Powiem szczerze, że likwidacja promocji Last Minute i Super Bilet spowoduje, iż nie będę już korzystać z pociągów EIC na odcinku Wrocław- Poznań, 92 złote za ten odcinek to już jest przesada. Fredro i tym podobne zacznie wozić muchy. Ogólnie decyzja o likwidacji tych promocji jest strzałem w kolano przez PIC. Jeśli nie chcą mojej kasy to nie będę narzucał się.
Mała ironia. Po skasowaniu LM PKP IC może wprowadzić postoje tylko dla wysiadających. Oznacza to, że jeśli pociąg przyjedzie wcześniej na stację (np. EX Tatry z Warszawy do Suchej Beskidzkiej) może odjechać po opuszczeniu składu przez wysiadających nie czekając na rozkładową godzinę odjazdu. Może takie rozwiązanie przyświecało szanownemu zarządowi w celu usprawnienia komunikacji...
Ja osobiście tylko raz skorzystałem z oferty "Last Minute" w tym roku wracając ze Wszystkich Świętych z Działdowa do Warszawy EX "Małopolska". Ale też uważam, że to głupota co robi PIC znosząc tę ofertę. Właśnie na końcowych odcinkach typu Kraków-Zakopane czy Poznań Gł.-Wrocław Gł./Szczecin Gł. pociąg te mogły mieć jakie takie obłożenie. Natomiast teraz będą dosłownie wozić powietrze.
"Bilet Świąteczny" to niestety nie jest również najlepszy pomysł. O wiele lepiej byłoby gdyby obowiązywał na pociągi TLK i D (międzynarodowe z wagonami komunikacji krajowej np. "Kiev-Express", "Polonez", "Hańcza". ) Na ilu u nas trasach kursują Ex/EIC? Dosłownie kilka kierunków a jednak TLK jest tańsze i dociera praktycznie do większości regionów Polski.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-12-2012, 23:54
szymon83 napisał/a:
Mała ironia. Po skasowaniu LM PKP IC może wprowadzić postoje tylko dla wysiadających. Oznacza to, że jeśli pociąg przyjedzie wcześniej na stację (np. EX Tatry z Warszawy do Suchej Beskidzkiej) może odjechać po opuszczeniu składu przez wysiadających nie czekając na rozkładową godzinę odjazdu. Może takie rozwiązanie przyświecało szanownemu zarządowi w celu usprawnienia komunikacji...
Nasz Czytelnik skarży się na to, że spółka PKP Intercity zlikwidowała ofertę biletową Last Minute. Były nią objęte ekspresy, a także pociągi Tanich Linii Kolejowych. Przewoźnik tłumaczy w listopadzie zmienił filozofię w podejściu do ofert promocyjnych.
Z informacji które docierają wynika, że obecnie obowiązująca promocja - Bilet Świąteczny, tak zachwalana przez IC cieszy się dość słabym zainteresowaniem, żeby nie powiedzieć klęską (...)
Podobno w tej ofercie sprzedano dotąd 3200 biletów.
Ja tam za tą ofertą płakał nie będę. Kiedyś ceny były bardzo przyzwoite, ostatnio wolę jechać IR czy RE niż wyczekiwać na wolne bilety w LM. Myślę, że pasażerowie skorzystają z poc. IR, RE lub TLK i za EIC, czy EX nikt płakał nie będzie.
Nigdy z niej nie korzystałem ale chciałem. Objęte pociągi niestety nie spasowały. Uważam jednak, że była potrzebna. Nawet kilka osób więcej na końcowym odcinku za mniejsze pieniądze, to i tak lepiej niż 0.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-12-2012, 21:50
Widac spolka woli wozic puste miejsca, niz zarobic pare groszy i przy okazji pokazac ludziom komfortowe pociagi Ex/IC. Przeciez po to to było. Nie widze racjonalnej przyczyny skasowania tej oferty. Taryfa skonstruowana jest tak, ze pociagiem Ex z Zakopanego do Krakowa czy z Wroclawia do Opola nikt nie pojedzie. Tlumaczenie, ze teraz spolka stawia na "wczesniej taniej" jest po prostu z d**y wziete. Co ma piernik do wiatraka... Przez tą filozofie spolka zarobi mniej pieniedzy - a chyba o to w duzej mierze chodzi w jakimkolwiek przedsiebiorstwie, nawet panstwowym ?
Kolei ciagle wyciekaja pasazerowie, uciekaja do konkurencji. Powodzenia, oby tak dalej. PKP IC woli nie zarabiac.
Boże! Ale Wy płaczecie i marudzicie jak by nie wiem co się stało.
Po 1) - weszła teraz oferta "Bilet świąteczny" = będzie na podobnych zasadach "wcześniej i taniej", więc oferta jest równa ofercie Last Minute i Super Bilet na jakiej zasadzie? Dlaczego pasażer kupujący bilet na odcinku Katowice-Wrocław w ofercie "Wcześniej taniej" zapłaci na 2 klasę 70,00 zł, a pasażer kupujący 30 minut przed odjazdem zapłaci 33,00 zł?! Więc, gdzie tu sprawiedliwość? Chodzi oto, że by promocje się zgadzały. Skoro pasażer może kupić w ofercie LM za 33 zł czy w ofercie SB od 29,00 zł to nie jest w porządku dla pasażera kupującego max. 30 dni przed odjazdem za 70 zł! Więc to Wy powinniście trochę myśleć a nie zwalać winę jak nie macie w ogóle ZIELONEGO pojęcia na temat tych promocji.
Puste pociągi EX?EIC? Hahah... śmiech na sali! Proponuje się przejechać porannym lub popołudniowym EIC do stolicy lub ze stolicy w tygodniu to Wam gęba odpadnie... Żal mi takich ludzi, którzy niby wiedzą coś o kolei a tak naprawdę gówno wiedzą.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-12-2012, 10:37
playy, Ale nie porównujemy tu dojazdu do Warszawy, tylko odcinki objęte dotąd promocją "Last Minute", prawda? Wątpię by ktokolwiek zasadzał się by z wyprzedzeniem kupić bilet na Ex czy EIC za wspomniane 70 zł na trasie Katowice-Wrocław, skoro ma do wyboru tańsze TLK czy IR. Podobnie trasy Kraków - Zakopane czy Katowice - Bielsko-Biała. Na tych odcinkach oferta jest w tym momencie dużo gorsza i o ile z Katowic do BB dojeżdżałem czasem korzystając z "Last Minute", to teraz nie ma opcji bym korzystał z pociągów kwalifikowanych.
Playy: to chyba Ty wiesz mało o kolei. Niikt nie mówi o odcinkach typu Warszawa-Kraków/Katowice czy Poznań bo to wiadomo, że zawsze będzie obłożenie. Tylko chodzi o odcinki końcowe. Może się łaskawie przejdziesz na dworzec w Poznaniu jak przyjeżdża "Fredro", czy "Chrobry", Krakowie jak "Tatry" czy w Katowicach jak "Beskidy". Pociagi te na tych dworcach pustoszeją i dalej jechała naprawdę niewielka liczba osób, ale mimo to dzięki promocji typu "Last Minute" ktoś jechał. Teraz nie pojedzie nikt, ale może o to chodzi spółce, żeby mieć pretekst do likwidacji tych pociągów na końcowych odcinkach.
@playy tu chodzi o pasażerów korzystających z EIC na końcowych odcinkach trasy a nie na całej relacji. Osobiście, gdyby nie Last Minute czy Super Bilet nigdy nie skorzystałbym z EIC na odcinku Wrocław- Poznań, gdyż za 92 złote to ja pojadę sobie TLK w obie strony i jeszcze reszta mi zostanie. A te oferty sprawiały, iż EIC stawało się atrakcyjne na tak krótkich odcinkach. Prędzej skorzystam z TLK lub Regio niż z EIC na obecnych zasadach. Moim zdaniem Bilet Świąteczny jest badziewiem, tańsze były te wycofane oferty. Już pomijam, iż Super Bilet trzeba było kupować na 30 dni przed wyjazdem, gdyż później tych biletów po prostu nie było. Więc ta oferta niby pasuje do "nowej filozofii" firmy. Ot IC poleciało sobie w kulki.( Pamiętam jak dziś mój pierwszy przejazd EIC Fredro. Korzystałem z Super Biletu, podczas śniadania w Warsie spotkałem znajomego, który jechał na Last Minute).
Wygląda na to, że z "oferty świątecznej", jeśli chodzi o okres "wyjazdów na Święta" w kierunku tam, to nie skorzystały z niej tłumy. Dzisiejsza prognoza frekwencji na 21-24 grudnia ( a na te dni nie mozna kupic juz biletów po promocyjnej 30% niższej cenie) pokazuje że jedynym EIC z prognozą ponad 80% zajetości jest sobotni (22 grudnia) Bolesław Prus z Warszawy do Szczecina. A z prognozą powyżej 60% tylko 2 piatkowe pociagi Expres Helena Modrzejewska z Warszawy do Krakowa i EIC Chrobry z Warszawy do Szczecina. Bardziej "obłożone" na dziś są niektóre TLK , ale tutaj nie ma promocji.
A jeśli chodzi o likwidację Last Minute to faktycznie PKP Intercity pozbawiło się dodatkowych dochodów z pociągów kwalifikowanych na odcinkach Poznań-Szczecin , Poznań- Wrocław czy Katowice-Wrocław
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum