Najlepsze w tym wszystkim jest fakt, że legitymacje z 2015 r. nie zostały przedłużone przynajmniej o 1-2 tyg. na rok 2016, tak jak było to w ubiegłych latach. Wiele osób, które ma prawo do ulgi przejazdowej nie może z niej korzystać z powodu braku otrzymania od zakładu pracy aktualnej legitymacji. Często nawet sami konduktorzy twierdzą, że też muszą kupować bilety bez zniżki bo nie otrzymali jeszcze legitymacji pracownika
Odrębną sprawą jest fakt, że zakłady pracy czę sto biorą sie za późno za wydawanie pracownikom dokumentów potwierdzających zniżkę, ale to już inna bajka
W tym roku nie powinno być żadnych przeszkód w wydawaniu legitymacji, ponieważ zasady przyznawanych ulg pozostały niezmienione w stosunku do poprzedniego roku. Obyło się bez zamieszania, protestów i innych wydarzeń, które miały miejsce jeszcze w poprzednich latach. Winę za niedostarczenie pracownikom legitymacji przed 1 stycznia ponoszą moim zdaniem ich zakłady pracy.
Swoją drogą jak się nie zaczniesz upominać, to często jest się zbywanym i odsyłanym.
Dla przykładu: na Święta Bożego Narodzenia m.in. emerytom przysługiwało dofinansowanie, o którym oczywiście nie było żadnej wywieszonej informacji, wyłącznie pocztą pantoflową można było coś się dowiedzieć. Pracownicy między sobą przekazali informację, ale emerytom to już nikt nie jest łaskaw powiedzieć. Wszak większa kasa zostanie na FGŚP.
Kupiłem dzisiaj sieciówkę na PR (i innych przewoźników, w tym KD). Oczywiście nie obyło się bez zamieszania, jaki powinien być właściwy kod wpisany na bilecie. Panie w kasie długo się konsultowały, a nawet sprzeczały. Sprawę wyjaśniła Pani kierownik. Informacyjne - kod 871 (w poprzednim roku był 873). Konduktor KD przy sprawdzaniu biletu również długo zastanawiał się i konsultował się z kolegą.
Kupiłem dzisiaj sieciówkę na PR (i innych przewoźników, w tym KD). Oczywiście nie obyło się bez zamieszania, jaki powinien być właściwy kod wpisany na bilecie. Panie w kasie długo się konsultowały, a nawet sprzeczały. Sprawę wyjaśniła Pani kierownik. Informacyjne - kod 871 (w poprzednim roku był 873). Konduktor KD przy sprawdzaniu biletu również długo zastanawiał się i konsultował się z kolegą.
Faktycznie, w tym roku jest odwrotnie. 871 to kod dla legitymacji, wydanych przez IC (czyli obowiązujących u wszystkich zrzeszonych w ZPK regionalnych przewoźników: PR, KD, KW, KŚ, itd...). Cena tego biletu to 202,44 zł, czyli nieco mniej niż w roku 2015. Natomiast kod 873 jest przeznaczony dla sieciówki, wydanej do legitymacji PR, czyli wyłącznie dla pracowników/rodzin/emerytów PR. I taka sieciówka obowiązuje tylko w PR, a kosztuje 210 zł, czyli tyle samo co w zeszłym roku.
Czyli pracownicy PR mogą kupić sieciówki wyłącznie na "swoje" pociągi?
Trochę paradoks, że sieciówka ważna na pociągi PR, KD. KM, SKM itd. jest tańsza niż sieciówka wyłącznie na pociągi PR
walbol, orientujesz się czy emeryci mogą kupić sobie bilet roczny sieciowy?
Czy bilety "kolejowe" miesięczne też potanieją w tym roku?
Czyli pracownicy PR mogą kupić sieciówki wyłącznie na "swoje" pociągi?
Nie, nie. Pracownicy PR mogli wnioskować o dwa rodzaje legitymacji (swoją i/lub IC, ważną na wszystkich przewoźników z ZPK). Jeśli wnioskowali tylko o swoją, to mogą podróżować tylko swoimi pociągami (sieciówka kod 873). Jeśli natomiast wnioskowali o IC (jako drugą lub jedynie tą), wtedy mogą podróżować wszystkimi pociągami, tak jak właściciele legitymacji z innych spółek, którzy mogą otrzymać dokument wydany jedynie przez IC. Dla pracownika PR różnica w praktyce jest taka, że legitymacja PR upoważnia ich do przewozu roweru za darmo (legitymacje IC do tego nie uprawniają), ponadto tańsze są bodajże ich wersje dla małżonków i dzieci.
jano napisał/a:
walbol, orientujesz się czy emeryci mogą kupić sobie bilet roczny sieciowy?
Czy bilety "kolejowe" miesięczne też potanieją w tym roku?
Z cenami miesięcznych jest analogicznie jak z rocznymi, tj. wersje dla legitymacji, wydanych przez IC potaniały z 18 zł na nieco ponad 17 zł, a wersje dla legitymacji, wydanych przez PR kosztują bez zmian 18 zł.
Z tego co wiem, to dla emerytów nic się nie zmieniło i nadal mogą nabywać sieciówki roczne.
Panowie a powiedzcie mi w jakich pociągach (oprócz PR i KD) jest ważna sieciówka (kod 871).
W ubiegłym roku KW, KM i KŚ nie honorowały tego biletu, czy w tym roku coś się zmieniło?
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
W tym roku nie powinno być żadnych przeszkód w wydawaniu legitymacji, ponieważ zasady przyznawanych ulg pozostały niezmienione w stosunku do poprzedniego roku. Obyło się bez zamieszania, protestów i innych wydarzeń, które miały miejsce jeszcze w poprzednich latach. Winę za niedostarczenie pracownikom legitymacji przed 1 stycznia ponoszą moim zdaniem ich zakłady pracy.
Jasne, zgadzam się z Tb... Dowiedziałem się wczoraj, że pracownicy biurowi w moim zakładzie pracy już od ponad 2 tyg. posiadają legitymacje na 2016 rok, a my pracownicy terenowi muszą ciągle czekać i czekać No cóż ale są równi i równiejsi
Ale faktycznie w tym wypadku odpowiedzialność ponosi jedynie zakład pracy. Co do ciekawych smaczków to jadąc 1 stycznie pociągiem KD pokazałem bilet z legitymacją na 2015 rok, ładna pani konduktor poinformowała mnie, że niestety bilet jest nieaktualny z powodu braku ważnego dokumentu potwierdzającego zniżkę. Zaproponowała ona dopłatę do biletu miesięcznego. Dzień później już takiej dopłaty nieoferowano. W KD powiedziano mi, że to był błąd systemu czy jakoś tak. Co ważne w PR 2 stycznie mogłem przejechać na starej legitce ale już 3 stycznie musiałem zakupić bilet bo legitka jest nieważna.
Jednym słowem cały czas niestety jest zamieszanie i za każdym razem trzeba się pytać konduktora "Przepraszam czy mogę przejechać na starej legitymacji". Pozostaje uzbroić się w cierpliwość na otrzymanie nowej legitymacji
Koleje Śląskie nie wykupują u innych przewoźników ulg przewozowych dla swoich pracowników, które zostały wynegocjowane przez związki zawodowe z zarządem PKP. Spółka rozważa wprowadzenie ulg tylko dla niektórych pracowników.
Beatrycze, od kiedy KŚ istnieje to pracownicy nie mieli zniżek na Polskę i dalej nie mają. Tylko i wyłacznie mają na swoje pociągi a honorują inne spółki.
Jak powstało KD to również był taki problem lecz teraz ja jako pracownik KD jeżdżę ich pociągami za 1,90 zł a koledzy z KŚ muszą płacić cenę normalnego biletu.
Swoją drogą ciekawi mnie kto zaprojektował legitymację IC na 1 klasę????
RÓŻOWA... brawo!!!
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum