W LeoExpress z Interrailem? Przewoźnik nie potwierdza
Czy w pociągach LeoExpress można korzystać już z międzynarodowych biletów Interrail, które sprzedawane są m.in. przez PKP Intercity? Informacje podawane przez przewoźnika oraz przez Eurail.com są sprzeczne. Szczegółowe ustalenia powinny jednak zostać podjęte do końca stycznia.
Leo Express chce jeździć przez Kraków na Ukrainę. Nawet 4 razy dziennie!
Nowe połączenie kolejowe miałoby wystartować już w grudniu tego roku – czytamy w “Rynku Kolejowym”. Czeski przewoźnik poinformował Urząd Transportu Kolejowego, że od 11 grudnia chce wydłużyć tę trasę i jeździć ze stolicy Czech przez Kraków aż do granicy państwa w Medyce (kolejowe przejście graniczne Mościska). We wniosku znalazła się informacja, że przewoźnik miałby wykonywać te połączenia nawet 4 razy dziennie.
Nowości LEO Express. Do Bratysławy chińskim ezt, do Berlina wagonami.
W grudniu Leo Express chce uruchomić trzy nowe linie z nowym rozkładem jazdy, wdrażając jednocześnie nowe jednostki od chińskiego producenta CRRC. Takie informacje podały czeskie media, powołując się na dane ÚPDI. Według nich Leo Express chce rozpocząć kursowanie na trasach Praga – Berlin, Praga – Bratysława i Ostrawa – Bratysława. Firma plany takie przedstawiała już w roku ubiegłym, teraz zmieniły się nieco godziny planowanych odjazdów.
jeśli nasz PIC nie będzie uruchamiał nowych połączeń międzynarodowych i nie poprawiał krajowych to niedługo nasi kolejarze będą siedzieć na rowie koło torów i patrzeć jak jeżdzą inni przewożnicy
Leo Express przewiózł ponad 2,4 miliona pasażerów w 2019 roku, co stanowi wzrost o 33% z 1,8 miliona w 2018 roku. Obroty przewoźnika wzrosły o 25% do ponad 1 mld koron, w porównaniu z 800 mln koron w 2018 roku.
Leo Express grozi bankructwo. Mieli być alternatywą dla PKP, mogą zniknąć.
– Możemy utrzymać obecną sytuację miesiąc lub dwa, ale nie dłużej – alarmuje Peter Kohler, członek zarządu i były dyrektor generalny czeskiego przewoźnika.
Wznowione zostały negocjacje w sprawie zakupu przez Koleje Czeskie prywatnego przewoźnika Leo Express – informuje dziennik Zdopravy.cz, powołując się na ministra transportu Karela Havlíčka.
Leo Express poinformował o swoich wynikach finansowych za 2019 rok. Prywatny operator, wjeżdżający także do Polski, jest na plusie. Ale czasy są ciężkie i spółka przedłuża spłatę kredytów bankowych.
Leo Express zaczął uruchamiać historyczny pociąg z parowozem
Od 16 lipca prywatny czeski operator kolejowy uruchamia... pociągi prowadzone lokomotywą parową. To nowość w ofercie przewoźnika.
Leo Express od tego roku zajmuje się obsługą dalekobieżnych linii kolejowych zespołami trakcyjnymi Flirt i regionalnych pojazdami spalinowymi. Od 16 lipca na trasie Czeska Trzebowa – Lichkov (docierają tu pociągi Kolei Dolnośląskich) – Hanusovice operator uruchamia pociągi prowadzone historycznym parowozem serii 431, wyprodukowanym w 1927 roku, który ciągnie zabytkowe, prawie 100 letnie wagony.
Witam Chciałbym zakomunikował, że są tanie bilety na pociąg Leo Express z Krakowa do Pragi przykładowo, że Jaworzno Szczakowej bilet do Bohumin bilet kosztuje 7 zł do Trzebini 2 zł do Katowic 4 zł do Pragi 52 zł do Ostrawy 15 zł, a z Krakowa do Jaworzno Szczakowej 5 zł.
Hiszpańskie koleje państwowe zainteresowane kupnem Leo Expressu?
Hiszpański narodowy przewoźnik kolejowy Renfe zdaje się poważnie rozważać zakup czeskiego Leo Expressu.
Informację o zainteresowaniu hiszpańskiego Renfe kupnem Leo Expressu podał czeski serwis Zdopravy. Dziennikarze natknęli się na hiszpańskiej krajowej platformie zamówień publicznych na ogłoszenie Renfe, dotycząceusług due diligence, oceny wartości i oceny ryzyka przejęcia. Co zaskakujące, w ogłoszeniu podano cel zakupu - grupę Leo Express Global.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum