Z tym też są niejasności, samo PKP czasem nie wie już co jest PLK a co jest PKP SA. Teren może być SA, a np. tory PLK itp. Generalnie obie spółki robią optymalizacje, przetargi i co się da to sprzedadzą, a reszta do wyburzenia, na złom, byleby się pozbyć. Nieważne kto, ważne że optymalizują co się da i wiele linii i stacji zmieni się w tym i przyszłym roku.
Umknął mi gdzieś link do artykułu gdzie było napisane kto organizuje przetarg na sprzedaż/rozbiórkę owych budynków. No i mówiłem - dość OT tutaj, to nie temat o tym! Zapraszam na "Pociągiem do Trutnova" na tego typu dyskusje.
Niesłuszne użycie sygnałów zastępczych w Stawiskach
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, decyzją z 11 marca 2014 roku stwierdził naruszenie przepisów zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie nieuzasadnionego i długotrwałego stosowania „sygnałów zastępczych” na liniach nr 171 Dąbrowa Górnicza Towarowa - Panewnik oraz nr 657 Katowice Szopienice Północ - Katowice Muchowiec.
Urząd Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego na szlaku kolejowym Mościsko Dzierżoniowskie – Świdnica Miasto, linii kolejowej nr 137 Katowice – Legnica.
UTK zapowiada walkę z nagminną jazdą na sygnał zastępczy.
Na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy na sieci zarządzanej przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe odnotowano wzrost średniej długości okresu stosowania sygnałów zastępczych o ponad 80% – informuje Urząd Transportu Kolejowego, który zapowiada walkę z nagminnym używaniem – w założeniu stosowanego tylko awaryjnie – sygnału.
Jak informuje urząd, na początku sierpnia 2016 r. w 12 lokalizacjach ruch pociągów prowadzony był na sygnał zastępczy dłużej niż 60 dni, czyli powyżej tej średniej. W skrajnym przypadku, na stacji Bydgoszcz Emilianowo, przekroczył jeden rok.
2 sierpnia 2019 r. doszło we Wrocławiu do niebezpiecznego incydentu. Pociąg TLK „Pobrzeże” relacji Wrocław Główny – Kołobrzeg wyruszył ze stacji początkowej po otrzymaniu na semaforze sygnału zastępczego. Okazało się jednak, że podanie sygnału przez dyżurnego ruchu nie zostało poprzedzone przygotowaniem drogi przebiegu dla tego pociągu. Wskutek tej sytuacji skład TLK „Pobrzeże” podczas wyjazdu ze stacji Wrocław Główny przestawił cztery rozjazdy, które ustawione były dla innych pociągów. Szczęśliwie incydent nie zakończył się zderzeniem.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zobowiązała się, że od 2014 roku sygnał zastępczy nie będzie stosowany podczas prac modernizacyjnych. Zobowiązania tego nie udało się dotrzymać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum