Braki barów w EIC to zupełnie inna bajka. Zmodernizowane wagony barowe kursują wyłącznie w składach pociągów, na takich samych zasadach jak pozostałe moderusy. Przepinać ich do np. EIC nie można
W pociągach kategori IC też jest problem. Wystarczy przyjrzeć sie składom Kraków - Poznań przez Ostrów.
Rozkładowiec napisał/a:
Porównanie do tramwaju powstało nie tylko ze względu na jakość wygody foteli, ale na to że są to pomieszczenia otwarte. Jednemu takie coś odpowiada, innemu mniej. Natomiast jak skład jest mieszany, to już każdemu można dogodzić.
W takim układzie Pendolino to też tramwaj.
Rozkładowiec napisał/a:
Napisałem na długich odcinkach. Jadąc z Warszawy do Łodzi dwie godziny można wytrzymać, przynajmniej bardziej niż jadąc z Krakowa do Terespola pięć.
W ED74 nie dało się wytrzymać nawet na Wawa-Łódź.
Rozkładowiec napisał/a:
Tak samo jak wszystkie pociągi łączące Łódź z Krakowem powinny jeździć przez Piotrków.
Trasa z Warszawy do Wrocławia przez Piotrków jest dłuższa, ale czas przejazdu minimalnie krótszy. Gdyby Odra i Ślęża jechała przez CMK, to faktycznie byłoby to nieporozumienie, ale jazda przez Piotrków i Częstochowę ma jak najbardziej sens.
Jak Ślęża i Odra pojadą przez Łódź to kursy z CMK pojadą przez Piotrków. Jazda przez Piotrków ma mniejszy sens niż po CMK, co potwierdzają potoki. Porównaj Reymonta, np Wawelem.
Rozkładowiec napisał/a:
Tutaj się z Tobą absolutnie zgadzam. Nie mam nic przeciwko połączonym relacjom,ale niech te pociągi jeżdżą sensownymi trasami, tak żeby jak najwięcej osób mogło z nich skorzystać.
Żeby jak najwięcej osób mogło skorzystać to Ślęża i Odra powinny jeździć przez Łódź.
Rozkładowiec napisał/a:
Od nowego rozkładu jazdy wszystkie tanie połączenia z Katowic do Warszawy (z wyjątkiem międzynarodowego Chopina) zostały przetrasowane na Wiedenkę i nikt z tego powodu nie popada w czarną rozpacz. Z Krakowa po prostej pojadą dwa TLK - Hańcza i Pobrzeże, chociaż jakby i te pociągi zahaczyły o Tomaszów i Koluszki, to tragedii by nie było, pod warunkiem żeby w Warszawie Hańcza była skomunikowana z Chopinem, gdyż to skomunikowanie istnieje od wielu lat i nie byłoby sensu go zrywać.
Poczekajmy na rozwiązanie sprawy EC. A to, że GOP nie potrafi sobie zorganizować tanich połączeń po CMK to ich problem.
Rozkładowiec napisał/a:
A ja bym to nazwał nieco inaczej. Może na Śląsku nie ma tylu wygodnisiów, którzy wszędzie muszą dojechać bezpośrednio.
Ma, co potwierdza ogromny ruch na DK1\S8.
Rozkładowiec napisał/a:
To już jest odrębna sprawa. Nie mówię żeby czas na przesiadkę w Koluszkach trwał godzinę, ani żeby był "na styk", bo to faktycznie zniechęca do przesiadek. Rozkład powinien być tak skonstruowany, żeby na stacjach węzłowych ten czas był tak o. 15-20 minut, żeby ludzie bezstresowo mogli się przesiąść. Niestety, ale przez panujący w PKP PLK niedasizm, takiego systemu długo się jeszcze nie wypracuje.
Sam sobie odpowiedziałeś. Właśnie dlatego Koluszki są tym bardziej wykluczone.
Rozkładowiec napisał/a:
W Zielonej Górze siatka połączeń dalekobieżnych także kolorowa nie jest.
Z tym, że jednak nie ta skala.
Rozkładowiec napisał/a:
Fakt, w tej kwestii jesteśmy daleko za murzynami, ale jednak w temacie połączeń Łodzi z Krakowem, to akurat infrastruktura jest już O.K., więc nie ma przeszkód żeby pociągi przez Piotrków kursowały.
Przy CMK jest słaba. Dłużej + ekstra kilometry.
Rozkładowiec napisał/a:
Jadąc z Katowic do Tarnowa bez względu czy to komunikacją kolejową, czy drogową to i tak w Krakowie trzeba się przesiąść, gdyż żaden bezpośredni autobus jadący do Rzeszowa/Przemyśla do Tarnowa nie wjeżdża. Jednak koszt jazdy autobusami jest o wiele wyższy, gdyż wynosi 28zł, kiedy pociągami (Regio), przy dobrej znajomości ofert można dojechać za 19zł.
Może dlatego,że wszyscy jeżdżą bezpośrednio samochodami?
Może dlatego,że wszyscy jeżdżą bezpośrednio samochodami?
Może dlatego że się ludzie już do tego przyzwyczaili. A z dobra reklamą nt. pociągu nie ma kto zrobić? a jak zrobią to po korekcie już go nie ma bądź jeździ inna trasą ;)to nie te czasy kiedy rozkład latami był praktycznie stały i ludzie już zdarzyli się go nauczyć.
Cytat:
W takim układzie Pendolino to też tramwaj.
Tramwaje charakteryzują się tym że jeżdżą tylko i wyłącznie po mieście jako komunikacja miejska głupio się przekomarzacie jak wszyscy wiedzą co to jest.
Podróżujący pomiędzy Łodzią a Katowicami odczuli znaczące pogorszenie oferty połączeń pasażerskich. Z czterech bezpośrednich kursów PKP Intercity w rozkładzie pozostały tylko dwa, IC „Pogoria” i IC „Portowiec” zostały natomiast zlikwidowane. Podróż z przesiadką jest natomiast znacząco droższa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum