Nowy rozkład jazdy na kolei. Więcej i szybsze pociągi.
542 pociągi regionalne będą mieli do dyspozycji wrocławianie w nowym rozkładzie jazdy, który wchodzi w życie w niedzielę. Krócej pojedziemy m.in. do Oławy i Oleśnicy. Będą też nowe połączenia Wojnowa z Jelczem-Laskowicami przez Wrocław.
Dziś wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów 2017/18, który będzie obowiązywał do 8.12.2018. W regionie rozkład jazdy jest realizowany bez utrudnień. Prawie - gdyż planowane pociągi do Görlitz, nie przekroczyły mostu na Nysie Łużyckiej. Jak to się stało?!
Pomysł był prosty - zmienić trasę połączeń Zielona Góra - Jelenia Góra tak, aby Zielona Góra uzyskała kolejne, bezpośrednie połączenie do Niemiec, a konkretnie do Goerlitz. Idea nie nowa, wszak przed paroma laty Koleje Dolnośląskie umożliwiały taki dojazd.
Mimo zainteresowania takim połączeniem, Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego przekazał w całości obsługę linii Żary - Węgliniec "swojej" spółce - zielonogórskiemu oddziałowi Przewozów Regionalnych. I to pomimo wiedzy, że spółka nie ma odpowiednich pozwoleń na wjazd w tym punkcie do Niemiec. To działanie spowodowało, że bezpośredni dojazd np. z Żar czy Zielonej do Goerlitz stał się niemożliwy. Za to panią marszałek (Elżbieta Anna Polak - pozdrawiamy!) mamiono wizją, że PR Zielona Góra sprostają wszelkim formalnościom, i za jakiś czas oni też będą mogli przejechać most w Zgorzelcu.
W końcu po dłuższym okresie czasu zaplanowano w rozkładzie bezpośrednie połączenia. By na tydzień przed ich wprowadzeniem w życie, okrakiem zacząć się z zapowiedzi wycofywać. Dyrektor Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Krzysztof Pawlak ogłosił w lokalnych mediach, że pociągi do Goerlitz ruszą... dopiero w ciągu roku.
Obecnie pasażerowie na południu woj. lubuskiego już nie dojadą bezpośrednio do Jeleniej Góry, ani do Goerlitz. Przynajmniej do końca 2017, ponieważ wg korekty rozkładu wspomniane pociągi wjadą do Niemiec dopiero 1 stycznia 2018. Chyba że nagle znowu coś pójdzie nie tak - wg słów dyrektora LZPR, to mają czas do grudnia 2018...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie wjeżdżają bo nie wywiązali się z ustalen porozumienia granicznego dla odcinka Zgorzelec - Gorlitz na jakich zasadach mogą pojazdy, ktore nie maja pzb wjeżdżac do Gorlitz. Ustalenia znane sa od 2 lat i nje jest to coś co nagle sie pojawiło.
Na całym obszarze zagłębia legnicko-głogowskiego właściwie niewiele się zmienia. Tam gdzie pociągi jeździły, tam jeżdżą, tam gdzie nie jeździły - tam... nie jeżdżą. Jednak podpisana w zeszłym roku przez PKP PLK umowa na remont linii kolejowej przez Lubin Górniczy otworzyła wielkie nadzieje na powrót połączeń kolejowych do tego jednego z największych miast na Dolnym Śląsku.
Wstępny rozkład jazdy pociągów Wrocław – Wałbrzych – Adrszpach już jest.
Od długiego majowego weekendu, a dokładniej od końca kwietnia, mieszkańcy Dolnego Śląska dostaną do dyspozycji kolejne połączenie międzynarodowe. Znamy założenia rozkładu jazdy pociągów, które połączą Wrocław i Wałbrzych z czeskich Adrszpachem.
Przez cały tydzień i ubiegły Regio Kamieńczyk i TLK Halny w stronę Jelenie Góry jest opózniony o ok. 25-32 min. Czy wiadomo co jest przyczyną . Nie pamiętam dnia aby Kamieńczyk dojechał do Szklarskiej P.Górnej punktualnie . Przez opóznienia znika przesiadka w Górnej na Liberec .
Jak poinformował zielonogórski oddział Przewozów Regionalnych, już 1 lutego uruchomione zostaną bezpośrednie połączenia Zielona Góra - Goerlitz. Nie zostały one uruchomione od początku obowiązywania rozkładu 2017/18, ale i nie potwierdziły się nieoficjalne informacje, jakoby pociągi PolRegio do Görlitz miały wjechać dopiero w marcu.
Przez cały tydzień i ubiegły Regio Kamieńczyk i TLK Halny w stronę Jelenie Góry jest opóźniony o ok. 25-32 min. Czy wiadomo co jest przyczyną? Nie pamiętam dnia aby Kamieńczyk dojechał do Szklarskiej P. Górnej punktualnie. Przez opóźnienia znika przesiadka w Górnej na Liberec.
Wytłumaczenie jest proste - to wpływ złej organizacji robót na modernizacji linii w okolicach Leszna, rozkład sypie się dzień w dzień... Jestem właśnie w opóźnionym ponad 45 min IC Heweliusz w Poznaniu jadąc z Wrocławia do Gdańska... Zaczęło się od stania 20 min w Żmigrodzie, gdzie czekaliśmy na 2 pociągi z przeciwka...
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Polregio uruchomiło połączenia z Zielonej Góry przez Żary i Węgliniec do Görlitz.
Przewozy Regionalne (Polregio) uruchomiły nowe codzienne bezpośrednie połączenia pomiędzy Zieloną Górą, Węglińcem, Żarami i Görlitz.
Dzięki współpracy z partnerem po stronie niemieckiej, spółką Laenderbahn DLB, uruchomione zostały trzy połączenia z Zielonej Góry do Görlitz i z powrotem (w dni robocze) oraz dodatkowe kursy pomiędzy stacjami Węgliniec – Görlitz – Węgliniec (w weekendy). Dotychczas połączenia te realizowane były tylko do stacji Zgorzelec.
Ostatni pociąg regionalny z Kotliny Jeleniogórskiej odjeżdża o wpół do ósmej, a z tak znanego kurortu jak Szklarska Poręba - o wpół do siódmej. W wakacyjnym szczycie sezonu dochodzi do takiego absurdu, że ze Szklarskiej Poręby łatwiej dostać się do czeskiego Liberca niż do Wrocławia (ostatni regionalny pociąg do Wrocławia odjeżdża o 18:44, a do Czech - o 20:29, 9 połączeń do Liberca, 8 do Wrocławia).
Dzieje się tak, mimo że we wszystkich innych porównywalnych ośrodkach na Dolnym Śląsku ostatnie pociągi zaplanowano koło 21, w Karkonoszach organizator transportu Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego nie widzi od kilku sensu na późniejsze połączenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum