Ponad 1,8 mld zł dotacji dla PKP Intercity w tym roku
Do połowy roku zamrożona była decyzja o dosypaniu PKP IC jeszcze 50 mln złotych do już przyznanej dotacji w wysokości 1,84 mld złotych. Ostatecznie kolejne pieniądze nie trafią do przewoźnika, ale i tak otrzyma on prawie dwa razy większą kwotę, niż rok temu.
Miliardy rekompensaty dla PKP Intercity. Rząd pokazał plany.
Dodatkowe prawie siedem miliardów złotych rekompensaty dla PKP Intercity - oto założenia projektu uchwały rządu, które zostały opublikowane w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów. Jak podano, dotychczasowe środki finansowe na lata 2024–2030 zabezpieczone w ramach umowy ramowej są "niewystarczające", by realizować zaplanowane przewozy.
Rząd przygotowuje zwiększenie o prawie 7 mld zł rekompensaty dla PKP Intercity
Rząd przygotowuje zwiększenie o prawie 7 mld zł rekompensaty dla PKP Intercity. Projekt uchwały w tej sprawie ukazał się w poniedziałek. Jak podano, dotychczasowe środki finansowe na lata 2024–2030 zabezpieczone w ramach umowy ramowej są "niewystarczające", by realizować zaplanowane przewozy.
Pokaż mi kraj w Europie, w którym przeważający udział w przewozach pasażerskich mają przewoźnicy prywatni. Może omiń Wielką Brytanię, bo ich eksperyment pokazał wiele ciekawych aspektów.
Ale ja tak nie stwierdziłem. Chodzi o to, że w Polsce nie ma żadnej prawdziwej kolei pasażerskiej bez dotacji. Prywatyzacja choćby molocha PKP IC zapewne spowodowałaby, że zaprzestano by dotacji. Wszyscy wiemy jaką chmarę zbędnych dyrektorów i naczelników ma na ewidencji PKP IC. To są te koszty.
W Czechach to się udało, dlaczego w Polsce miałoby się to nie udać.
Co się w Czechach udało, sprywatyzować CD?
Czy wpuścić konkurencję? U nas konkurencja jest od wielu lat, tylko co z tego, skoro organizatorzy przewozów jej nie chcą? Bez dotacji to może sobie kursować parę pociągów na obleganej trasie, wszystkie pozostałe są dotowane, w Czechach również.
W Polsce komercyjnie jeździ LeoEkspress, RegioJet, SKPL, czasem Arriva i Koleje Mazowieckie i Dolnośląskie (wakacje). Ale to mały kawałek tortu i nie ma się co łudzić, na razie większy nie będzie.
MI podpisało z PKP Intercity aneks zwiększający o 6,5 mld zł dofinansowanie dla przewozów pasażerskich
23 listopada 2023 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał z PKP Intercity aneks do umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich i międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich.
Znaki zapytania wobec ministerialnej decyzji o zwiększeniu dotacji dla PKP Intercity
W ostatnich dniach swojej kadencji, minister infrastruktury zaskoczył rynek kolejowy w Polsce, podpisując aneks do ramowej umowy o świadczenie usług publicznych (PSC). Dokument ten zwiększa dotację dla PKP Intercity o 6,5 mld złotych aż do roku 2030. Ta decyzja, mająca na pierwszy rzut oka wspierać rozwój publicznego transportu kolejowego, jest jednak dyskusyjna i każe zadać pytania dotyczące jej realnego wpływu na jakość usług dla polskich pasażerów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum