nynuś, Wiesz może ile takie podkłady kosztują? Chciałbym wiedzieć czy są tańsze od betonówek i drewniaków.
marian1, Parę lat temu na pomorzu trafiłem na W6 z "jedynką" w środku więc się nie zdziwię nie istniejącymi wskaźnikami.
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
To zależy: koszt jednostkowy jednego podkładu jest wyższy, ale te podkłady są szersze, więc w przeliczeniu na 1 km potrzeba ich mniej niż drewnianych/(struno)betonowych.
oj droższe to one są i nie wiem czy mniejsza ilość tłucznia to rekompensuje. Chciałbym też zauważyć, że podkłady stalowe typu Ypsilon kładzione są tylko w okolicach Krakowa. Czy to oznacza że PLK ZLK Kraków jest taka innowacyjna? Nie. Tylko wyłączny dystrybutor tych podkładów na Polskę jest z Krakowa i wiadomo jak to wygląda dalej... Te podkłady nie mają aż tak wielu zalet, a w czasach gdy patrzy się na koszty (cena jest prawie 3krotnie wyższa niż beton), nie sadzę aby stały się popularne. Ot coś nowego i bezsensownego, przeforsowanego przez firmę na plecach kolegów z miasta
Jakbyś tak napisał szczegóły, to może bym uwierzył w teorie spiskowe, bo zapomniałeś dodać, że w przeliczeniu na kilometr torów ypsilonów stosuje się 2 razy mnie niż standardowych strunobetonowych, do tego cieńsza i węższa warstwa podsypki. Nie wiem, jak to wygląda w utrzymaniu (tak na prawdę się nie dowiemy, bo dobrze wiemy, jak PLK utrzymuje linie kolejowe), ale mowa jest o 50 latach żywotności, poza tym dobrze sprawdzają się na łukach, stąd ich obecność w górach (i wcale nie tylko w Małopolsce). ZTCP tory na nich zabudowane projektuje się na max 100km/h.
Witam, piszę pracę inżynierską na temat podkładów kolejowych, ze szczególnym uwzględnieniem podkładów stalowych typu Y. W związku z tym poszukuję wszelkiej literatury na ten temat (książki, artykuły, strony internetowe).
Konkretne zagadnienia które mnie interesują to:
- ogólna charakterystyka i opis podkładów stosowanych w Polsce i europie (mogą być również podkłady które aktualnie nie są stosowane, w ramach nawiązania do historii kolei)
- warunki stosowania podkładu typu Y w świetle przepisów polskich (z tego co wiem podkłady te były dopuszczone do użycia na podstawie świadectwa dopuszczenia wydanego przez UTK??)
- elementy technologii zabudowy oraz przykłady zastosowań podkładu typu Y (głównie zależy mi na uzyskaniu informacji o zastosowaniu podkładów stalowych na łukach o niewielkim promieniu)
Będę bardzo wdzięczny za pomoc w znalezieniu informacji na powyższe tematy.
Witam, dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź. Z Thyssen-Krupp na pewno się skontaktuję, tym bardziej, że mają swoją siedzibę w Krakowie gdzie aktualnie mieszkam. Podpowiedź dotycząca Instytutu Kolejnictwa też na pewno się przyda. Mam tylko problem z instrukcją (?) Id-115. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na temat tego dokumentu...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum