@Karass - Tylko zrozum, że nie wszyscy chcą ten standard. Niektórzy wolą otwierane okna. Czemu nie dać pasażerowi wyboru tylko go zmuszać na siłę. Nie problem część wagów modernizować na takie z klimą a część na takie bez, tak samo można wydzielić 1/3 szynobusu, przecież nie muszą być jednoprzestrzeniowe. Robienie jednoprzestrzeniowych pojazdów to zresztą kolejna nowa mania, która powoduje jedynie to, że słyszę wszystkie głupawe dzieci w okolicy.
kolej nie jest dla milosnikow ktorzy chca sie wychylac z okien , wiekrzosc woli cicha jazde bez wiatru prze otwarte okno i dlatego klima. oczywiscie mozna bylo by dac klime i otwierane okna ale tutaj bylo by to wywalanie energi przez okno.
przy skladach o duzych predkosciach i cisnieniowo stabilizowanych wnetrzach otwierane okna i tak nie whodza w rachube.
na lokomotywie ja lubie jechac z klimatyzacja i otwartym oknie w lato, ale to inna sprawa. definitywnie w upal sluzba na siemensie z klimatyzacja , wygodnymi sidzienami i automatycznym utrzymaniu predkosci jest mniej meczoca niz na lokomotywie bez tych rzeczy.
.
jeszcze raz- klimatyzacja kosztuje i w kupnie i w uzytku- wiec nie po to jest zakladane ze nikomu sie to nie podoba.
Z całym szacunkiem ale to są akademickie dyskusje.Mało wydajna klima to takie samo guano jak małe okienka przy braku klimy.W czasie upałów jak mam jechać do centrum tramwajem to wybieram "stare" chorzowskie wagony a nie wypasionego Bombardiera bo w chorzowskich są dość duże przesuwne okna i uchylne klapy dachowe a Bombardier z wielkimi szybami to zamknięty słoik mimo przyciemnienia szyb.Skuteczność klimatyzacji jest problematyczna wobec częstych przystanków.Podobnie w taborze kolejowym.Mnie np. nie przekonują wagony tzw. stodoły bezprzedziałowe.Kłopot z taborem który raz jest podmiejski (okna uchylne) a raz jedzie jako pośpieszny przez pół Polski bo jak tu każdemu dogodzić ? O ile pamiętam to maszyniści EP 09 bez klimy po wyjeździe z Krakowa Głównego do Warszawy rozbierali się do majtek bo potem z uchylonym okienkiem nie dało się jechać albowiem było jak w piecu i jak tu wytrzymać żeby ludzi bezpiecznie dowieźć...No a teraz niektórzy mają tłuste,wypasione technicznie Siemensy z klimą i wygodnym fotelem i wydaje im się że lepiej wiedzą co ile kosztuje i dla kogo jest kolej od nas wyprażonych w letnich przepełnionych pociągach pasażerów ......
o ile mi wiadomo, w krakowskich bombardierach nie ma klimy, jest tylko w "szpachlowanych" EU8, i to strasznie słaba
co do klimy w pociągach - wszystko zależy od konfiguracji i utrzymania. Źle skonfigurowana klima to masakra, albo zimowe warunki, albo tak, jakby jej nie było.
Nie napisałem że mają klimę ( w II serii jest u motorniczego) ale że jej skuteczność (przedział pasażerski) jest problematyczna skoro i tak drzwi otwierają się co kilkadziesiąt sekund,chodzi mi o te małe szyby i słabą wentylację.Dlatego wybieram wagony chorzowskie,na linii nr. 13 czy 4 w składach trzy wagonowych w dni powszednie...Kiedyś w jakimś niemieckim wagonie chyba z Norymbergi zastałem uchylną oprócz bocznych także tylną szybę ! Ciekawe rozwiązanie przyspieszające wymianę powietrza w wagonie.
Cztery „okularniki” trafią do eksploatacji w PKP IC.
O tym, że PKP Intercity planuje wypożyczyć od Czechów lokomotywy serii 754 mówiło się dawna. Dziś wiemy, że po Polsce będą kursować cztery egzemplarze, a jeden z nich zacznie jeździć z EIC Jantar od 28 czerwca. Przewoźnik został zmuszony do znalezienia nowoczesnej lokomotywy spalinowej, która umożliwi działanie w pociągu klimatyzacji. Będzie nią właśnie „okularnik”, zwany też „nurkiem”.
PKP IC zachęca podróżnych do zaopatrzenia się w wodę.
W związku z bardzo wysokimi temperaturami prosimy o zaopatrzenie się w wodę przed podróżą na wypadek mniejszej wydajności klimatyzacji na pokładzie pociągów - podano w komunikacie PKP Intercity.
W PKP Intercity jak w saunie, pasażerowie alarmują. "Ludzie zaraz zaczną mdleć", "Klima nie działa".
Upały doskwierają nie tylko na zewnątrz - pasażerowie pociągów PKP alarmują, że w niektórych składach nie działa klimatyzacja. O swoich doświadczeniach w wiadomości do naszej redakcji napisał czytelnik - pan Paweł.
PKP Intercity zwiększy wydajność klimatyzacji w 50 wagonach
Spółka PKP Intercity Remtrak ogłosiła postępowanie na naprawę awaryjną wagonów polegającą na zwiększenie wydajności klimatyzacji Armpol w 50 pojazdach różnego typu.
Prace polegać będą na zwiększenie wydajności klimatyzacji Armpol poprzez optymalizację pracy sprężarek i wentylatora skraplacza oraz wprowadzenie zmian konstrukcyjnych wpływających na bezawaryjną pracę układu klimatyzacji.
Przydałaby się regulacja stopnia nawiewu/klimatyzacji w przedziałach.
Czasem tak daje zimnym po nogach, że ludzie latem zarzucają na nogi cokolwiek mają, bo nie idzie wysiedzieć przy tym nawiewie.
Ostatnio jechałem "Jeziorakiem" to ludzie w przedziale siedzieli poubierani z zimna.
Brak klimatyzacji w pociągach PKP Intercity to temat, który pojawia się w mediach niemal w każde wakacje. Obecny zarząd tłumaczy, że w tym roku na problem wpłynął brak przeglądów, a „poprzednicy nie przewidzieli, że w tym roku będzie lato”.
Skarżą się na zbyt mocną "klimę" w pociągach Kolei Dolnośląskich
Nasi Słuchacze skarżą się na zbyt intensywną klimatyzację w pociągach Kolei Dolnośląskich. 31 stopni za oknem, a w klimatyzowanych pociągach Kolei Dolnośląskich o 10 stopni mniej. Część pasażerów – szczególnie ubranych w typowo letnią odzież – skarży się, że na długich trasach jest im za zimno.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum