Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Pomóż stworzyć nowy rozkład jazdy!
Autor Wiadomość

tomasi.fi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Wrocław/Kłodzko

PostWysłany: 25-03-2010, 00:27   Projekt rozkładu jazdy dla województwa dolnośląskiego Odpowiedz z cytatem

Otrzymałem odpowiedz na moje sugestie wobec projektu rozkładu jazdy na lini kolejowej 276 tj. Międzylesie - Wrocław Główny. Konkretnie piszę o połączeniach z Kłodzka Miasta.

Oto moje postulaty a poniżej odpowiedz UM:

Postulaty:

1) Bardzo odczuwalny jest brak pociągu REGIO po godzinie 20 w tygodniu a przede wszystkim w weekendy.
Wielu studentów, ludzi młodych i nie tylko potrzebuje połączenia REGIO około 21-21.30 z Kłodzka Miasta do Wrocławia.
Relacja mogłaby być z Międzylesia lub Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieście. 2)Tutaj chciałbym też podziękować za słuszną inicjatywę wydłużenia relacji pociągu REGIO 22:40 Wrocław Główny - Kamieniec Ząbkowicki do Kłodzka Głównego lecz by był on atrakcyjnym połączeniem musi zostać wydłużony co najmniej do stacji Bystrzyca Kłodzka Przedmieście i jeśli pozwalają na to koszty to do Międzylesia.
3)Pociąg REGIO nr 66333 jeżdżący w piątki o godzinie 15:15 w relacji Wrocław Główny - Kłodzko Główne także powinien być wydłużony co najmniej do stacji Bystrzyca Kłodzka Przedmieście. Pociągi niedocierające do stacji Kłodzko Miasto są nieatrakcyjne gdyż stacja Kłodzko Główne jest położona zbyt peryferyjnie co odstrasza wielu chętnych do podróży, tym bardziej że ten pociąg mógłby być hitem gdyż czasowo pokonuje odcinek najszybciej podobnie jak dawniej pociąg pośpieszny do Pragi zatrzymując się tylko we większych miastach regionu.
4) Należałoby się zastanowić nad wprowadzeniem szybkiego połączenia z Międzylesia bądź Bystrzycy do Wrocławia.
Najlepiej w weekendy, pociąg stający tylko w ważnych miastach podobnie jak wczesniej przeze mnie wspomniany.
Obecnie pociagi jadą zbyt wolno, akceptowany jest czas do 2h ale powyżej odstrasza potencjalnego podróżnego który wybiera transport kołowy. Pociąg jadący ok. 1:40-1:45 z Kłodzka Miasta do Wrocławia Głównego byłby strzałem w dziesiątkę.
5) Brak połączenia Kotliny Kłodzkiej z Nysą i dalej przez Kamieniec Ząbkowicki, wielu ludzi się na to uskarża że jest zmuszona by jechać przez Wrocław podczas gdy jak przez wiele lat możliwa jazda była już od Kamieńca Ząbkowickiego.
Proponuje wytrasowanie pociągu relacji Legnica - Kamieniec Ząbkowicki-Nysa(tudzież dalej do np. Gliwic) samo połączenie Kamieniec Ząbkowicki - Nysa
nie będzie interesujące dla pasażera.
Sprawę te opisywałem już w liście do Państwa wcześniej, teraz jest wiele czasu by uzgodnić sprawę ze stroną Opolską.
6)W ramach małego ruchu przygranicznego konieczne jest wydłużenie kilku relacji pociągów Wrocław Główny - Międzylesie do pierwszej stacji po czeskiej stronie tj. Lichkova. Jednostki EZT EN57 mają dopuszczenie do ruchu po czeskiej stronie.
Warto byłoby to przemyśleć gdyż wielu chętnie by skorzystało z możliwości zwiedzenia Gór Orlickich i pięknych terenów przygranicznych.
Liczę na rzeczową i konkretną odpowiedź na moje postulaty.


Odpowiedź:

Wrocław, 24 marca 2010 r.





Szanowny Pan

Tomasz Jakóbczak

tomasi.fi@interia.pl



W odpowiedzi na Pana propozycje do rozkładu jazdy pociągów regionalnych w województwie dolnośląskim dot. połączeń na trasie Wrocław - Kłodzko oraz Kłodzko -Domaszków pragnę podziękować za przekazane uwagi. Jednocześnie poniżej przedstawiam odpowiedzi na poruszane kwestie:

Ad. 1) W rozkładzie 2010/2011 zostanie zaplanowane wprowadzenie wieczornego pociągu relacji Międzylesie - Wrocław Główny (odjazd z Kłodzka Miasta około godziny 21:00)

Ad. 2) Pociąg wyjeżdżający z Wrocławia Głównego o 22:40 w rozkładzie 2010/2011 zaplanowany tylko do Ziębic. Wiąże się to z ograniczeniem dopuszczalnych prędkości na linii nr 276 dla pociągów osobowych, a tym samym wydłużeniem czasu jazdy. Ewentualny przyjazd do Kłodzka o godzinie 01:00 jest nieatrakcyjny dla większości pasażerów.

Ad. 3) Planowane jest wydłużanie relacji pociągów do Kłodzka Miasta celem zwiększenia ich atrakcyjności.

Ad. 4) Pomimo zaplanowanego wydłużenia czasu jazdy na linii nr 276 przewiduje się w dni robocze przyspieszone poranne połączenie z Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieście około godziny 05:00.

Ad. 5) W wyniku rozmów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego wstępnie zaplanowano uruchomienie 2 par połączeń relacji Legnica - Nysa oraz 1 pary Kłodzko Miasto - Kędzierzyn Koźle.

Ad. 6) W przypadku połączenia Wrocław Główny - Lichkov brak jest finansowania ze strony Ministerstwa Infrastruktury, które odpowiada za połączenia międzynarodowe. Aktualnie trwają negocjacje z ČD, odnośnie uruchomienia pociągów na trasie Kłodzko - Letohrad.

Ponadto pragnę poinformować, że na ostateczny kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, takich jak: wielkość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan oraz możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych.

Z poważaniem



Krzysztof Bańkowski

p. o. Kierownika

Dział Organizacji i Promocji Transportu

Departament Infrastruktury

tel. (0-71) 776 98 43, pok. 104

_________________
Moje tematy, dolnośląska kolej:
http://tnij.com/Linia_Klodzko_Nowe_Stronie_Slaskie
http://tnij.com/Linia_Na_Lotnisko_Wroclaw_Strachowice
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 25-03-2010, 12:02    Odpowiedz z cytatem

Hmm połączenie Nysy z Legnicą poprzez Kamieniec, Świdnicę czy też Jawor myślę że to strzał w 10 Smile ale mam wątpliwości co do tych dwóch par pociągów na tej trasie , ale rozumiem że nie chcą tracic kasy i puścic na początku ten skład na próbę .Oczywiście musi byc dobre skomunikowanie w Jaworzynie na Kłodzko, Międzylesie ,Wałbrzych i oczywiście w drugą stronę na Wrocław. I oczywiście ciekaw jestem która z Dolnośląskich spółek się tym połączeniem zajmie czy to PR tu problem spalinowych loków i drogich wagonów czy też KD nowoczesne szynobusy ale znowu mają ich za mało.. Z tego też powodu nie zdziwił bym się gdyby było tam KKS ,albo UMWD się wycofał z tego pomysłu z powodu braku taboru no chyba że my obsługę a Opolskie Tabor .
No cóż czas pokaże sam osobiście jestem tego ciekaw.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 25-03-2010, 16:28    Odpowiedz z cytatem

Proszę pisać do UMWD, żeby potem nie było narzekań na nowy rozkład jazdy. Został jeszcze tydzień.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 30-03-2010, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Przypominam, że jutro mija termin składnia propozycji do nowego rozkładu jazdy.

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kojotsk8 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Paź 2008
Skąd: Księginice

PostWysłany: 01-04-2010, 23:24    Odpowiedz z cytatem

W załączniku przedstawiam opracowany przeze mnie projekt rozkładu jazdy pociągów Regio 2010/2011 dla dolnośląskiego odcinka Nadodrzanki Wrocław-Głogów, który wczoraj wysłałem do UMWD. Według mnie taki rozkład byłby naprawdę optymalny i pozwoliłby bez cienia wątpliwości powiedzieć, że do Brzegu Dolnego, Wołowa, Ścinawy, Głogowa i mniejszych miejscowości można łatwo dojechać pociągiem.
Oto główne założenia projektu:
- połączenia przez cały dzień w takcie godzinnym w relacji Wrocław-Głogów-Wrocław od godz. 5 do 22, za wyjątkiem godzin przedpołudniowych - odjazdy z Wrocławia X.45, przyjazdy X.15 (dwa ostatnie wieczorne połączenia z Wrocławia i dwa pierwsze poranne do/ze Ścinawy),
- pociągi w porannym i popołudniowym szczycie co pół godziny do i ze Ścinawy,
- nocny pociąg Wrocław-Wołów w weekendy umożliwiający powrót z imprez,
- wydłużenie relacji pociągów: aż 8 połączeń Wrocławia z Zieloną Górą, oprócz tego kursy do/z Rzepina i Kostrzyna, Karmazyn do/ze Świnoujścia Portu w podobnych godzinach jak jest obecnie, a także nowy pociąg Odrzanka relacji Wrocław-Szczecin-Wrocław (coś na wzór ubiegłorocznego Pioniera, tyle że przyjazd do Wrocławia dużo wcześniej - 13.15 i pod nową nazwą, bo tamta nie bardzo mi się podobała Razz )

Rozkład jazdy - propozycja.xls
Pobierz Plik ściągnięto 555 raz(y) 41 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 06-04-2010, 16:06    Odpowiedz z cytatem

W dniu 31 marca 2010 r. zakończyły się społeczne konsultacje dotyczące zmian w rozkładzie jazdy dolnośląskich pociągów.

Do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego wpłynęło 118 listów, zawierających sugestie zmian w rozkładzie jazdy pociągów w regionie. Każda z nich zostanie przeanalizowana pod kątem ewentualnego wdrożenia w życie.

Jest efekt akcji ogłoszonej przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, które poprosiło mieszkańców regionu o wypełnienie formularza z sugestiami co do rozkładu jazdy pociągów.

Zgodnie z kodeksem prawa administracyjnego każdy, kto zgłosił się do urzędu z pomysłami, powinien otrzymać odpowiedź w ciągu 14 dni roboczych. Wyjątkiem są pomysły wymagające szczególnych konsultacji – wtedy odpowiedzi należy się spodziewać w ciągu 28 dni roboczych. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 30 kwietnia 2010 r. zakończy przyjmowanie wniosków o przydzielenie tras kolejowych.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, 2 kwietnia 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 06-04-2010, 18:39    Odpowiedz z cytatem

kojotsk8 - projekt fajny ale zapomniałeś o przyspieszonych które są świetnym rozwiązaniem Smile Także wysłałem swój projekt do UMWD który przewiduje więcej przyspieszonych pociągów, w tym przyspieszenie Karmazyna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kojotsk8 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Paź 2008
Skąd: Księginice

PostWysłany: 06-04-2010, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, mój projekt dotyczy wyłącznie pociągów Regio, a ja jestem zdania że zamiast przyśpieszania tych osobówek w takcie, warto by puścić na tej trasie poza taktem InterRegio, np. przez całą CE59 Letohrad-Międzylesie-Wrocław-Zielona Góra-Szczecin-Świnoujście - byłby dobry dojazd zarówno w góry, do Czech, jak i nad morze. Zaś obecnie fukcjonujące rozwiązanie z przyśpieszonym porannym pociągiem Regio Głogów-Wrocław uważam za idiotyczne, a nie świetne - różnica w czasie przejazdu wynosi raptem 10 min., a za to pozbawia się mieszkańców mniejszych miejscowości dogodnego dojazdu na godzinę 9 do pracy, szkół i uczelni. Pisałem już w tej sprawie do UMWD, ale jak na razie bez skutku.

[ Dodano: 28-04-2010, 19:54 ]
Otrzymałem odpowiedź od UMWD na mój projekt rozkładu jazdy na linii Wrocław - Wołów - Głogów. Planowanych jest 19 par pociągów - odjazdy z Wrocławia ok. X.40, w szczycie dodatkowo x.00, odjazdy z Głogowa x.30. Brzmi ciekawie, oby tylko te nie było tylko przedwyborczą kiełbasą. Niestety dalej nie jest już tak różowo, bo piszą że ze względu na ograniczone środki finansowe i liczbę taboru nie będzie można zrealizować moich postulatów dot. wydłużonych składów i relacji pociągów. Oby tylko nie było tak, że dalej będziemy się gnieździć w godzinach szczytu w jednym EN57.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 29-04-2010, 11:52    Odpowiedz z cytatem

Rozkład jazdy po konsultacjach

W marcu 2010 roku, Dział Organizacji i Promocji Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, przeprowadził społeczne konsultacje dotyczące rozkładu jazdy pociągów. Na apel o składanie swych propozycji odpowiedziało 118 osób, składając 146 postulatów (niektórzy z wnioskodawców zgłaszali więcej niż jedno zapytanie).

Największe zainteresowanie wzbudziły połączenia w aglomeracji wrocławskiej, m.in. do Jelcza-Laskowic, Oleśnicy, Rawicza, Wołowa i Legnicy. Swoje propozycje przesyłały najczęściej osoby codziennie dojeżdżające do pracy, dla których dobre połączenie poranne i popołudniowe jest niezbędne.

Konsultacje społeczne określiły także duże zainteresowanie trasami turystycznymi, które łączą centralną i zachodnią część województwa z miejscowościami turystycznymi w Sudetach (Szklarska Poręba) i Republice Czeskiej (Trutnov, Jesenik).

Zainteresowanie koleją wykazują mieszkańcy Zagłębia Miedziowego (6 wniosków), jednak na sprawną komunikację kolejową Lubina, Głogowa i Legnicy trzeba poczekać do modernizacji linii.

Kolejnym wnioskiem, jaki wypłynął z konsultacji jest bardzo małe zainteresowanie liniami o słabych parametrach technicznych, czyli tras które nie były od dawna remontowane, np. odcinek do Kudowy-Zdroju czy Krotoszyna (po jednym zapytaniu). Podobnie sytuacja wygląda w powiatach, które obecnie kolej nie obsługuje, gdyż z tamtych rejonów do Urzędu Marszałkowskiego nie wpłynął żaden wniosek.

Ze wszystkich nadesłanych zapytań za zasadne i możliwe technicznie do uwzględnienia uznano 86, do dalszej analizy pozostawiono 8 szczególnie złożonych, 21 wniosków otrzymało odpowiedzi odmowne z powodu braku technicznej lub taborowej możliwości ich realizacji, a 31 odrzucono. Wnioski odrzucone dotyczyły złego stanu Infrastruktury torowej lub dworców, która nie leży w kompetencji Samorządu, oraz braku kompetencji Urzędu w sprawach połączeń (połączenia dalekobieżne, kwalifikowane i międzynarodowe).

Wszystkich odpowiedzi udzielono z zastrzeżeniem, że „na ostateczny kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, takich jak: wielkość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan oraz możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych”. Ostateczny kształt rozkładu jazdy poznamy w październiku – listopadzie.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-04-2010, 14:45    Odpowiedz z cytatem

Proszę zamieszczać na forum odpowiedzi jakie otrzymujecie z UMWD na swoje wnioski. Zobaczymy co nam szykują.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl