temu dodałem "praktycznie" nic nie kosztuje. Pracodawca jak szkoli pracownika na świadectwo oczywiście zatrudnia, opłaca wszystkie składki. Daje odzież roboczą, tak to wszystko racja. Jak zatrudni człowieka z licencją maszynisty to na jednej osobie jest kilka tysięcy do przodu nie tak? Oczywiście że lepiej zatrudnić człowieka ze wszystkim ale każdy na miejscu pracodawcy zatrudni osobę która ma już licencję maszynisty. Dla niego to już są koszta stałe wynagrodzenie dla pracownika który się szkoli ale za razem pracuje. Coś wnosi do firmy.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
kolego siwiutki91 - w czasie szkolenia to raczej nic nie wnosisz dla firmy,
Szkolenie pracownika to jednak inwestycja i to bardzo ważna dla firmy, niestety wynik końcowy jest na tym etapie nieprzewidywalny.
babol: IC pisało że potrzeba min. wykształcenie zawodowe lub samo średnie ale sprawa oczywista że po TE, TM, TK wezmą w pierwszej kolejności..zawsze możesz zrobić sobie w szkole policealnej technika, papier będziesz miał dodatkowo. Sam za rok coś będę kombinowała jak ukończę średnie i 20 lat, trzeba robić wszystko dla ukochanego zawodu
Problem z tym że policealne o odp. kierunkach zostały już zamknięte. Chciałem iść nawet do Warszawy ale już się nie da ! Dzwoniłem i odpowiednie kierunki są już zlikwidowane. Decyzją ministerstwa podobno będą już tylko organizowane kursy. Zawód maszynisty wydaje się być dosyć alternatywny, więc i chętnych w teorii powinno być mało. W jednej rekrutacji wziąłem już udział i niestety odpadłem ... Nie mam 20 lat , a troszkę więcej ... No cóż chcieć to móc Jak mawiają Jeżeli się chce to szuka się rozwiązania, jeżeli się nie chce to szuka się powodu ... W ostateczności odbędę odpłatny i bardzo kosztowny kurs, mam nadzieję że po odbyciu takiego szkolenia będę zawsze przed tymi bez papieru i w końcu zacznę pracować w wymarzonym zawodzie...
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-06-2012, 15:25
_babol_ napisał/a:
Problem z tym że policealne o odp. kierunkach zostały już zamknięte. Chciałem iść nawet do Warszawy ale już się nie da ! Dzwoniłem i odpowiednie kierunki są już zlikwidowane. Decyzją ministerstwa podobno będą już tylko organizowane kursy.
Moment: różnicę w "kawlifikacyjnym kursie zawodowym" a "szkole policealnej" masz jedynie taką, że na kursie nie ma legitymacji szkolnych, zniżek i subwencji na szkoły (eliminacja nadużyć ze strony szkół typu Żak, AP itd. i ich co poniektórych słuchaczy). Nadal uczysz się 2 lata w średnio co drugą sobotę i niedzielę, i nadal otrzymujesz po ukończeniu kursu "technik transportu kolejowego" (np) dyplom technika!
Dowiadywałem się w Warszawie i zlikwidowane kierunki zamierzają uruchomić w nowej, wymuszonej prawem, formie "kursów".
Faktycznie, deregulacja zmusza obecne szkoły policealne do uruchomienia kierunków w ramach Zawodowych Kursów Kwalifikacyjnych.
Będą się one odbywały jak dotychczas w formie weekendowej i podobnym wymiarze godzin, jednak w przeciwieństwie do szkół policealnych, każdy kierunek uruchomiony w ramach KKZ składa się z określonych modułów:
Technik Transportu Kolejowego: K1 - Organizacja i prowadzenie ruchu pociągów
K2 - Planowanie i realizacja przewozów kolejowych
Technik Elektroenergetyk transportu szynowego: K1 - Montaż i Eksploatacja sieci zasilających oraz trakcji elektrycznej
K2 - Montaż i Eksploatacja środków transportu szynowego
Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym: K1 - Montaż i eksploatacja urządzeń i systemów sterowania ruchem kolejowym
Technik dróg i mostów kolejowych: K1 - Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem dróg kolejowych
K2 - Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem obiektów mostowych
K3 - Sporządzanie kosztorysów oraz przygotowanie dokumentacji przetargowej
Po każdym ukończonym module zdaje się egzamin w naszej szkole. Z naszym zaświadczeniem słuchacz zdaje egzamin potwierdzający umiejętności zdobyte na kursie w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. Po zaliczeniu wszystkich modułów zostaje przyznany dyplom technika.
Na każdy kierunek mamy jeszcze wolne miejsca.
Jednocześnie chciałbym zaprosić wszystkich chętnych do skorzystania z kursu na licencję maszynisty.
Cena kursu: 4 060 zł/os. (cena uzależniona od ilości osób i może ulec zmianie)
Wymagane wpisowe w kwocie 1/3 ceny kursu, pozostałą część kwoty w dowolnie wybranym terminie do końca trwania kursu.
Najbliższy termin uruchomienia kursu: 17 września
Czas trwania: 34 dni (272 godziny) - od poniedziałku do piątku
Miejsce szkolenia: Zespół szkół im. Stanisława Wysockiego w Warszawie, ul. Szczęśliwicka 56.
Cena obejmuje szkolenie teoretyczne oraz praktyczne, materiały szkoleniowe i konsultacje z wykładowcami.
Osobom z poza Warszawy oferujemy rezerwacje noclegów w Zajeździe 'MAJAWA' w kwocie 35-50zł brutto za dobę oraz skorzystanie z wyżywienia (śniadanie + obiado-kolacja) w lokalu 'TAWERNA' w kwocie 25-30zł brutto za oba posiłki.
Kontakt telefoniczny: 22 620 67 50.
Pozdrawiamy.
Warszawskie Centrum Edukacyjne Matel Service
Chmielna 98, 00-801 Warszawa
Czynne: 8:30 - 16:30
Jak jest to już jakas instytucja kształcąca, to chyba powinna jednak trzymać się zasad pisowni języka polskiego: " z poza..." - pisze się "spoza". To tylko tak na marginesie.
Może to i dobry kierunek z tym powrotem do kierunkowego wykształcenia, bo poprawka do rozporządzenia o licencji przewiduje, że absolwenci kierunków z elementami nauczania eksploatacji, techniki ruchu będą mogli eksternistycznie zdawać egzamin. Tak, że jest światełko w tunelu dla tych, którzy ukończą szkołę srednią lub studia w kierunku kolejowym.
Technik Elektroenergetyk transportu szynowego:
K1 - Montaż i Eksploatacja sieci zasilających oraz trakcji elektrycznej
K2 - Montaż i Eksploatacja środków transportu szynowego
Mam poważne wątpliwości czy taka wąska i na dodatek stricte kolejowa specjalizacja to dobra droga dla młodego człowieka.
Po pierwsze kolej to dno i słabo płacą!
Po drugie, elektryków, elektromonterów itp. generalnie brakuje, nie tylko w Polsce, ale i na Zachodzie.
Po trzecie, spółki kolejowe chętnie zatrudnią dobrego elektryka (elektromontera) z uprawnieniami SEP, nie ważne jaką szkołę kończył.
Po czwarte, dobry elektryk dostanie pracę wszędzie, także na Zachodzie.
Tak więc ograniczanie się do stricte kolejowej specjalizacji to duży błąd, bo skazujemy siebie na pracę w sektorze kolejowym. A elektryków i elektromonterów zatrudnią w każdej branży i za większe pieniądze.
Dlatego lepiej wybrać szkołę, która kształci ogólnie w zawodzie elektryka lub elektromontera, bo wtedy zwiększamy swoje szanse na rynku pracy, a nawet wręcz możemy przebierać w ofertach. Nie znam bezrobotnego elektryka!
Górol,
siema gorol
mam pytanie do Ciebie, napisz jak przebiega Twoja kariera, czy zapisales sie na kurs do HAGANS, czy moze jakis pracodawca Cie zatrudnil i zafundowal szkolenie,
ja zastanawiam sie podobnie jak TY czy samemu nie zrobic kursu, ale troche sie boje czy nie wyrzuce kasy w bloto i nie zostane na lodzie....
witam, planuje zapisac sie na kurs na licencje, no i jak nie bylo kursow to nie bylo, a jak sie zaczynaja to masowo. Biore pod uwage Hagans z Torunia i CS filia wroclaw.
macie jakies informacje na temat jakosci tych szkolen??
gdzie lepiej ucza, czy to ma jakies pozniejsze skutki??
pomijajc fakt znacznej roznicy cen (hagans 7000, CS 5400)
prosze o szybkie info
tez sie zastanawiam choc Licencja to duzo pieniedzy koszt szkolenia+badania+mieszkanie na czas szkolenia. Nie wiem jak wazny to dokument podczas rekrutacji, czy pracodawca gdy go masz bierze Cię do pracy czy to tylko wydanie pieniadze. Hagans oferuje po licencji zatrudnienie-mozliwosc wyrobienia swiadectwa. Ale jak kilkakrotnie sprawdzano pracownicy od szkolen mowia ze o pracy to rozmowa z Prezesem ze nikt nic nie gwarantuje. Z Ogłoszen na ich stronie widac ze szukaja pracownikow
Myślę o tym żeby uzupełnić swoje ogólne wykształcenie. Chyba wypadałoby zdobyć tytuł technika. Jaką szkołę zaoczną polecacie ? Który kierunek wybrać pod kątem pracy jako maszynista ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum