Brak internetu w wagonie to akurat nie musi być koniecznie wadą.
dam racje rze sa wazniejsze rzeczy ktory wagon powinien miec, lecz jezeli pkp pr ma a sncf w tgv nie ma co chyba nie zle
na serio, moze nie jest perfekt- ale w innych krajach tez nie jak by sie to myslalo. i mysle ze jezeli pr podstawi wagony nie zdewastowane, klimatyzowane, atrakcyjnie i nowoczesnie wykonczone , z 220v na laptopa oraz juz opisanym internecie w czasie jazdy jako sklad regionalnyto nie musza sie wstydzic tez przed pasazerami z zachodniej europy.
teraz jeszcze pare e186 lub e189 jako ciuchcia i euro2012 morze przychodzic
apropos e189- tez sie usmiechalem jak uslyszalem swojego czasu ze pr od mrce leasinguje te siemensy.
lok mi bardzo dobrze znany z codziennej sluzby w schenker i wyobrazam sobie to z 3-4 lekkimi wagonami na haku.
jezeli podstacja trakcyjna nie wywali to przy uzyciu paru trickow ( np ruszanie manualne a nie na afb) przy suchych szynach juz widze pasazera ktory jedna reka trzyma tego swojego laptopa z internetem rzeby mu nie spadl a druga bilet i patrzy czy napewno jest to bilet na pociag a nie na samolot ktory akurat startuje
Jak lokomotywa teoretycznie może pociągnąć 3200-3400 (Traxxy, EuroSprintery), to tona w lewo lub prawo przy krótkim pasażerskim nie zrobi różnicy większej. Gorzej, że łatwiej taki lżejszy wagon może się pośliznąć przy hamowaniu.
Nawet gdyby PR-y podzielono to nie sądzę by był to klasyczny podział tylko raczej skończy się na wydzieleniu ze spółki najsilniejszych województw. Nowe RE są bardzo potrzebne dlatego plany modernizacji wagonów cieszą.
Pesa Bydgoszcz za nieco ponad 18 milionów złotych zmodernizuje wagony typu 111A spółki Przewozy Regionalne. Po modernizacji wagony będą bezprzedziałowe i rozpoczną kursy w ramach oferty RegioEkspres.
Przewozy Regionalne na wykonanie modernizacji przeznaczyły 18 150 000 złotych netto. Oferta Pesy była jedyną, którą otrzymały PR. Opiewa na 18 140 000 złotych. Na wykonanie zadania Pesa i współpracujące z nią zakłady ZNTK Mińsk Mazowiecki będą miały pół roku. Wyremontowane wagony trafią najprawdopodobniej do powstającego zakładu taboru w Lesznie i obsłużą nowe pociągi kategorii RegioEkspres.
Do modernizacji zostanie skierowanych 10 wagonów przedziałowych drugiej klasy. Będą one przebudowane na trzy wagony jednoprzestrzenne z miejscami klasy pierwszej i drugiej oraz siedem wagonów bezprzedziałowych klasy drugiej, w tym trzy przystosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich i rowerów. Pojazdy zostaną zmodernizowane w taki sam sposób, jak sześć wagonów, które od prawie dwóch lat obsługują pociągi RegioEkspres ze Szczecina i Poznania do Warszawy i Lublina. – Unifikacja taboru ułatwia jego utrzymanie. Parametry techniczne będą takie, jak w poprzednio zmodernizowanych wagonów. Zastosowana w nich konstrukcja sprawdziła się – mówił "Rynkowi Kolejowemu" Michał Stilger z biura prasowego PR.
Wagony powinny wyruszyć na trasy jeszcze w trakcie obowiązywania obecnego rozkładu jazdy. – Zmodernizowany tabor będzie prawdopodobnie stacjonować w Lesznie, gdzie powstaje nasze nowe zaplecze techniczne – usłyszeliśmy w PR. – Mamy już wstępne plany, gdzie skierować nowe składy. Rozważamy zestawić ze zmodernizowanych wagonów pociągi: "Skrzyczne" (Bielsko-Biała – Katowice – Warszawa), "Piast" (Wrocław – Katowice – Warszawa) i "Matejko" (Kraków – Warszawa) – mówi Stilger. – Pociągi te dołączyłby do grona RegioEkspresów – dodaje.
Mineły już ponad 2 miesiące od roztrzygnięcia przetargu.Czy już może coś wiadomo na temat tych 10 wagonów?Czy jednak wejdą one do puli tych 47 sztuk które chce zmodernizować PR.?
[ Dodano: 19-07-2012, 08:24 ]
Jak napisano na konkurencyjnym forum kolejowym - coś drgnęło w sprawie wagonów na REGIOekspres-y
http://www.lutek.cal.pl/g...vsgpmjuv0ac17q7
Dla mnie to wygląda na dobrze zrobiony fotomontarz ale bardzo możliwe ze tak jest.Może wreszcie Piast,Matejko i Skrzyczne będą REGIOekspres-ami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum