Zarządca infrastruktury zapowiada przywrócenie przejezdności krótkiego odcinka w obrębie posterunku odgałęźnego Wilka w województwie dolnośląskim. Ma on niespełna kilometr długości. Linia 780 jest najkrótszą spośród trzech tras, które mają być w tym roku ponownie otwarte dla ruchu.
Są problemy z wyłonieniem wykonawcy rewitalizacji linii kolejowej Przemków – Chocianów. Przetarg wygrało przedsiębiorstwo z Wrocławia, jednak rozstrzygnięcie to zostało zaskarżone do Krajowej Izby Odwoławczej przez inną firmę. Spowoduje to wydłużenie całej procedury. Inwestorem jest Dolnośląska Służba Dróg i Kolei.
Wysłany: 22-07-2025, 09:11 [LK 283] Jak przebiega rewitalizacja wojskowej linii kolej
Warto zobaczyć na jakim etapie jest rewitalizacja LK 283 na odcinku Zebrzydowa - Żagań.
W chwili obecnej w Zebrzydowie oddano do eksploatacji nowy tor 5 (wybudowany zostanie jeszcze przy nim nowy peron), Osiecznica Kliczków w całości jest już przebudowana (brak sygnalizatorów), nowy wiadukt nad A18 jest już od początku czerwca na swoim miejscu, a większość prac w rejonie stacji Żagań została już ukończona.
Dolny Śląsk zrewitalizuje kolejną linię kolejową. Tym razem pociągi mają dotrzeć do Przemkowa, do którego ruch zawieszono jeszcze w ubiegłym wieku. Właśnie podpisano umowę na rewitalizację 18 kilometrów linii i budowę 4 przystanków.
Pół miliarda złotych – taka kwota zostanie przeznaczona na inwestycje drogowe i kolejowe zaplanowane na najbliższe 3 lata w powiecie lwóweckim. Wśród nich jest rewitalizacja linii kolejowej z Jeleniej Góry do Lwówka i dalej do Złotoryi.
Linia kolejowa z Łagiewnik do Strzelina do rewitalizacji
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła w lipcu przetarg na realizację w modelu “projektuj i buduj” nieczynnej linii kolejowej pomiędzy Łagiewnikami a Strzelinem. Prace miałyby zostać zrealizowane w ciągu 8 miesięcy. Liczący ponad 17 kilometrów długości odcinek może być bardzo istotny w wywozie kruszyw z kamieniołomów w tej części regionu.
🚆 Po 50 latach pociągi wracają do Srebrnej Góry!
W tym materiale pokazuję, jak Dolny Śląsk przywraca do życia historyczną linię kolejową nr 318, łączącą Bielawę z malowniczą Srebrną Górą u podnóża Gór Sowich. Po dekadach ciszy na torach, ruszyła kompleksowa rewitalizacja tej trasy – zakończenie prac planowane jest na koniec 2026 roku.
🔧 Zakres inwestycji
• Odbudowa torowiska na odcinku Bielawa Zachodnia – Srebrna Góra
• Modernizacja przystanków: Bielawa Nowa (odbudowa) i Bielawa Camping Sudety (nowy)
• Prędkość maksymalna: do 80 km/h
• Klasyczny tor z szynami S49, wzmocnione podtorze i odwodnienie
• Ruch sterowany z Dzierżoniowa – bez automatycznego systemu sterowania
🌄 Dlaczego warto?
Ta linia to nie tylko powrót do przeszłości, ale też impuls dla lokalnej turystyki i wygodniejszy dojazd dla mieszkańców. Pociągi będą kursować przez jedne z najpiękniejszych zakątków Dolnego Śląska – z widokiem na Jezioro Bielawskie i Góry Sowie.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Linia 310: Odcinek Łagiewniki – Kobierzyce wciąż nieruszony
Dzięki uprzejmości naszego Czytelnika, Pana Marcina Zachariasza, możemy przedstawić stan dolnośląskiej linii 310 w przededniu przebudowy jej odcinka z Łagiewnik Dzierżoniowskich do Kobierzyc. Do planowanego uruchomienia przewozów pozostał ponad rok – zakładany termin to grudzień 2026 r.
Za nieco ponad rok pociągi pasażerskie mają pokonywać dolnośląski odcinek Magistrali Podsudeckiej w 100 minut. Oznacza to skrócenie czasu podróży o 40 – 50 min. Ministerstwo Infrastruktury zapowiada liczne prace torowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum