniej dziesięć minut. To jakiś absurd! – żalą się mieszkańcy Rudnej Gwizdanów – Pozostaje jeszcze skrót, czyli przejście przez tory, ale za chodzenie po torach grozi mandat – dodają.
Całą sprawę komentuje kierownik jednostki posterunku w Rudnej. – Rzeczywiście, nie ma tam przejścia, ale to nie znaczy, że można chodzić po torowisku. – wyjaśnia Dariusz Sypień. – To jest łamanie prawa, za które można otrzymać pouczenie albo mandat w wysokości 50 złotych. Zarówno policjant, jak i służba kolei mają prawo ukarać za coś takiego – podsumowuje mundurowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum