Leszno-Głogów: Trwa remont, ale reaktywacji połączeń nie będzie
Od kwietnia trwa niewielki remont linii kolejowej łączącej Leszno z Głogowem. Nie oznacza to jednak, że jest szansa na reaktywację w najbliższym czasie połączeń pasażerskich na tej trasie. Jedną z przyczyn jest fakt, że trzy województwa, przez teren których przechodzi ta 45-kilometrowa trasa, mają różne priorytety odnośnie organizacji transportu zbiorowego na swoim terenie.
rob21, to nie kraj (Polska) jest chory. Chore jest państwo (III RP vel II PRL), czyli pookrągłostołowy, patologiczny system stworzony przez władzę polityczną. Głosujcie nadal na bandę czworga z Magdalenki (PO, PiS, SLD, PSL plus odpryski) i narzekajcie na chorą kolej. Jakie państwo taka kolej!
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Mam pewną sprawę w sumie pytanie? W Głogowie za wjazdem z mostu postawiono tarcze D1 (zakaz wjazdu) na 3 torach. Czynny jest jeden tor przy peronie 4 bez drutu co mnie dziś mega zszokowało! Zamknęli tory na których wykonywali prace naprawcze coś czuje ,że UTK tak nakazało. Proszę was o nakierowanie o co chodzi bo zgłupiałem!
PKP PLK poinformowały przewoźników o tym, że w wyniku zaplanowanych na 2016 rok prac, czas przejazdu na linii kolejowej nr 14, pomiędzy Lesznem a Głogowem skróci się aż o 20 minut. Może być to przyczynek do reaktywacji przewozów pasażerskich na tym odcinku.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Oby nie były to obietnice,mam nadzieje że wszystkie trzy województwa zabezpiecza środki na reaktywacje ,Leszno to wspaniały wezeł przesiadkowy do wszystkich większych miast w północnej częsci kraju i na Ostrów Wlkp,ciekawe czy z planów elektryfikacji odcinka coś wyjdzie
PLK zwraca się do przewoźników, żeby rozważyli reaktywację połączeń. Ale jaja. Powiem krótko: pożyjemy - zobaczymy.
Wszystko brzmi pięknie, ale niby czym KD chciałyby tę linię obsługiwać? W Głogowie KD nie mają przecież gniazda konduktorskiego, a żadne szynobusy tej spółki nie stacjonują w tych okolicach. PRy mogłyby co najwyżej jeździć stonką i bohunem, ale ze względu na koszty nikt takiego pociągu nie uruchomi.
Jest opcja. Trzy pary Legnica - Lubin Górniczy - Głogów - Leszno i ile trzeba dodatkowo Głogów - Leszno. Pytanie, czy ktoś w UMWD rozważy taką opcję. Śmiem wątpić.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie znam obiegów szynobusów ale myślicie że byłoby możliwe by tę trasę przemierzały PO JEDNEJ PARZE szynobusy każdego z województw na terenie którego jest ta linia? Każde województwo jechałoby TYLKO raz dziennie ale robiłyby się z tego aż trzy pary co przy dobrze ułożonym rozkładzie mogłoby dać sporo pożytku.
1. Województwo Lubuskie z relacją Gorzów Wlkp-Zbąszynek-Leszno-Głogów
2. Województwo Wielkopolskie z relacją Gniezno-Września-Jarocin-Ostrów Wlkp-Krotoszyn-Leszno-Głogów
3. Województwo Dolnośląskie Jelenia Góra-Zgorzelec-Węgliniec-Żary-Zielona Góra-Głogów-Leszno.
To (tylko geograficzne) propozycje bo nie znam tamtejszych realiów.
Jedyna szansa to szynobus KD, który miałby jakiś wspólny obieg z pociągiem Wrocław - Głogów albo szynobusy lubuskie pod banderą PR, ale też musiałyby mieć jakieś dziwne obiegi.
Wielkopolska nie ma ochoty wpuszczać na swój teren KD. Swego czasu postulowałem o przedłużenie niektórych pociągów KD rel. Wrocław - Rawicz do Leszna, ale Wielkopolska nie była zainteresowana.
Realnie patrząc tylko wielkopolskie SZT pasują do obsługi tej linii, bo obsługują niezelektryfikowane trasy z Leszna. Ale z kolei Wielkopolska zawsze była najmniej chętna do dotowania połączeń na tej trasie, więc pożyjemy, zobaczymy.
Na autobusy szynowe między Lesznem a Głogowem się nie zapowiada.
PKP PLK poprawiło parametry linii kolejowej linii 14, umożliwiając kursowanie na większości szlaku między Głogowem a Lesznem z prędkością 80 km/h. Mimo to nie zapowiada się na to, by pociągi pasażerskie wróciły na ten odcinek.
No własnie jedno województwo chce drugie nie,jedno chce wyłozyc piniądz drugie nie osobiście mam zal do samorządowców z mojego regionu ze na obiecankach cacankach się skonczyło ale cóz w cos trza wierzyc,nie kazdy ma samochód busy zatłoczone ..Legnicko-głogowski okreg miedziowy nie jest biedy ja wiem teraz maja inne wydatki ale wspomne słowa mojego kumpla widzisz zawsze smialismy się z czechów a u nich sie da tam pociąg do każdej pipidówy dojezdza i reaktywuje sie to co się da...a przeciez takie Leszno to okno na świat w głąb polski oczywiście z przesiadka nigdy nie zapomnę lat 90-tych i tego bede sie trzymał
[ Dodano: 31-01-2017, 14:36 ]
Tym bardziej że w naszym województwie jest to raptem 12 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum