WKD: Bilet samorządowy to ukłon w stronę pasażerów z Mazowsza.
Warszawska Kolej Dojazdowa cieszy się z rozbudowy oferty o Wspólny Bilet Samorządowy i traktuje go jako ukłon w stronę pasażerów korzystających z usług różnych przewoźników. Dokąd jednak można dojechać z WBS, wsiadając w pociąg WKD? Po przesiadce do składu Kolei Mazowieckich dotrzemy na obrzeża regionu, gdzie trudno jest przesiąść się ponownie do kursu jadącego w głąb innego województwa.
Łódzki przewoźnik samorządowy poinformował, że nowego biletu samorządowego nie będzie można kupić w automatach biletowych wewnątrz pociągów. Oferta nie jest też honorowana na trasie do Warszawy. ŁKA nie wyklucza, że wkrótce zasady ważności biletu będą poddane pewnym korektom.
Wspólny Bilet Samorządowy jest otwarty na PolRegio.
Obecnie 11 spółek wchodzi w skład Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych. Wśród nich są nie tylko przewoźnicy samorządowi, ale także prywatny przewoźnik Arriva oraz SKM Warszawa. Stworzenie wspólnej oferty jest dużym krokiem w kierunku poprawy jakości pasażerskich przewozów kolejowych. Co jednak z najważniejszym podmiotem – Przewozami Regionalnymi – które w większości zapewniają obsługę w miejscach styku województw?
Przewozy Regionalne: Nikt nas nie zaprosił do WBS. Mamy lepszą ofertę
Przewozy Regionalne, właściciel marki PolRegio, wydał komentarz w sprawie ewentualnego przystąpienia do projektu „Wspólnego Biletu Samorządowego”.
Oferta tzw. „Wspólnego Biletu Samorządowego” (WBS) została przygotowana przez przewoźników zrzeszonych w Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych. Pomysłodawca tej oferty wyraził nadzieję, że Przewozy Regionalne przystąpią do oferty, o czym pisaliśmy tutaj. Spółka Przewozy Regionalne zwraca jednak uwagę, że ani w trakcie prac nad WBS, ani po ogłoszeniu jego wprowadzenia, żaden z przewoźników samorządowych nie proponował jej współuczestniczenia w ofercie.
– Przewozy Regionalne świadczą usługi w tym samym segmencie rynku co przewoźnicy samorządowi, a o wprowadzeniu tzw. „Wspólnego Biletu Samorządowego” dowiedzieliśmy się z mediów. Taka była decyzja przewoźników i ją szanujemy. Pociągi PolRegio jeżdżą na trasach we wszystkich województwach. Codziennie podróżuje z nami 220 tys. Pasażerów i to dla nich staliśmy się liderem integracji transportu pasażerskiego m.in. oferując REGIOkarnet. To PolRegio bowiem wyznacza standardy w tej kwestii, wsłuchując się w oczekiwania pasażerów i starając się nawet wychodzić im naprzeciw, co udowodniliśmy rozpoczynając współpracę z PKS-ami. Stąd nauczeni doświadczeniem przystępujemy tylko do dobrych projektów – mówi Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu spółki Przewozy Regionalne.
Przewozy Regionalne nie przystąpią do Wspólnego Biletu Samorządowego.
Wspólny Bilet Samorządowy został przygotowany przez przewoźników zrzeszonych w Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych. Przewozy Regionalne zwracają uwagę, że ani w trakcie prac nad ofertą, ani po ogłoszeniu jego wprowadzenia, żaden z przewoźników samorządowych nie proponował jej współuczestniczenia w ofercie.
Piotr Rachwalski, ZSPK: wspólny bilet samorządowy otwarty dla innych przewoźników.
- Nigdy nie mówiliśmy, że Związek Samorządowych Pracodawców Kolejowych (ZSPK) kontaktował się z Przewozami Regionalnymi w sprawie utworzenia wspólnego biletu kolejowego. Ale nasz związek jest otwarty na przyłączanie do wspólnego biletu samorządowego innych, mniejszych przewoźników - powiedział nam Piotr Rachwalski, przewodniczący ZSPK, prezes zarządu Kolei Dolnośląskich.
To PolRegio bowiem wyznacza standardy w tej kwestii, wsłuchując się w oczekiwania pasażerów i starając się nawet wychodzić im naprzeciw, co udowodniliśmy rozpoczynając współpracę z PKS-ami. Stąd nauczeni doświadczeniem przystępujemy tylko do dobrych projektów
Nie zauważyłem dotąd, by prezes PR był aż tak zarozumiały. Ale widać pozory mylą.
Do samorządowego porozumienia biletowego nie przystąpił SKPL Cargo. Niewielki przewoźnik operujący na kilku liniach lokalnych, w tym wąskotorowych, twierdzi, że nie został poinformowany o rozmowach dotyczących wprowadzenia wspólnego biletu. Spółka pozostaje członkiem Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych, który jest pomysłodawcą nowej oferty.
J. Majewski: Polregio i przewoźnicy samorządowi – spór o oferty (nie)specjalne.
O tym, że Przewozy Regionalne nie przystąpią do projektu „Wspólny Bilet Samorządowy” pisaliśmy już wcześniej. Przewoźnik argumentował swoją decyzję brakiem zaproszenia ze strony przewoźników samorządowych, oraz tym że mają lepszą ofertę do zaoferowania pasażerom. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Jakuba Majewskiego, prezesa Fundacji ProKolej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum