czyli będzie tak:
- pracowników centrali PR z Poznania będą musiały przejąć Koleje Wielkopolskie,
- pracowników centrali PR z Warszawy będą musiały przejąć Koleje Mazowieckie.
Oczwiście nie wszystkich, będą odprawy dla ... robotników i referentów.
Ta w ogóle to tymi dwoma centralami w 1 spółce powinien zająć się prokurator. To jest nic innego jak utrzymywanie posad dla pociotków zdeklasowanych polityków w terenie. Taki prezes J. Karnowski to właśnie przydałby się w łaśnie w PR a nie PKP. Tylko, że po kilku godzinach pracy w centrali PR doszedłby do wniosku, że to PGR a nie korporacja kolei państwowej. Inna sprawa, kto z jego kolesi bankowców chciałby zatrudnić się w tym kołchozie.
Rząd wyrazi dziś zgodę na upadłość spółek kolejowych?
Jednym z punktów dzisiejszego posiedzenia Rady Ministrów jest rozpatrzenie projektu nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP umożliwiającego upadłość przewoźników kolejowych z grupy PKP oraz Przewozów Regionalnych.
Jest zgoda rządu na upadłość spółek kolejowych....
Zgodnie z oczekiwaniami Rada Ministrów przyjęła dziś nowelizacje ustawy o o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP, która umożliwia upadłość przewoźników kolejowych z grupy PKP oraz Przewozów Regionalnych.
Z ww. zagrożone są najbardziej Przewozy Regionalne, które nie dość, że są niewygodne dla niektórych, to jeszcze wadzą nawet swoim właścicielom. Reszta w zasadzie jest bezpieczna, moim zdaniem. Choć jeśli faktycznie konkurencja wjedzie na polskie tory, to i PKP IC znajdzie się w nieciekawej sytuacji. Przyszłość w ciemnych barwach widzę...
Wysłany: 20-06-2013, 17:17 Posłowie podzieleni ws. projektu o upadłości spółek kolejowy
Posłowie sejmowej komisji infrastruktury nie są zgodni, czy powinna zostać uchwalana ustawa umożliwiająca upadłość spółek kolejowych. Po burzliwej dyskusji skierowali rządowy projekt do dalszych prac w podkomisji.
Z ww. zagrożone są najbardziej Przewozy Regionalne, które nie dość, że są niewygodne dla niektórych, to jeszcze wadzą nawet swoim właścicielom. Reszta w zasadzie jest bezpieczna, moim zdaniem.
Takie SKM w Trójmieście jest bezpieczne tylko do momentu kiedy ktoś nie spróbuje z nimi konkurować (szczególnie na trasach dłuższych niż standardowe Gdańsk-Wejherowo, w sumie wciąż troche za mało połączeń Wejherowo/Reda/Rumia-Słupsk).
Podczas obrad Podkomisji nadzwyczajnej, która proceduje nad rządowym projektem zmian w ustawach, mającym zezwolić na ogłaszanie upadłości spółek kolejowych, okazało się, że wprowadzenie nowych przepisów będzie sprzeczne z obecnymi przepisami, a nawet niekonstytucyjne.
Leszek Miętek, prezydent ZZM, na swoim facebookowym profilu napisał:
Właśnie wróciłem z posiedzenia Sejmowej Komisji Infrastruktury, na którym decyzją posłów Platformy Obywatelskiej i PSL przyjęto sprawozdanie podkomisji w sprawie nowelizacji ustawy umożliwiającej upadłość spółek kolejowych otwierając tym samym drogę do ostatecznej decyzji Sejmu, który realizując projekt rządowy wyda wyrok na polskie spółki kolejowe a szczególnie Przewozy Regionalne.
Bardzo żałuje, że musiałem być światkiem tego barbarzyńskiego spektaklu, w którym koalicja rządzących z cynizmem i bez żadnych skrupułów decyduje o losie tysięcy pracowników Spółki Przewozy Regionalne dopełniając tym samym dzieła zniszczenia zapoczątkowanego Ustawą o Usamorządowieniu, którą oni sami wdrożyli.
Na wieczornym posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury większość posłów, z wyjątkiem przedstawicieli Prawa i Sprawiedliwości, przegłosowało zmiany legislacyjne pozwalające spółkom kolejowym na ogłaszanie upadłości.
Komisja Infrastruktury zaakceptowała rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" i ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze oraz ustawy o transporcie kolejowym.
Przygotowana przez rząd nowelizacja ma umożliwić ogłaszanie upadłości spółek wyłonionych ze struktur PKP. Rząd argumentuje, że przyjęcie przepisów jest potrzebne ze względu na wymogi Unii Europejskiej.
Poprawkę odsuwającą o trzy lata wejście w życie przepisów umożliwiających ogłoszenie upadłości kolejowych spółek przewozowych złożyli w środę posłowie Prawa i Sprawiedliwości; Solidarna Polska przygotowała wniosek o odrzucenie projektu.
Dziś w Sejmie odbyło się drugie czytanie projektu nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji Polskich Kolei Państwowych oraz prawa upadłościowego i naprawczego i ustawy o transporcie kolejowym. Projekt umożliwia ogłoszenie upadłości kolejowych spółek przewozowych: Przewozów Regionalnych, PKP Intercity i PKP Cargo.
Sejm: prace nad upadłością spółek wrócą do Komisji
Poprawkę odsuwającą o trzy lata wejście w życie prawa pozwalającego na upadłość kolejowych spółek przewozowych złożyli posłowie PiS a Solidarna Polska przygotowała wniosek o odrzucenie nowelizacji. W związku z tym projekt został ponownie skierowany do Komisji Infrastruktury.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum