Cały obszar zachodniego Dolnego Śląska, czyli dawnych Łużyc nie ma jakoś szczęścia do połączeń kolejowych. Prawie w całości obsługiwany jest przez tabor spalinowy, a wykorzystywane do dziś linii nie zapewniają dużych prędkości handlowych.
Urząd marszałkowski w Opolu poinformował o przywróceniu weekendowych pociągów w relacji Nysa — Kłodzko przez Otmuchów i Paczków. Regularne połączenia pasażerskie na tej linii zawieszono w 2009 r.
Po niemal 10 latach przerwy Przewozy Regionalne w porozumieniu z samorządami województwa opolskiego uruchomią weekendowe połączenia na tej trasie. Pociągi z Nysy do Kłodzka będą ruszać o 7.24 i 14.50 a połączenia powrotne o 10.11 i 17.28. Czas przejazdu między Nysą a Kłodzkiem wyniesie 1 godz. i 12 minut. Pociągi będą kursowały do 30 września. W okresie wakacji przejazdy będą się odbywały w każdy weekend.
Ostatni z Kłodzka do Nysy kontynułuje kurs do Opola,więc dlaczego UMWO nie postarał się aby pierwszy kurs nie startował z Opola.W dni robocze jest idealny kurs przyjeżdżający o 7.21 ale już w weekendy nie jeździ.Wiem zaczyna się remont torów na odcinku Opole-Nysa ale jest zorganizowana KKZ a i na weekendowy kurs wystarczyłby SA103 taki jaki PR-y zdysponowały na ten obieg.
Drugą sprawą jest to że jeśli UMWD i KD nie chcą finansować tego połączenia to niech uruchomią swoje dwie pary weekendowych połączeń w relacji Legnica -Nysa i spróbować je skumulować w Nysie z Kędzierzynem i Opolem.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-04-2018, 08:12
Torczes napisał/a:
jeśli UMWD i KD nie chcą finansować tego połączenia to niech uruchomią swoje dwie pary weekendowych połączeń w relacji Legnica -Nysa i spróbować je skumulować w Nysie z Kędzierzynem i Opolem.
A kto ma finansować te połączenia? Jeśli nie chce finansować kursów Opolskiego, to dlaczego ma chcieć finansować swoje? Gros trasy przebiega przez Opolskie i to na ich głowie jest dokładanie się do tego połączenia. Na razie wszystko wygląda na to by powiedzieć: widzicie, staraliśmy się, nie ma wystarczająco pasażerów, zawieszamy znów połączenie
Właśnie o to chodzi że jeśli nie chcą finansować kursów PR to może zfinansują swoje połączenia.Od kiedy połączenie Legnica-Nysa przebiega w wiekszości przez opolskie?To tylko odcinek od Paczkowa do Nysy,reszta do Legnicy to dolnośląskie.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-04-2018, 03:43
Przewoźnicy nie finansują połączeń (o komercyjnych w PR dawno nikt nie słyszał), robią to samorządy województw. Problemem nie jest odcinek od Legnicy do Kamieńca Ząbkowickiego (gdzie połączenia KD są) tylko Kamieniec - Nysa, który w zdecydowanej większości leży na terenie opolskiego, więc władze tego województwa odpowiadają za stan połączeń na tej trasie
Kolego chyba mnie źle zrobumiałeś-mi chodzi o to że jeśli UMWO finansuje w całości dwie pary połączeń które przebiegają po opolskiej i dolnośląskiej części województw,to UMWD w odpowiedzi na te kursy mogłoby zlecić KD uruchomienie dwóch par połączeń w relacji Legnica-Nysa i zfinansować je.Te kursy w większości jadą po województwie dolnośląskim.Byłaby wtedy ciekawa oferta na stykowym odcinku Kamieniec-Nysa.Podróżujący zyskali by wtedy połączenie bezpośrednie z Kłodzkiem a z przesiadką po kotlinie kłodzkiej a nawet czechach oraz bezpośrednie połączenie z Legnicą,Świdnicą,Dzierżoniowem a z przesiadką wieloma innymi miastami południa dolnego śląska.Nie musieli by wtedy nadrabiać kilometrów jadąc przez Wrocław.
Wiem,wiem zaraz odezwą się ludzie że po co uruchamiać dodatkowe dwie pary jak można się przesiąść w Kamięcu Z. na pociągi do/z Legnicy.Znając jednak mętalność polskiego narodu dwie przesiadki na tak krótkim odcinku (Nysa i Kamieniec) to już za dużo i wybiorą autobus lub własne auto
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-04-2018, 11:58
Nie mam wglądu w umowy, ale dałbym sobie głowę odciąć, że Opolskie nie jest tak wspaniałomyślne, by dofinansowywać kursy na całej trasie, dofinansowuje pewnie do granicy województwa (i użycza szynobusa), za resztę płaci Dolnośląskie. Skoro kursy są puszczane sondażowo, i to "aż" dwa, to nie ma co liczyć na dwa kolejne niezależnie od relacji, bo na to potrzeba by 2 x więcej kasy. Nie mówiąc o tym, że Koleje Dolnośląskie na nadmiar szynobusów nie narzekają.
Koleją na weekend do Czech? Pojawiły się nowe połączenia
28 kwietnia ruszą weekendowe przewozy z Polski do Czech przez dwa, słabo uczęszczane kolejowe przejścia graniczne. Przez jedno z nich – pomiędzy Mieroszowem a Mezimestii regularne pociągi pasażerskie nie jeździły od 2004 roku. To, w połączeniu z nowymi połączeniami uruchamianymi po czeskiej stronie, sprawi, że do naszego południowego sąsiada znacznie łatwiej będzie dojechać na weekendową wyprawę.
KD uruchamiają weekendowe pociągi do Skalnego Miasta.
28 kwietnia Koleje Dolnośląskie uruchomią kolejne połączenie. W każdy weekend mieszkańcy Wrocławia i Wałbrzycha będą mogli dojechać bezpośrednio do Skalnego Miasta w czeskiej miejscowości Adrspach.
Od poniedziałku 7 maja przez cały tydzień nie będzie bezpośrednich połączeń kolejowych Wrocławia ze Szklarską Porębą. Pociągi będą dojeżdżały do Jeleniej Góry. Tam trzeba będzie przesiąść się do autobusów. Utrudnienia spowodowane są pracami torowymi zaplanowanymi na przyszły tydzień przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba będą kursowały autobusy niskopodłogowe. Możliwy będzie przewóz dużego bagażu, wózków dziecięcych, inwalidzkich i rowerów.
Letnie utrudnienia w kursowaniu pociągów Kolei Dolnośląskich.
W niedzielę, 10 czerwca, wszedł w życie letni rozkład jazdy pociągów. Dla wszystkich pasażerów Kolei Dolnośląskich oznacza to rozpoczęcie pełni sezonu robót budowlanych. Przez najbliższe trzy miesiące, na wszystkich liniach zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadzona zostanie okresowa komunikacja zastępcza.
D1, D19 - zmiana rozkładu jazdy od 25 czerwca (naprawa toru po wykolejeniu w Gierałtowie)
W związku z wykolejeniem pociągu towarowego, skutkującym poważnym uszkodzeniem 6 km toru pomiędzy Węglińcem i Lubaniem Śląskim, począwszy od poniedziałku 25 czerwca (po zakończeniu roku szkolnego) wprowadzona zostanie zmiana rozkładu jazdy na linii D1 oraz korekta linii D19.
Koleje Dolnośląskie: modernizacja przejazdu i prace torowe - zmiany w komunikacji (9-15 lipca).
W poniedziałek, 9 lipca, rozpocznie się modernizacja przejazdu kolejowego pomiędzy Strzegomiem i Goczałkowem oraz prace torowe pomiędzy Rogoźnicą i Jaworem. W związku z tym za pociągi linii D5 na odcinku Strzegom - Jawor uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Prace potrwają do piątku, 13 lipca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum