Ewolucja trwa. Kiedy się pojawiły, szynobusy jeździły pomiędzy Nysą i Kędzierzynem Koźlem. Następnie wydłużono ich relację do Brzegu. Znów minęło trochę czasu i wpuszczono je "pod drut" konstruując już całkiem fajną, przyzwoitą relację Brzeg - Gliwice.
Myślicie że kolejne wydłużenie kursowania tych szynobusów z Brzegu do Bytomia byłoby dobrym pomysłem? Można by w Bytomiu skomunikować je z pociągami w kierunku Tarnowskich Gór oraz najsłynniejszego na tym forum miasta na literkę "L". Unia biletowa KŚ i PR ma się dobrze.
Przypominam że w złotych czasach piętrusów relacje Bytom - Kłodzko Główne/Dzierżoniów Śląski były czymś absolutnie normalnym
Można by w Bytomiu skomunikować je z pociągami w kierunku Tarnowskich Gór oraz najsłynniejszego na tym forum miasta na literkę "L".
A to przecież te same pociągi, w końcu wszystkie na tej trasie jadą do grodu komandosów czyli 'L' przez Tarnowskie Góry pomysł wydłużenia opolskich szynobusów z Gliwic do Bytomia jest jak dla mnie w 100% nierealny, niestety...
[ Dodano: 07-07-2016, 11:30 ]
pawel78 napisał/a:
sympatyk, Co Ty ciągle za tym Bytomiem/Lublińcem? Lepiej wydłużyć do Katowic.
Hehehe toś mnie rozbawił zastanawiam sie kiedy przestaniesz wypisywać na tym forum swoje głupoty! Wydaje mi się, że żyjesz ciągle w czasach grupy PKP. Zapamiętaj, że UMWŚ nie wpuści na linie Gliwice-Katowice szynobusa PR obsługującego połączenie regio! A poza tym Katowicom takie połączenie jest zupełnie niepotrzebne.
hanys, A Bytom/Lubliniec/Tarnowskie Góry to nie UMWŚ?
Nie napisałem, że potrzebne jest to połączenie. Więc przestań wypisywać swoje głupoty na tym forum.
hanys, A Bytom/Lubliniec/Tarnowskie Góry to nie UMWŚ?
A co to ma do rzeczy? Co to w ogóle za bezsensowne porównanie? Przecież po linii Katowice-Bytom-Lubliniec nie jeżdżą pociagi regio więc pojęcia nie mam do czego teraz pijesz?!
Jeśli szynobusy Brzeg/Nysa-Kędzierzyn-Gliwice miałyby zostać gdziekolwiek przedłużone to tylko do Bytomia, na pewno nie do Katowic! Jednak według mnie prawdopodobieństwo, że szynobusy opolskiego zakładu PR wjadą na trase Bytom-Gliwice jest równe zeru.
Zgadzam się z przedmówcą, nie ma szans, żeby opolskie PR dojeżdżały do Bytomia, to nierealne w dzisiejszych czasach. KŚ gdyby miały na stanie więcej taboru, mogłyby pomyśleć o reaktywacji Bytom - Gliwice, lub ciekawej relacji Bytom - Gliwice - Pyskowice, w końcu trasa w granicach województwa.
Reaktywacja połączeń pasażerskich na linii Bytom-Gliwice miałaby sens tylko w przypadku jej remontu oraz budowy/odbudowy kilku przystanków na terenie Zabrza.
Jechałem ostatnio pociągiem po 12:00 z Gliwic do Brzegu i byłem zdziwiony ilością podróżnych wsiadających w Gliwicach i jadących do Nysy, do Brzegu zdecydowanie mniej. Ja bym kibicował raczej stworzeniu połączeń w stronę Kłodzka, a nie Bytomia.
Pociągi pasażerskie (na razie) nie wrócą na trasę Bytom – Gliwice.
Planowana inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe polepszy komunikację między Gliwicami a Bytomiem, na razie jednak tylko dla pociągów towarowych – poinformował gliwicki Urząd Miasta.
Ruch pasażerski na odcinku z Gliwic do Bytomia funkcjonował do 2001 roku. Później wznawiano go dwukrotnie – w 2008 i 2013r. Za każdym razem jednak połączenia nie cieszyły się popularnością wśród pasażerów, a pociągi świeciły pustkami. Ostatecznie połączenie zlikwidowano w 2014 roku. Obecnie na tej trasie odbywa się tylko ruch towarowy. I tak na razie pozostanie.
– Od nowego rozkładu jazdy chcielibyśmy uruchomić połączenia kolejowe na dwóch nowych trasach. Pierwszą z nich jest Bytom – Gliwice – powiedział Aleksander Drzewiecki, prezes Kolei Śląskich.
– Chcielibyśmy uruchamiać między Bytomiem a Gliwicami około 12 par pociągów. Czas przejazdu między miastami szacujemy na około 20 minut. Uważamy, że to oferta konkurencyjna wobec innych środków transportu – dodaje Drzewiecki.
Średnio tylko pięć osób w pociągach Bytom - Gliwice. Czy połączenie się rozkręci?
W grudniu pociągi regionalne Kolei Śląskich wyruszyły na trasę między Gliwicami a Bytomiem. Wydawało się, że idea jest bardzo dobra a i rozkład jazdy jest zadowalający, jednak na razie trudno mówić o sukcesie. W pierwszym okresie z pociągu korzystało średnio ledwie pięć osób. Metropolia GZM odpowiada poprawą rozkładu jazdy, a w przyszłości planowane są dodatkowe przystanki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum