My tutaj kulturalnie dyskutujemy a ty obrzucasz mnie inwektywami. Nie przedstawiłeś żadnego argumentu aby uwiarygodnić Użytkowników w tym, że chcesz poprawy funkcjonowania kolei w regionie. Może twoim celem jest ochrona żony ...
Nie wnosisz nic wartościowego do wymiany poglądów. Nie wiem jaki jest sens prezentowania twoich postów.
Kto kogo obrzuca inwektywami?
Dzieciaki nie mają nic innego do roboty i głupoty wypisują. Bardzo CIEKAWE INFORMACJE oczywiście...
A od mojej żony, kimkolwiek jest, to wara, bo przez przypadek po ryju zebrać możesz
Może ci maszyniści z Działdowa zarabiają mniej niż ci z Mazowsza, gdzie zarobki są wyższe niż w warmińsko-mazurskim i dlatego i KM i pasażerom KM się to po prostu opłaca?
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Po 22 latach wracają pociągi z Ostrołęki do Chorzel
Mieszkańcy północnego Mazowsza odzyskują dostęp do kolei. Po 22 latach, od 11 czerwca pociągi ponownie pojadą z Ostrołęki do Chorzel. Dzięki inwestycji zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przejazd 60-kilometrowego odcinka zajmie około 45 minut. Prace za 347 mln zł wykonane zostały przy dofinansowaniu z RPO (UE) i środków z dokapitalizowania projektów unijnych.
Na odcinek linii 35 zgodnie z planem powróciły pociągi pasażerskie. Pierwszego dnia zainteresowanie mieszkańców i turystów było ogromne. Samorząd województwa dystansuje się od zapewnień PKP PLK, według których pociągi będą mogły pojechać dalej do Szczytna i Olsztyna już po wakacjach.
Mieszkańcy północnego Mazowsza odzyskali dostęp do kolei. Po 22 latach, od 11 czerwca, pociągi ponownie pojechały z Ostrołęki do Chorzel.
Podróżni korzystają z 4 stacji - w Ostrołęce, Grabowie, Jastrząbce, Chorzelach oraz 5 przebudowanych przystanków - Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka, Raszujka.
Wszystkie przystanki zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zamontowane zostało oświetlenie, oznakowanie, wiaty, ławki i gabloty informacyjne. W sąsiedztwie przystanków zamontowano stojaki na rowery.
Prace za 347 mln zł wykonane zostały przy dofinansowaniu z RPO (UE) i środków z dokapitalizowania projektów unijnych.
Po ponad dwóch dekadach wróciły połączenia na linię z Ostrołęki do Chorzel. Na Kurpiach nie mogą jednak doczekać się tego, aby pociągi zaczęły kursować dalej w kierunku Szczytna i Olsztyna.
Ze Szczytna do Ostrołęki tylko z przesiadką w Chorzelach. Bo „brakuje taboru”
Trwają przygotowania do wznowienia ruchu pomiędzy Szczytnem a stacją Chorzele. Żaden pociąg nie pojedzie jednak bezpośrednio do Ostrołęki, a pasażerowie podróżujący w relacjach międzywojewódzkich będą musieli przesiąść się ze składu Polregio do Kolei Mazowieckich. Jak argumentują samorządy regionalne, żaden z nich nie dysponuje wystarczającą liczbą taboru spalinowego, by obsłużyć cały odcinek.
Ostrołęka – Chorzele: Najwyższa frekwencja w weekendy i... poza szczytem
Koleje Mazowieckie odnotowują wysokie zainteresowanie swoimi kursami na nowej trasie, zwłaszcza przy wzięciu pod uwagę niskiej pojemności taboru. Skłania to władze regionu do rozważenia możliwości rozszerzenia oferty. Do uruchomienia bezpośrednich kursów do Olsztyna droga jest jeszcze wciąż daleka.
Wiceminister infrastruktury bardzo krytycznie wypowiedział się o planowanej organizacji ruchu na linii kolejowej nr 35. Samorządy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego, które wznawiają obsługę dawnego ciągu Ostrołęka – Szczytno, planują realizować przewozy na odcinkach do i od granicy administracyjnej regionów. Andrzej Bittel jednoznacznie stwierdził, że powinny tam kursować pociągi bezpośrednie.
Część pociągów z Ostrołęka - Chorzele jeździ na gumowych kołach
Część pociągów Kolei Mazowieckich na niedawno otwartym połączeniu Ostrołęka – Chorzele musi być zastępowana autobusami komunikacji zastępczej. W efekcie napraw i wypadków Koleje Mazowieckie nie mają spalinowej rezerwy taborowej.
Koleje Mazowieckie pozyskały dwa szynobusy od SKPL Cargo. Weronika i Jacek wyruszyły już na szlak i obsługują połączenia kolejowe na trasie Tłuszcz – Ostrołęka – Chorzele.
Samorządowy przewoźnik uruchomi w grudniu 2024 roku swoją kolejną linię międzywojewódzką. Pociągi Kolei Mazowieckich pojadą z Ostrołęki do Szczytna przez Chorzele i Wielbark. W rozkładzie jazdy znajdą się dwie pary kursów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum