A jak ma wyglądać ta wąskotorówka? Chodzi mi o wygląd samych wagonów i lokomotywy, wyposażenia w środku? Przyznam szczerze, że jeszcze nigdy nie miałem okazji jechać taką wąskotorówką, a chciałbym.
"Rewal. Powstały piękne dworce, wyremontowano wagony, zakupiono drugą lokomotywę węglową, do szczęścia brakuje tylko torów. Mowa o rewalskiej kolejce wąskotorowej, która przez wiele lat była atrakcją turystyczną tego rejonu Wybrzeża. Być w Rewalu i nie przejechać się kolejką? Wielu turystów tego sobie nie wyobrażało. Dziś jest inaczej – już trzeci rok ciuchcia nie jeździ.
Plany były ambitne. Władze gminy liczyły, że uda się inwestycję wykonać w ciągu roku. Stało się jednak inaczej i dziś turyści mogą jedynie podziwiać nowe dworce w Pogorzelicy, Niechorzu (koło latarni morskiej), Śliwinie i Trzęsaczu. Ciuchcia nie kursuje, bo nie ma torów, głównie podwójnych, na stacji w Pogorzelicy, gdzie następowało przestawianie lokomotywy. Brakuje także kilkuset metrów torów w samym Niechorzu, gdzie torowisko przebiega przez ulicę wjazdową do miasteczka. Rozkopanie jej w trakcie sezonu letniego nie wchodzi w rachubę.
Inwestycja realizowana jest w dużej mierze z dotacji unijnych (ok. 40 mln zł), które muszą być wykorzystane do końca przyszłego roku. Do zakończenia inwestycji potrzeba jeszcze ok. 4 mln zł.
"Moją winą jest, że nie dopilnowałem firmy wykonawczej. Także moim błędem było to, że najpierw wybudowałem dworce, a potem torowiska" dodaje samokrytycznie wójt Skraburski.
To jest właśnie zarzut, który usłyszeć można od wielu mieszkańców gminy. A także jeden z głównych argumentów dla inicjatorów referendum w sprawie odwołania wójta.
Byłem i widziałem to "bizancjum" na torach. Nie dziwię się , że kasy zabrakło. Jak ktoś ma do d.. doradców i przeinwestował. Zastanawiam się po co te normalnotorowe wiaty na peronach w Śliwinie, Rewalu czy Trzęsaczu. Postawione od nowa budynki ( nawet trudno je nazwać dworcowymi). Rozumiem Trzęsacz ( koniec kursów) ale taki Śliwin ? Czy drugi tor w Rewalu. Tak to jest jak się wydaje nie swoje pieniądze.
Rozpoczęta w 2011 r. rewitalizacja kolei wąskotorowej, będącej bezsprzecznie jedną z największych atrakcji gminy Rewal, zmierza ku końcowi. Aktualnie zakończył się pierwszy etap prac obejmujący dokończenie torowiska na długości trasy Trzęsacz – Pogorzelica.
Dodatkowe 2,5 mln zł otrzyma gmina Rewal na dokończenie zadania pn. „Rewitalizacja zabytkowej linii nadmorskiej kolei wąskotorowej”. Środki pochodzić będą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013.
Teren lokomotywowni kolei wąskotorowej w Gryficach chwilowo świeci pustkami. W 2011 rozpoczęto rewitalizację, której wartość wynosi prawie 40 mln złotych.Odnowienie regularnego ruchu pasażerskiego zaplanowano na maj tego roku.
Tymczasem KOLEJWIZJA pokazuje historyczne zdjęcia i nagrania objazdu trasy sprzed kilku lat, gdy każdego poranka z terenu gryfickiej lokomotywowni wyjeżdżał planowy pociąg do Pogorzelicy. Następnie pięciokrotnie pokonywał on nadmorską trasę, aby wieczorem powrócić do Gryfic. W dni robocze kursowała tam rumuńska spalinówka, a w weekendy parowóz Px48. Pokażemy, jak dworca i trasa wyglądały, i jak powinni wyglądać po zakończeniu prac modernizacyjnych.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Urząd Gminy Rewal ogłosił przetarg na rewitalizację zabytkowej linii Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Zakres prac obejmuje wykonanie remontu budynków wraz z zagospodarowaniem terenu oraz dokończenie robót budowlanych zabytkowego dworca kolejowego.
[ Dodano: 03-05-2014, 21:44 ]
Dzisiaj udało mi się przejechać na trasie Trzęsacz - Pogorzelica i z powrotem, czyli po zmodernizowanym odcinku, z wagonami po remoncie. Co prawda całość prowadził Rumun, ale naprawdę fajnie się jechało, a wagon na rowery to fajna sprawa. Dworce jeszcze po zamykane, ale na prawdę to świetnie wygląda. Ludzi też dużo.
Gmina Rewal wydała miliony na wąskotorówkę, a teraz bankrutuje.
Jak podała „Gazeta Wyborcza Szczecin”, coraz większe problemy finansowe ma gmina Rewal. Gmina chce zaciągnąć 50-milionową pożyczkę od skarbu państwa na spłatę najbardziej uciążliwych długów. Regionalna Izba Obrachunkowa negatywnie zaopiniowała wniosek gminy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum